Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 54 ... 156 157
ditisdavid

Net als gisteren vroeg de derde kopman (Kristoff) kwijtgespeeld, net als gisteren maken Laporte en De Lie het kopmanschap wel waar en met daarbij Benoot en ook Stuyven en Milan wordt het nog een mooie dag ook. Wegbezuinigen van de vierde Jumbo (b)lijkt wel de verkeerde plek om te snijden, maar soit.

Laatst gewijzigd
rbc1912

Laporte en De Lie ook mijn goudhaantjes. Rijden als captain 2x dik in de punten. Net als gisteren ook vandaag 1 foutieve 'cap'. Op 75,6% nu. Normaal vind ik Het Openingsweekend altijd vies tegenvallen qua punten. Dat is nu niet echt het geval. Toch ook wel vrij logische uitslagen

RvhC74

Ik was echt niet van plan om gouden wissel toe te passen maar toch maar gedaan na lange uitschakeling van bepaalde renner

Wellens erin en voor de lange termijn, levert en direkt punten op, bonuspunten evt voor poca en is in goede doen

Gestegen naar 74/75% daar ergens, dikke prima

arjenzvob

Dit weekend gestart met 80%. Gisteren en vandaag punten verloren met Philipsen als captain, maar had zeker slechter gekund. Turner ook waarschijnlijk kwijt en nog even nadenken wat ik daarmee ga doen.

GoldenWallie

Gestart met 91.1%, maar net zoals velen in dubio over wat te doen met Turner (nu al) en de tegenvallende Philipsen. Volgende ronde Strade.

Met de recente overwinning van Flip zit ik nu te twijfelen.
Ik zie voor Philipsen nog 2 kansen om te cappen t/m Scheldeprijs of zal Flip met 5 ritten meer punten kunnen halen..

Quelbois

Lekkere start dit weekend met dag 1 de Lie en Laporte en Pidcock als juiste bonus mannen , vandaag Pidcock als bonus voor Philipsen ingeruild . Dat viel tegen maar ook Benoot in het team . Sprint Piet , Wellens en Meeus ook happy mee. Score met 95,9 top . Nu even nadenken of ik nu al Turner ga wisselen. Ik twijfel erg . Kan mijn kruid nog even droog houden . Ga ik er toch al voor dan moet er nog een dure man uit (Philipsen of Kragh bv) om Ala of Pogi er al bij te zetten. Wat voor Strade natuurlijk dan wel een pre is. Wat is wijsheid?

De Tourminator

Wauw, wat een staaltje kracht, teamwork en geniale plannen heb ik dit weekend gezien. Alle credits voor Jumbo Visma. Bewust alleen Laporte in mijn team, maar ik heb genoten. Phillipsen vandaag als 1e kopman pech door een valpartij en dus geen punten. Verder redelijk gescoord en op 64% score na vandaag. Dit gaat hopelijk de rest van het voorjaar iedere wedstrijd zo genieten, kan nu al niet wachten op volgende week. Turner heb ik ook bewust gekozen. Voorlopig even afwachten hoe lang het duurt voordat ik die ga wisselen.

Laatst gewijzigd
ronvisser

Lekker uit de startblokken met 89%. Met Philipsen twee keer kopman had daar meer in gezeten. Maar Frankfurt is nog heel ver. Ik dacht er eerst aan om Turner lekker nog even te laten staan, omdat ik een beetje zuinig met mijn gouden wissels wilde omgaan met het oog op de heuvelklassiekers. De Strade staat nu echter wel voor de deur, dus ik zou ook alvast op de heuvels gaan anticiperen. In de twee miljoen-categorie niet echt interessante heuvelrenners die Strade meepakken (Wellens heb ik al). Misschien daarom toch voor een 1,5-renner gaan en dan lijkt Valter met de huidige Jumbo-dominantie wel een hele interessante keuze. Pakt ook nog Milaan-San Remo mee met een reële kans op teampunten. Barguil en Vlasov zijn ook interessante opties, alhoewel over het programma van de tweede nog te weinig bekend is.

Normaal gesproken zou ik Kwiat nog overwegen: rijst heel veel, maar laat in het openingsweekend nog weinig mooie resultaten zien. Enfin, ik heb nog een week om hierover na te denken.

