Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 57 ... 156 157
Yuri2222

'@ivo001, Kijk, dat is nog eens een antwoord op de vraag of hij het aan zou kunnen, dank!

Ab Normaal

'@Yuri2222
Www.Procyclingstats.com

nasibal

Zaterdag tijd voor PidFlip, of Flipc0ck.

oborobo

Wout nu al wisselen?

Maurimaler

Amai, zaterdag ochtend nog snel Turner en Alaphilippe eruit gedaan voor Laporte en Pedersen, dan denk je de dag zelf wat een fantastische zet(Turner out en Laporte 3). Zie je iets later dat Alaphilippe terug begint te winnen en sta je enkele dagen later nog maar met 2 man aan de start in Strade wat kan zo’n spel toch keren man man man.😅

jort101

Simmons of Benoot 3e kopman. Neig naar Simmons!

Thomberg

Met dit inzicht hadden meer mensen pogi toch genomen denk ik

nasibal

'@Thombeg

Waarom?

R. D.

Heb Valter er vanaf het begin in gehad maar uiteindelijk moest hij toch plaatsmaken voor een sprinter. Denk toch met vd Poel, Wellens en Benoot 3 goede caps te hebben. Beetje karig wel met 6 maar dat probleem hebben er meer en het zal niet de laatste keer zijn.

snoek1974

Vd Poel , Alaphalippe en Pidcock als kopmannen met nog Wellens , Bettiol , Gva , Mohoric en Honore kom ik op 8 renners Strade Bianche

Bonorrie

Hier MVDP (1e) en Pidcock (2e) als captain nu. De 3e kopman zal gekozen worden uit Benoot/Wellens/Madouas/Simmons. Daar moet ik nog effe over nadenken. Verder Kwiat/Sheffield en Lutsenko aan de start. Met vooralsnog 9 sterke starters aan de Strade niet echt ontevreden. En met 95%bij Scorito ook niet, maar dat kan alleen nog maar zakken.

Thomberg

'@Nasibal dat ga ik proberen te uit te leggen. Allereerst moet ik mijn opmerking wat aanvullen. Ik bedoelde daarmee vooral om Pogi te nemen ipv van Aert. De pickrate van Pogi had niet naast van Aert omhoog gegaan maar in plaats van.

Met dit ruime budget en de drie wereldsterren op dit moment (top 3 duurste mannen) zullen de meeste mensen er sowieso 2 en vaak zelfs 3 in hun basisselectie hebben gehad. Doordat Pogi 1 koers minder reed (totaal is daarmee zelfde als van Aert) heroverwoog een groot deel hem. En dat zou ik dus ook over WvA verwachten. Uiteraard speelde de gouden wissels een rol om Pogi te heroverwegen: “we kunnen hem voor Ardennen makkelijk inbrengen ipv WvA of VdP”. Maar toch ook voor Ardennen rijdt hij 3 koersen.

En WvA is nog 2 miljoen duurder. Behalve het wisselmoment gaan veel argumenten over Pogi ook op voor WvA. Waarbij Pogi een nog grotere favoriet is voor heuveldrieluik (als hij ze rijdt natuurlijk) dan van Aert in een aantal andere koersen die Pogi niet rijdt.
- van Aert cap ik wss in al z’n koersen maar is niet helemaal zeker en zeker niet als nr 1. VdP en Pogi cap ik makkelijker als eerste keuze. De simpele reden is hun ploeg. Ze zijn de absolute kopman in alle koersen en zullen willen winnen omdat ze zo zijn. Geen belang staat hun in de weg.
- van Aert wil vooral de monumenten en het liefste dan RVV of PR winnen. De andere 3 heeft hij al gewonnen. Gezien de sterkte van de ploeg van Jumbo en de hulp die van Aert eist (en krijgt) in die 2 koersen kan hij dan prima 5-10 eindigen in de andere 3. Gent vindt hij helemaal prima als Laporte wint en hij 10de wordt en E3 idem. Hij doet wel z’n best maar hoeft niet te winnen en niemand laat hem rijden. MSR is gewoon lastiger te voorspellen en controleren. Dat teamspel geldt dus niet voor Pogi en VdP.
- tuurlijk is van Aert een geweldige renner, dat ontken ik zeker niet. Maar als je in zijn plek Benoot en Pogi kon kiezen ipv van Aert en Simmons, dan is dat geen gekke. Dan moet je hem wel kunnen vervangen als cap in MSR (—> Girmay) en gent (wederom Girmay). En dan nog de kasseikoersen. Tuurlijk is dat moeilijker omdat een Kung of Pidcock ook geen garantie zijn voor top 5. Maar Pogi vult daar ook alweer een cap plek op in RVV.

Dit gezegd hebbende kan WvA nog steeds een goede pick zijn (en had ik mss toch Pogi wel moeten nemen, alhoewel ik die nu alsnog na RVV inwissel). Alleen ook WvA kan iets tegenkomen (wat nu zo is) en al bekend was dat hij op RVV en PR mikt en de rest door ploegenspel anders kan lopen. En stel je liet hem dus thuis dan zal je Pogi toch zeker hebben genomen voor perfecte kopman in twee koersen van WvA en een wissel overhouden voor pech.

Qtjelegend10

'@KV Waar lees je dat Kron ziek is geworden dit weekend?

KV

https://m.feltet.dk/nyheder/kron_misser_fransk_endagsloeb/

nasibal

'@Thombeg

Interessante invalshoek. Met Pog ipv Wout snap ik hem al iets beter

Het grote verschil tussen WvA en Pog voor mij is dat ik Pog na het wegvallen van de strade letterlijk alleen in Luik 1e kopman zou maken. (WP en Amstel zouden daar nog bij kunnen komen, afhankelijk van zijn uiteindelijke definitieve programma). In MSR zou ik hem wss niet eens cappen en in de rest hooguit als 3e. Wout zou ik overal blind 1e of 2e cap maken.

