Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 74 ... 156 157
Odin

'@Tompot , vorig jaar reed mads Pedersen in MSR, RVV en Gent Wevelgem top 10, dat jaar er voor won hij Kuurne-Brussel-Kuurne. Dus opzich is het wel iets beter dan jij hier schetst.

kevinraar

Mij kopmannen
1 van aert
2 pogacar
3 van der poel

Ketjap Manis

Ik ga denk ik voor:
1. Van Aert
2. Pogacar
3. Pidcock

Matje of Girmay zouden ook nog op 3 kunnen.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

'@ Odin

Dat klopt maar zijn klassieker campagne was zeer ondermaats ondanks die resultaten.
Gezien zijn status als kopman bij Trek en gezien zijn Scorito-prijs.

Odin

Klopt, maar het is beter dan alleen een 3e plek in KBK in de afgelopen 3 jaar zoals werd benoemd. En ondanks dat het de afgelopen jaren wat mager was durf ik hem wel te cappen in Milaan - San Remo.

Dr.Watt

Als je hem hebt, kan je hem cappen in MS en GW.
Afhankelijk van je alternatieven.

Wie heb je nog voor MS?

R. D.

Is er iemand die 2 renners van dezelfde ploeg zou cappen? bv Philipsen en vd Poel of van Aert en Laporte ?

Dr.Watt

Geen denken aan. Ik heb ze alle 4 trouwens.

MS is te specifiek. Hangt ervan wie je hebt in je ploeg maar enkel de absolute kopman van elke ploeg lijkt me de te volgen strategie.

Risje89

Alleen van Jumbo, die eindigen vaker samen op het podium.

Mr. Burns

Het niet meenemen van Pogacar door het overslaan van Strade was voor mij het moment dat het 'klikte' juist middels Pedersen. Dit gaf me de ruimte om 1) niet tussen Laporte en Benoot te hoeven twijfelen en ze allebei te kunnen nemen en 2) niet met tegenzin een 1.5M'er a la Kwiatkowski, Naesen, Greg etc. te hoeven nemen en de upgrade naar Pedersen te kunnen maken.

Geen Pogacar betekent een potentiële kopman minder in (vooraf) MSR & DDV, maar bij het vooraf klikken van kopmannen kwam ik met Mads toch vaker dan gedacht uit als potentiële 3e kopman. Niet alleen voor MSR & DDV waar de opvulling nodig was, maar ook de E3, GW, Roubaix en de RVV valt Mads als 3e kopman prima te beargumenteren dus voor 2.5M helemaal zo gek niet.

Ja, zijn klassieker palmares is nog erg beperkt en zijn inconsistentie is een risico, maar hij blijft ieder jaar ook weer een stapje beter worden en is sterk aan het seizoen begonnen. Hoop wel dat het bij een 'cold' is gebleven na zijn DNF in PN.

Laatst gewijzigd
Yuri2222

Zijn er mensen die overwegen MVDP een op een in te wisselen voor Pogacar? Voelt als een overhaaste wissel, maar Pogi rijdt alle koersen die Mathieu ook rijdt + DDV en de Waalse heuvelklassiekers.

Dit weekend gaat Pogi sowieso je 1e of 2e captain zijn en bij de ronde kan hij MVDP ook vervangen als captain. Het gevaar is dat Mathieu in vorm komt en alsnog 4/5x top 5 rijdt, maar mijn gevoel zegt dat ik beter nu kan wisselen ipv na dit weekend als ik hoog wil scoren.

Zou zonde zijn van de wissel, maar een Pogi in deze vorm wil je zo snel mogelijk hebben.

Wat vinden jullie?

oli4g

Goed nieuws voor de mensen met Turner in hun ploeg. Hij deelde gisteren een ritje op strava dat aantoont dat zijn vorm nog steeds meer dan in orde is.

Bzuidema

Ik wacht San remo en E3 prijs even af tussen MVDP en Pogacar. Is het niks met Van der Poel dan is de wissel snel gemaakt maar zit hij er goed bij dan laat ik hem staan. voor het waalse werk kan je altijd Pogacar er nog in brengen. Maar ik denk voor een goede Van der poel doet niet onder voor Pogacar normaal gesproken. Dat hebben we vorig jaar gezien. Maar mocht van der poel door het ijs zakken. Dan wissel ik hem. Plus je weet ook nog niet wat er gebeurd. er kunnen valpartijen ontstaan waardoor je alsnog moet wisselen. dus ik wacht heel even af nog 2 wedstrijdjes voordat ik mij keuze maak. Hetzelfde geldt voor Turner.

nasibal

'@Yuri

Pogi rijdt PR?

Yuri2222

'@nasibal ja hij appte me net toevallig.

Nee je hebt gelijk, daar heb ik langs gekeken.

Jv1997

'@oli4g die zag ik ook voorbij komen.. dat was inderdaad geen misselijk ritje 🤭

Hommeles

'@olig4, dat maakt het alleen maar lastiger.

Zit enorm te twijfelen om Turner in te ruilen voor Ewan. Want met Brugge de Panne heb ik voorlopig alleen maar Welsford, Philipsen en van Poppel op de startlijst staan.
- Of Ewan dan ook daadwerkelijk echt in de punten valt is maar zeer de vraag. Echter de betere sprinters (bijv. Jakobsen) rijden hooguit 2 ritjes.
- Dit kost mij een wissel en die wissel wil ik investeren voor een renner die kans maakt bij BdP, SP en EF. Die weet ik zo snel niet.
- En het is best mogelijk dat Turner gewoon nog punten gaat pakken.

Baskeee

Pidcock OUT voor MSR. Lichte hersenschudding.

Jv1997

Geen Pidcock zaterdag...

Kleine Drekst

pidcock en stybar gewisseld voor pogacar en gregoire laatste wissel bewaar ik zo lang mogelijk.

DrSeuss4

Ai ai ai… nu moet Van der Poel wel gecapt worden helaas.

Risje89

Getsie, de spoeling wordt dun. MvdP naar kopman 2 en Mohoric dan maar als nummer 3.

DrSeuss4

Ik heb Mohoric niet maar als ik hem zou hebben zou ik hem in deze vorm altijd boven mvdp cappen. Lijkt me veel meer zekerheid voor een top 10 en met zijn dropper zijn er maar weinig renners die hem in de afdaling kunnen volgen.

ZK

Zo wordt Pidcock + renner naar Pogacar + renner ook nog een optie. Maar ook hierbij het nadeel, dan heb je Pogacar wel, maar Pidcock niet meer ook voor heuvel koersen. Dus lijkt mij niet echt een optie

mas22

Hersenschudding is wel vervelend, daar kan je lang last van hebben.

1 2 ... 74 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.