ZK

96%, mooie start. Turner wordt nog even een overweging. Als ik wissel, dan moet het een wissel zijn die naast Strade ook in de heuvels kan scoren. Daar zijn niet veel smaken voor in die prijscategorie of lager. Maar goed, selecties voor Strade moeten ook nog bekend worden, dus wie weet. Maar voor de hand liggender om nog even te wachten, wie weet nog wel een uitvaller die valpartij in Parijs Nice of tireno, dan kun je de dubbele wissel gebruiken en dat is vast effectiever...

user26809

96% ook hier. Mooie start zeg. Pakte redelijk uit als verwacht. Snelle wissel Wellens levert ook meteen punten op, leve de gouden wissels..:)
Dominantie Jumbo is wel extreem. Had achteraf misschien nog een vierde zwartgele renner moeten nemen, van Baarle of Tratnik bv. Maar ze zullen vast ook niet elke koers winnen denk ik..toch??

TheTank

Wat een genot altijd om dit forum te lezen. Heerlijke analyses en een flinke stoot humor. Ben een fanatiek volger, maar nooit echt actief. Laat ik daar eens(proberen) verandering in te brengen.

Heerlijke koersen gezien dit weekend!! Wat een dominantie van Jumbo zeg. Ook prima gescoord met 92.4%. Turner is een tegenvallertje helaas. Heb m'n vervanger al klaar staan: een extra geelzwarte die Ron ook al uit de vijver gevist had😅.
Begonnen zonder Pogi en Matje, wat me toch wel hardkloppingen bezorgd. Idee erachter is een breed team dat al klaar is voor de sprintetappes incl. EF en in de ritten waar MvdP mee doet genoeg andere klasbakken. Pogi en Teuns erin na PR in ruil voor WvA en een random andere renner.
Mijn teampje:

WvA
Benoot
LaPorte
Pidcock
Turner
Wright
Girmay
Wellens
Mohoric
Pedersen
SKA
Kristoff
Tiller
De Lie
Philipsen
Jakobsen
Meeus
Welsford
Guerreiro
Hermans

Veel plezier nog allemaal de komende weken! Whoopwhoop

jenzrscl

Wat ben ik toch gecharmeerd na dit weekend van tim wellens, er zaten meer punten in, maar voor mij is hij de man van het weekend . Beloofd goed voor strade.

rbc1912

Nu zijn de mensen die NIET in de Wellens-val getrapt zijn de lul.
Het kan verkeren :)

jm dvg

Wat kunnen we nog van turgis verwachten, naast pech lijkt hij ook totaal uit vorm...?

ZK

Turgis viel zaterdag hard, dus zal vandaag niet lekker op z'n fiets gezeten hebben. Dat lijkt mij niet zo vreemd. Dat betekent toch niet dat hij totaal uit vorm is?

Jommelb

Vandaag 'voor de zekerheid' Nizzolo derde cap gemaakt ipv Jakobsen. Da's toch zonde. Heb deel van de koers niet gezien, maar op basis van resultaat toch wel wat tegenvallend van Nizzolo.

Guido Maltempi

36.3%, lekker begin van mijn eerste klassiekerspel. Vier kopmannen met een nulpunter (gisteren Philipsen en Stuyven, vandaag Philipsen en Kristoff) maar de grootste misser is voorlopig toch wel het thuislaten van Laporte.

Vandaag trouwens wel 14% gestegen, als we die lijn doortrekken staan we na GW bovenaan.

Sloddies

Sloddies zonder Pogacar gestart met 67,6%. Toch wel teleurstellend, maar ja: had deze overmacht van de Gele Brigade toch niet verwacht. Hebben alleen Laporte, naast WvA en dat lijkt een ernstige misrekening te gaan worden. Een redelijke captainkeus (2 keer Laporte en de Lie, aangevuld met zaterdag Pidcock en vandaag Philipsen) zorgt ervoor dat we nog niet onder de 50% staan. Hieronder het team

WvA en MvdP, als hun niets kwalijks overkomt dankzij hun kopmanpunten onmisbaarD
Kristoff - leuk team, draaien hele jaar al goed mee. Vooral bij heel slecht weer een super kopman
Stuyven - rijdt heel veel en altijd wel enkele keren top10, alleen weet je nooit wanneer
Turner - enorm balen van die val. Had samen met Pidkock een masse punten kunnen halen
Kragh Andersen - ploegpunten van MvdP en zal toch een keer een supervoorjaar gaan hebben. Zaterdag teleustellend
Trentin - eigenlijk altijd een garantie voor punten in het openingsweekend. Helaas dit jaar niet
Senechal - enige van Soudal-QS, snelle man en relatief goedkoop. Maar ze stellen tot nu toe zeer teleur
Naessen - rijdt heel veel. Zou gaan sprinten voor elke ereplaats, maar dat schiet nog niet erg op.....