Daarbij komen al de twee wedstrijden die jij speciaal noemt, GW en MSR. Vanwege het karakter van beide wedstrijden (kunnen zowel in een relatief grote sprint als in een kleine "kopgroep" eindigen) wil je daar juist types cappen die vanuit beide scenario's podium kunnen rijden. Daar is Wout in mijn ogen een betere optie in dan Pog. Pog ipv Wout duwt je denk ik zoals jij ook al aangeeft meer naar Girmay, welke ik vooraf eigenlijk niet interessant genoeg vond vanwege zijn programma (en nog steeds niet).

Als laatste argument tegen "Pog ipv Wout" zou ik PR willen aanvoeren. PR is als enige vlakke klinkerkoers die niet voor sprinters is een speciale wedstrijd binnen het spelletje. "Heuveljongens" die ook goed een kasseitje aankunnen (denk bv Madouas, Wellens, maar dus ook Pog) en dit jaar erg populair zijn laten daar verstek gaan of zijn net wat minder favoriet. Aangezien er voor de echte vlakke klinkerkanonnen weinig plek was (vond ik) dit jaar, mis ik toch niet graag Wout daar ook nog eens.

KV

Hebben we het team van Nasibal trouwens al doorgekregen? ;-)

KissMyAce2.0

Nee gaat ook niet gebeuren

Thomberg

'@Nasibal, ik volg je redenering. Ik zeg ook niet dat ik dan WvA thuis zou laten maar het was wel te beredeneren. Alhoewel het ook een argument kon zijn om Pogi (en de andere twee grote) allemaal mee te nemen.

Het enige wat ik wel mis in jouw verhaal is de prijs van WvA. Die is 2 miljoen hoger. Pogi ipv van Aert betekent dat je ook een Girmay ipv Simmons kan meenemen of een Alaphilipe ipv Schachmann

Dat zijn wel fijne updates.

RVH

Ik lees hier allemaal theorieën over WvA, MvdP en Pogi. Ik heb ze alle 3 in mijn team omdat ik ze overal waar ze rijden kopman ga maken en misschien is het een beetje wishfull thinking, maar zouden WvA en MvdP niet nog De Amstel Gold Race en jet monument Luik nog toevoegen aan hun voorjaar? WvA en MvdP rijden niet van Roubaix tot ronde van Zwitserland. Dat is ruim 2 maanden niet, is trainen echt zo belangrijk geworden, dat 8 weken hoogtestage nodig is? Ik weet dat van Aert vorig jaar ook 2 maanden niet heeft gekoerst, toen na Luik.
Maar beiden nog nooit Luik gewonnen en misschien denken ze dat het met Evenepoel, Pogi en Pidcock niet kan. Maar het lijkt me dat ze er minstens wel voor willen gaan in hun carrière.

KV

https://sporza.be/nl/2022/12/22/wout-van-aert-vlaanderen-en-of-roubaix-winnen-focus-op-ritzeges-in-de-tour~1671719960239/

Het lijkt me toch niet dat WVA van plan is om door te trekken na Roubaix...

Dannyco

Bij mij MvdP (1e) & Simmons (2e) en Pidcock (3e) als captains. Dan nog Mohoric, Madouas en Kwiat over voor de Strade.

zitvlees

WvA is bij mij 1e of 2e kopman in MSR, E3, GW, RVV en PR.

Mocht je Pogacar hebben, dan kan je Woutje in de Ronde met Pogi vervangen als kopman, maar in al die andere ritten is er naast MVDP niemand die met de zelfde waarschijnlijkheid een heel goed resultaat gaat rijden.

Dus ja, het maakt mij vrij weinig uit of hij tot Amstel doortrekt of niet, ik zie geen optie om hem niet te hebben.

Phoenix0000

In principe ben ik niet van plan om te wisselen nu al. Heb mijn wissels gepland voor na Roubaix.
Wat ik wel heb gemerkt is dat ik vrij dun zit in de Vlaams voorjaar rijders (kasseien) en erg ruim in mijn sprinters (dat pakte vrij desastreus uit al dit weekend).

Wat ik eventueel kan overwegen is Philipsen uit mijn team te halen en nu al Alaphilipe of Benoot in te brengen. Heb een lichte voorkeur voor de eerste omdat ik die vaker kopman ga maken in en om de Ardennen. Ik mis Philipsen dan in Brugge de Panne en Scheldeprijs, maar heb ook Jakobsen, Kristoff, Meeus, Nizzolo en Welsford die daar starten. Daarnaast ook Laporte en de Lie en Matthes. Voor GW dus genoeg opties.

Wat ik ervoor terug krijg is een kopman in de Strade en interessante extra pion in rest Vlaamse voorjaar. Strade zit ik erg krap nu met alleen Poel, Pidcock, Wellens en Madouas.

Wat zouden jullie doen?

Barrygoal

Alaphillipe zou kunnen, maar werd er zondag wel finaal afgereden en kwam op bijna 5 minuten binnen. Ik moet het eerst nog maar zien met Flipje. Verder lijkt de voorbereiding van zijn team ook niet je van het, afgelopen weekend waren ze ook nergens op Ballerini na.

Wicked Wout

"Wat niet wil zeggen dat we de Strade Bianche niet willen winnen, maar daar gaan we nu voor met andere renners, zoals Tiesj Benoot die duidelijk in goeden doen is.”

Kijk, dat zijn mooie woorden van Zeeman.

1 2 ... 57 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.