WFL: Tour 2023 - Wielerflits Fantasy League.

1 2 3 4 5 6 7
Drossard Kudus

Maandag 10-7 > Transferdag 1
Dank @King Kelly voor het alvast posten van de regels voor de transferdag, altijd gehouden op een rustdag. Zie: https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/wfl-tour-2023-wielerflits-fantasy-league/page/4/#post-977500

Vandaag dus een eerste kans om uit- en tegenvallers vaarwel te zeggen en de selectie te injecteren met wat vers bloed. Er mogen maximaal 8 renners op een ballot en dat moet voor maandag 20:00 gebeuren. De renners worden weer door middel van een draft verdeeld. Daarbij hebben de teams met uitvallers voordeel, aangezien zij iets eerder mogen kiezen. De draft begint met de teams met de meeste uitvallers, in dit geval bastaix, die dus een vrije eerste keuze heeft. Daarna stromen Arry1338, Mithrandir en Rabbiej in, en als die ploegen weer uit 10 man bestaan volgt de rest.

Hieronder een overzicht van wie niet of beperkt beschikbaar is. Dit is ook te vinden in het Spreadsheet-bestand onder de tab 'Startlijst'. --> https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MUIco00qrZ-rePao8qx9kJvq5IJfVf_zax9EY05wvrM/edit?usp=sharing

Niet meer beschikbaar
Julian Alaphilippe
Romain Bardet
Phil Bauhaus
Egan Bernal
Pello Bilbao
Emanuel Buchmann
Giulio Ciccone
Bryan Coquard
Magnus Cort Nielsen
Caleb Ewan
David Gaudu
Biniam Girmay
Dylan Groenewegen
Jai Hindley
Fabio Jakobsen
Tobias Halland Johannessen
Matteo Jorgenson
Wilco Kelderman
Alexander Kristoff
Sepp Kuss
Christophe Laporte
Mikel Landa
Alexey Lutsenko
Valentin Madouas
Guillaume Martin
Daniel Felipe Martinez
Jordi Meeus
Louis Meintjes
Matej Mohoric
Luca Mozzato
Ben O’Connor
Mads Pedersen
Jasper Philipsen
Thomas Pidcock
Tadej Pogacar
Neilson Powless
Carlos Rodriguez
Peter Sagan
Mattias Skjelmose
Corbin Strong
Dylan Teuns
Matteo Trentin
Rigoberto Uran
Wout van Aert
Mathieu van der Poel
Danny van Poppel
Jonas Vingegaard
Sam Welsford
Michael Woods
Fred Wright
Adam Yates
Simon Yates
Axel Zingle

Nog éénmaal beschikbaar
Alex Aranburu
Tiesj Benoot
Johan Esteban Chaves
Felix Gall
Thibaut Pinot
Harold Tejada
Søren Wærenskjold

pirazzi


– Maakt een tegenspeler een transfer waarbij een je de renner die wordt vervangen in jouw team op wil nemen, dan zul je tot de volgende transferdag moeten wachten. De lijst van beschermde renners blijft dus de hele dag gelden.

Dus in dat geval en in het geval dat geen van je in de ballot gevraagde renners wordt toegewezen hou je dus gewoon de renners die je wilde ruilen? (Tenzij het uitvallers zijn.)

Laatst gewijzigd
Drossard Kudus

Inderdaad. Al verwacht ik met 8 renners op een ballot dat er een kleine kans is dat die situatie gaat voorkomen.

Arry1338

Maar dan kun je dus ook een ballot korter dan 8 namen inleveren, omdat er niet meer renners zijn die jij als vervanging zou willen?

pirazzi

Dan wordt de kans weer groter dat de renner naar een ander gaat, dus wel 8 namen en de voorkeur bovenin zetten en de niet gewenste onderin.

Drossard Kudus

Je mag inderdaad ook minder namen opgeven. Stel je wilt Dylan van Baarle enkel en alleen wisselen voor Victor Lafay, dan zet je alleen Lafay op je ballot. Mocht Lafay dan al eerder door anderen zijn weggenomen behoud je Van Baarle gewoon

King Kelly

Ik breng geen wissels aan. De enige die ik wel zou willen wisselen is G. Martin, maar geen idee wie ik dan in zou moeten brengen. Succes met de puzzel allen!

