Ik zit hier nog altijd zonder 3e kopman voor Strade hier mijn (logische) opties
- Geen transfer doen en even incasseren met MVDP en Pidcock als enige kopmannen
-Dure transfer: Philipsen eruit voor Benoot/Alaphilippe
-middel transfer: Søren Kragh eruit voor Wellens
Goedkope transfer: Campenaerts eruit voor Simmons/Bilbao/Bettiol
Wat zouden jullie doen?
'@mauri.. dat hangt voor mij van heel veel factoren af. Oa
- hoe zit je in de sprinters zonder philipsen?
- heb je nog ardennenmannen nodig en vertrouw je daar ook op flip of bilbao
- wat zijn je verdere transferplannen? Heb je er wat aan om nu 1m over te houden om bijv flip of pogi later vervroegd in te kunnen brengen?
Zonder dit te weten zou ik zelf denk ik neigen naar de goedkope wissel, ook al verwacht ik geen al te grootse dingen van ska
'@PieterZegen 2 renners aan de start, verder heb ik met Jakobsen, Nizzolo, Meeus, Welsford, Kristoff nog wel redelijk wat sprinters achter de hand, natuurlijk wel niet van het kaliber Philipsen.
Ik neig nu het meeste naar de transfer op te sparen of om Julian er toch maar in te brengen voor Philipsen, moeilijke dagen hier…
Rad: als je (vooraf) maar 3 renners had voor de Strade is je balans (toverwoord hehe) misschien niet goed geweest?
Tja.. hoe veel renners doet er alleen toe voor zover ze ook een captain zijn. Benoot erbij bijvoorbeeld leek van tevoren hier toch geen geschikte captain met wva in de ploeg? Ik vond 3 idd te weinig en speciaal om die reden simmons gepakt, maar rekende ook nog wel min of meer op turner als backup. Ik denk dat veel mensen ket maar 2 renners aan de start turner en wout hebben. Misschien rekende men ook nog wel op cosnefroy of matthews ofzo. 4 renners voor de derde koers van het spel... ik vond het dus inderdaad zelf ook net te dun maar ik snap wwl dat mensen het zo deden en vind dat mensen die daarnaast een benoot valter zingle of casper pedersen (die heb ik ook maar tel ik dus niet mee) hebben het qua balans voor deze koers op voorhand weinig beter doen.
'@Mauri, met zowel Philipsen, Fabio, Kristoff, Nizzolo, Meeus en Welsford ben je daar wellicht iets te overwogen.. Van die 6 heb ik zelf ook vijf maar 1 dure niet.. Ik praat dus vooral uit mijn 'eigen balans'
Als je een wissel doet zou het aan twee dingen, wellicht drie moeten voldoen:
* Het moet een renner worden waarvan je top 5 verwacht.. Dat zijn MI die € 1m renners niet (per definitie)
* Vervanger moet dus wel voor meerdere koersen nuttig zijn.. Vraag is bijv. wat Bilbao verder nog rijdt..
* Van diegene die je eruit gooit moet je eigenlijk niet veel verwachten... Philipsen zou EF nog kunnen rijden...
Als je niet overal bevestigd op kan antwoorden zou ik geen wissel doorvoeren. Nieuwe renner/ vervangen renner moet MI aan alle drie voldoen.
Wat leuk om te zien dat iedereen weer zo fanatiek aan het puzzelen is! Ik kom een beetje laat om de hoek kijken, maar wilde dit jaar voor het eerst ook eens het klassiekertspel proberen. Twijfel voor de 3de kopman tussen Benoot en Mohoric. Al denk ik dat ze misschien wel tegelijk over de streep komen. Momenteel 3 definitief in de selectie, en 6 voorlopig, kan een leuk weekend worden!
'@nijmos, ook een renner die ik graag zie koersen, al is hij niet van de tempoversnellingen. Je ziet hem vaak zijn eigen tempo pakken en dan soms renners nog oprapen. Zo ging dat MI ook vorig jaar..
MSR zie ik hem niet bij eerste 20 meekomen, en ook Mohoric dezelfde truc uithalen. WP ook de explosief lijkt me. LBL zou wel top 10 moeten kunnen. Mooie renner wel
'@aanklampen: Bilbao is toch behoorlijk explosief? Ik denk juist dat hij als het écht bergop gaat vaak net tekort komt en dan slim zijn eigen tempo pakt en op grinta terugkomt. Maar bilbao wint sprints van mannen als dfm en alaphilipe (baskenland). In etappe 1 van de giro vorig jaar in hongarije wordt hij op die poggio achtige heuvel 3e. Achter niemand minder dan van der poel en girmay. Nog voor Cort (en kelderman carapaz en mollema) Waarom zou hii niet met de eerste 20 bovenkomen op ee poggio? Is zelf bovendien een goede daler. Mocht mohoric weer zijn truque speciale uithalen dan pakt hij 30 teampunten. Ik heb Bilbao niet maar wel heel lang overwogen en vind het een mooie pick met potentie. Uiteraard afwachten wat ervan terechtkomt.
Edit:
In etappe 2 van de jongste volta valencia puncht hij naar een 2e plaats op een klim van een dikke kilometer. Hij verliest daar van ciccone maar klopt vlasov (vorig jaar 3e in waalse pijl)
In etappe 3 van de ronde van polen verleden jaar eindigt hij ook als 2e. Aankomst 1.5km aan 7.7%. Hij legt het daar af tegen higuita maar klopt oa hermans pacher ulissi.
Nijmos, aan de streep zeker maar je ziet hem vaak met tempoversnellingen (zoals die van Flip en Matje) niet snel gelijk meegaan. Hij pakt vaak zijn eigen tempo en komt dan vaak op eigen tempo terug. Probleem is wel dat je dan komt te zwemmen en veel alleen kan komen.
Aan de meet is Pello zeker rap.. Ik doelde eigenlijk dus op die aanvallen bergop die hij vaak toch niet direct bijantwoord.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.