Philipsen - Duurste maar ook meest solide sprinter voor iig KBK (dacht ik), BDP en SCHE. Vandaag helaas
Laporte - zal naast van Aert denk ik de meeste punten biij Jumbo Visma halen
De Lie - Verbaasd dat hij in Omloop als zo goed was, maar nooit een vraagteken voor zijn prijs
Meeus - Goeie sprinter die al voor getoond had in het voorjaar, ook in heuvelachtig parcours
Milan - Oei, die zag er dit weekend al sterk uit. Was bang dat hij na zaterdag vandaag uitgeput zou zijn
Welsford - Nog een goedkope sprinter voor de sprintkoersen, zodat ik overal zeker drie kopmannen heb

Pidcock - WK veldrijden laten schieten. Goeie resultaten al. Vertrouwen en sprintte gelukkig voor de 2e plek volop
Cosnefroy - Heb ik alvast een heuvelman, die het ook in Vlaanderen een paar keer probeert. Twijfel over zijn ploeg
Wellens - Voor het eerst dit jaar wel gekozen. 1e vijfde is natuurlijk niet genoeg, maar oogt top
Madouas - ging vorig jaar grandioos over de kasseien, hopelijk dit jaar ook
Hermans - een koopje voor de heuvels

Last minute wissel was dit jaar Lampaert en Waerenskjold out, Trentin en Milan in. Voorlopig positief over

allen een goed voorjaar, succes!

KissMyAce2.0

Steady stijgend op 23%! Zeer tevreden. Zo goed had ik het niet verwacht. Als iemand tips wil, laat maar weten

ZK

Ja doe maar een paar tips! Zal het nodig hebben...

KissMyAce2.0

Ruben Guerreiro
Matias Burgaudeau

Jasperdewaal11

Bij deze nog mijn Selectie. Best tevreden met de balans en denk afgezien van Turner dat het puntenpakkers worden.

Alleen de eerste fout al gemaakt aangezien ik voor de Omloop mijn kopmannen Laport, Philipsen en de Lie op Kuurne Brussel Kuurne had staan. Nou daar gaan de eerste 250 punten die ik misloop dus een beetje een valse start op nu 36,6%. Gister leverder de Lie gelukkig weer maar Philipsen niet door val en last minute wissel Kristoff ipv Jakobsen pakt ook vervelend uit. Ag op naar mijn favoriete koers van het spel --> Strade Bianche :)

Wout van Aert
Mathieu v/d Poel
Thomas Pidcock
Tiesj Benoot
Stefan Kung
Cristophe Laporte
Alexander Kristoff
Ben Turner
Soren Kragh Andersen
Magnus Sheffield
Mike Teunissen
Quinn Simmons
Alberto Bettiol
Jasper Philipsen
Fabio Jakobsen
Arnaud de Lie
Jordi Meeus
Dries van Gestel
Quinten Hermans
Andreas Kron

Pom titcock

'@jasper, 15 dezelfde haha. Bij mij ging het echter wel redelijk goed met de kopmannen, behalve gokje op turner 3e kopman zaterdag pakte niet helemaal goed.

Toch nog op 95% nu en op naar meer.

Art
Poel
Pidcock
Benoot
Wellens
Kwiat
Sheffield
Stuyven
SKA
Turner
Philipsen
Laporte
Jakobsen
De Lie
Meeus
Milan
Hermans
Driesie
Kristoff
Waerenskjold

R. D.

Hoeveel man hebben jullie voor Strade staan. Ik heb er voorlopig 7:

VAN AERT
VD POEL
WELLENS

BENOOT
V. AVERMAET
KWIATKOWSKI
THEUNS

Jasperdewaal11

'@Pom

Ja daar had ik ook in de buurt van kunnen staan :P maar C'est la vie!

1 2 ... 54 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.