Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 72 ... 156 157
R. D.

Het percentage dat na PAR al zijn wissels nog heeft gaat onder de 10% liggen gok ik. Misschien zelfs onder de 5%. :D

Laatst gewijzigd
Ric

'@nasibal.
Je raakt precies de kern dat ik poel nog niet gewisseld heb.
Ik kom maar zonder Poel maar tot 2 kopmannen die ik dan echt aandurf. Anders had ik de wissel al wel doorgevoerd!

Aanklampen

Turner weer van de lijst.. misschien toch nog te veel last.

Nog niets gevonden over JM.

Hay

Van Aert en Pidcock lijken al goed in vorm, en ook Alaphilippe wordt steeds beter. De vorm van van der Poel lijkt nog wat twijfelachtig. Maar ja, het blijft van der Poel. Vorig jaar "uit het niets" derde in MSR om twee weken later twee keer te winnen in Vlaanderen. Heb Pogi nog niet maar de hiervoor genoemde renners wel, dus voorlopig geen aanleiding om te wisselen. Verder zal MSR niet heel veel zeggen over de kansen in de daarop volgende klassiekers in Vlaanderen lijkt me. Dus wellicht minimaal wachten tot Na de E3 wat mij betreft.

Phoenix0000

Ik ga komende week wel eens kijken of ik Turner en vdPoel ga wisselen voor Poggie en Cosnefroy (pedersen mss ook en optie).

Waar ik me wel bewust van ben is dat Poggie nu 7 races op zijn program heeft staan maar dat er in werkelijkheid wel eens 4 kunnen zijn. Dat is de reden dat ik twijfel. Mocht het zeker zijn dat hij Amstel rijdt en ook Waalse Pijl dan kom ik in de buurt van het drukken op de knop in dat geval neem ik voor de balans wel Pedersen en niet Cosnefroy. Die kan ik in later stadium nog inbrengen. Hij of Teuns als extra rennen voor ardennen.

DrSeuss4

Voor de mensen die overwegen Turner te wisselen, Turner rijdt inmiddels alweer buiten op de weg. Staat op zijn insta. Is natuurlijk wel nog de vraag wanneer hij weer op topniveau is en ook de kasseitjes aankan. Al lijkt mij dat je met een gebroken elleboog prima op de tacx hebt kunnen fietsen.

Phoenix0000

Poggie voor Poel wisselen nu is op zich aardig te berekenen omdat ze in veel dezelfde koersen rijden. Alleen PR ga je aan Poggie niks hebben. Daar zou dan LBL tegenover moeten staan. Poggie heeft met potentieel meer koersen meer upside potentieel. Al kan het best dat Poel nog ff AGR meepakt natuurlijk en pog die laat schieteb.

DrSeuss4

'@phoenix het kost je alleen wel een wissel. Je moet jezelf dan afvragen of je met een andere wissel meer winst kan behalen.

Phoenix0000

Klopt. Maar Poggie en ook Cosnefroy kosten je op dat vlak niks wat kopmanmateriaal. En met 9 sprinters hoef ik het voor EF niet op te sparen die wissels.

penj01

Pogacar erin wisselen deed je waarschijnlijk toch al, alleen nu doe je het eerder. Het ‘kost’ je dus niet echt een wissel.

Veltini

In ben van plan om pas te gaan wisselen als ik niet drie waardige kopmannen op kan stellen. Dat is voor nu nog steeds bij de Brabantse Pijl, ondanks het missen van Pogi en Mohoric. Daarnaast ook nog Turner in de gelederen. Heb goede hoop dat ik steeds net boven gemiddeld kan blijven scoren, waar het mijnsinziens om draait in dit spel. Om dat vol te kunnen houden bewaar ik mijn wissels nog even. Tenzij een klasbak als bijvoorbeeld van Aert uitgeschakeld wordt door een blessure oid.

R. D.

Ik vraag me af of iedereen die Pogacar niet vanaf het begin heeft genomen per se van plan is/was om hem erin te wisselen. Ik iig niet.

Laatst gewijzigd
Quelbois

Tja , ik zit nu toch ook sterk te twijfelen voor de wissel Pogi / MvdP. Zit voor de TV door de vorm maar vooral de gretigheid van eerstgenoemde in Parijs Nice toch wel over te hellen om hem er nu al voor MSR in te brengen. Als te interviews niet liegen is dat (en de ronde) het belangrijkste doel . En ik denk zomaar eens dat die doelen haalbaar zijn. Dat had dan vanaf begin een betere keus geweest om met hem ipv Mathieu te starten . Maar dat is achteraf of te wel ‘de koe in de kont kijken ‘

Quelbois

Nog even nadenken over een combinatie met Turner en of Kristof om dan maar gelijk all te way te gaan inclusief sterkere sprintkopman ipv een veelrijder en nog 1 extra heuvelman of topper die doortrekt

Phoenix0000

'@ R.D.

