Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 76 ... 156 157
Valvuillerdemoz

Zonder Pidcock voorlopig nog 13 man over voor MSR. En nog genoeg kopmankeuze over. Ook in de komende weken nog genoeg alternatieven voor een Pidcock. Dus geen reden om te gaan wisselen nu. Die wissels bewaar ik mooi voor later. Al spookt Pogi nog wel door mijn hoofd op om erin te wisselen. Maar niet voor Pidcock.

Laatst gewijzigd
R. D.

Ja het zou fijn zijn als Pogi eindelijk een keer tegenvalt, maar het zal wel niet. :D

Dr.Watt

'@Arjen

Ahzo, die tactiek bestond al en ik maar fier zijn op niets.
Die +4 mannen zijn wel jongens waar ik echt in geloof en geen aanvulling.

In theorie genoeg goede kopmannen overal. Dat was de opzet deze keer. Overal goede kopmannen en niet gewoon deelnemers.
Een Theuns in SB bvb maakt echt niks uit dat die meedoet.
Na PR moet ik wel wisselen.

Dr.Watt

'@ Chef

Wel wat karig op sprintvlak. Toch een belangrijk deel van je team en ook altijd redelijk zekere punten zonder ongelukken.

Je kan wel Turner wisselen voor een sprinter. Maar dan 1 die zowel BDP, SP en EF doet.
Bennett? Is die 2m?

Dr.Watt

Pidcock nu wisselen is paniekvoetbal imo.
Die kan nog makkelijk 4x podium rijden.

Kip

Tsja keuzes hè, als je voor goede score wil gaan moet je elke koers boven gemiddeld punten pakken

Rad

Voor Van Uden is het zijn eerste podiumplek van 2023, maar wat mogen we de komende periode nog meer van hem verwachten? 'Ik wil beter worden en mijzelf ontwikkelen, dat is mijn doel. Dat wil iedereen bij het team, daar zijn we heel erg op gefocust. Dat is het belangrijkste. Nu doe ik Classic Brugge-De Panne, dus we gaan terug naar België.'

Zouden ze dan toch voor hem gaan in BDP/SP ipv Welsford?

Ketjap Manis

'@Klaasd Ja, je wil al je kopmannen in de top-10 hebben. Er is ook nog een scenario waarin Laporte gaat en de ruimte krijgt, omdat hij net geen topper is laten ze hem misschien wel rijden. Maar dat hij voor Wout moet werken is ook goed mogelijk. Wat ook nog meespeelt is dat Matthieu en Girmay, de beoogde 3e kopmannen, niet echt overtuigen. Maar ik zal uiteindelijk wel voor MDVP op 3 gaan denk ik.

Matthijs_W99

Zou graag even willen discussiëren over het volgende. Nu Pidcock een hersenschudding heeft lijkt het mijns inziens niet haalbaar voor hem om DDV en RVV te halen, laat staan een goed resultaat halen mocht hij het wel redden. Deze wedstrijden zijn namelijk al over 2 weken. Is het een idee om bijvoorbeeld Pedersen in te brengen voor Pidcock? Pedersen zal bijna alle wedstrijden t/m PR rijden en lijkt goed in vorm. Daarna kan je hem bijvoorbeeld weer terug wisselen voor Pidcock, mocht hij de heuvelklassiekers rijden en in redelijke doen zijn.

Ik kan ook Pogacar inruilen voor Pidcock, maar heb dan 2 wissels nodig. Dat ga ik dan ook niet doen. Aan de ene kant denk ik dat ik ook moet wachten met wisselen tot na PR. Ik denk alleen dat iedereen zijn wissels dan gaat toepassen en het verschil zal denk ik dan ook niet meer gemaakt worden.

Mocht ik Pedersen inbrengen, dan heb ik een extra kopmankeuze voor MSR en de andere ritten die hij rijdt. Echter, heb ik bij elke rit waar ik hem kan gebruiken genoeg alternatieven. In BDP en Scheldeprijs heb ik daarentegen weinig opties door wegvallen van 1/2 renners.

Wat denken jullie? Zou je het verschil kunnen maken door nu bijvoorbeeld iemand te wisselen?

Ajvenema

'@matthijs willems. Zelf overweeg ik nog wel om pidcock en turner te wisselen voor Pogacar en een sprinter. (als kristoff de panne niet rijdt is dat problematisch voor me. Dus voor mij zou dat de extra wissel nog wel rechtvaardigen. Voor Pedersen zou ik niet snel doen, die is me echt te wispelturig in de kasseiklassiekers en zal ik niet snel kopman maken. Pogacar zou ik denk ik in vrijwel al z'n races kopman maken.

Het issue is voor mij nog steeds wel de onduidelijkheid over zn ardennenprogram, want je loopt het risico daar dan zonder Pogacar EN zonder pidcock te zitten, met nog maar 1 wissel:)

Sjonge Jonge

Volgens Sporza rijdt Pogacar de Amstel en Luik, geen Waalse Pijl

Jv1997

Geen waalse pijl voor Pogacar

jenzrscl

Ik zat ook met het idee pedersen voor pidcock.. lastig

Dr.Watt

Dat vind ik een rare beslissing van Pog.
Waarom WP niet meenemen als je toch al in deze contreien vertoeft?

Het is toch ook maar een heel korte inspanning in het rood.
Ik moet het nog zien.

