Afvalkoers Giro 2023

1 2 ... 6 ... 14 15
vernis

Wow zalig dat ik nog kan meedoen!!

jefgodfather

Ik heb eventjes snel berekend hoeveel keer een renner gekozen is en int totaal hebben we dus 44 verschillende renners gebruikt.
1 ROGLIC Primoz 42
2 GEOGHEGAN HART Tao 42
3 GROVES Kaden 40
4 GAVIRIA RENDON Fernando 40
5 PEDERSEN Mads 29
6 ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 27
7 ALBANESE Vincenzo 27
8 KÄMNA Lennard 27
9 HAIG Jack 22
10 HEALY Ben 22
11 VENDRAME Andrea 16
12 EVENEPOEL Remco 15
13 VINE Jay 15
14 CARTHY Hugh 15
15 THOMAS Geraint 14
16 CORT NIELSEN Magnus 13
17 DEKKER David 12
18 FORTUNATO Lorenzo 10
19 MAYRHOFER Marius 10
20 GANNA Filippo 8
21 CONSONNI Simone 7
22 MILAN Jonathan 7
23 BONIFAZIO Niccolo 6
24 BUITRAGO SANCHEZ Santiago 5
25 MATTHEWS Michael 4
26 PINOT Thibaut 4
27 DAINESE Alberto 4
28 CARUSO Damiano 3
29 ACKERMANN Pascal 3
30 VAN WILDER Ilan 3
31 CERNY Josef 3
32 CONTI Valerio 3
33 BARTA William 2
34 VLASOV Aleksandr 1
35 MOLLEMA Bauke 1
36 CAVENDISH Mark 1
37 BETTIOL Alberto 1
38 LEKNESSUND Andreas 1
39 FIORELLI Filippo 1
40 PARET-PEINTRE Aurélien 1
41 COVILI Luca 1
42 GABBURO Davide 1
43 HEPBURN Michael 1
44 RICCITELLO Matthew 1

Laatst gewijzigd
jefgodfather

Dit overzichtje geeft weer hoeveel jouw gekozen renners in totaal zijn gekozen: hoe hoger = hoe meer veiliger en voorspelbaar je hebt geselecteerd/. Hoe lager wil zeggen dat je renners hebt gekozen die niet zoveel keer zijn gekozen en die het verschil kunnen maken voor je of net waardoor je in de problemen kan komen
1 SvenVDB 339
2 Ludi 337
3 Bode80 333
4 Nijmos 332
5 Nick Vermeulen 331
6 Ab Normaal 325
7 Poeksel 322
8 erveedeeee 320
9 Rabbiej 319
10 Ivo001 319
11 Rawolf 318
12 Guido Maltempi 315
13 LuukGoverde 313
14 Arjenzvob 312
15 Jori 312
16 Arry1338 310
17 JapieJapo 305
18 BrackenRidgeCycling 304
19 Zwartebroekengeletrui 298
20 JDV21 292
21 Sammysosa 292
22 Platje 291
23 mensFaber 290
24 Danusz1986 289
25 Maillot à Pois 288
26 Wielervolger 288
27 HeldS 286
28 Meijers 285
29 Jefgodfather 282
30 SjongeJonge 282
31 Oli4G 280
32 Bonorrie 279
33 Mithrandir 272
34 DeKenner01 272
35 Hartstikkebedankt 260
36 Xander24 257
37 Bazing 255
38 Vernis 253
39 Ceramiche Ariostea 244
40 Sies 241
41 Carbon Ros 234
42 Chris85 231
43 Zeewolde 222

ivo001

Ik heb eigenlijk al een beetje spijt van Cort. CQ waarde is aan de hoge kant van mijn team.

Onbekende gebruiker

Hierbij mijn team en overwegingen.
Allereerst, mijn 6 sprinters, waarvan één TT'er:
PEDERSEN Mads 1472
ALBANESE Vincenzo 546
GROVES Kaden 463
ACKERMANN Pascal 414
VENDRAME Andrea 282
MAYRHOFER Marius 10

Iedereen gaat Pedersen hebben leek me, dus ik heb versterking nodig in het biljartvlakke. Ik hoopte dat Ackie me die continuïteit kan bieden. Klotetijd gehad, toch 3 keer top 3 in de Vuelta vorig jaar. Ik speel hem volgens mij verder nergens, dus een gok. Mayrhofer zullen veel mensen over het hoofd hebben gezien, de meesten zullen Groves ook hebben. Albanese is relatief prijzig, maar kan net als Vendrame ook in de ontsnapping helpen. Vrij zwaar sprintteam, maar het wordt in Rome beslist, dus dat heeft wel een beetje meegespeeld. Ik heb één grote fout maken die me waarschijnlijk gaat opbreken en dat is geen Gaviria. Ook nergens overwogen, maar dus ook niet bedacht dat ie relatief goedkoop is. Dit spel gaat niet alleen over het beste team hebben, maar ook geen 'obvious pick' te missen. Ik heb met Gaviria een obvious pick over het hoofd gezien en moet hopen dat Ackermann altijd voor Gaviria eindigt. Objectief gezien minimaliseert deze keuze mijn kansen op een overwinning.