Ik wilde wachten ivm zijn onzekere programma na de Ronde. AGR en WP staan erop, maar in interviews hintte hij al op alleen LBL. Als hij ze echt alle drie pakt dan is een wissel met vdP sowieso wel te overwegen. Zeker als je dan Turner meteen erbij kan doen en een Pedersen erbij kan pakken om Vlaamse voorjaar wat op te leuken qua team. Of al voor bijvoorbeeld Cosnefroy gaat die ook nog wat Vlaams werk rijdt maar waarvan vorm wat onduidelijk is.

Daartegenover staat dat er ook een kans is dan VdP ineens toch AGR erbij pakt en Poggie dus juist niet. Tja..

jm dvg

Mogelijk dat ik het verkeerd interpreteer maar bij 2 renners eruit en 1 erin is je team niet compleet en krijg je volgens mij geen punten? Mocht het anders zijn hoor ik het graag ;-)

Risje89

Volgens mij niet mogelijk, je moet altijd op 20 uitkomen.

Dr.Watt

Dag iedereen,

Hierbij wil ik even mijn ploeg delen.

Van Aert
Laporte
Benoot
Van der Poel
Philipsen
Pogacar
Ackermann
Alaphilippe
Pidcock
Sheffield
De Lie
Milan
Groenewegen
Kristoff
Meeus
Madouas
Mozzato
Louvel
Zingle
Marit

Ik speel mee sinds Giro 2021 en haal telkens een redelijke uitslag (80%-90%) Enkel en alleen omdat ik het wielrennen van heel dichtbij volg. Scoritotechnisch was ik telkens een ramp. Telkens gered door een paar goede picks.
Cav in Tour 2021, Buitrago, Kamna, Ciccone, Hindley als kopman in Giro 2022, Storer in Vuelta 2021. Ayuso, Wright, Bennet in de laatste Vuelta.

Dit klassiekerspel heb ik echt harde keuzes gemaakt in de hoop voor een topscore te gaan met een volledig gebalanceerd team.

Momenteel 85.1% maar vooral veel geloof dat ik het spelletje eindelijk onder de knie heb.
Mijn geplande wissels zijn REV, Teuns en nog 1 iemand die zowel BP, WP, Amstel als LBL rijdt.

R. D.

Ik zou toch 1 wissel reserveren voor E-F. Er is altijd wel een topfavoriet die pas later bekend maakt mee te doen. Meestal omdat ze tot dan niks gewonnen hebben.

Dr.Watt

Marit en De Lie staan al op de startlijst. Kristoff als recordhouder lijkt me ook redelijk zeker.
En dan hoop ik op Ackermann, Groenewegen en Philipsen.
Mozzato, Milan, Meeus, Laporte zouden met wat geluk ook kunnen.

We zullen na Paris-Roubaix evalueren. Het kan dat je gelijk hebt maar mijn Heuvelteam is wat dunnetjes.
Costa stond lang in mijn team, dat beklaag ik me nu wel.

Pim96

Waarom zou je vooral Pogacar niet inrbrengen? Als MVDP en van Aert na Parijs Roubaix ermee kappen, dan heb je toch een smak geld om te wisselen? Zou zonde zijn om een Guerreiro te brengen als je geld hebt om Pogacar te pakken.

Ik ga overigens denk ik niet per se een wissel overhouden voor EF. Ik verwacht wel 3 mannen te hebben die daar gaan sprinten. Dan pak ik liever een heuvelman die ik 3x in kan zetten (en als captain eventueel).

jenzrscl

Pogi gaat er nog niet in .. msr is zowat de meest onvoorspelbare klassieker die er is.. het juiste moment weg gaan .. met de juiste man weg zijnn

Maar kan wel goed zijn dat bv vdpoel in milaan geen goeie indruk maakt, hij eruit gaat voor pogi voor e3 prijs..

Kopmannen kiezen in milaan is ook gekkenwerk.
Maar ik ga voor woutje , flip en toch maar vdpoel denkik

Update: pogi rijd dan toch geen e3??

Laatst gewijzigd
Kip

Vertel pogi / geen e3?

Stijn Vastiau

PCS update 3h geleden : pogi en trentin eraf en hirschi erop

KV

Pogi speelt blijkbaar graag spelletjes met alle cycling fantasy spelers (en met zijn eigen concurrenten)

1 2 ... 72 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.