WFL: Tour 2023 - Wielerflits Fantasy League.

1 2 3 4 5 6 7
Drossard Kudus

'@pirazzi Nee, er is geen limiet aan het aantal renners per ploeg. Enkel de puntentelling is voor de eenvoud overgenomen.

Drossard Kudus

Overigens een kleine aanpassing: bij een tweede controle heb ik ontdekt dat ik Neilson Powless bij King Kelly in de ploeg bij te schrijven. Dit is nu aangepast en daarmee is ook de selectie van King Kelly compleet. De selectie stond al wel correct in het logboek en ook in de lijst met beschikbare renners was Powless intussen al off-limits gezet. Voor de duidelijkheid is dit dus de huidige ploeg van King Kelly

Jonas Vingegaard
Dylan Groenewegen
Carlos Rodriguez
Christophe Laporte
Jordi Meeus
Alexander Kristoff
Guillaume Martin
Neilson Powless
Wilco Kelderman
Matteo Trentin

pirazzi

Ballot 3 heb ik verstuurd rond 18:09 uur.

King Kelly

Mooi, geen huiswerk meer, mijn ploeg is compleet. Kreeg 8 op 8 toegewezen in ballot 2, dat is wel bijzonder mooi! Al heb ik vooral de "wat mindere" namen gekozen, omdat ik dacht door mijn lagere positie qua voorkeurskeuze bij aanvang ballot 2 sowieso weinig kans te maken op de resterende toppers.

Succes allen met dit bijzondere spel!

Drossard Kudus

Nog een goede 4,5 uur tot de volgende deadline. Wederom loop ik vandaag helaas vertraging op. Zodra ik thuis ben volgt onmiddellijk de verwerking, zodat iedereen genoeg voorbereidingstijd heeft voor een eventuele vierde draftronde op vrijdagavond.

Ab Normaal

Dan vraag ik uitstel aan tot vanavond 23.00 uur. Ik heb vanwege een spoedreis ivm een klantenklacht, al sinds gisterochtend nergens thuis voor. Vermoed dat ik pas na 21.00 uur thuis ben. Zou het dus op prijs stellen als ik dan nog even mag puzzelen. Anders moet ik half in de auto vanuit het hoofd een paar namen opdreunen.

Ik hoop op wat clementie.

kokkie1975

Mijn 3e Ballot is verzonden.

Wat mij betreft prima Ab maar 't is natuurlijk Drossard zijn call.

Mithrandir

Hier ook geen probleem met Ab zijn verzoek.

Drossard Kudus

Wat mij betreft geen enkel probleem. Ik verwacht toch pas rond die tijd de mogelijkheid te hebben om te draften.

Drossard Kudus

Ook draftronde 3 zit er intussen op. Het was een gevarieerde ronde, met meer selecties dan in ronde 2, ondanks dat er 2 ballots minder mee deden. De populairste renners waren Wilco Kelderman, Matteo Trentin, Louis Meintjes en Thibaut Pinot. Intussen zijn we zover dat de meeste ploegen gevuld zijn. Enkel die van pirazzi mist nog één renner. Morgenavond om 20:00 zou dus de eventuele vierde draftronde plaatsvinden, maar een bericht van pirazzi met de begeerde beschikbare renner zal dus afdoende zijn. Voor de rest zijn dit de teams waarmee we het spel aanvatten:

Divisie Rosa
Arry1338 (10)
Mathieu van der Poel
Giulio Ciccone
Wout van Aert
Richard Carapaz
Fred Wright
Daniel Felipe Martinez
Axel Zingle
Matej Mohoric
Emanuel Buchmann
Danny van Poppel

SvenVDB (10)
Tadej Pogacar
Mads Pedersen
Adam Yates
David Gaudu
Mikel Landa
Alexey Lutsenko
Luca Mozzato
Søren Wærenskjold
Danny van Poppel
Tiesj Benoot

