Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 63 ... 156 157
R. D.

Grote kans dat je spijt krijgt. Ook denk ik dat nu al een wissel gebruiken voor een heuvelman risky is, want er is nog een hoop asfalt dat die renners kunnen raken voor ze uberhaupt de heuvelklassiekers gaan rijden.

Thomberg

Alaphilipe rijdt geen top 10 morgen

Masterw

Nu al wisselen is veel te snel, net begonnen het spel. Je kan beter eerst een goed beeld krijgen van een ieder zijn vorm, anticiperen op geblesseerde / gevallen renners, etc.
Frankfurt is nog ver.

Koekebakker

Ik heb ook Turner en morgen maar 4 renners aan de start en wissel ook nog niet. Maar lastige keuze vind ik dat wel. Want je kunt idd even aankijken wie er in vorm is. Maar op t moment dat je daarachter bent in een Scorito-koers, ben je eigenlijk al te laat want dan had je m beter die koers al kunnen hebben.

Wil je een echt hoge score hebben, dan moet je durven gokken. Met ook het risico dat je juist lager scoort.

Nu bv Wellens voor Turner. Of Alaphilippe plus iemand van een miljoen voor Turner plus Stuyven.

Maar ik doe t nog niet, omdat ik hoop dat Turner en Stuyven toch nog punten zullen halen en ik later nog meer uit m’n wissels kan halen. Door mensen te verkopen die geen koersen meer zullen rijden. Bv Laporte, Stuyven, wellicht van Aert en/of vdP na P-R.

Laatst gewijzigd
tpp

Ik zou alleen mensen wisselen die je vervolgens gaat cappen. Niet wisselen voor de “breedte”

Kanarie

Ik moet bekennen dat ik ook wel twijfel om Philipsen voor Alaphilippe te wisselen. Maar het is natuurlijk veel te vroeg om conclusies over Philipsen te trekken. En zeker als hij in EB start kan ik hem daar waarschijnlijk goed gebruiken. Daarbij heeft Alaphilippe ook wel een talent voor vallen.

Jari Litmanen

Met tien man aan de start morgen, maar Askey gaat het doen. Let op het talent!

Simcha

Hier ook de knoop doorgehakt en Wellens er in gezet voor Turner. Negen races waar hij naast eigen punten ook teampunten kan pakken. Of Turner terugkomt en hoe zijn vorm dan is moeten we nog maar afwachten.

Verschillende mensen hameren op het gevaar van te vroeg wisselen. Aan de andere kant is er natuurlijk ook het gevaar van te laat wisselen. Ik kan wachten tot Eschborn-Frankfurt om de derde wissel te gebruiken voor een eventuele derde kopman, met de mogelijkheid dat dat helemaal niet nodig was (heb nu vijf sprinters die in principe aan de start van Eschborn-Frankfurt kunnen verschijnen). En daarnaast denk ik dat Wellens beter gaat renderen dan één renner die één race rijdt, ook al is de factor dan x2.

Laatst gewijzigd
R. D.

Te laat wisselen bestaat niet. De kans dat iemand de 3 topfavorieten van E-F nu in hun team heeft is 0%. Er zijn altijd spinters die tot E-F zo zijn tegen gevallen dat ze meedoen om nog iets recht te zetten.

Laatst gewijzigd
Ketjap Manis

Achteraf zullen we pas weten of het de juiste keuze is geweest. Nu ben ik blij met Wellens omdat ik hem 3e kopman kan maken vandaag. Gaan er nog 2/3 toppers onderuit had ik moeten wachten met wisselen. Die wissels geven toch wel een extra dimensie aan het spel!

Maurimaler

Ik weet dat het een risico was om Philipsen te wisselen met Julian maar ik zie het zo….
Philipsen had ik kopman in CBDP en Scheldeprijs waar ik in CBDP nu Kristoff en Scheldeprijs Welsford/Meeus nog kopman ga maken, en volgens mij zijn dat wel goede alternatieven. Verder zie ik Philipsen misschien nog een ereplaats rijden in Gent en Roubaix maar zeker geen kopman materiaal daar.

De transfer Alaphilippe zie ik eigenlijk als een Waalse transfer vroeger in het seizoen (met de hoop dat hij misschien nog de Waalse Pijl rijdt), voor de Strade had ik maar twee starters dus ik maak hem al 1 keer zeker kopman, ik denk/hoop dat hij ook wel goede uitslagen gaat rijden Strade plek7, Milaan top 10, E3 en Dwars hoop ik op 1keer top 5 en in de Ronde eindigt hij rond plek 12. Dan denk ik dat deze plaatsen wel meer opleveren dan dat Philipsen 2 keer 2e wordt in de sprint .
Nu moet ik gewoon nog hopen dat hij in goede vorm verkeerd😊

KV

'@R.D.

