Het niet meenemen van Pogacar door het overslaan van Strade was voor mij het moment dat het 'klikte' juist middels Pedersen. Dit gaf me de ruimte om 1) niet tussen Laporte en Benoot te hoeven twijfelen en ze allebei te kunnen nemen en 2) niet met tegenzin een 1.5M'er a la Kwiatkowski, Naesen, Greg etc. te hoeven nemen en de upgrade naar Pedersen te kunnen maken.
Geen Pogacar betekent een potentiële kopman minder in (vooraf) MSR & DDV, maar bij het vooraf klikken van kopmannen kwam ik met Mads toch vaker dan gedacht uit als potentiële 3e kopman. Niet alleen voor MSR & DDV waar de opvulling nodig was, maar ook de E3, GW, Roubaix en de RVV valt Mads als 3e kopman prima te beargumenteren dus voor 2.5M helemaal zo gek niet.
Ja, zijn klassieker palmares is nog erg beperkt en zijn inconsistentie is een risico, maar hij blijft ieder jaar ook weer een stapje beter worden en is sterk aan het seizoen begonnen. Hoop wel dat het bij een 'cold' is gebleven na zijn DNF in PN.
Zijn er mensen die overwegen MVDP een op een in te wisselen voor Pogacar? Voelt als een overhaaste wissel, maar Pogi rijdt alle koersen die Mathieu ook rijdt + DDV en de Waalse heuvelklassiekers.
Dit weekend gaat Pogi sowieso je 1e of 2e captain zijn en bij de ronde kan hij MVDP ook vervangen als captain. Het gevaar is dat Mathieu in vorm komt en alsnog 4/5x top 5 rijdt, maar mijn gevoel zegt dat ik beter nu kan wisselen ipv na dit weekend als ik hoog wil scoren.
Zou zonde zijn van de wissel, maar een Pogi in deze vorm wil je zo snel mogelijk hebben.
Wat vinden jullie?
Ik wacht San remo en E3 prijs even af tussen MVDP en Pogacar. Is het niks met Van der Poel dan is de wissel snel gemaakt maar zit hij er goed bij dan laat ik hem staan. voor het waalse werk kan je altijd Pogacar er nog in brengen. Maar ik denk voor een goede Van der poel doet niet onder voor Pogacar normaal gesproken. Dat hebben we vorig jaar gezien. Maar mocht van der poel door het ijs zakken. Dan wissel ik hem. Plus je weet ook nog niet wat er gebeurd. er kunnen valpartijen ontstaan waardoor je alsnog moet wisselen. dus ik wacht heel even af nog 2 wedstrijdjes voordat ik mij keuze maak. Hetzelfde geldt voor Turner.
'@olig4, dat maakt het alleen maar lastiger.
Zit enorm te twijfelen om Turner in te ruilen voor Ewan. Want met Brugge de Panne heb ik voorlopig alleen maar Welsford, Philipsen en van Poppel op de startlijst staan.
- Of Ewan dan ook daadwerkelijk echt in de punten valt is maar zeer de vraag. Echter de betere sprinters (bijv. Jakobsen) rijden hooguit 2 ritjes.
- Dit kost mij een wissel en die wissel wil ik investeren voor een renner die kans maakt bij BdP, SP en EF. Die weet ik zo snel niet.
- En het is best mogelijk dat Turner gewoon nog punten gaat pakken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.