WFL: Tour 2023 - Wielerflits Fantasy League.

1 2 3 4 5 6 7
King Kelly

Sorry Ab, je hebt helemaal gelijk. Heb je in ieder geval goede kans op MvdP of WvA, Jakobsen / Groenewegen e.d. ;-)

Ab Normaal

Of misschien doet niemand na de eerste twee Pogacar omdat ze denken dat die toch bij de eerste twee zit.

Drossard Kudus

De deadline voor het aanmelden is verstreken en dus kennen we het deelnemersveld. We zijn in de Tour wederom met 12 man, waardoor het format van de voorgaande twee edities kan worden aangehouden. Drie divisies met ieder vier deelnemers.

Tegen ieder van je divisiegenoten speel drie wedstrijden onderling en tegen de overige spelers slechts eenmaal. De laatste vier ronden bestaan uit de Play-Offs. De bonusronden, die dubbele punten waard zijn, vinden plaats tijdens etappes 7, 9 en 16. Dat zijn de sprintersrit naar Bordeaux, de terugkeer naar de Puy-de-Dôme en de lastige individuele tijdrit naar Sallanches.

De divisies zijn als volgt geloot:
Divisie Rosa
Arry1338
SvenVDB
Ab Normaal
Rabbiej

Divisie Jaune
Zwartebroekengeletrui
kokkie1975
bastaix
King Kelly

Divisie Rojo
Drossard Kudus
pirazzi
vernis
Mithrandir

Vanavond volgt dus de eerste ronde van de draft. Er zijn al enkele ballots binnengekomen en gezien het 12-mans format kan iedere renner tweemaal geselecteerd worden. Aangezien Bonorrie ditmaal niet meedoet schuift de #1 pick door naar SvenVDB. De deadline voor het inzenden is vanavond om 20:00.

Inzenden kan via [email protected] of via PB

Rabbiej

Eerste ballot is verstuurd.

kokkie1975

1e ballot is verzonden

King Kelly

Ingezonden ... Ben benieuwd

Drossard Kudus

Draftronde 1 zit erop. Niet geheel onverwachts werd Tadej Pogacar als eerste gekozen. Toch zijn er ook wel wat verrassingen te bespeuren. Arry1338, bastaix, Drossard Kudus en vernis eindigen deze eerste avond met al 4 renners in de ploeg. Mithrandir en Rabbiej kunnen we tot pechvogels bestempelen. Mithrandir zag zijn topkeuzes voor zijn neus weggekaapt worden terwijl Rabbiej een 50/50 verloor in de strijd om Jasper Philipsen. Beiden hebben daardoor pas 1 renner in de ploeg, net zoals pirazzi, die dan wel Wout van Aert in de selectie terugvindt. Ab Normaal mag wellicht worden gezien als de geluksvogel. Voor hem viel de 50/50 tweemaal de juiste kant op. Voordeel bij een nadeel is dat Mithrandir, pirazzi en Rabbiej bij de volgende ronde als eerste aan de beurt zijn en er staan nog behoorlijk wat interessante renners op beschikbaar. Bij de volgende ronde zijn de voorkeurspicks ook niet meer van toepassing.

Divisie Rosa
Arry1338 (4)
Mathieu van der Poel
Giulio Ciccone
Wout van Aert
Richard Carapaz

SvenVDB (3)
Tadej Pogacar
Mads Pedersen
Adam Yates

Ab Normaal (2)
Jasper Philipsen
Biniam Girmay

Rabbiej (1)
Egan Bernal

Divisie Jaune
Zwartebroekengeletrui (3)
Mathieu van der Poel
Adam Yates
Carlos Rodriguez

kokkie1975 (2)
Thomas Pidcock
Julian Alaphilippe

bastaix (4)
Jasper Philipsen
Biniam Girmay
Richard Carapaz
Enric Mas

King Kelly (3)
Jonas Vingegaard
Dylan Groenewegen
Carlos Rodriguez

Divisie Rojo
Drossard Kudus (4)
Tadej Pogacar
Jai Hindley
Dylan Groenewegen
Egan Bernal

pirazzi (1)
Wout van Aert

vernis (4)
Jai Hindley
Mads Pedersen
Pello Bilbao
Romain Bardet

Mithrandir (1)
Fabio Jakobsen

De volgende draftronde is dinsdagavond 27 juni. De deadline voor deze ronde ligt weer om 20:00

Drossard Kudus

In het Google Spreadsheet-document en het logboek kun je alles nog rustig teruglezen:

Sheet: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MUIco00qrZ-rePao8qx9kJvq5IJfVf_zax9EY05wvrM/edit?usp=sharing
Logboek: https://docs.google.com/document/d/17W8sI-OWmXAaXOd29o8HrKBjkA6-bMBVBQctk_6f9R0/edit?usp=sharing

Ab Normaal

Ai ai ai. Gewoon nog een Jonas op te pikken!
Dank DK, hier ga ik eens rustig over nadenken.
Ik win ze overigens niet allemaal. Hindley verlies ik 50/50 aan jou.
Had Yates als 4e genomen. Dacht daarmee wel een safe pick te hebben. Kennelijk waren er meer met die gedachte.