De kans dat je nu Kristoff, Philipsen en De Lie hebt lijkt me niet zo klein. Dat lijken mij de favorieten voor EF (of toch zeker goed kopmanmateriaal). Ik heb er zelfs ook nog Nizzolo bij.

Ga jij dan die tegenvallende sprinter die toch nog EF rijdt erin zetten mss? Wie zegt dat hij dan ook niet zal tegenvallen?

Ik zal dus normaal gezien geen transfer opsparen voor EF maar hoop mij wel te kunnen inhouden tot aan de heuvels.

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@Mauri dan heb je toch niet de juiste beginopstelling gemaakt.

Jouw argumentatie is niet het probleem. Je kan prima beredeneren dat Alaphilipe beter in hectare past dan Philipsen.

Alleen als je dat vindt had je in mijn ogen vanaf de start die opstelling moeten maken. Philipsen heeft niet aangetoond volledig uit vorm te zijn ofzo. En Alaphilipe ook niet briljant in vorm. Ja hij wint een leuke koers, maar een dag later wint Peters. Die start ook vandaag maar heb je niet toegevoegd denk ik.

Overigens helemaal prima dat als je nu constateert dat de balans in je team niet goed zou zijn en dat dan herstelt. Maar ik vind dit een mooi voorbeeld van de discussie die eerder op dit forum was over wisselen icm beginopstelling

Ohja en Ala rijdt geen top 10 vandaag

R. D.

'@KV

Ik heb Kristoff, Philpsen en de Lie zelf ook, maar de kans dat die alle 3 als favorieten arriveren bij E-F is denk ik klein. Er kan met 1 van hun 3 iets gebeuren maar ook kunnen er sprinters bijkomen die nu 0 vorm tonen maar tegen die tijd weer in vorm zijn. Het is nog heel ver weg en er zitten nog zoveel koersen tussen.

Simcha

Ik heb naast die drie ook nog Jakobsen, Meeus, Milan en Pasqualon, dus ik verwacht toch wel drie renners te kunnen opstellen die top-10 kunnen rijden.

Laatst gewijzigd
snoek1974

Denk dat iedereen met een wissel sterker zou worden voor strade vandaag maar alleen dan maak je je team weer ergens anders zwakker , voor mijn sprint team heb ik ook Philipsen , Jakobsen , Kristoff , de Lie , Meeus , Pasquallon , laporte en Waerenskold en ook Stuyven en v Aert zullen sprinten .

Alleen heb ik Philipsen voor bepaalde ritten in gedachte als 1 ste kopman anders had ik m wel kunnen vervangen door Benoot en ga ik ervan uit dat ook bepaalde EF gaan rijden dus staan de drie wissels in eerste instantie gepland voor na Parijs Roubaix voor de heuvel klassiekers

Laatst gewijzigd
jm dvg

'@Quilbois ik hoop dat je veel punten pakt vandaag;-)
Ikzelf verwacht veel van Valter iig top 10 en voor Benoot en bij MS teampunten met van aert. Maar gezien ik dezelfde 8 namen heb, valter geen kopman zal maken en enkel twijfels heb over turgis waar ik geen verdere info over zijn val en vorm kan vinden wissel ik nog maar even niet. Daarnaast rijdt jumbo geen brabantse pijl waar ik enkel de Lie Wellens en kron aan de start heb.
Voor ef heb ik ook philipsen kristoff de Lie Milan en meeus enkel ewan verwacht ik daar niet.

Thomberg

Het speelt voor 50% mee dat Flip niet in lijn selectie zit en ik hoop dat hij buiten top 10 eindigt :-)

ZK

Je weet dat je Flip mist, maar hoop doet leven @Thomberg

rbc1912

Nou was ik toch vrij overtuigd van het idee om pas te wisselen na Roubaix, maar met maar 4 man aan de start begon het toch wel te kriebelen hoor. Ik ben er toch vanaf gebleven uiteindelijk :)

Thomberg

'@zk zo is het!

nasibal

'@Thomberg

Stel:

Als je van renner A verwacht dat hij over de hele klassiekerperiode 120 punten pakt en van renner B 100, maar: Renner A moet 40 punten pakken in het openingsweekend, terwijl B alle 100 punten ná het openingsweekend moet pakken. (Let op: Getallen puur gekozen om het een leesbaar voorbeeld te maken. Kunnen elk aantal zijn, gaat om het concept)

Nu blijkt dat, door welke reden dan ook, renner A die 40 punten niet pakt...