Drossard Kudus

Excuus voor de vertraging. Helaas moest ik vandaag overwerken, verwerking volgt zsm.

Rabbiej

Bel de krant! Ik heb een loting gewonnen in dit spel... Wel om mijn 3e gewenste renner maar toch :-)

Drossard Kudus

De transferdag zit erop. Eerste keus was vandaag voor bastaix en die koos daarmee Felix Gall. Twee lotingen moesten er vandaag aan te pas komen. kokkie1975 had het geluk aan zijn zijde in de strijd met Mithrandir om Cees Bol, Rabbiej wint zowaar een loting van Arry1338 om Thibaut Pinot.

Wisselingen
Arry1338
UIT: Richard Carapaz (DNF) & Axel Zingle
IN: Jack Haig & Ruben Guerreiro

Zwartebroekengeletrui
UIT: Johan Esteban Chaves
IN: Matis Louvel

SvenVDB
UIT: Danny van Poppel
IN: Maxim van Gils

kokkie1975
UIT: Mark Cavendish (DNF) & Louis Meintjes
IN: Cees Bol & Søren Kragh Andersen

pirazzi
UIT: Julian Alaphilippe & Daniel Felipe Martinez
IN: Tiesj Benoot & Marc Soler

Ab Normaal
UIT: Rigoberto Uran
IN: Quinten Hermans

bastaix
UIT: Richard Carapaz (DNF) & Enric Mas (DNF)
IN: Felix Gall & Victor Lafay

Rabbiej
UIT: Mark Cavendish (DNF) & Egan Arley Bernal
IN: Thibaut Pinot & Pierre Latour

Mithrandir
UIT: Enric Mas (DNF)
IN: Mikkel Bjerg

Arry1338

Zou je de nieuwe teams misschien in de allereerste post erbij kunnen zetten?

Drossard Kudus

'@Arry1338 ga ik vanmiddag proberen te fixen!

Drossard Kudus

Etappe 10: Vulcania > Issoire - Rival Round
De dag na de rustdag, altijd een lastige voor renners in een grote ronde. Vandaag volgt een overgangsrit door het Centraal Massief richting Issoire. Ik moet bij Issoire altijd gelijk terug denken aan 2011, een van de eerste Tours die ik echt op de voet volgde. Toen vertrok men vlak voor de eerste rustdag uit Issoire om te finishen in Saint Flour. Daar was Luis Leon Sanchez aan het feest, maar het ging eigenlijk maar om één ding: de aanrijding van Johnny Hoogerland en Juan Antonio Flecha en het prikkeldraadincident.

Wij spelen vandaag een nieuwe rival round. Dat gebeurt tegen een relatief recente tegenspeler, namelijk de concurrent die je afgelopen vrijdag trof in de sprint naar Bordeaux. SvenVDB zal zijn zegereeks proberen te verlengen tegen Arry1338, de huidige nummer 3, terwijl ik de achtervolging probeer in te zetten in duel met pirazzi. In de divisie Jaune is er bovendien het duel om de leiding in die divisie tussen Zwartebroekengeletrui en kokkie1975. Met verse krachten in de gelederen zullen we zien of de verhoudingen vandaag anders gaan liggen.

Duels
SvenVDB (10-1) vs. (6-5) Arry1338 [1-0]
Ab Normaal (5-6) vs. (1-10) Rabbiej [1-0]
Zwartebroekengeletrui (6-5) vs. (6-5) kokkie1975 [0-1]
bastaix (3-8) vs. (5-6) King Kelly [1-0]
Drossard Kudus (9-2) vs. (5-6) pirazzi [1-0]
vernis (5-6) vs. (5-6) Mithrandir [0-1]

pirazzi

De revanche is binnen, zullen we maar zeggen!
🥳

Drossard Kudus

Etappe 10 ging zoals verwacht naar de vluchters, met daarbij ook Pello Bilbao, die eigenlijk nog verraderlijk dichtbij stond in het algemene klassement. Desondanks wist de Bask toch naar de zege te snellen. Mooie zege voor hem persoonlijk, maar natuurlijk ook voor de ploeg zo kort na het overlijden van Gino Mäder. Een zege die weinigen in het peloton hem zullen misgunnen.

