Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 69 ... 156 157
Nijmos

Weet iemand iets zinnigs te melden over de DNF van Milan vandaag?

@nick bakker: is dat een argument om hem juist wel of niette cappen in msr?

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Brabander

Beredeneerd risico nemen is natuurlijk nog steeds risico nemen. Nee, je gooit zeker niet 20 renners tegen de muur en kijkt wat er blijft plakken maar je kiest nog steeds bewust voor meerdere (en daar gaat het óók om) lage pickraters die ook zomaar tegen kunnen vallen.

Ik denk dat Hindley juist een prachtig voorbeeld is van een renner waarmee je binnen de top onderscheidend kon zijn. Bora ging met meerdere kopmannen en Hindley werd daarbij ook zeker niet als eerste naar voren geschoven. Op basis van vorm en tussen de lijntjes lezen was Hindley nog steeds een beredeneerde keuze en geen dobbelsteengok, maar ook zeker geen "veilige" keuze. Een renner die bij alle scoritotoppers de revue gepasseerd zal zijn, maar (bleek ook uit de pickrate) er zeker niet zomaar ingeklikt zou worden.

Kamna en Albanese stonden vooraf natuurlijk ook wel beter aangeschreven dan andere opties en waren daarmee even hard geen dobbelsteenkeuze, maar je kiest er wel voor 2 plekken aan "aanvallers" te geven terwijl je ook al een plekje aan Hindley hebt gegeven. 3 namen die gezamelijk ook prima niets hadden kunnen worden, voor een totaalbedrag waar je ook wat czekerheid" van subtopniveau had kunnen inkopen.

Juist het vooraf meenemen van dat totaalplaatje is denk ik de "zorgvuldig beredeneerde onderscheidende keuze" geweest die jou net genoeg deed afwijken van de "op safe spelende index toppers", ook al heb je hem misschien niet eens bewust gemaakt. Onbewust bekwaam is ook een ding ;)

Laatst gewijzigd
Ztrem

Ik speel ook flink voor de index en zelfs uit het niets top tien gehaald vorige week. Speel alle spellen ook beredeneerd. Met het ene spel kan je makkelijker risico nemen(bv tennis, darts matchking klassiekerspel) en is de impact niet zo groot. Johan Cruijff zei het al: Gaat er eigenlijk alleen om dat je zo min mogelijk fouten maakt. In dit geval zo min mogelijk toppers missen en zo min mogelijk verkeerde Capt keuzes

rbc1912

'@Nasibal: Hindley was maar door 12% gekozen. Op Wielerflits werd hij altijd schromelijk onderschat mijns inziens. Net als Philipsen bijvoorbeeld. Die heeft pas sinds afgelopen Tour hier de status van topper. Daarvoor werd hij over het algemeen neergezet als een prutser. Als je je daar niet in laat meezuigen kun je spekkoper worden ;)
Maar ik sta op plaats 164 in de index, dus dat is wel degelijk belangrijk voor me. Maar elk spel speel ik in principe om te winnen. Die kans is zeer klein natuurlijk, maar ik probeer toch elke keer weer zo hoog mogelijk te eindigen. En dat bereik je mijns inziens door de juiste balans te hebben in zekerheid èn een verrassinkje hier en daar.
Wat ik dus eigenlijk probeer te zeggen is dat ik eigenlijk nooit met 'de index' in het hoofd zit. Dat komt vanzelf dan wel toch? Als je elk spel hoog scoort

rbc1912

Ter aanvulling: je hebt het over 'subtoppers'. Hindley behoort toch gewoon tot die categorie? Samen met een hele rits anderen. In de Grote Rondes is het zaak om daar de juiste van te hebben. Maar dat is mijns inziens eigenlijk 'nattevingerwerk'. Dus voor een echt hoge score moet het ook gewoon meezitten hè.