Ab Normaal (10)
Jasper Philipsen
Biniam Girmay
David Gaudu
Mikel Landa
Phil Bauhaus
Alexander Kristoff
Matteo Trentin
Wilco Kelderman
Rigoberto Uran
Alex Aranburu

Rabbiej (10)
Egan Bernal
Fabio Jakobsen
Peter Sagan
Sam Welsford
Mark Cavendish
Sepp Kuss
Valentin Madouas
Luca Mozzato
Louis Meintjes
Magnus Cort Nielsen

Divisie Jaune
Zwartebroekengeletrui (10)
Mathieu van der Poel
Adam Yates
Carlos Rodriguez
Ben O’Connor
Caleb Ewan
Guillaume Martin
Michael Woods
Bryan Coquard
Johan Esteban Chaves
Harold Tejada

kokkie1975 (10)
Thomas Pidcock
Julian Alaphilippe
Mattias Skjelmose
Caleb Ewan
Simon Yates
Mark Cavendish
Corbin Strong
Thibaut Pinot
Magnus Cort Nielsen
Louis Meintjes

bastaix (10)
Jasper Philipsen
Biniam Girmay
Richard Carapaz
Enric Mas
Mattias Skjelmose
Alexey Lutsenko
Peter Sagan
Jordi Meeus
Matej Mohoric
Dylan Teuns

King Kelly (10)
Jonas Vingegaard
Dylan Groenewegen
Carlos Rodriguez
Christophe Laporte
Jordi Meeus
Alexander Kristoff
Guillaume Martin
Neilson Powless
Wilco Kelderman
Matteo Trentin

Divisie Rojo
Drossard Kudus (10)
Tadej Pogacar
Jai Hindley
Dylan Groenewegen
Egan Bernal
Simon Yates
Valentin Madouas
Matteo Jorgenson
Felix Gall
Tobias Halland Johannessen
Corbin Strong

pirazzi (9)
Wout van Aert
Jonas Vingegaard
Romain Bardet
Julian Alaphilippe
Pello Bilbao
Daniel Felipe Martinez
Michael Woods
Fred Wright
Tobias Halland Johannessen

vernis (10)
Jai Hindley
Mads Pedersen
Pello Bilbao
Romain Bardet
Ben O’Connor
Phil Bauhaus
Matteo Jorgenson
Neilson Powless
Emanuel Buchmann
Dylan Teuns

Mithrandir (10)
Fabio Jakobsen
Enric Mas
Christophe Laporte
Sam Welsford
Giulio Ciccone
Thomas Pidcock
Bryan Coquard
Axel Zingle
Sepp Kuss
Rigoberto Uran

Overzicht: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MUIco00qrZ-rePao8qx9kJvq5IJfVf_zax9EY05wvrM/edit?usp=sharing
Logboek: https://docs.google.com/document/d/17W8sI-OWmXAaXOd29o8HrKBjkA6-bMBVBQctk_6f9R0/edit?usp=sharing

Drossard Kudus

Verder voor het overzicht; de tweemaal geselecteerde en dus niet meer beschikbare renners en de nog éénmaal beschikbare renners. pirazzi heeft morgen dus vrije keus uit deze renners of eenieder andere renner die nog helemaal niet is geselecteerd om zijn ploeg compleet te maken.

Niet meer beschikbaar
Julian Alaphilippe
Romain Bardet
Phil Bauhaus
Egan Bernal
Pello Bilbao
Emanuel Buchmann
Richard Carapaz
Mark Cavendish
Giulio Ciccone
Bryan Coquard
Magnus Cort Nielsen
Caleb Ewan
David Gaudu
Biniam Girmay
Dylan Groenewegen
Jai Hindley
Fabio Jakobsen
Tobias Halland Johannessen
Matteo Jorgenson
Wilco Kelderman
Alexander Kristoff
Sepp Kuss
Christophe Laporte
Mikel Landa
Alexey Lutsenko
Valentin Madouas
Guillaume Martin
Daniel Felipe Martinez
Enric Mas
Jordi Meeus
Louis Meintjes
Matej Mohoric
Luca Mozzato
Ben O’Connor
Mads Pedersen
Jasper Philipsen
Thomas Pidcock
Tadej Pogacar
Neilson Powless
Carlos Rodriguez
Peter Sagan
Mattias Skjelmose
Corbin Strong
Dylan Teuns
Matteo Trentin
Rigoberto Uran
Wout van Aert
Mathieu van der Poel
Danny van Poppel
Jonas Vingegaard
Sam Welsford
Michael Woods
Fred Wright
Adam Yates
Simon Yates
Axel Zingle

