https://www.gazzetta.it/Ciclismo/Classiche/16-03-2023/milano-sanremo-nizzolo-non-ci-sara-ha-febbre-460690264967.shtml
Pff. Inderdaad zo wordt Brugge De Panne echt een groot probleem. Wat een k*tspel is dit toch. Dan neem je Kristoff en Nizzolo mee om toch 4 aanvaardbare kopmannen te hebben... Nu enkel nog Philipsen, Welsford en Meeus die met dwaze Sam zit opgescheept
Misschien dat hij binnen een week toch hersteld is, maar heel veel kan je er dan toch niet van verwachten wrsch...
Ik heb uiteindelijk Pidcock en Matthews gewisseld voor Ewan en Pogacar. Mijn bezetting voor Brugge en De Schelde was ondermaats, dus dat ondervangt Ewan. Het lijkt paniekvoetbal, maar kan zomaar eens goed uitpakken. Jammer dat ik Pidcock en Matthews kwijt ben, maar af en toe moet je een risico nemen.
Wel blij dat ik Martinez, Hermanns, Bilbao en Cosnefroy al in de selectie heb, dan valt de schade hopelijk mee in de Waalse klassiekers.
La Gazetta dello Sport meldt het nieuws over Nizzolo:
"Giacomo Nizzolo zal zaterdag niet aan de start staan van Milaan-Sanremo. Niks aan de hand dus voor de 34-jarige Lombard van Israel-Premier Tech, die de Klassieker de hele winter zorgvuldig had voorbereid: zijn 5e plaats in 2020 is de beste Italiaanse finish na Nibali's zege in Via Roma (2018) . Nizzolo is de koorts die hem trof in de post-Tirreno-Adriatico nog niet gepasseerd, naast het hoesten en de pijn op de borst: zondag eindigde hij als zesde in de laatste sprint van de Corsa dei Due Mari, die van San Benedetto del Tronto.
Onder deze omstandigheden is het voor Nizzolo dus onmogelijk om aan de start van de Sanremo te staan, al was het maar voor de eer om te tekenen. Het eerste Monument van het jaar krijgt zijn avant-première op vrijdagmiddag in Abbiategrasso, met de presentatie van de teams vanaf 16.30 uur. Zaterdag de race: 294 kilometer en de gebruikelijke grote finale met Capi, Cipressa en Poggio voor de finish in Via Roma."
Haha hebben we met elkaar 3x dezelfde link gedeeld.
@KV: met klachten sprintte hij nog wel naar 6e plek, dat zou een aanvaardbaar resultaat zijn voor een 3e kopman toch. Als hij aan de start verschijnt, dan zul je hem kunnen cappen lijkt mij. Start hij BdP niet, dan kan hij nog gewisseld worden voor Kooij/Ewan oid.
Ik heb even gekeken naar opties om Pidcock te wisselen:
- Cosnefroy: lijkt tot nu toe nog niet echt in vorm
- Teuns: rijdt voor het eerst RVV, dus kan ik tegen die tijd kijken hoe/of Pidcock hersteld is
- Girmay: rijdt de Waalse heuvels (nog) niet, waar ik Pidcock wel kopman kan maken. Heb voor de ritten van Girmay wel andere kopmannen
- Pogacar: dan moet ik gelijk 2 wissels toepassen. Ik heb de tegenvallende Ackermann of Campanaerts om te wisselen, maar ik kan niet echt goede vervangers vinden. Pog rijdt nu ook WP niet, dus iets minder interessant.
Dus maar dan toch maar gaan hopen dat Pidcock snel weer hersteld is.
Ackermann zijn momenten komen nog. Ik heb hem ook.
Ik verwacht hem zelfs in PR in de top 15 mss via de lange vlucht.
Verder BDP, GW en hopelijk SP en EF als Duitser.
Ivm Gaviria. EF kan hij zeker rijden al hebben ze daar ook Kanter.
Movistar doet (dacht ik geen SP) toch belangrijk als je een sprinter er in wisselt.
Weet er iemand waarom Kristoff geen koersen rijdt momenteel?
Het moment dat mijn ploeg ´klikte' was toen ik Van Baarle en Costa wisselde voor Kristoff en Madouas.
Van Baarle stond kopman voor Omloop en daar heb ik zelfs geen spijt van. Ik bekeek alles op de lange termijn.
Als Kristoff nu niet levert gaat de spijt wel komen.
'@jenzrscl
Ja, als hij zaterdag op zijn smikkel gaat in de afdaling van de Poggio en zijn arm breekt.