Laatst gewijzigd
Rabbiej

Balen dat ik de loting om Philipsen verlies, dan had mijn gevoel over de 1e ronde heel anders geweest. Vraagje over Mads Pedersen: waarom is er geen loting tussen SvenVDB, vernis en mijzelf? Hun voorkeurspositie is toch al geweest en mijn 2e pick is dan toch net zoveel waard als hun 2e pick?

Bedankt weer voor de grote moeite DK!

Drossard Kudus

'@Rabbiej De voorkeuspick blijft in de eerste ronde actief als tiebreaker. Eerst is er dus de keuze voor renner #1 en kan daarna nog voordeel opleveren in het geval van zo'n situatie, die anders met een loting zou worden opgelost. Op die manier zit er namelijk in zekere zin een verschil tussen de #1 en #2 pick (en theoretisch gezien iedere daaropvolgende pick) en hangt er echt een prijsje aan het winnen van het troosttoernooi. Dit geldt overigens alleen voor de eerste ronde dus vanaf dinsdag heeft dat geen invloed meer.

Rabbiej

Helder, dan had ik de regels van de voorkeurspicks toch nog niet helemaal begrepen. Dacht dat alleen de eerste pick een voorkeurskeuze zou zijn maar ook bij een gelijke stand. Geen probleem, we kunnen er nog steeds een mooi team van maken.

vernis

Dus vanaf nu geen voorkeurspicks meer?
Bij gelijke renners gewoon via loting?

Arry1338

Ik heb 4 renners in mijn team, hoeveel renners moeten er op mijn volgende ballot staan?

Mithrandir

Als ik het goed begrepen heb altijd 8.
In het onwaarschijnlijke geval dat de 1e 6 renners allemaal naar jou gaan vervallen de laatste 2.

Drossard Kudus

Gezien de bovenstaande posts en de aankomende deadline van ronde 2 even een overzicht. Voor de ronde van aankomende dinsdag graag 8 nieuwe namen, ongeacht het aantal renners in je huidige team. Daarbij zullen eerst de ploegen met het minste aantal renners aan zet komen (Mithrandir, pirazzi en Rabbiej). Zodra zij 2 renners in de ploeg hebben worden ook de ballots van Ab Normaal & kokkie1975 weer in beschouwing genomen. Komt men op 3 renners, dan doen de lijsten van King Kelly en SvenVDB, totdat iedereen 4 man in de selectie heeft en alle ballots aan zet zijn. Voorkeurspicks zijn enkel voor ronde 1 en hebben dus geen invloed op de aankomende rondes. Daardoor ook algemeen geldend vanaf deze ronde: bij een gelijke claim wordt er geloot.

Ten slotte een overzicht van welke renners niet meer of beperkt beschikbaar zijn:

Niet beschikbaar
Egan Bernal
Richard Carapaz
Biniam Girmay
Dylan Groenewegen
Jai Hindley
Mads Pedersen
Jasper Philipsen
Tadej Pogacar
Carlos Rodriguez
Wout van Aert
Mathieu van der Poel
Adam Yates

Nog éénmaal beschikbaar
Julian Alaphilippe
Romain Bardet
Pello Bilbao
Giulio Ciccone
Fabio Jakobsen
Enric Mas
Thomas Pidcock
Jonas Vingegaard

pirazzi

Dus die 8 die nog éénmaal beschikbaar zijn kan ik allemaal in mijn ballot zetten.

Drossard Kudus

'@pirazzi Theoretisch kan dat inderdaad. De kans is natuurlijk wel groter dat deze renners voor je neus worden weggesnoept, maar ze kunnen inderdaad op het lijstje

pirazzi

Oké dan!

kokkie1975

Tweede Ballot is verstuurd.

Drossard Kudus

Het verwerken zal vannacht pas wat later volgen, maar zodra ik tijd heb wordt de draft onmiddellijk uitgevoerd. Deadline blijft wel gewoon op 20:00 staan

Ab Normaal

OK, hoe ik daar rekening mee, moet namelijk nog insturen. Zal wel kiele kiele worden

Drossard Kudus

Met wat vertraging zit ook draftronde 2 erop. Een goede ronde voor Mithrandir, King Kelly en ikzelf. Mithrandir wist van één renner in de ploeg op te rukken naar 7 renners, King Kelly had vandaag 7 voltreffers op 8 renners en met 6 nieuwe renners in mijn eigen ploeg is deze ook als eerste vol.

Mithrandir, pirazzi en Rabbiej hadden de eerste keus en kozen allen voor titelverdediger Jonas Vingegaard. pirazzi werd uiteindelijk de gelukkige die de loting wist te winnen. De meest begeerde renner in deze ronde was Christophe Laporte, met liefst 8 selecties. De Fransman is terug te vinden in de selecties van King Kelly en Mithrandir. Ook Sam Welsford en David Gaudu waren met 6 selecties erg gewild.

