Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 85 ... 156 157
Guido Maltempi

'Als het wat waait woensdag' is wel een onderbelicht dingetje in deze BDP wisselpolonaise.

Ik heb zelf Philipsen en Jakobsen als caps 1&2 en dan voor plekje 3 de keuze uit Meeus, vPoppel en Milan. Dankzij de aanwezigheid van Bennett en Bauhaus zit daar geen optimale keuze tussen. Onder normale omstandigheden zou ik voor Meeus gaan, maar als het een waaierfestijn wordt dan neig ik toch meer naar vPoppel... al voelt het ook weer niet helemaal lekker om een renner te cappen die binnen zijn eigen ploeg 3de keus is.

jm dvg

Wie nu al wisselt is te vroeg, morgenavond/woensdagmorgen is tijd zat 😉

Is er al meer nieuws over pidcock?

Verwacht er nog iemand iets van allegaart rijdt bijna alles en is goed gestart? Maar is natuurlijk niet de sprinter bij covidis.

snoek1974

Philipsen , Jakobsen en Ewan de 3 kopmannen en verder nog Bettiol , Pasquallon , Meeus en Waerenskjold aan de start

Valvuillerdemoz

Philipsen, Jakobsen, Waerenskjold, Meeus, Pasqualon voor woensdag. Alhoewel Pasqualon er nu bij Scorito en PCS niet meer opstaat voor BDP. 🤔

RVH

Nu Campenaerts eruit ligt en mijn beoogde 3e kopman Kristoff niet meedoet aan BdP toch aan het denken om een wissel in te gaan zetten. Heb nu alleen Phillipsen, Welsfort en Meeus woensdag.
1 miljoen aan geld voor een sprinter, zit zelf wel te denken aan Kooij. Morgen dan captain en hopelijk naar EF. Verder teampunten in GW en DdV. Maar deze rijdt sws Schelde niet.
Theuns, wellicht overal de meeste punten, wel minder captainmateriaal.
Thijssen, BdP captain en zou alle 3 de sprintklassiekers te kunnen rijden.
Wat denken jullie hierover, nog andere namen?

KV

Denk persoonlijk dat Philipsen, Welsford en Meeus Ok is voor een zware waaierkoers. Dit zullen ook mijn caps worden normaal gezien.

Kan zomaar zijn dat Bennett terug geen pap meer kan zeggen op het eind (zie Scheldeprijs vorig jaar waarin Van Poppel uiteindelijk beter was). En volgens mij is Meeus op dit moment sterker/beter in vorm dan Bennett.

Ik zou er dus geen transfer aan verspillen, zeker omdat het een onvoorspelbare koers zal worden en jouw transfer er zomaar kan afgewaaid worden.

Als je dan toch iemand wil van die 3 zou ik voor Thijssen gaan.

Laatst gewijzigd
Ketjap Manis

'@RVH Als je kijkt naar het deelnemersveld, hoeveel impact kan een 1 miljoen sprinter daar maken? En wil je een wissel besteden aan een 1 miljoen renner? Ik zit in dezelfde situatie maar zet Meeus op 3.

KissMyAce2.0

Wisselkoorts. 39.5

Nijmos

Mijn wisselkoorts ziet vooral op de e3. Ik zou pogacar zo langzaam aan toch graag mee hebben. Maar hoe en voor wie? Turner en pidcock voor madouas en pogi? Jakobsen en matthews voor pogi en 500k? Of offer ik philipsen of kung op om pogi Ên madouas te nemen. Lastig hoor. Weet hier iemand ook of fdj de brabantse pijl nog bij zal pakken?

R. D.

1 Philipsen
2 Jakobsen
3 Welsford

en dan nog Meeus en Theuns voor een top 15. De bookies geven Welsford zelfs een podiumkans, dit moet toch flink wat procentjes omhoog betekenen.

mas22

Ik denk dat Gaviria als 1 mio sprinter zeker impact kan hebben. Het is alleen erg jammer dat Movistar niet aanwezig is bij de Scheldeprijs

Jv1997

Turner weer verwijderd bij de E3..

Bzuidema

Ben Turner toch weer van de E3 prijs afgehaald. Dat lijkt mij toch geen goed teken.

Mijn wisselkoorts is begonnen;

Ik twijfel eraan om Stuyven weg te doen en Jakobsen te nemen. Wie denkt er mee?

Aan de ene kant gaat Stuyven nog wel leuke punten pakken maar aan de andere kant ga ik hem nergens cappen.
Heel misschien derde kopman in PR.
Met Jakobsen heb ik een extra (top) sprinter voor Brugge en Schelde. Ik heb daar nu Philipsen, Ewan en Welsford + Allegaert. Ik heb dus wel 3 fatsoenlijke kopmannen. Bij Schelde heb ik ook nog Kristoff.