rbc1912

Jij doet het in een Grote Ronde dus steevast zonder 'aanvallers'? Ik neem er ook geen 4 mee hoor, maar 1 of 2 wel. En dan is zo'n Kämna een behoorlijk veilige keuze in die groep. 'Aanvallers' zijn in het algemeen altijd wel risicovol natuurlijk, maar je moet je laatste plekken toch ook opvullen.
Albanese is dan misschien geen topper, maar dat is toch een Scorito-renner pur sang? Kan in zowat elke etappe top-10 rijden
En Hindley vind ik gewoon tot de subtop behoren. En daar kan het vriezen of dooien. Maar subtoppers selecteer je ook normaliter en je zal er toch een paar moeten kiezen

Dat je Brammetje van Polen erbij haalt doet me deugd, want die had ik dus ook. Die gast staat voor eeuwig op een voetstuk bij mij ;)

Iemand hier (weet jammer genoeg niet meer wie) maakte toen nog de geweldige opmerking: "Ik stel altijd eerst Bram van Polen op en de rest van mijn team pas ik daarop aan" :)

Laatst gewijzigd
TheTank

Hihi, sta je 1 plekje boven mij @Brabander. Ik weet niet zo of er echt een verschil in tactiek is. Ik vul eigenlijk gewoon altijd in wat ik denk dat goed is. Hoewel, ik heb afgelopen ronde bij Champ coach gekozen voor 5 spelers van Benfica. Dat is natuurlijk niet je kansen spreiden en het pakte in de laatste minuut ook net iets minder mooi uit dan gehoopt. Gokje dit wielerspel was Matje thuis laten en Pogi er ook niet vanaf het begin in maar als beoogde wissel. Pakt aardig uit. Toch maak ik deze keuzes niet met in mijn achterhoofd een gouden beker of een hoge index. Gewoon op gevoel en een gokje is zo nu en dan leuk. Zin in MSR volgende week. Laat maar komen!!!

Kleine Drekst

'@nijmos zowel mvdp als wva zijn zich aan het warmrijden voor MSR. ik ga niemand aanraden of afraden om iemand te cappen

rbc1912

Hindley heeft in 2 Giri uitstekend gescoord. In die eerste (met Keldermann en Geoghegan Hart) was-ie 500k en had ik hem ook :)

Laatst gewijzigd
R. D.

Het zal lastig worden om te cappen bij MSR omdat veel ploegen 2 opties hebben. Als je ze dan allebei hebt waar ga je voor?

Ewan of de Lie ?
vd Poel of Philipsen?
van Aert of Laporte?
Stuyven of Pedersen?

Zelf heb ik er 6 van deze 8. Dat wordt een breinbrekertje.

Thomberg

Wat is risico durven nemen? Ik denk dat veel mensen hier aan een hoop meer risico denken dat goed voor je (beker) is.

Eerst de teamselectie. Je kan beter de echt zekere (vaak dure) kopmannen nemen dan meer renners in het middensegment. Hier heeft @nasibal me ooit van overtuigd en sindsdien scoor ik stuk hoger. De “ja maar als ze nu niet vallen/prutsen, dan scoren ze in potentie enorm goed”- groep komt toch vaak wat tegen. Investeer dan gewoon in Carapaz. Dit werkt. Tuurlijk als er geen budget is en je moet kiezen tussen de Lie en Philipsen (willekeurig voorbeeld waarin dat de toppers zijn), dan moet je iets. Maar misschien kan je ze toch samen nemen door de categorie Dainese voor 2miljoen te laten liggen en daar 1 miljoen opties voor te pakken (willekeurige namen).

Dan houd je 3-4 mensen over maximaal om verschil te maken. Dit is niet Albanese in mijn ogen, die had iedereen logischerwijs. Kamna wel, wat mijn domste keuze ooit was om links te laten liggen (had 250k over) terwijl die er vanaf moment 1 in stond in giro. Hindley is het perfecte voorbeeld, ik koos voor Dumoulin… nu kwam ik op 98% en 1 van die twee had me goud opgeleverd. Echter heeft de basis me al 98% opgeleverd. Dat is puur door de vaste renners te kiezen. Kies binnen deze categorie wel voor renners waarbij je weet wanneer je ze opstelt. Zoals Hindley. Daarom blijf ik ook af van een Kung in de Tour of Mohoric. Kung had zijn tijdrit natuurlijk maar wel heel duur.

