Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 71 ... 156 157
Kleine Drekst

nog maar 2 kopmannen voor brugge de panne wordt voor mij serieus overwegen jakobsen er in te zetten voor kristoff nog maar even 10 dagen wachten en dan beslissen.

Wielertje12

Hier met Ewan en Philipsen 2 goede kopmannen (als ewan natuurlijk niet laat lopen). Daarna wel schaars met Theuns, Meeus en Allegaert als potentiele 3e kopman, dan maar voor theuns denk ik

Pom titcock

Nog altijd niets te vinden over DNF Dubbele voornaam, raar verhaal.

Bzuidema

Pogacar toegevoegd bij de E3 saxo classic

Nijmos

Pfoe, als dat waar is heb ik denk ik gegokt en verloren door het zonder pogacar te doen. Ik zou voorlopig nog niet weten hoe ik hem daarvoor in ga passen.

R. D.

Tsja die veranderingen in schema's zijn voor mij tot nu toe ook alleen maar negatief, het wordt tijd voor een opsteker.

jenzrscl

Je zou bijna geneigd zijn poel te dumpen voor pogi met die veranderingen.. brr

arjenzvob

Wedstrijden als E3 en Dwars zijn vooral opwarmertjes voor een hoger doel. Om daar Pogacar voor in te wisselen lijkt me niet per se noodzakelijk. Maar ik snap als je het overweegt hoor.

Overigens is Turner ook toegevoegd :) Dat is prettig nieuws.

Verder opvallend: Milan en Q. Simmons ook verwijderd van de startlijst. Hirschi toegevoegd (sneller dan verwacht). Mohoric ook, die rijdt werkelijk alles!

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Nja arjenzvob pogi is altijd top kandidaat winst waar hij start..

Vdpoel sinds zijn mislukte tour nog niet echt tgevoel zoals vroeger..

Geen andere opties om hem erin te krijgen.

Lastig. Klote dat pogi toch plots veel rijd.

En mohoric heeft bewust parijs nice / tirreno geskipt voor klassiekers. Achteraf gezien mss niet onverstandig met dat klote weer daar..

Laatst gewijzigd
R. D.

Misschien kan Mohoric bij weeronline gaan werken die zitten er nl altijd naast.

VincentK

Pogacar inderdaad toegevoegd voor de E3. Wordt twee races eerder beslissen, want in deze vorm had ik hem normaal gesproken voor Dwars door Vlaanderen erin gezet. Volgens mij doet hij niet aan opwarm ritjes. Dat laat hij aan de twee nog duurdere mannen. Wat verkeerde keuzes gemaakt aan het begin, lijkt het, en pech met Turner. Nog maar eens goed nadenken de komende twee weken.

Imbatido

Het zou ook zomaar kunnen dat Pogacar E3 rijdt en Dwars door Vlaanderen dan weer overslaat. Net zoals Mathieu doet bijvoorbeeld. E3 past ook beter bij Pogacar z'n kwaliteiten en lijkt qua lastigheid en parcours een stuk meer op de Ronde van Vlaanderen. DDV zit kort voor de Ronde, toch een minder veld (Wout doet er ook niet mee, Bini ook niet), en heeft niet echt een lastige finale met het zwaartepunt ver van de finish. Als hij E3 rijdt heeft hij DDV dit keer ook niet nodig voor het kasseigevoel.

Dat hij E3 zou toevoegen was wel een scenario wat ik heb meegenomen om hem wel/niet te nemen, maar ik betwijfelde of hij ze dan beide zou doen. Aangezien hij heeft gezegd dat hij alleen nog maar grote wedstrijden gaat rijden denk ik dat hij vol inzet op de Ronde.

Ketjap Manis

Dat is wel een beetje wishfull thinking toch? Hij heeft eerder DDV met de Ronde gecombineerd.

nasibal

Vergeet niet dat de mensen die nu al Pog mee hebben genomen 4,5 miljoen aan andere renners mist.

Als je wil weten of Pog thuislaten een fout was, vraag je dan éérst af waar je dat geld aan besteed hebt.

arjenzvob

Precies. Als ik Pogi had meegenomen had ik waarschijnlijk Pidcock en/of Benoot niet meegenomen bijvoorbeeld. Dat zijn nu op zich geen verkeerde keuzes gebleken.