Voor de volledigheid. Ik sta nu 97% - Zilver :)
Naast Philipsen, Ewan, Kristoff, Welsford en Allegaert heb ik nog de Lie voor EF. Dat zijn de sprinters, ik vind het dun.
Ik heb, Pogi, Poel, Aert, Pidcock, Benoot, Laporte, Stuyven, Kragh, Wellens, Kwiat, Zingle, Honore, Hermans en Louvel.

Ik wil dus die extra sprinter voor Brugge en Schelde maar kan enkel renners wisselen die het goed doen of die ik nog denk nodig te hebben voor de heuvels. Daarom is mijn idee Stuyven te wisselen voor Jakobsen. Alleen PR lijkt dan krap als ik doorklik. Ik heb nog geen wissels gebruikt.

Doen? Of niet doen?

dadeliva

Ik zat nog even te kijken of ik de ongelukkige Campanaerts (1M) zou kunnen wisselen.
Met bijv. Allegaert, Gaviria, Theuns of Lutsenko zou ik wel aardig wat punten binnen kunnen halen, maar het lijkt me verstandiger om de wissels te bewaren voor na PR om een paar heuvelkopmannen toe te voegen zoals Pogacar, Teuns, Cosnefroy, Gaudu, Martinez of Evenepoel (afhankelijk van wie wat rijdt).

jan derksen

voor morgen;
1 Kooij
2 Philpsen
3 Welsford

Hopen op veel punten!

Pom titcock

'@maarten, ik zou geen reden kunnen bedenken waarom je iemand die nu 2x top 10 rijdt en nog 5 koersen voor de boeg heeft (waar die naar alle waarschijnlijkheid gaat scoren) zou gaan wisselen.

Jv1997

Casper van Uden ook naar Brugge de Panne.

Dr.Watt

'@Nijmos
Wat een verscheurende keuzes zijn dat, man?
Pidcock en Madouas heb ik zelf ook en ik denk dat die nog veel gaan laten zien.
Philipsen kan je amper missen met zijn hoge pickrate en SP, GW en mogelijk EF op het programma.
Kung wisselen net voor hij aan 'zijn' koersen begint lijkt weggesmeten geld.
Matthews mss wel ja. Maar als die dan BP rijdt en bvb Pidcock niet ben je ook de sjarel. Ook kopman in WP en LBL bij gebrek aan beter bij Jayco.

Dr.Watt

'@ Maarten

Dit lijkt me vooral afhankelijk van wie je hebt voor de heuvelklassiekers. Op het eerste zicht heb je toch meer dan genoeg sprinters.

Stuyven is ÊÊn van de weinige renners waar ik een hekel aan heb dus die komt er bij mij nooit in.

Edit. Jouw ploeg over het hoofd gezien. Denk dat je je wissels beter spaart voor na PR.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Gisteren goed nieuws en slecht nieuws voor mijn team.

Mozzato toegevoegd aan BDP. Heeft al punten binnengeharkt in KBK.
Mc Lay lijkt sprinter nr1 maar ik hoop op de bekende Arkea 'ieder voor zich en allen voor de punten' strategie.

Slechter nieuws is dat Thijssen SP rijdt.
Marit was daar oorspronkelijk de kopman voor IWG net als in EF.
Hij heeft vanaf dit jaar zijn eigen sprinttrein dus zag hem als potentieel verschilmaker met een plaats in de top 10.
Hopelijk geen Thijssen in EF dus.

dadeliva

'@maarten Ik zou het niet doen. Het verschil met wat je met Stuyven gaat binnenhalen lijkt me beperkt (ik heb Stuyven als kopman in DDV). Als Jacobsen 2x 3e wordt met factor 2,5 heb je 400 punten en Stuyven gaat wellicht nog tussen 200-250 punten scoren, maar het netto verschil is minder omdat je dan bijv. Ewan en Welsford dan geen of een mindere factor kopman maakt. Als Ewan en Welsford gemiddeld 50 punten halen haal je daardoor (2x50x1,5=) 150 punten minder.

Waarschijnlijk ga je meer verschil maken met het na PR via wissels inbrengen van Teuns, Cosnefroy en/of Gaudu (die wissel je dan in tegen renners die geen punten meer gaan scoren). Die zie ik alle 3 wel meer dan 150 punten halen zelfs zonder dat je ze kopman maakt (want je hebt Pogi en Pidcock ook al als kopman, mits Pidcock voldoende hersteld is).
.

Jv1997

Geen Nizzolo Morgen...... Heb alleen Phillipsen en Welsford aan de start staan nu.

Wat een kutspel is het toch ook.

KV

Ik heb dan enkel nog Meeus bovenop jouw 2 namen.

Dus dan maar hopen op een beestachtige koers waarin de Jakobsens, Groenewegens en Bennetts van deze wereld het niet redden...

Vorig jaar waren Philipsen, Welsford en Meeus goed mee in de regenachtige Scheldeprijs. Dat ze dit dus maar herhalen.

Kleine Drekst

Verwacht morgen veel valpartijen met de regen hoop dat er niet te veel uitvallen heb zelf maar 3 man

1 2 ... 85 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.