Dit maakt een mooi bruggetje naar risico vs dagopstelling . Kung koop je voor veel geld dus ga je hem veel opstellen in dagopstellingen. Dat moet je vooraf ook voorkomen. Tuurlijk als hij de Vine geweest dan was je spekkoper, naar een type Kung wordt geen top 3 in meerdere ontsnappingen. Risico in de dagopstelling moet je vind ik ook beperken. Kies vooraf renners met hoge kans op zekere (team) punten en deze stel je dan veel op. Wederom @nasibal heeft vaak voorgerekend hoeveel een aanvaller moet scoren om structureel meer te scoren dan vaste zekere punten. En dat is dus lastig. Voor je gevoel is het lekker als je aanvaller 3de wordt, maar het levert in de end game vaak niet meer op. Je eindigt dus vooral hoog door veel zekerheid in je dagopstelling te hebben, niet veel miljoenen standaard al op de bank te hebben (teveel dure middenmoot) en dan nog de juiste 3-4 verschilmakers te kiezen

Het risico nemen zit hem wat mij betreft alleen in die 3-4 namen

arjenzvob

Ik overweeg Girmay als captain nummer 1. Kan de Poggio aan en heeft een sterke sprint. Op dit moment wellicht sterker dan WvA en MvdP. Plus het feit dat je daarmee een verschil(letje) kan maken.

Jasperdewaal11

Denk dat MSR niet voor de sprinters gaat zijn deze keer. De Pogacar in deze vorm die gooit de rakketten erop op de Poggio en dan gaan er weinig kunnen volgen denk ik.

Pom titcock

edit wf: ongepast
waar haal je vandaan dat hij sterker is dan WVA en MvdP?

Laatst gewijzigd
KV

'@Pom

Dit kan toch gewoon een gevoel zijn? Ik zal normaal gezien Bini ook wel cappen, weet gewoon nog niet welke factor. Dit was al zo ingecalculeerd bij het niet nemen van Pogi.

Denk dat we trouwens vandaag wel al meer gaan weten over de vorm van de grote mannen...

En PS: hou het wat vriendelijk aub.

@Jasper

Vorig jaar dacht men ook dat Pogi zomaar eventjes op de Poggio zou wegrijden, maar dit heuveltje is gewoon niet zwaar genoeg. Volgens mij zal dat ook dit jaar niet gebeuren, hoewel de omstandigheden hiervoor vaak wel van groot belang zijn (wind in de rug of op de kop).

Jasperdewaal11

'@KV en hoeveel sprinters zie jij bij de eerste 20 van vorig jaar ? Daarbij vind ik Matthews niet eens meer echt een (top)sprinter die knalt tegenwoordig beter muurtjes op.

Ik tel Pedersen (6e), Demare (10e), Girmay (12e), Nizzolo (18e).

Nijmos

'@Rd: voor dat dilemma hoef je ze niet zelf allebei te hebben toch? Voor vd poel cappen is het 'gevaar' philipsen even relevant ongeacht of je philipsen hebt. Zelfde met de lie en ewan. Gaat de lie zich opofferen als ze samen de poggio over komen? Bij pedersen ben ik niet zo bang voor stuyven maar had ik stuyven dan zou ik wel bang zijn voor pedersen, enz.

@Arjen: helemaal geen rare keuze. Zeker tegen mvdp zie ik wel wat argumenten (tegenvallende seizoensstart, philipsen, als hij een offday heeft is het vaak ook echt off, scoort niet in een volwaardig sprint scenario). Tegen wva vind ik dat lastiger.