Ook bij ons in het spel kan er gesproken worden van een inhaalslag. SvenVDB en ikzelf maken vandaag allebei misstappen, waardoor de middenmoot van de eerste rustdag weer aansluiting heeft met de voorsten. In het geval van SvenVDB gebeurt dat na een spannend duel met Arry1338, beslecht op 8 punten. Met 14 punten van nieuwe aanwinst Maxim van Gils op de bank is dat taaie hap te noemen. Ikzelf trof een sterke ploeg van pirazzi, die bovenal Pello Bilbao in zijn selectie had zitten.

Ook de duels in de divisie Jaune zijn noemenswaardig te noemen. kokkie1975 behoudt daar de kop in de divisie door met slechts 12 punten verschil van Zwartebroekengeletrui. Daarnaast een bijzonder spannend duel tussen bastaix en King Kelly. De vlucht van Skjelmose bezorgt bastaix daar uiteindelijk de nipte zege. Twee punten zaten slechts tussen beiden. Daarmee winnen zowel kokkie1975 als bastaix hun Season Series tegen hun directe tegenstanders van vandaag. Iets wat ook Ab Normaal vandaag gelukt is.

Uitslagen
SvenVDB (40 - 48) Arry1338 [1-1*]
Ab Normaal (61 - 24) Rabbiej [*2-0]
Zwartebroekengeletrui (67 - 76) kokkie1975 [0-2*]
bastaix (47 - 45) King Kelly [*2-0]
Drossard Kudus (51 - 116) pirazzi [1-1]
vernis (80 - 25) Mithrandir [1-1]

Stand
1. @ SvenVDB (10-2)
2. * Drossard Kudus (9-3)
3. @ Arry1338 (7-5)
4. # kokkie1975 (7-5)
5. * vernis (6-6)
6. * pirazzi (6-6)
7. # Zwartebroekengeletrui (6-6)
8. @ Ab Normaal (6-6)
9. # King Kelly (5-7)
10. * Mithrandir (5-7)
11. # bastaix (4-8)
12. @ Rabbiej (1-11)

Uitslagen, standen, etc.: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MUIco00qrZ-rePao8qx9kJvq5IJfVf_zax9EY05wvrM/edit?usp=sharing
vernis (80 - 25) Mithrandir [1-1]

Laatst gewijzigd
SvenVDB

Jammer, ik had mijn bank al doorgegeven voordat ik de wissels gezien had, anders had ik van Gils uiteraard wel opgesteld.

Desondanks tevreden met mijn teampje!

Laatst gewijzigd
Arry1338

Drossard kun je de teams nog eens updaten?

Drossard Kudus

Divisie Rosa
Arry1338 (10)
Mathieu van der Poel
Giulio Ciccone
Wout van Aert
Fred Wright
Daniel Felipe Martinez
Matej Mohoric
Emanuel Buchmann
Danny van Poppel
Jack Haig
Ruben Guerreiro

SvenVDB (10)
Tadej Pogacar
Mads Pedersen
Adam Yates
David Gaudu
Mikel Landa
Alexey Lutsenko
Luca Mozzato
Søren Wærenskjold
Tiesj Benoot
Maxim van Gils

Ab Normaal (10)
Jasper Philipsen
Biniam Girmay
David Gaudu
Mikel Landa
Phil Bauhaus
Alexander Kristoff
Matteo Trentin
Wilco Kelderman
Alex Aranburu
Quinten Hermans

Rabbiej (10)
Fabio Jakobsen
Peter Sagan
Sam Welsford
Sepp Kuss
Valentin Madouas
Luca Mozzato
Louis Meintjes
Magnus Cort Nielsen
Thibaut Pinot
Pierre Latour

