https://www.cyclingweekly.com/news/tom-pidcock-out-of-milan-san-remo-with-concussion
Volgens UCI-regels moet hij nog een week rust nemen vanaf het moment dat alle symptomen verdwenen zijn. Conclusie van het stuk is dat hij -volgens die regels- naar alle waarschijnlijk DdV zal halen. Ik kan echter nergens vinden hoe het hersenschuddingenbeleid bij Ineos eruit ziet. Volgen ze Britse regels of UCI-regels?
Als hij echt tot en met de Ronde moet uitzitten dan wordt het wel heel lastig te verdedigen om Pogi niet in te brengen. Enige wat me nu nog tegenhoudt is dat het me gelijk twee wissels kost en dat ik ook nog eens geen goede tweede man heb om eruit te wisselen zonder op meerdere vlakken in te leveren. Of ik moet hem inbrengen voor vdP, maar dat vind ik ook maar een gewaagde ruil.
Wissel MVP naar Pogi zou ik logischer vinden van 2 wissels met Pidcock naar Pogi. MVP en Pogi rijden allebei 4 ritten t/m PR. Pogi is ook nog beter in vorm en komt voor mijn ""Captain schema"" beter uit.
Pidcock heb ik hier zeker nog nodig voor in de heuvels, wellicht dat hij de Brabantse Pijl nog toevoegd aan zijn schema, is pas over 4 weken.
Maargoed, zonder een gokje komt een bekertje er nooit.
Ik zie nu regelmatig Pogacar en Mohoric als wisselopties voorbij komen voor Pidcock. Wat is de reden dat niemand overweegt om Flipje in te wisselen voor Pidcock? Hij is een half miljoen goedkoper, rijdt naargenoeg hetzelfde programma en biedt mijn inziens (op dit moment) iets meer garantie op punten. Daarnaast verwacht ik dat Flipje de WP er nog wel bijpakt als ie er toch is.
Ik heb Pidcock uiteindelijk gewisseld voor Mohoric. Ik had het liever niet gedaan, maar als Pidcock de Britse richtlijnen volgt dan zou hij pas 2 dagen voor RVV weer op de fiets zitten. Ik denk dat het heel aannemelijk is dat hij daar dus niet zal starten.
Pogacar erin wisselen kostte me minimaal 2 wissels, als hij WP had gereden dan had ik het wel gedaan. Nu dus Mohoric omdat hij in ieder geval de heuvelklassiekers ook rijdt.
Zojuist toch stuyven en matthews gewisseld voor pog en costa. Daarmee niet mijn oorspronkelijke plan om pog later in brengen met ala en teuns voor wva en mvp. Maar door ziekte matthews en wegvallen turner en pidcock voor periode en toegenomen wedstrijden voor pog, toch maar gok gewaagd. Vooral stuyven doet zeer. Maar alternatief was pidcock of kung eruit samen met matthews (had ik wel gaudu genomen samen met pog) maar heb veel vertrouwen in kung! En hoop op tijdige terugkeer pidcock (en terwijl ik dit opschrijf heb ik er alweer twijfel bij…..)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.