- Is het dan een "slechte keuze geweest" om vooraf renner A te kiezen ipv renner B?
- Is een wissel van A naar B na het openingsweekend dan te zien als "herstellen van die keuze" of is het gewoon een los nieuw moment waarop je een selectie maakt voor wat nog komen gaat, binnen de beperkingen die het spel stelt?

Ik vind het lastig. Uiteindelijk komt het denk ik allemaal neer op hoeveel waarde je aan het gebruiken van een wissel geeft en hoe groot je de kans acht dat renner B wel gewoon zn verwachting in punten waarmaakt.

Al met al maakt het allemaal praktisch niet zoveel uit hoe je iets noemt of classificeert natuurlijk. Maar het verschillende sentiment rondom vroeg wisselen is wel interessant.

Persoonlijk zie ik het een beetje als een voetbalwedstrijd waarin in de 10e minuut iets gebeurt waardoor de situatie verandert. Als je daar dan op inspeelt met een wissel hoeft dat helemaal niets te zeggen over de validiteit van je originele opstelling. Maar omdat je nog 80 minuten te gaan hebt wordt dan snel geroepen dat er nog van alles kan gebeuren. Waar ligt de grens waar je zegt "ok, nu kan je gaan wisselen want nu kan er niet van alles meer gebeuren"? Dat is een super arbitrair iets.

Capra

Wat een schitterende koers bij de dames met een fantastische overwinning voor Demi Vollering!
Als het zometeen ook zo gaat, wordt het een leuke middag!

Thomberg

'@nasibal ja ik zeg ook niet dat ik zeker weet wat het beste is. Maar het komt neer op jouw passage:
“Uiteindelijk komt het denk ik allemaal neer op hoeveel waarde je aan het gebruiken van een wissel geeft en hoe groot je de kans acht dat renner B wel gewoon zn verwachting in punten waarmaakt.”

Ik ben er vanuit gegaan mijn wissels te gebruiken voor dure blessures vervangen of renners voor 2de deel programma. Volgens mij de meesten. Als je niet op die manier naar wissels keek, dan is een vroege wissel logischer. Maar heb je al wel mogelijk teveel heuvelmannen (of mogelijke EF sprinters ) in beginselectie moeten hebben. Dus dan hebben wissels veel waarde.

Daarnaast vind ik het 2de deel nog doorslaggevender. Ik vind het nu heel vroeg om te wisselen omdat je gewoon niet weet dat die ander alles waar gaat maken. Daarom noem ik het ook een selectiefout. Op basis van 2 koersen worden sommige renners compleet afgeschreven. En op basis van een zelfde aantal (ongeveer) worden anderen blijkbaar veel interessanter dan twee weken geleden toen de selectie gemaakt is.

Het kan idd dat het bijna niet uit maakte welke van de twee je koos qua puntenaantal en je van iemand verwachtte dat dit voor een groot deel in het openingsweekend eruit zou komen. Dan nog zou ik de keuze alleen echt te rechtvaardigen vinden als de punten van de renner ook grotendeels voorzien worden voorin het programma (risico vormverlies en/of blessures is anders te groot om wissel te rechtvaardigen) en je echt geen kopman dan opoffert. Philipsen is in mijn ogen iemand die je hebt gekozen om in alle sprintkoersen kopman te maken (gezien z’n prijs). Durf je dat blindelings door te schuiven naar een Welsford of Milan? En levert jouw nieuwe keuze (bijvoorbeeld Flip) dan evenveel kopmanplekken op en puntenwinst tov je kopman op die plek als je als niet hebt.

Maar goed, het is idd wel te rechtvaardigen dat je wisselt. Alleen denk ik nog steeds dat de beginkeuze dan niet goed was. Maarja dat vroeg inzien kan achteraf ook weer een hele goede keuze zijn. (Stel Philipsen presteert niks en Flip wordt jouw toprenner)

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Wat ik tot nu toe mis in de wel/niet vroeg wisselen discussie:

Als pak ‘m beet Stuyven na Roubaix een punt achter z’n voorjaar zet en gouden wissel Cosnefroy raapt vervolgens 200 punten op in de heuvels, dan is dat pure winst tov de 0 van Stuyven. Kun je 3 van dat soort wissels doorvoeren in je team? Dan is dát (200 punten winst) de minimale vereiste waar een vroege wissel aan zou moeten voldoen.

Natuurlijk is het zo dat de kopmanfactor daarbij een rol speelt. Kom je ergens een kopman tekort en kan jouw erin gewisselde renner dat plekje invullen, dan gaat hij makkelijker die vereiste 200 winstpunten aantikken. Maar het argument ‘Wellens pakt vanaf nu meer punten dan Turner, dus logische wissel’ is wat mij betreft te simpel.

1 2 ... 63 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.