Dan de boys voor de ITT's en de bergen. Carthy heeft het onderspit gedolven voor de extra vlakke sprinter. Ook Healy heeft het niet gered.

ROGLIC Primoz 1240
THOMAS Geraint 921
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 902
VINE Jay 438
KÄMNA Lennard 409
GEOGHEGAN HART Tao 335

Is dat wat aan de lichte kant? Denk het wel. Maar ik heb redelijk veel geloof in Vine en Kämna voor die 5-10 plekken. Veel zullen Haig hebben, hopelijk zijn er een stuk of 10 die hem niet hebben, die ik versla als hij het wél goed doet. Carthy in 16, 18, 19 missen is óók tricky, maar there you have it. Sprints en ITT's zou ik redelijk safe moeten zitten, einde is een beetje gokken.

Brengt het totaal aantal punten op 7.432. hoog voor mijn doen, laag genoeg om de de newbies en gokkers achter me te laten. Met dit team denk ik ook in de vluchten redelijk wat armslag te hebben.

Succes allen en @Ab weer mijn dank voor de organisatie van dit prachtige spel!

Onbekende gebruiker

Bij nadere bestudering valt het op zich wel mee, vrijwel alle teams hebben 4 of 5 sprinters, ik 6. Heb ik nog steeds een probleem als Gaviria een rit wint, maar een 4e plek moet op te vangen zijn. Laat Pedersen die eerste paar sprintritten maar lekker winnen, dan ziet de wereld er weer heel anders uit.

Toch redelijk wat teams met Evenepoel, 15 stuks. Ik kan me niet voorstellen dat daar een team van wint. Hij zal misschien wel 10 keer top 10 rijden, maar dat is ook 11 keer niet. En die 11 keer ga je toch 3100 punten niet effectief gebruikt hebben wat je opbreekt.

Meijers

Oe bijna iedereen heeft wel een zwaar sprintersteam. Met Remco en Primoz had ik geen budget meer voor Pedersen. Aangezien ik door Pedersen er snel uit lag in de Vuelta hoop ik niet weer op eenzelfde scenario :D.

Zin in!

JapieJapo

Hmn ik vond juist het budget zo ruim dat ik Evenepoel er samen met de must haves Roglic, Hart, Groves en Gaviria meteen heb ingeklikt. Daardoor Pedersen geeneens overwogen, dat geldt ook voor Thomas en Almeida.
Naast bovenstaande 5 ook Kämna meegenomen, dan zit ik meteen ook save voor de tijdritten en heb ik geen plekje nodig voor de goedkope Barta bijvoorbeeld (maar 2 keer gekozen trouwens dat verbaasd me.). Als klimmers Haig (goedkoper dan Carhy), Rubio (goedkoper dan Fortunato) en Healy (geloof niet dat hij nog 3 weken in vorm kan zijn in zijn eerste grote ronde maar had een "Afvalkoers_Voorjaarsklassiekers2023_Alaphilippe_dejavu..).
Hierdoor nog maar 3 plekken over voor sprinters en uiteindelijk gegaan voor:
- Vendrame en Albanese: beide rijden vaak in de punten en maken een grotere kans om Rome te halen
- Dekker: verkozen boven de te dure Consonnie en "de goedkope sprinters die niet weten of ze mogen sprinten" van DSM en Wanty.