@Dr Watt
Hij heeft zondag nog gereden en rijdt volgende week opnieuw en vanaf E3 alles tot Roubaix? OK, ik had ook gerekend op BDP en dat is zeer jammer, maar sowieso rijdt zijn team geen MSR (waar hij ook niks zou kunnen uitrichten). Dus snap je stelling niet zo goed?
'@KV
Klopt. Er even niet aan gedacht dat hij een matige PN net heeft gereden. Zal komen omdat hij amper in beeld was.
Mijn stelling komt wss uit frustratie omdat BDP 1 vd hoofdredenen was om hem te selecteren.
Veel meer dan E3 en die andere zware klassiekers.
Nu zit ik met de ongegronde vrees dat hij ook SP aan Waerenskjold gaat laten en de wildcard voor EF is er nog niet.
Dat laatste zal wel in orde komen.
Overdrijven is ook een kunst en kan tot paniekvoetbal leiden.
Goedemiddag,
Ik ben nieuw hier en aangezien er al diverse snacks hier in het vet zitten kom ik ook met de plaatselijke snack genaamd de bokstock! Hoor graag als iemand verdere toelichting nodig heeft.
Reden van het aanmaken van een account dat ik rattendol wordt en bereid ben om zoals hier al vaker benoemd is paniekvoetbal te gaan spelen. Met Turner (bewust laten staan), Matthews, Pidje en Nizzolo en Ewan die waarschijnlijk op z’n bek zal gaan in MSR is tijd voor paniekvoetbal. Ik heb namelijk ook geen Pogi (achteraf niet zo slim) in mijn selectie. De keuzes die heb genomen om hem thuis te laten pakken tot nu toe wel goed uit in het geval van Benoot.
Zelf zie ik als enige optie om voor 2 wissels te gaan om Pogibeer in mijn team te krijgen. De wissel die voor het uitvallen van Pidje door mijn hoofd speelden is MVP & Bling out, Pogi & Mohoric in. Eigenlijk zie ik dit tot nu toe nog altijd als beste oplossing. Ik moet het nog maar zien met MVP. Pogi kan zijn kopmanschap grotendeels vervangen. In PR kan Mohoric zijn rol als kopman vervullen. Pidje blijft in dit geval dus staan omdat ik ervan uitga als hij DVV & RVV niet doet BP miss erbij zal komen? Uiteraard ook voor de WP. Het uitvallen van 2de kopman Bling zit vooral de meeste frustratie.. Het is dat ik verder gewoonweg geen interessante keuzes onder de 3M zie die ik nog niet heb. Hoe denken jullie over deze (kip)knotsgekke wissel?
Vertrouwen in Ackermann is wel erg groot. Afgelopen week 65e in Nokere-Koerse en vandaag een DNF in Denain waar ploegmaat Molano weer wint. De kans lijkt me groter dat ze in De Panne voor Molano rijden dan dat Ackermann een goed resultaat neerzet. Ik heb hem ook even overwogen maar ben vooral blij dat ik hem niet heb. Misschien zit ik er helemaal naast, hij is in potentie natuurlijk een van de snellere mannen in het peloton maar ik heb dit seizoen nog niet veel van Ackermann gezien.
Merk dat ik nu toch wel in de problemen kom met het uitvallen voorlopig van pidcock en Nizzolo. Pogacar er in fietsen zou erg fijn zijn maar dat kost me wel twee wissels en zie niet direct een topper voor 1 mil (mag zelfs al een heuvel zijn want zit qua sprint wel prima). Maar 2 wissels vind ik toch al zoveel, meer mensen met dit dilemma?
Blijft leuk om de reacties te lezen. Ik snap yuri wel met zijn wissels. Die wordt er beter op. Ikzelf heb ewan al en heb dus of mvdp of 2 wissels nodig om pogi erin te krijgen. Zou het verder buitengewoon vinden wanneer pogi na P-N meteen MSR met dit deelnemersveld gaat winnen. Het kan maar kan ook niet. Inmiddels start ook turgis in Milan San Remo. Dus ik spaar mijn wissels nog. Pidcock -> mohoric vind ik ook nog te vroeg. Zul je zien dat pidcock sneller hersteld. MSR kan nog steeds alle kanten op. Sprinters zullen niet bij de 1e 10 zitten. Benieuwd of pogi en wva elkaar weer leegrijden op de poggio en wie er kunnen volgen. Na de poggio is het nog een eind.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.