Ik neig trouwens zelf naar pidcock op x3. Geweldige punch, geweldige daler, aardig sprintje, duidelijke kopman.

Msr kan volgens mij alle kanten op en dat hangt ook van toevalligheden af. Als er 1 voorop komt loopt het anders dan met 4 voorop die elkaar wantrouwen. Klontert een peloton met knechten samen of is het daarachter echt versnippert? We weten het niet en dus ga ik sowieso voor renners die ik in alle scenarios een uitslag zie rijden (dus type wva pedersen matthews pidcock, geen mohoric ewan en ik denk ook geen van der poel ).

Laatst gewijzigd
floda

Ga vooral kijken in de komende dagen wat mvp/wva/girmay doen in de tireno. Ik begin steeds meer te twijfelen om wva/turner nu al te wisselen voor pog/girmay. Was van plan om mijn 3 wissels volledig te gebruiken voor heuvels, maar met benoot, pidcock, madouas, bilbao en kron, lijkt het erop dat ik daar al wat bezetting heb die al wat kan.
Daarnaast even gekeken naar deelnemersveld BdP, waarbij ik al dun in mijn team zat (heb nu 6 deelnemers) maar waar ik bij aantal daarvan in 1x 2 of zelfs 3 sprinters in de ploeg zie. Dainese naast welsford, bennett, van poppel en meeus. Milan/bauhaus/pasqualon. Daarnaast zo’n bak met a/b sprinters dat daar eigenlijk geen pijl op te trekken is wat de uitslag gaat worden. Dus ga hiervoor geen wissel toepassen en accepteer maar dat ik hier wat schade oploop.

arjenzvob

'@Pom Man, man wat zielig....

Dat MSR niet voor sprinters gaat zijn denk ik ook. Daarom vind ik Girmay een prima keuze. WvA als tweede kopman en ik denk MvdP als derde.

KV

'@ Jasper

Uiteraard doen sprinters zoals Jakobsen en Bennett niet meer mee in MSR. Maar dat beweer ik toch ook niet?

Er zijn wel voldoende sprintende types die het wel kunnen/zullen overleven: Philipsen is mogelijk in een goede dag maar twijfel ik toch ook aan, maar verder Ewan, De Lie, Girmay, Pedersen, Matthews en uiteraard WVA en VDP (maar dit zijn inderdaad geen sprinters). Nizzolo geloof ik dit jaar ook niet in (is blijkbaar ziek geweest voorafgaand aan Tirreno, vandaar mogelijks zijn zwakke prestatie in Samyn en Tirreno momenteel).

Daarnaast zullen ook wel Pidcock en een (miscchien beter in vorm zijnde) Flip kunnen volgen.

Ik wou eigenlijk gewoon zeggen dat ik niet geloof in een one-man show van Pogi op de Poggio. Het zal vermoedelijk toch wel weer in een sprintje met een man of 10 zijn.

Jasperdewaal11

'@KV Ik snap je en ik wilde ook helemaal niet insinueren op een 1-man show, maar meer dat als hij een vorsing voert dat er slechts een select type renner meekan (waaronder de types die jij aangeeft) al zet ik mijn vraagtekens bij de Lie na zo'n lange koers en hij is nog maar net 20.

Laatst gewijzigd
Kleine Drekst

van aert gisteren de boel nog in waaiers getrokken en van der poel doet een lead-out voor philipsen ik heb geen twijfel voor msr

Nijmos

'@nick: wat zeggen leadouts voor philipsen jou over mvdp in msr? Oprechte vraag.

Kleine Drekst

Dat die zich weer in vorm aan het rijden is in een trainingsweek in Italië voor msr net zoals van aert 3e kopman twijfel ik nog tussen girmay en pidcock

Pom titcock

'@arjen, ik zou er nog even overnadenken ;-)

Sporza Ticker: Girmay overboord

Bij de eerste beklimming stort Biniam Girmay al in.

1 2 ... 69 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.