Divisie Jaune
Zwartebroekengeletrui (10)
Mathieu van der Poel
Adam Yates
Carlos Rodriguez
Ben O’Connor
Caleb Ewan
Guillaume Martin
Michael Woods
Bryan Coquard
Harold Tejada
Matis Louvel

kokkie1975 (10)
Thomas Pidcock
Julian Alaphilippe
Mattias Skjelmose
Caleb Ewan
Simon Yates
Corbin Strong
Thibaut Pinot
Magnus Cort Nielsen
Cees Bol
Søren Kragh Andersen

bastaix (10)
Jasper Philipsen
Biniam Girmay
Mattias Skjelmose
Alexey Lutsenko
Peter Sagan
Jordi Meeus
Matej Mohoric
Dylan Teuns
Felix Gall
Victor Lafay

King Kelly (10)
Jonas Vingegaard
Dylan Groenewegen
Carlos Rodriguez
Christophe Laporte
Jordi Meeus
Alexander Kristoff
Guillaume Martin
Neilson Powless
Wilco Kelderman
Matteo Trentin

Divisie Rojo
Drossard Kudus (10)
Tadej Pogacar
Jai Hindley
Dylan Groenewegen
Egan Bernal
Simon Yates
Valentin Madouas
Matteo Jorgenson
Felix Gall
Tobias Halland Johannessen
Corbin Strong

pirazzi (10)
Wout van Aert
Jonas Vingegaard
Romain Bardet
Pello Bilbao
Michael Woods
Fred Wright
Tobias Halland Johannessen
Cees Bol
Tiesj Benoot
Marc Soler

vernis (10)
Jai Hindley
Mads Pedersen
Pello Bilbao
Romain Bardet
Ben O’Connor
Phil Bauhaus
Matteo Jorgenson
Neilson Powless
Emanuel Buchmann
Dylan Teuns

Mithrandir (10)
Fabio Jakobsen
Christophe Laporte
Sam Welsford
Giulio Ciccone
Thomas Pidcock
Bryan Coquard
Axel Zingle
Sepp Kuss
Rigoberto Uran
Mikkel Bjerg

Drossard Kudus

Etappe 11: Clermont-Ferrand > Moulins - Rival Round
De elfde rit van deze Tour zit er alweer aan te komen, we zijn wat dat betreft dus halverwege de Tour. Start is vandaag in Clermont-Ferrand, de antieke start in het hart van het Centraal Massief. Tevens de stad waar werd besloten om de eerste kruistocht te gaan ondernemen. Zo'n historische lading gaat ze als startplaats vandaag zeker niet krijgen, of de renners moeten het heel bont gaan maken. Met de Alpen vlak voor de boeg lijkt dat echter niet voor de hand te liggen.

Voor ons weer tijd voor een rival round. Ditmaal maken we een Season Series af. Aangezien dit normaal gesproken de laatste vlakke rit, dan toch een rit waar een massasprint mogelijk is, van het Regular Season zal zijn speel je vandaag tegen je divisiegenoot tegen wie er nog niet gesprint is. Specifieker, de tegenstander van vandaag is dezelfde als tijdens de openingsrit in Bilbao en dezelfde speler als twee etappes terug op de Puy de Dôme.

Er staan verschillende spannende duels op het programma. Voor Arry1338 is vandaag een belangrijk duel. Het duel met Ab Normaal is belangrijk om eventueel met SvenVDB te kunnen wedijveren, maar ook in de strijd om de begeerde wildcardplek. Deze gaat naar de beste speler die geen divisiewinnaar is geworden en geeft die speler een beschermde status in de eerste ronde van de aanstaande Play-Offs. Daarnaast blijven alle duels in de divisie Jaune spannend, aangezien de verschillen daar minimaal zijn. Ten slotte wordt in de duels tussen Arry & Ab Normaal en kokkie1975 vandaag de Season Series beslist.

Duels
Arry1338 (7-5) vs. (6-6) Ab Normaal [*1-1]
SvenVDB (10-2) vs. (1-11) Rabbiej [*2-0]
Zwartebroekengeletrui (6-6) vs. (4-8) bastaix [*2-0]
kokkie1975 (7-5) vs. (5-7) King Kelly [1-1*]
Drossard Kudus (9-3) vs. (6-6) vernis [*2-0]
pirazzi (6-6) vs. (5-7) Mithrandir [*2-0]

Laatst gewijzigd
pirazzi

Opvallend dat Arry1338 geen vertrouwen meer heeft in Axel Zingle en Mithrandir nog wel, maar ik kan me ook voorstellen dat Mithrandir hem op de bank laat zitten.

