Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 92 ... 156 157
Thomberg

Kung rijdt geen top 10 in E3

Met Philipsen en Theuns als cap 1 en 2 het maximale eruit gehaald vandaag

TheTank

Lekker twijfelen om een wissel toe te passen voor elke koers ;) Heb me tot nu toe in kunnen houden:Turner en Pidcock dus nog altijd in de selectie. En zonder Pogi en Matje nu toch gestegen naar 96.8% valt me niks tegen. Voor vrijdag WvA en Laporte op 1 en 2. Keuze voor nummer 3 vind ik lastiger. Pedersen, Wellens, Girmay of Mohoric zit ik aan te denken. Ik neig naar Mohoric als ik bedenk dat Girmay nog niet overtuigend is, voor Pedersen misschien net te zwaar en Wllens in dienst rijdt van Pogi. Iemand andere ideeën?

Bokstok

Vandaag op Zwift kwam Turner me nog voorbij vliegen. RIP voor de wisselaars

arjenzvob

Mijn wissel was dus Kooij voor Wright.
Wright zie ik enkel knechten. Schitterende renner, maar voor het klassiekerspel niet nuttig gebleken. Met die wissel ook 500k in de portemonnee. Eens kijken wanneer ik die nuttig kan gebruiken. Waarschijnlijk na PR om nog wat heuvelkleppers erin te ronselen.
Turner en Pidcock gehouden vooralsnog.
Wat betreft Kooij, wat jm dvg al zei, als hij het zondag tijdens GW houdt tot diep in de finale (en vandaag heeft hij laten zien dat hij dat aankan) trekken ze zijn kaart. Tel daarbij op dat ik verwacht dat hij EF gaat rijden en je hebt een uitstekende wissel in mijn optiek. Vandaag mede door hem meer dan 20% gestegen naar 94,2% en 3179 punten.

KV

Ik moet het toch maar nog eens zien hoor: Kooij die eventjes voor de overwinning zal sprinten in een zware GW. Denk niet dat je dit zomaar met vandaag kan vergelijken. Maar hij mag me zeker verrassen op zijn Valters zeg maar ;-)

Die 500k ga je wrsch toch niet echt nodig hebben als je Wout en Mat eruit gooit na PR? Ik zie geen van beiden doortrekken naar de heuvels.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Proficiat met die superwissel Arjen.

Wright lijkt het idd niet te brengen. Wel meer een man voor de zwaardere koersen.
Ik zie in hem een soort Cort, beter geschikt voor ritten in rittenkoersen.

jenzrscl

Ik hou mijn hart al vast voor vrijdag en zondag met dit klote weer, gladde steentjes vrijdag, wind zondag..

Hopelijk geen streep door voorjaar van 1 van de kleppers.

Maar spektakel verzekerd :p

Genoten vandaag van brugge depanne!

Dr.Watt

Voor E3 kan ik makkelijk voor Pog, VDP en VA gaan.

Ik verwacht echter dat ze de eerste schifting gaan maken maar op het einde naar elkaar kijken waardoor er ruimte komt voor ploegmaats of subtoppers.

Hiervoor heb ik Madouas, Benoot en Laporte. En eventueel Alaphilippe of sheffield als die zou starten.

Zou iemand het aandurven om één van hen te cappen of is dat overthinking en onnodige risico´s?

roburger

Nu Pogacar heeft besloten om geen DDV te rijden, kan ik ietsje rustiger gaan slapen. Voorlopig komt hij er nog niet in! Pidcock blijft mijn beoogde kopman voor DDV, AGR, WP en misschien BP…

roburger

Zijn er hier nog mensen met Ballerini? Die rijdt lekker

nasibal

'@Roburger

Yes heb ik, mooi 750k'ertje tot nu toe met nog voldoende kansen. Al kan ik niet met de eer gaan strijken. Sterker nog, ik heb iemand zelfs heel hard uitgelachen dat hij Ballerini in z'n team had, tot ik 1 dag voor de deadline toch maar besloot hem er in te Yolo'en.