Ik vrees voor etappe 2, ik heb voor een Evenepoel&Roglic team wel een laag CQ maar overall zit ik in de middenmoot.
Leuk om de verschillende overwegingen en teams nu te kunnen zien, veel plezier iedereen met het volgen van de Giro en deze afvalkoers.

mensFaber

Voor dit spel bestaan vriendschappen even niet meer.
Met een, niet nader te noemen medespelers, hij weet het zelf wel 🤗, renners besproken. Twijfelde over 2, Almeida en Kamna. Vanwege de hoge CQ begon ik te twijfelen over Almeida. Advies gevraagd aan onze niet nader te noemen medespeler.
Kamna is in vorm, echt goed bezig. Dus ik denk, dan gaan we voor die. Scheelt weer in CQ. Wat denk je, kiest die zelf voor Almeida 😂

Chris85

'@abnormaal

Sorry voor het ongemak, ik zat nog flink te schuiven vlak voor de deadline waardoor ik net iets over de 8000 ben gegaan blijkbaar.
Ik zag jouw mailtje ook pas gisteravond toen ik uit m'n werk kwam, helaas dus te laat met m'n wijzigingen doorgeven.

Nogmaals excuses voor het extra werk!

JapieJapo

Van de 14 mensen met Evenepoel&Roglic heb ik op 1 na het laagste CQ. 5 mensen hebben hierbij ook nog Pedersen dat vind ik knap gedaan, al hebben daardoor wel 2 mensen minder dan 12 renners.
Met Meijers heb ik maar 1 verschil: hij heeft Consonni ipv mijn Albanese -> geeft mij een lager CQ.

Rabbiej

We gaan op weg naar Rome, 12 renners zijn er na een flinke puzzel uiteindelijk geselecteerd om mij daar naar toe te brengen. We kwamen op het podium in Madrid maar het voorjaar heeft ons een harde les geleerd dat niets vanzelfsprekend is. Ook na het leggen van deze puzzel hebben we nog de nodige vraagtekens. Hebben we genoeg sprinters, hoe doen we het in de tijdritten en zijn we wel sterk genoeg in de bergen en breed genoeg voor mogelijke ontsnappingen.

Evenepoel leek me te duur voor dit spel al ben ik er van overtuigd dat die in goede vorm zal zijn en veel punten gaat scoren. Maar zijn punten konden mijn inziens beter besteed worden aan een breder team. Ik koos dan ook liever voor Thomas (al waren er wel wat twijfels) en Almeida. Renners die rond de top 5 zullen eindigen maar met zijn 2en hopelijk meer punten scoren dan Evenepoel + knecht.

In Madrid leerde ik een harde les door te weinig sprinters te hebben. Ik voorzie in deze Giro best een flink aantal sprints en wilde mijn team wat sterker maken voor de sprint (en heuvel) ritten. Het leek mij dat veel mensen voor het trio Pedersen, Groves en Gaviria zou kiezen dus naast deze 3 wilde ik nog 2 sprinters hebben. 1 die ook nog een heuvel over zou kunnen en dat bleek Albanese te zijn. Hij verdrong Carthy uit mijn ploeg en ik spendeerde met Dainese nog net iets meer punten dan de wat goedkopere opties zoals Mayrhofer, Dekker, Bonifazio of Marit met de hoop dat Dainese wat meer zekerheid biedt.

Voor de bergen en ontsnappingen denk ik mijn team redelijk allround te hebben. Roglic leek me met zijn punten een must-pick en naast de eerder genoemde Thomas en Almeida denk ik dat Haig, Fortunato, Geoghegan Hart en Healy een goed aandeel kunnen hebben in het bereiken van Rome.

Ik denk dat ik in de sprintritten redelijk veilig zal zijn maar ben toch wel enigszins bang voor de tijdritten dus hopelijk hoef ik niet vanavond al terug naar Nederland.

@erveedeeee Grappig hoe onze teams zo op elkaar lijken. We hebben maar 1 verschil: ik speel Thomas en jij hebt Carthy.

erveedeeee

Lang had ik een team staan met Roglic en Evenepoel, maar ik kreeg het niet kloppend voor de sprints voor mijn gevoel. Helemaal aan het eind toch eens geprobeerd zonder Remco. Opeens was er ruimte voor Pedersen, met nog een mooi lage cq score.

Probleem daarvan is alleen de tijdritten. Gelukkig kwam er door de switch ook genoeg ruimte voor Almeida. Daarnaast Healy er bij, met name voor de tijdritten en als rittenkapsprintrn En Jack Haig als goedkope klimmer die tijd kan rijden. Zo durfde ik de tijdritten wel aan.

Daarbij nog musthaves Groves, TGH en Gaviria. En Albanese en Fortunato als soort van allrounder.

Dan had ik nog ruimte voor een goedkope sprinter en klimmer. Dit zorgt in Dainese en Carthy geworden. Geen idee of Dainese uiteindelijk gaat sprinten, maar we zien wel.
Achteraf had ik misschien beter Thomas kunnen hebben ipv Carthy. Maar dan had ik het zelfde team gehad als Rabbiej.