Divisie Rosa
Arry1338 (8)
Mathieu van der Poel
Giulio Ciccone
Wout van Aert
Richard Carapaz
Fred Wright
Daniel Felipe Martinez
Axel Zingle
Matej Mohoric

SvenVDB (6)
Tadej Pogacar
Mads Pedersen
Adam Yates
David Gaudu
Mikel Landa
Alexey Lutsenko

Ab Normaal (6)
Jasper Philipsen
Biniam Girmay
David Gaudu
Mikel Landa
Phil Bauhaus
Alexander Kristoff

Rabbiej (6)
Egan Bernal
Fabio Jakobsen
Peter Sagan
Sam Welsford
Mark Cavendish
Sepp Kuss

Divisie Jaune
Zwartebroekengeletrui (7)
Mathieu van der Poel
Adam Yates
Carlos Rodriguez
Ben O'Connor
Caleb Ewan
Guillaume Martin
Michael Woods

kokkie1975 (6)
Thomas Pidcock
Julian Alaphilippe
Mattias Skjelmose
Caleb Ewan
Simon Yates
Mark Cavendish

bastaix (9)
Jasper Philipsen
Biniam Girmay
Richard Carapaz
Enric Mas
Mattias Skjelmose
Alexey Lutsenko
Peter Sagan
Jordi Meeus
Matej Mohoric

King Kelly (9)
Jonas Vingegaard
Dylan Groenewegen
Carlos Rodriguez
Christophe Laporte
Jordi Meeus
Alexander Kristoff
Guillaume Martin
Wilco Kelderman
Matteo Trentin

Divisie Rojo
Drossard Kudus (10)
Tadej Pogacar
Jai Hindley
Dylan Groenewegen
Egan Bernal
Simon Yates
Valentin Madouas
Matteo Jorgenson
Felix Gall
Tobias Halland Johannessen
Corbin Strong

pirazzi (5)
Wout van Aert
Jonas Vingegaard
Romain Bardet
Julian Alaphilippe
Pello Bilbao

vernis (8)
Jai Hindley
Mads Pedersen
Pello Bilbao
Romain Bardet
Ben O'Connor
Phil Bauhaus
Matteo Jorgenson
Neilson Powless

Mithrandir (7)
Fabio Jakobsen
Enric Mas
Christophe Laporte
Sam Welsford
Giulio Ciccone
Thomas Pidcock
Bryan Coquard

Overzicht: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MUIco00qrZ-rePao8qx9kJvq5IJfVf_zax9EY05wvrM/edit?usp=sharing
Logboek: https://docs.google.com/document/d/17W8sI-OWmXAaXOd29o8HrKBjkA6-bMBVBQctk_6f9R0/edit?usp=sharing

Drossard Kudus

Draftronde 3 volgt donderdagavond om 20:00. In deze ronde gaat pirazzi een vrije eerste keus hebben voor een beschikbare renner na keuze, daarna zullen ook Ab Normaal, kokkie1975, Rabbiej & SvenVDB instromen. Een overzichtje van de volgorde waarop men instroomt:

1. pirazzi (5 renners)
2. Ab Normaal, kokkie1975, Rabbiej & SvenVDB (6 renners)
3. Mithrandir & Zwartebroekengeletrui (7 renners)
4. Arry1338 & vernis (8 renners)
5. bastaix & King Kelly (9 renners)

Hieronder ook een overzicht met de niet meer beschikbare en de nog één keer beschikbare renners:

Niet meer beschikbaar
Julian Alaphilippe
Romain Bardet
Phil Bauhaus
Egan Bernal
Pello Bilbao
Richard Carapaz
Mark Cavendish
Giulio Ciccone
Caleb Ewan
David Gaudu
Biniam Girmay
Dylan Groenewegen
Jai Hindley
Fabio Jakobsen
Matteo Jorgenson
Alexander Kristoff
Christophe Laporte
Mikel Landa
Alexey Lutsenko
Guillaume Martin
Enric Mas
Jordi Meeus
Matej Mohoric
Ben O'Connor
Mads Pedersen
Jasper Philipsen
Thomas Pidcock
Tadej Pogacar
Neilson Powless
Carlos Rodriguez
Peter Sagan
Mattias Skjelmose
Wout van Aert
Mathieu van der Poel
Jonas Vingegaard
Sam Welsford
Adam Yates
Simon Yates

Nog éénmaal beschikbaar
Bryan Coquard
Felix Gall
Tobias Halland Johannessen
Wilco Kelderman
Sepp Kuss
Valentin Madouas
Daniel Felipe Martinez
Corbin Strong
Matteo Trentin
Michael Woods
Fred Wright
Axel Zingle

pirazzi

Mooi! Ik begrijp dat de puntentelling van Scorito wordt gevolgd, betekent dat ook dat je niet meer dan 4 renners van dezelfde ploeg mag kiezen?

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.