'@kv: ik verwachtte zondag in de panne én in de schelde de punten die morkov vorig jaar haalde. Verder hoopte ik zaterdag dat hij de rol van ballerini zou vervullen. Het is een sterke jongen die bij een nieuwe ploeg elan en vorm leek te hebben hervonden. Een echre klassiekerploeg bovendien en ik dacht met jakobsen drie keer kans op dikke teampunten. Het viel tot nu toe tegen maar dat kun je ooo van relatief veel gekozen zingle en honore zeggen.
Casper Pedersen heeft twee maal in de achtergrond kopwerk moeten verrichten omdat de kopmannen zich telkens laten verrassen. Zodoende heeft hij niet voor eigen kansen kunnen rijden vooralsnog. Voor dit spel leek hij mij sws al een long shot. Hij is echter een van de weinige QSers die een beetje niveau laat zien
'@nijmos klopt over Wellens en Benoot, die hebben geen sprint dus top 10 niet gegarandeerd. In heuvelachtige of selectieve koersen is het echter niet zo dat er altijd sprintje nodig is omdat de groepjes kleiner zijn of in S-B er veel alleenrijders binnenkomen. En teveel sprinters laten het in een selectievere sprintkoers toch afweten in de voorste kleine groep te zitten.
Overigens ben ik het helemaal eens dat je moet uitkijken voor de sunk cost fallacy. Dat was de vergelijking die ik in een eerdere post maakte met poker. En wat je in grote rondes (gek genoeg) vaak ziet bij de goedkope renners/juichrenners. Die worden te vaak ingezet ipv zekere punten.
In dit geval vind ik de sunk cost fallacy nog niet van toepassing na 2 koersen. @nasibal en @nijmos. Omdat er geen blessures zijn (behalve Turner) is het wel echt te vroeg om iemand nu al af te schrijven. In mijn ogen heb je dan toch niet de goede selectie gemaakt. Of je moet specifiek iemand alleen voor de omloop hebben meegenomen. Of er idd echt van overtuigd zijn op basis van 2 koersen dat iemand het hele voorjaar niet meer gaat scoren (of zeker wel) Maar volgens mij hebben Jakobsen en Philipsen dat nou ook weer niet laten zien. Beetje pech maar kunnen nog prima Panne en Schelde winnen. En andersom is er nog niemand nu zo goed dat je die moet inbrengen (Wellens moet nog steeds bewijzen dit lang vol te houden). Hooguit Benoot maar dan moet je een ander opofferen van dat bedrag die prima z’n geld nog waard kan zijn. Oftewel in dat geval bewijst het mijn punt dat je in de basis verkeerde selectie hebt gemaakt.
Het klopt dat je dan niet de goede selectie hebt gemaakt @thomberg. Maar de vraag is of dat je moet weerhouden om je keuze recht te zetten. Ik denk dat dat * op zichzelf * geen steekhoudend argument is. Als je een slechte selectie hebt kun je jezelf voor je kop slaan, maar moet je nog steeds doen wat met die wetenschap nu de beste keuze is. In theorie zou dat wisselen kunnen zijn. Maar jij en ik zijn het eens dat dat theorie is en dat je in de praktijk gewoon nog veel te weinig weet om die call nu al te maken (tenzij je geen 3e strade man hebt).
Ik ben het dus zoals gezegd ook met je eens dat ik teveel heb blind gestaard op mannen met een eindschot (niet alleen pure sprinters a la jakobsen maar ook veel snelle mannen na een zware koers als pedersen matthews en kristoff). Kung is misschien mijn langzaamste man, maar die heeft dan weer een heel specifiek roubaixprofiel. Frankfurt is nog ver maar ik ga hier wel lering uit willen trekken voor volgend jaar.
Een naam die ik hier volgens mij nog niet een keer heb gehoord, ook niet in de puzzelfase, is die van Barguil. Misschien heb ik erover heen gelezen maar zijn er mensen met hem in het team? Duidelijke kopman, en rijdt denk ik toch 6 koersen (sb msr bp agr wp en lbl) waarin hij 5x vrij serieuze kans maakt op punten en zeker in bp en wp ook een goede captainoptie zou zijn. Ik heb hem zelf niet maar wou eigenlijk wel dat ik er wat beter over nagedacht had.
'@nijmos eens. En anders, wat weet ik er verder van haha. Ik rijg de gouden bekers ook niet aan elkaar.
Barguil is iemand die zeker interessant kan zijn maar ik durfde het niet aan. Beetje als Schachmann. In potentie rijden ze minimaal top 10, maximaal top 5 in een aantal koersen maar je weet het niet. Nu weet ik dat van niemand (buiten Pogacar en Teuns) nog. Dus Barguil zit wel in dd grote groep die ik overweeg als derde wissel in te brengen. Cosnefroy stond daar, maar zijn uitslag vandaag is niet perfect alhoewel z’n teamgenoot wel wint natuurlijk. Maar is zeker geen gekke renner om te hebben in mijn ogen
'@romanoww mooie inside informatie. Ik heb Turner niet, maar mocht ik hem hebben gehad had ik toch nog even gewacht.
Heb zelf zonde Wout met Pidcock, Matje, Wellens en Benoot genoeg opties voor zaterdag kopmannen. Nog even dubben over Tim of Tiesj. Maar op de klimmetjes zag Tim er toch goed uit.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.