We gaan het zien....
Veel succes en plezier allemaal, en Ab alvast bedankt!

erveedeeee

'@Rabbiej En nu ook nog bijna gelijk de teamprestatie. Lol

zeewolde

Stalen ballen, hmmm... Ik kan jullie allemaal in de waan laten, maar ik zie het zelf meer als een grote fout. Verkeerd ingeschat dat Roglic bij iedereen gekozen zou worden, ik dacht dat gezien de prijs van Evenepoel er wel meer mensen zonder Roglic zouden zijn. Nu heb ik vandaag al een klein wondertje nodig Evenepoel voor Roglic, misschien niet het grootste probleem, maar dan wel liefst met zoveel mogelijk mensen er tussen. Anders is het voor mij deze keer een korte deelname.

coolietje

Toch snel een teampje ineengeknutseld om te zien hoever ik zou geraakt zijn ;)

Pedersen 1472
Roglic 1240
Thomas 921
Almeida 902
Ganna 574
Albanese 546
Groves 463
Kämna 409
Gaviria 384
Hart 335
Fiorelli 302
Healy 167

Totaal 7715

JDV21

Oef ik had eigenlijk verwacht dat veel meer teams ook Evenepoel zouden nemen en dat daardoor mijn cq score niet al te hoog zou zijn. Had meer teams dicht tegen de 8000 punten aan verwacht. Verkeerde inschatting! Heb nu sterk het gevoel dat het nemen van hem een fout is. Maar goed we zullen zien wat het gaat worden!

Dan de redenen voor mijn team:
Evenepoel, Roglic, Hart, Carthy, Haig, Kamna en Fortunato voor de bergen. Groves, Gaviria, Cort, Vendrame en Mayrhofer voor de sprintetappes. Roglic, Evenepoel, Cort en Kamna voor de tijdritten. En wanneer het aan de aanvallers is heb ik goede hoop dat Cort, Vendrame en/of Fortunato erbij zullen zitten. En als Kamna wat tegenvalt voor het klassement dan zie ik hem ook vol de aanval in gaan.

Dacht dat het wel een mooi gebalanceerd team is, maar het vooral niet hebben van Pedersen kan me gaan opbreken in de sprints en mijn CQ score geeft me geen zekerheid wanneer het op een tiebreak aankomt. Vandaag doorkomen moet wel lukken denk ik dus dat is in ieder geval iets!

Succes iedereen!

Nijmos

Dit ziet er niet best uit. Ik had verwacht dat men met die zware derde week massaal zou kiezen Roglic én Evenepoel erin te persen en dat mijn cq met 7800 dus prima zou zijn. Dat valt enorm tegen. Nu de teams óók nog zo op elkaar lijken (met de door mij verwachte evenepoel/roglic/pedersen teams waren gaviria en groves geen zekerheidjes meer) gaat cq regelmatig de doorslag geven gaandeweg het spel, vermoed ik. Dat is niet best voor mij.

Ik puzzelde eerst aan teams met roglic en evenepoel, maar kreeg dat niet rond. Kennelijk gold dat voor de meesten ;)

erveedeeee

Pfoeh

Als ik het goed heb gezien de hot seat voor mij.
Dat wordt dus lastig met nog twee tijdritten.

Maillot à Pois

Grofweg zit het in drie kampen.
Het kamp Roglic/Pedersen, het kamp Roglic/Evenepoel en de groep Rolic/Evenepoel/Pedersen.

Drie kampen waar ik dan buitenval, zonder Evenepoel en Pedersen. De opdracht is dan ook eenvoudig: in de Pedersen ritten kamp Roglic/Evenepoel achter me houden, in de Evenepoel-ritten kamp Roglic/Pedersen achter me houden, en in de overgangsritten kamp Roglic/Evenepoel/Pedersen op budget naar huis spelen.

Eens zien hoe lang dat goed gaat :-)

JapieJapo

Gelukkig haalt Evenepoel in zijn eentje precies 10 punten meer dan Almeida-Thomas-Pedersen dus dan ben ik wel door...

Maar ik heb geen evenwichtig genoeg team, ik heb weleens wat beters ingeleverd ;)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ja hoor, we zijn er aan begonnen, de Giro d'Italia. Volgens kenners en liefhebbers de mooiste grote ronde.
Remco versus Primoz. We zijn er allemaal al weken mee bezig. De rest van het peloton lijkt veldvulling.