Nog éénmaal beschikbaar
Alex Aranburu
Tiesj Benoot
Johan Esteban Chaves
Felix Gall
Thibaut Pinot
Harold Tejada
Søren Wærenskjold

Laatst gewijzigd
Rabbiej

Leuk om nog eens een ronde van de draft te volgen en hoe je dat allemaal doet DK. Bij deze mijn zienswijze op mijn keuzes in de Draft:

Mijn grote focus lag vanaf de eerste ronde direct op sprinters. Dit heeft eigenlijk alles te maken met de laatste 4 etappes van deze tour, ik zie namelijk in 3 van die 4 etappes een grote kans op veel punten voor sprinters. De eerste draftronde verliep alleen zeer matig. Ik had geen voorkeurspositie en had die regel ook nog eens verkeerd ingeschat. Ik verloor de loting om Philipsen en ook Pedersen ging aan mijn neus voorbij. Hindley was geen goede keuze en de enige renner die ik oppakte was Egan Bernal, wie weet vind hij zijn benen deze tour.

Een 1 op 3 op Vingegaard mislukte in de 2e draftronde maar gezien ik volgens mij nog nooit een loting heb gewonnen in dit spel was dat niet echt verrassend. Ik wist daardoor wel de nodige sprinters binnen te halen want met Jakobsen, Sagan, Welsford en Cavendish in de 2e draftronde staat er denk ik een respectabel sprintkwartet die hopelijk de nodige sprintetappes voor me gaan winnen (waarvan hopelijk een aantal in de play-offs).

De laatste draftronde stond in het teken van het oppakken van een aantal aanvallers. Met Madouas en Cort Nielsen in mijn ploeg hoop ik nog raak te schieten in een aantal overgangetappes en ik wist ook nog Mozzato toe te voegen aan mijn sprinterskwartet. Ik pakte mijn 1e 4 picks op dus kan niet ontevreden zijn over deze ronde.

Al bij al ben ik na een mislukte 1e ronde niet eens zo ontevreden. Al zal ik in de ritten voor de klassementsmannen geen enkele kans maken met enkel Bernal, Meintjes en Kuss in mijn team. Voor etappe 20 ben ik dan ook erg bang maar een plek in de halve finale zou ik al een mooi resultaat vinden.

Op naar Parijs! :)

pirazzi

... maar een bericht van pirazzi met de begeerde beschikbare renner zal dus afdoende zijn.

Dat is Cees Bol, want ik heb nog iemand nodig om op de resevebank te zetten.

Drossard Kudus

Dan zijn we bij deze klaar voor de start! Vergeet niet voor de start van de etappe van morgen je twee bankzitters door te geven. Hierbij mag uiteraard ook voor een paar dagen vooruit gewerkt worden.

Verder heb ik aan het Spreadsheet-bestand een tab met de startlijst toegevoegd. Daarin zijn de niet meer beschikbare renners met blauw aangeduid en de nog éénmaal beschikbare renners met geel. Wellicht een handig overzicht voor de transferdagen later in deze ronde.