Drossard Kudus

Wat een chaotische etappe. Niet alleen op de fiets maar ook, of vooral, bij ons in het spel. De enige sprintersrit van deze week zorgde voor nervositeit, een minimaal verschil tussen peloton en vroege vlucht en eindigt in en sprint zonder de sprinterstreintjes die de eerste week tekenden. Enige stabiele factor is eigenlijk groene trui Jasper Philipsen die zijn vierde ritzege pakt. Een diepe analyse is voor deze etappe verder niet nodig.

Maar dan dit spel. Vijf van de zes duels worden vandaag gewonnen door de underdog en die zesde is een verhaal op zich. De onderste vijf van de stand winnen allen hun duel en daar zitten een hoop spannende affiches bij. Highlight van die duels is ongetwijfeld de onfortuinlijke Rabbiej, die vandaag wonderwel koploper SvenVDB weet te verslaan met welgeteld één punt verschil. Dan dat zesde duel, tussen mijzelf en vernis. Beiden eindigden wij vandaag op 92 punten, wat wil zeggen dat de hoogst geplaatste renner in de daguitslag de winnaar bepaalt. Het feit dat Dylan Groenewegen dat een half voorwiel eerder deed dan Phil Bauhaus bezorgt mij vandaag met de hakken over de sloot de zege. Met nog zes etappes te gaan tijdens het Regular Season staan 9 spelers intussen binnen 2 duels van elkaar.

Uitslagen
Arry1338 (52 - 175) Ab Normaal [1-2*]
SvenVDB (99 - 100) Rabbiej [*2-1]
Zwartebroekengeletrui (82 - 122) bastaix [*2-1]
kokkie1975 (70 - 143) King Kelly [1-2*]
Drossard Kudus (*92 - 92) vernis [*3-0]
pirazzi (85 - 102) Mithrandir [*2-1]

Stand
1. * Drossard Kudus (10-3)
2. @ SvenVDB (10-3)
3. @ Ab Normaal (7-6)
4. # kokkie1975 (7-6)
5. @ Arry1338 (7-6)
6. # Zwartebroekengeletrui (6-7)
7. * vernis (6-7)
8. # King Kelly (6-7)
9. * pirazzi (6-7)
10. * Mithrandir (6-7)
11. # bastaix (5-8)
12. @ Rabbiej (2-11)

Uitslagen, standen, etc.: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MUIco00qrZ-rePao8qx9kJvq5IJfVf_zax9EY05wvrM/edit?usp=sharing

Arry1338

Ik vind de huidige stand wel mooi. Eigenlijk kun je spreken van 2x nummer 1, 3x nummer 3 en 5x nummer 6. Dat met nog twee bonusrondes te gaan.

Drossard Kudus

Etappe 11: Roanne > Belleville-en-Beaujolais - Divisional Round
Nog één dag en dan mag er weer flink op los geklommen worden in de Alpen. Vandaag daarom een overgangsrit. Het Tourpeloton slingert vandaag door de Beaujolais-regio, bekend om haar wijngaarden. Het terrein is echter ook flink geaccidenteerd, met vijf gecategoriseerde beklimmingen op het parcours. Vooral het laatste trio is pittige kost. Er bestaat bijna geen twijfel over: een vluchter gaat als eerste over de streep komen in Belleville-en-Beaujolais.

Wij spelen vandaag voor het eerst sinds zaterdag een divisional round en het is gelijk een bijzondere. Vandaag staat namelijk het duel tussen mij en SvenVDB op het programma. #1 vs. #2 en Pogi vs. Pogi. Daarnaast is het ontzettend spannend in de stand, dus ieder duel vandaag kan er toe doen.