Hoofdstuk 1 vandaag. De eerste ITT. Het voordeel lag bij de Belg dacht men.
En Evenepoel leverde. Hij verpletterde de concurrentie. Ganna kreeg 22 tellen, Almeide bleef met 29 seconden nog net binnen de halve minuut.
Maar het was Roglic die een onvervalste mokerslag kreeg. 43 hele dure seconden aan de broek. Werk aan de winkel!

De Evenepoel kiezers zullen vandaag niet met heel veel zenuwen hebben zitten kijken en hun grootste troef stelde hen niet teleur.
Toch gaat de winst vandaag naar een team zonder de wereldkampioen.
Danusz1986 pakt de eerste etappezege dankzij Ganna, Almeida en Hart.
Oli4G en Maillot à Pois complemeteren het eerste podium van deze eerste GT.

Onderin sneuvelen er vandaag teams met zoals gebruikelijk voor de eerste etappe, hoge scores. Zeker bij een tijdrit kon iedereen zich hier vooraf op instellen. Wie heeft zich vergaloppeerd m.b.t. de concurrentie? Of wiens tijdrijders stellen teleur?
Het zijn erveedeeee en Nick Vermeulen die op CQ met de schrik vrijkomen. En ik ga voorspellen; deze Giro gaan we vaak de tiebreak spelen.
Het eerste slachtoffer van de tiebreak heet Zwartebroekengeletrui. Almeida, Hart, Roglic en Pedersen zijn z'n enige renners in de punten. En dat zijn nu net veel gekozen renners. 7330 is bepaald geen hoge CQ score en toch wordt het hem al fataal. Niet bepaald de start die hij had gehoopt. En je weet het bij de Afvalkoers. Wij doen niet aan tweede kansen.
De andere afvaller deed het geheel op eigen kracht. Gisteren vroeg ik me nog af of hij ballen van staal had? Maar het blijkt een ordinaire blunder.
En die is direct afgestraft. Jammer maar helaas David. Tot in Frankrijk.

Danusz1986 1.650 7.624
Oli4G 1.640 6.771
Maillot à Pois 1.540 7.046
Arjenzvob 1.520 7.847
Arry1338 1.490 7.476
Jefgodfather 1.490 7.797
Zeewolde 1.390 7.464
Sies 1.370 7.239
Ceramiche Ariostea 1.350 7.751
SjongeJonge 1.280 7.639
Sammysosa 1.270 7.432
Ab Normaal 1.270 7.492
Ivo001 1.270 7.701
Nijmos 1.270 7.808
Guido Maltempi 1.270 7.832
Hartstikkebedankt 1.260 7.733
Bonorrie 1.240 7.908
Chris85 1.220 7.859
BrackenRidgeCycling 1.200 6.877
Bazing 1.190 7.846
HeldS 1.152 7.632
Rawolf 1.150 6.827
Poeksel 1.150 7.098
Bode80 1.150 7.362
SvenVDB 1.150 7.393
mensFaber 1.120 7.269
JapieJapo 1.120 7.598
Meijers 1.120 7.634
Wielervolger 1.120 7.770
Mithrandir 1.120 7.775
JDV21 1.120 7.837
Xander24 1.120 7.858
Ludi 1.110 7.463
Rabbiej 1.110 7.484
LuukGoverde 1.110 7.531
Vernis 1.110 7.668
Platje 1.110 7.686
Carbon Ros 1.050 7.677
Jori 1.040 6.818
erveedeeee 990 6.987
Nick Vermeulen 990 7.115
Zwartebroekengeletrui 990 7.330
DeKenner01 930 7.680

Team Zwartebroekengeletrui
PEDERSEN Mads
ROGLIC Primoz
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
PINOT Thibaut
CARUSO Damiano
ALBANESE Vincenzo
GROVES Kaden
GAVIRIA RENDON Fernando
HAIG Jack
FORTUNATO Lorenzo
GEOGHEGAN HART Tao
DEKKER David

Team DeKenner01
Pedersen Mads
Roglic Primoz
Matthews Michael
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
Albanese Vincenzo
GROVES Kaden
Vine Jay
Carthy Hugh
KÄMNA Lennard
Haig Jack
Healy Ben
BARTA William

Nijmos

Hart wegstrepen dus?

Arry1338

Nee, er is er nog 1 zonder Hart, aangezien hij in ZBGT zijn team zat.

Bonorrie

Hart zat in 42 van de 43 teams.
Nu DeKenner01 (enige zonder TGH) is afgevallen kan Hart inderdaad worden weggestreept.

1 2 ... 6 ... 14 15

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.