Drossard Kudus

Etappe 1 - Bilbao > Bilbao - Rival Round
Morgen tijd voor het Grand Départ. Van Bilbao naar Bilbao, over uitdagend terrein. We vieren het Grand Départ met de eerste Rival Round van deze WFL, een eerste ontmoeten met één van je divisiegenoten en dus gelijk belangrijk. De tegenstander van morgen zul je nog eens treffen volgende week zondag op weg naar de Puy-de-Dôme en in de vlakke etappe naar Moulins. De affiches van morgen:

Arry1338 vs. Ab Normaal
SvenVDB vs. Rabbiej
Zwartebroekengeletrui vs. bastaix
Kokkie1975 vs. King Kelly
Drossard Kudus vs. vernis
pirazzi vs. Mithrandir

Vergeet niet voor de start van de etappe je twee bankzitters door te geven. Wanneer dit wordt vergeten worden de twee renners die als laatste via de draft aan je team zijn toegevoegd op de bank geplaatst. Alvast een heads-up voor morgen: door werk en andere verplichtingen zal er zowel vertraging op het posten van de ploegen als het verwerken van de uitslag komen.

Drossard Kudus

Van mijn kant een korte update over de duels van gisteren. Teams met Yateses en/of Pogacar deden het goed. Grote pech bij bastaix Mithrandir, die met Mas gelijk een belangrijke spil uit zien vallen. Bij Mithrandir zorgde dat gisteren zelfs voor een donut, een nulscore.

Arry1338 (26 - 81) Ab Normaal
SvenVDB (193 - 8) Rabbiej
Zwartebroekengeletrui (130 - 36) bastaix
Kokkie1975 (149 - 92) King Kelly
Drossard Kudus (184 - 42) vernis
pirazzi (78 - 0) Mithrandir

bastaix

Al meteen twee renners kwijt. Vergeet het maar...

pirazzi

Die kun je op de reservebank zetten en op de transferdag inruilen.

Drossard Kudus

Etappe 2: Vitoria-Gasteiz > Donostia. San Sebastián - Divisional Round
Na de schijnbaar attractieve openingsrit van gisteren een tweede Baskische etappe in deze Tour. Vandaag een mini-Clasica San Sebastián, met de Jaizkibel in tegengestelde richting. Vandaag ook de eerste divisional round van dit spel. Dat wil zeggen dat dit etappe 1 van 8 is die je tegen een speler van buiten je eigen divisie speelt. Zeker twee spelers zullen vandaag hun eerste verlies incasseren en zeker twee spelers zullen een eerste zege pakken. SvenVDB & Zwartebroekengeletrui en pirazzi & Ab Normaal wisten gisteren beiden te winnen, terwijl bastaix & Mithrandir en King Kelly & vernis uit zullen zijn op revanche. De affiches voor vandaag:

Arry1338 (0-1) vs. (1-0) kokkie1975
SvenVDB (1-0) vs. (1-0) Zwartebroekengeletrui
Drossard Kudus (1-0) vs. (0-1) Rabbiej
pirazzi (1-0) vs. (1-0) Ab Normaal
bastaix (0-1) vs. (0-1) Mithrandir
King Kelly (0-1) vs. (0-1) vernis

Drossard Kudus

Etappe twee heeft een fikse verrassing voortgebracht. Victor Lafay, eerder dit jaar al sterk in enkele heuvelkoersen, verrast de supersterren van het peloton en snelt naar de ritzege in San Sebastián. Zo'n grote verrassing dat zijn naam niet eens op een ballot is voorgekomen bij het draften van de teams.

Naast de koers zagen we ook hier vandaag al een eerste thriller. Arry1338 en kokkie1975 maakten het spannend onderling, met slechts een verschil van 10 punten. Daarbij profiteert Arry1338 optimaal van de zege van Lafay, met diens ploegmaat Axel Zingle in de gelederen. Dat was namelijk goed voor 18 punten. Nog drie teams zijn ongeslagen, die van SvenVDB, pirazzi en die van mijzelf.