Als ik Pogi nu wil laten invallen, wordt dat waarschijnlijk Benoot + Kristoff en dan Pogi + 1,5 miljoen. Die 1,5 miljoen zou dan een (sterke) sprinter zijn die ook E-F rijdt (waar ik Kristoff verwacht). Bijvoorbeeld Nizzolo of zo... De vraag is of deze wissel meer oplevert dan hetgeen wat ik al heb. Die 1,5 miljoen kan ook Madouas/Sheffield zijn maar dan wordt mijn balans weer minder sterk.

Mooi element, die wissels!

Edit: dat gezegd hebbende. Zou het jachtluipaard van Numansdorp een optie kunnen zijn? Jumbo rijdt Eschborn en hij rijdt nu al BDP, GW en Dwars. Jammer dat Jumbo de Scheldeprijs niet rijdt.

Laatst gewijzigd
Ketjap Manis

Het niet hebben van Pogi zorgt ervoor dat je vroeg in het spel een dubbele wissel moet overwegen. Gezien zijn prijs van 4,5 zou je alleen Wout of MVDP 1 op 1 kunnen wisselen, maar dat ga je niet doen. Of durf je het aan om Pogi in de MSR, E3, DDV, RVV niet mee te nemen? Wat je ook kiest, dat lijkt me geen lekkere uitgangspositie.

ZK

'@Tompot dat zou je zeggen inderdaad. Echter is Mathieu wel een vreemde eend wat dat betreft, staat er eigenlijk altijd wanneer het moet. Ook in iets mindere doen zal hij bij eerste 10 over de Poggio zijn, is natuurlijk een stuk minder heftige klim dan deze week het geval was en erg kort.

KV

Ware het niet van PR speel ik echt wel met de gedachte voor een Vdp-Pogi wissel met Vdp zijn huidige vorm. Zijn startinterview vandaag voorspelt toch niet veel goeds…

Hij start maar in 4 koersen meer waarvan 3 dezelfde van Pog.

Echter zonder Vdp sta ik wat zwak in PR: Wva en Mohoric kunnen kopman zijn. Maar verder mannen als Bini, Stuyven en Kristoff waar ik toch niet echt vrolijk van word…

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Tompot
Haha leuk ;)

@Ketjap Manis

Hoezo wissel overwegen? Als je je door het toevoegen van de E3 gedwongen voelt om Pog er eerder in te wisselen dan had je denk ik sowieso nooit de keuze moeten maken om hem thuis te laten :)

Het kan best goed zijn dat het rijden van de E3 het beoogde voordeel teniet doet, maar dat is dan maar zo.

Laatst gewijzigd
floda

Ik wacht msr af om te kijken of ik pog er al in wissel. Dan weet ook meer over of en wanneer Turner terug is. Dan kan ik of mvp/Turner wisselen voor pog en Fabio voor bdp. En anders wout met 500k man om datzelfde te doen. En als beide mannen goed zijn dan doe ik niets en accepteer ik maar mindere derde kopman in bdp en wacht ik meer tot de heuvels.

Ric

Nou als de vorm van poel in MSR niet goed is pleur ik m er toch gewoon uit hoor.

nasibal

'@Ric

Wie zijn je 3 kopmannen voor PR?

rbc1912

Nou. Hier ook geen Pogačar en begin hem nu toch te knijpen hoor haha. En ik zou er nog zo afblijven tot de Brabantse Pijl. Maar de enige opties die ik zie is 1 op 1 ruilen met Van der Poel. Of de combi Stuyven/Pedersen vervangen door Pogačar en Rui Costa. Ik kan het ook gewoon zo laten uiteraard. Gelukkig nog een week om daarover na te denken

Thomberg

'@nasibal enige nuancering dat je Pogi dan sws had moeten kiezen is dat VDP nu tegen lijkt te vallen en Pogi z’n bloed vorm vasthoudt. Als morgen de E3 wordt gereden dan zie ik Pogi mee doen om de winst en VdP 10de worden maximaal. Zelfde mbt MSR. Dan blijft de vraag wie je in PR capt, maar stel je hebt een van Baarle of Mohoric “over” dan is het wel een mogelijk goede keuze om VDP voor Pogi te wisselen.

Dat gezegd hebbende ga ik het nu niet doen
Maar ik snap de overweging en denk niet dat je in dit geval Pogi dan sws had moeten kiezen. Hij lijkt nu meer te gaan rijden en VdP valt meer tegen

floda

In deze vorm twijfel ik zelfs of ik MvP moet vallen in msr. Zeker omdat ik daarnaast wva, pidcock, Matthews, en de lie heb. Die lijken allemaal nu beter in vorm. Maar ja blijft wel bijzondere gast natuurlijk

1 2 ... 71 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.