De Haai van Milheze

Zit nu al een goede 24 uur te dubben over Pidcock en Pogacar. Het inbrengen van Pogacar c.q. vervangen van Pidcock wordt door sommigen als paniekvoetbal beschouwd, maar ik ga daar steeds meer aan twijfelen als ik de programma's van beide mannen objectief naast elkaar leg.

Pidcock is een dure klepper voor iemand die maar 2 van de komende 9 koersen rijdt en waarvan het bovendien nog niet eens 100% zeker is dat hij bij Dwars door & Ronde van (fit) aan de start verschijnt. Daarna komen uiteraard de heuvels nog voor hem, maar Pidcock staat ook weer niet bepaald garant voor enorm stabiele resultaten.

Pogacar gaat o.b.v. zijn laatste programma 6 koersen rijden. Velen (waaronder op voorhand ook ik) hadden het idee om hem na PR in te brengen aangezien er dan met WvA/MvdP toch voldoende europunten vrijgespeeld konden worden om hem moeiteloos in je team fietsen. Echter, om slechts 2 koersen te profiteren van deze machine lijkt ook weer wat karig. Niet in de laatste plaats gezien zijn huidige vorm.

De algemene opvatting lijkt te zijn: hoe langer je wacht met wisselen, hoe beter het is. Ik trek dit steeds meer in twijfel. Of doe ik nu aan paniekvoetbal? :)

KV

'@ Dr Watt

Denk dat Pog vorig jaar ervaren heeft dat WP voor hem geen ideale wedstrijd is. Viel daar toch wel door de mand wat hem zelden overkomt. Hij zal enkel nog aan wedstrijden willen deelnemen waarvan hij weet ze zeker te kunnen winnen.

Maar dat betekent ook onmiddellijk grootste probleem voor een Pid Pog switch. Je moet er ten eerste al 2 transfers voor gebruiken én Pog doet dus normaal gezien (maar dit kan nog 20x veranderen bij hem) geen WP waar Pid wel goede captain is. Als ik mijn huidige team bekijk, zie ik behalve Pidcock geen optimale captains voor WP (Benoot, Mohoric, Wellens, Hermans, Kron). Dus je 2de man die je bij de wissel erin brengt, zou al sowieso een goede captain voor WP moeten zijn, maar met de resterende 3de transfer zou ik dus maar tot maximum 2 deftige captains kunnen komen...

Laatst gewijzigd
Jv1997

'@DrWatt Precies dat dus. Wellens valt overigens wel in voor Formolo zaterdag!

Dr.Watt

'@ KV

Vorig jaar was er al de situatie met zijn schoonmoeder. Die lag toen al op haar sterfbed.
Volgens mij heeft dat een invloed gehad.a

Geen Formolo is wel een zwaar gemis. Die was vorig jaar ontzettend sterk.
Met paniekvoetbal verwijs ik vooral naar het wisselen van Pidcock. Die gaat echt nog wel punten scoren.
Maar ja, als je Pog niet hebt, begrijp ik je twijfel.
Zoals ik eerder al zei, begrijp ik niet dat Pog geen pickrate van +90% heeft.

Capra

Ik heb Pidcock gisteren gewisseld voor Pedersen. Maak hem 3e kopman in MSR. Wil later nog 2 heuvelmannen inbrengen na PR

KV

'@ Capra

En wie wordt jouw derde kopman voor WP dan ?

mas22

Ik vind het lastig met Pidcock. Mijn idee was altijd wachten met wisselen tot het moment wat je het vantevoren had bedacht, in mijn geval was dat 3 wissels na PR. Echter is het wegvallen van Pidcock daarin echt een aderlating die niet heel makkelijk op te vangen is. De wissels zijn uiteindelijk ook bedoeld voor situaties als deze. Ik zie een wissel van Pidcock nu dan ook absoluut niet als paniekvoetbal. Het probleem met een hersenschudding is dat heel moeilijk te voorspellen is hoe het herstel daarvan is. Trentin had vorig jaar een hersenschudding opgelopen in Parijs-Nice en heeft daarna geen fatsoenlijke uitslag meer gereden in het voorjaar.
Ik heb ook geen Pogacar in mijn team. Als ik Poga erin wil wisselen kost me dat 2 wissels minimaal, maar eigenlijk 3 omdat ik het anders niet goed kan inpassen gezien de rest van mijn team. Maar Poga rijdt weer geen WP, dus ik kan daar dan te kort gaan komen. En MSR is pas de 4e koers van de 17, dus we zitten nog niet eens op een kwart. Als zaterdag in de afdaling van de Poggio iemand een klapper maakt, ben ik gewoon klaar.
Andere oplossing zou zijn om Pidcock 1 op 1 te wisselen voor een andere renner, niet zijnde Pogacar. Ik ga er nog eens goed over nadenken.

Capra

'@KV

Ik had Cosnefroy en DFM al in mijn team.
Evt ook Hermans nog

KV

OK, dan begrijp ik het wel.

Anderzijds, als je Cosnefroy en DFM vorige week zag rondrijden... maar misschien kunnen die hun vorm nog wel opkrikken tegen volgende maand.

jan derksen

'@capra hoe zit jij in je sprinters??

stef_m1

Iemand enig idee wat Gaviria zijn plannen zijn mbt EF?
Nizzolo is ziek en afgehaakt voor MSR. Zit te overwegen om Nizzolo + Pidcock te wisselen voor Pogi + Gaviria..

1 2 ... 76 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.