Pakt best goed uit :)

R. D.

Ik geloof wel in Kung, maar Wellens en Stuyven zijn ook nog opties. Ik heb naast van Aert ook nog Laporte/van Baarle/Benoot maar 2 van dezelfde club cappen voelt toch vreemd.

Bzuidema

Ik denk dat ik madouas als 3e kopman ga gebruiken. Reed een sterke strade en ook vorig jaar zat hij er goed bij .heeft nog een sterke ploegmaat Kung bij zich.

arjenzvob

'@KV Ik heb hem ook vooral voor vandaag en ik denk ook EF gewisseld. Vandaag pakte al mooi uit. Zondag is hij een optie en anders teampunten WvA.

Wat betreft E3. Typisch een koers waarin de echte kleppers (Matje, Woutje en Pogi) hun teamgenoten de winst gunnen. Neemt niet weg dat ik ze ook cap. Derde kopman wordt Girmay of Laporte.

Jasperdewaal11

'@Thomberg

Oh wat deed Kung vorig jaar bij de E3 dan ? ;)

Nijmos

C pedersen had ik beoogd voor de ballerinirol in dit spel. Pakt helaas verkeerd uit nu al helemaal met zijn ziekte.

Risje89

Vandaag precies 0,0% gezakt/gestegen (95,8%). Mooi de schade beperkt met JP, Welsford en Theuns.

Voor vrijdag weer 'gewoon' 11 man aan de start, met de grote 3 als kopmannen.

jenzrscl

Van baarle omloop
Benoot kuurne
Laporte e3
Kooj gent wevelgem
.. de ronde vul maar aan

Stel je voor :p

Puccini

Ik twijfel toch nog over LaPorte + wat opvulling, vs Madouas & Ganna. Welke combinatie zouden jullie meer van verwachten? (of maw - moet je na de grote 3 als eerste LaPorte nemen?)

lordnelom

'@arjenzvob zou nog even goed kijken naar de laatste 20 winnaars, verre van een cours waarin de kleppers de winst gunnen aan hun ploeggenoten (gunnen met dit deelnemers veld lijkt me trouwens onmogelijk)

Thomberg

'@jasper dat biedt geen garantie! Ik zei ook dat Flipje geen top 10 ging rijden in Strade en die heeft hem ooit gewonnen…

Dus als ik Kung had zou ik hem niet cappen

arjenzvob

Geloof mij lordnelom, ik bekijk een heleboel dingen heel goed 😃

TheBest

'@Thomberg kung was wat ziekjes geweest vlak voor het openingsweekend. Toch was hij zelfs in de omloop al best sterk. In parijs-nice vond ik hem ook prima rijden in dienst van Gaudu. De E3 staat hij er 'gewoon' en finisht hij in de top 10.

Denk ik.
Nouja, hoop ik vooral ;)

Vergelijking met flipje vind ik niet helemaal terecht. Toevallig de docu serie van Quick Step gekeken afgelopen week. Vergeten hoe zwaargewond Alaphilipe vorig jaar is geweest. Eerst die val in Strade, later in de Brabantse Pijl en toen die crash in Luik..

Uiteraard sindsdien nog wel een paar leuke uitslagen gereden en zie hem dat op een goeie dag in een net wat kleinere koers nogsteeds wel doen (Faun Ardeche Classic '23). Maar zie hem persoonlijk echter niet meer in de grootste en zwaarste wedstrijden meestrijden om de knikkers. Al hoop ik natuurlijk voor hem van wel en ik laat me dan ook graag verassen!

mas22

Ballerini had ik er op het allerlaatste moment juist uitgebonjourd voor Danny van Poppel. Achteraf zal moeten blijken hoe die keuze uit heeft gepakt. Er komen namelijk nog wel wat koersen aan waar DvP ook moet kunnen scoren. Maar vooralsnog is het wel een beetje jammer. Had bij hem en bij Bettiol die ik ook op het laatst eruit heb gehaald de grootste FOMO.

van Stralen

'@roburger verwacht je Pidcock weer aan de start bij DDV?

1 2 ... 92 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.