Duels
Arry1338 (7-6) vs. (6-7) pirazzi
SvenVDB (10-3) vs. (10-3) Drossard Kudus
vernis (6-7) vs. (7-6) kokkie1975
Mithrandir (6-7) vs. (6-7) Zwartebroekengeletrui
bastaix (5-8) vs. (2-11) Rabbiej
King Kelly (6-7) vs. (7-6) Ab Normaal

Laatst gewijzigd
Drossard Kudus

'@Arry1338 eens! Heel leuk dat het veld zo dicht bij elkaar ligt. Bezorgt mij iets meer moeite met het bepalen van de juiste volgorde en alle mogelijke tiebreakers, maar zorgt ook voor een hoop spanning en plezier.

Overigens is er nog wel maar één bonusronde, de tijdrit van aankomende dinsdag naar Combloux. De andere twee bonusronden waren de etappes naar Bordeaux en Puy de Dôme

Drossard Kudus

Etappe 12 was weer een chaotische etappe, met een uitputtende strijd om in de vlucht van de dag te geraken en met verschillende kopstukken die vandaag lange tijd op achterstand reden. Uiteindelijk wint Ion Izagirre en kleurt, zoals hij zelf al toegaf, deze Tour weer een beetje rood, groen en wit, of Euskatel-oranje, net wat u het meest met de Baskische identiteit associeert.

Bij ons in het spel weer enkele interessante duels. Eerst is daar het duel in de kelder van de stand, tussen bastaix en Rabbiej. Rabbiej weet daar voor de tweede dag op rij met één punt verschil te winnen. bastaix zal wellicht balen met groene truipunten van Jasper Philipsen op de bank vandaag. In het duel tussen mijzelf en SvenVDB werd Tadej Pogacar geneutraliseerd en dus ging het tussen de 'anderen' om vandaag het verschil te maken. Met Matteo Jorgenson en Tobias Halland Johannessen in de ploeg valt het vandaag nipt mijn kant op en ga ik nu alleen aan kop.

Na vandaag staan zeven(!) ploegen op gelijke hoogte in de stand. Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat ik hier in de spelregels niet helemaal duidelijk rekening mee heb gehouden, dus zeker nu de Play-Offs in de buurt komen een toelichting. Eerst wordt de stand in de divisie opgemaakt. Dat wil zeggen dat er eerst naar onderlinge resultaten binnen de divisie wordt gekeken. Dit omdat onderlinge rivaliteit centraal moet staan in dit spel en de divisiewinnaars bij het ingaan van de Play-Offs een beschermde status hebben. Na het opstellen van de divisiestanden wordt er gekeken naar de onderlinge resultaten in de divisional rounds tussen alle deelnemers die gelijk staan. Mocht dit alsnog voor een gelijke stand zorgen wordt er gekeken naar onderlinge duels van die specifieke deelnemers.

Daardoor vind je Arry1338, die 2-2 scoort in divisional rounds tegen de gelijkstaande teams, pas terug op plaats 9. Er zijn weliswaar deelnemers die het minder doen in de onderlinge duels, maar Ab Normaal is er daar één van met een 1-4 record. Echter omdat de divisiestand voor gaat en Ab Normaal daar de tie-breaker heeft ten opzichte van Arry1338 vinden we Ab Normaal terug op plek 8 en Arry1338 op plek 9.

Uitslagen
Arry1338 (37 - 117) pirazzi
SvenVDB (111 - 122) Drossard Kudus
vernis (82 - 46) kokkie1975
Mithrandir (53 - 75) Zwartebroekengeletrui
bastaix (43 - 44) Rabbiej
King Kelly (93 - 25) Ab Normaal

Stand
1. * Drossard Kudus (11-3)
2. @ SvenVDB (10-4)
3. * vernis (7-7)
4. # King Kelly (7-7)
5. * pirazzi (7-7)
6. # kokkie1975 (7-7)
7. # Zwartebroekengeletrui (7-7)
8. @ Ab Normaal (7-7)
9. @ Arry1338 (7-7)
10. * Mithrandir (6-8)
11. # bastaix (5-9)
12. @ Rabbiej (3-11)

Uitslagen, standen, etc.: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MUIco00qrZ-rePao8qx9kJvq5IJfVf_zax9EY05wvrM/edit?usp=sharing

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.