Duels
Arry1338 (96 - 86) kokkie1975
SvenVDB (111 - 73) Zwartebroekengeletrui
Drossard Kudus (105 - 6) Rabbiej
pirazzi (148 - 25) Ab Normaal
bastaix (58 - 78) Mithrandir
King Kelly (52 - 124) vernis

Stand
1) * Drossard Kudus (2-0)
2) @ SvenVDB (2-0)
3) * pirazzi (2-0)
4) @ Arry1338 (1-1)
5) # Zwartebroekengeletrui (1-1)
6) # kokkie1975 (1-1)
7) * Mithrandir (1-1)
8) @ Ab Normaal (1-1)
9) * vernis (1-1)
10) # bastaix (0-2)
11) # King Kelly (0-2)
12) @ Rabbiej (0-2)

Drossard Kudus

Etappe 3: Amorebieta-Etxano > Bayonne - Rival Round
De laatste dag van het Baskische Grand Départ. Euskadi wordt echter nog niet achtergelaten. Na de start in Amorebieta-Etxano trekt men al snel naar de Franse grens, maar dan volgt de rest van de etappe door Frans Baskenland nog. Een regio waar naar mijn mening veel te weinig gekoerst wordt, zeker wat betreft de iets grotere koersen. Het traject is niet zo lastig als de voorgaande dagen en zo lijkt een eerste massasprint voor de hand te liggen.

Morgen spelen we de tweede rival round, een nieuwe tegenstander uit je eigen divisie dus. De tegenstander van morgen ga je naast Bayonne ook op weg naar Morzine treffen en in de lastige tijdrit naar Combloux. Op het eerste oog zijn er geen hele bijzondere affiches voor morgen. We zitten immers nog vroeg in de Ronde en de kaarten zijn nog alles behalve geschud.

Arry1338 (1-1) vs. (0-2) Rabbiej
SvenVDB (2-0) vs. (1-1) Ab Normaal
Zwartebroekengeletrui (1-1) vs. (0-2) King Kelly
kokkie1975 (1-1) vs. (0-2) bastaix
Drossard Kudus (2-0) vs. (1-1) Mithrandir
pirazzi (2-0) vs. (1-1) vernis

SvenVDB

Mooie start, morgen wellicht de eerste nederlaag tegen Ab zijn sterke sprintploeg.

pirazzi

@ Drossard Kudus: Ik heb een PB gestuurd met een wissel vanaf de resevebank voor etappe 3.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Het zal toch niet? Nee, Bauhaus wint de etappe niet. Anders was ik 10 teampunten misgelopen met Bilbao op de bank.

Drossard Kudus

How the mighty have fallen. De drie ongeslagen teams worden op dag drie geveld. Een nieuw terrein heeft veel spelers bovendien goed gedaan, aangezien de ploegen met de nadruk op de sprint vandaag goed voor de dag komen. Gezien de analyse van Rabbiej vlak na de laatste draftronde, etappes waar kansen zijn voor sprinters richting het einde van deze ronde, kan dat een interessant gegeven zijn. De enige speler die nog op een zege wacht is King Kelly. Op taaie wijze ging het duel met Zwartebroekengeletrui verloren met zes punten verschil, waarbij precies zes punten bij Guillaume Martin op de bank bleven zitten. Anderzijds had Zwartebroekengeletrui met Esteban Chaves ook zes punten op de bank zitten en had hij bovendien de best geplaatste renner in de daguitslag, wat de eventuele tie-breaker zou zijn geweest.

Uitslagen
Arry1338 (54 - 110) Rabbiej
SvenVDB (98 - 145) Ab Normaal
Zwartebroekengeletrui (101 - 95) King Kelly
kokkie1975 (97 - 111) bastaix
Drossard Kudus (72 - 94) Mithrandir
pirazzi (42 - 77) vernis

Stand
1. * Drossard Kudus (2-1)
2. * pirazzi (2-1)
3. @ Ab Normaal (2-1)
4. # Zwartebroekengeletrui (2-1)
5. @ SvenVDB (2-1)
6. * Mithrandir (2-1)
7. * vernis (2-1)
8. # bastaix (1-2)
9. # kokkie1975 (1-2)
10. @ Arry1338 (1-2)
11. @ Rabbiej (1-2)
12. # King Kelly (0-3)

Uitslagen, standen, etc.: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MUIco00qrZ-rePao8qx9kJvq5IJfVf_zax9EY05wvrM/edit?usp=sharing

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.