Wielermaster CQ-spel 2024

1 2 ... 7 ... 11 12
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Bod 4 verstuurd

elrio

'@Wielervolger. Daar voel ik mij slecht over, ik kan excuses bedenken dat ik het de laatste tijd veel te druk heb gehad om het wielrennen te volgen, maar het had niet moeten gebeuren. Ik zal aan het einde van de bieding voor de 'gewone' renners een renner uitzoeken voor de helft van de prijs, zoals in de regels staat beschreven.

Leukefans

Al mijn boden binnen gehaald, uiteraard dus weer erg tevreden met mijn nieuwe aanwinsten.

Lorenzo Fortunato mag kopman gaan spelen bij Astana, dus die heeft nog wel kansen om in de Worldtour wat te gaan groeien.
Een mooie statistiek voor Matthieu Burgaudeau: de zeven seizoenen waarin hij punten scoorde voor de CQ-ranking, deed hij telkens beter dan het seizoen ervoor. Dat zijn straffe cijfers, die ik hem ook gewoon zie doortrekken!
Voor Luca Mozzato supporter ik al enkele jaren en van een sterke sprinter die de knappe ereplaatsen opstapelde groeide hij dit jaar naar een renner die het ook kan afmaken. Ik verwacht dus meer zeges van hem dit seizoen.
Pavel Bittner ten slotte is een opwindend jong talent dat nog wel enkele stappen zal zetten dit seizoen, ik verwacht dat hij zijn lage aankoopbedrag wel weet terug te winnen.

Al bij al ben ik zeer tevreden met mijn huidige team, ik verwacht eigenlijk wel weer bovenaan mee te draaien. Of ik genoeg echte toppers in huis heb om voor de winst mee te doen valt nog te bezien, maar ik zou toch graag opnieuw tegen die top vijf aan schurken.

Laatst gewijzigd
BlingSagan

Bod 4 verstuurd

elrio

Alleen @jappe666 en @ezra moeten nog bieden voor deze ronde. Zoals het er nu naar uitziet zijn er nog maar een paar mensen die hun team niet compleet hebben. Dat betekent dat als dat zo blijft, iedereen kan bieden hier op het forum. Boden worden direct verwerkt en er is geen gesloten bieding meer, net als vorig jaar.

Laatst gewijzigd
vernis

begint dan aansluitend de bieding voor de talentencup?

elrio

Voor de talentencup zal een duidelijke starttijd worden gecommuniceerd, omdat daar geldt wie het eerst komt wie het eerst maalt.

vernis

Oké

Laatst gewijzigd
BlingSagan

Benieuwd of het nog lukt om de uitslag vanavond te krijgen.
Ik had goede hoop dat we niet zo lang op het laatste bod hoefden te wachten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ezra maakt zijn reputatie weer waar... ;)

Ab Normaal

Je moet je afvragen of dat een leuke reputatie is…

ezra

Geen geweldige reputatie, daar ben ik het mee eens. Ik heb mijn bod begin van de avond opgestuurd, dus wellicht dat elrio er vandaag nog aan toekomt.

hofsje

Spelers die nog een renner(s) nodig hebben kunnen wss wel hier plaatsen en dan tegelijk talentencup beginnen voor diegene die het willen
Zou ik dan wss voorstellen

Leukefans

Als er meerdere spelers zijn die concurrentie kunnen vormen kan dat niet hier natuurlijk.
Daarnaast hebben we toch echt nog tijd zat voor het seizoen weer start, dus ook degene die nog aan hun reguliere ploeg hebben moeten werken of een drukke agenda tijd geven om de moeilijkste ronde voor te bereiden lijkt me aangewezen.

Laatst gewijzigd
elrio

De ronde is gedraaid. De resultaten staan op pagina 1. Dit zijn de teams die nog rijders nodig hebben:

BlingSagan: 624(1)
Joachim: 312(1)
jappe666: 250(1)
Homme: 1026(2)
Laatste Man: 854(1)

Daar zouden nog wat conflicten bij kunnen komen, dus ik stel voor om vanaf nu conventionele rondes van 1 dag te doen. Dus de volgende deadline is op maandag 23:00, totdat alle teams klaar zijn. Dan gaan we komend weekend beginnen met de talentencup.

hofsje

Team hofsje is nu ook compleet

Raul Garcia Pierna maakt mijn team compleet ,het is nog lastig te zeggen wie er het beste team heeft iig
Dit is mijn team iig

1 EVENEPOEL Remco 3000
1 DUNBAR Edward 600
1 TIBERI Antonio 550
1 CAVENDISH Mark 375
2 HAIG Jack 645
2 NYS Thibau 600
2 CHRISTEN Fabio 125
3 BENNETT George 338
3 LUND ANDRESEN Tobias 265
3 PELLIZZARI Giulio 250
3 NORDHAGEN Jørgen 2
4 GARCIA PIERNA Raul 250

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Mijn team voor 2024, ik denk een sterker team dan afgelopen jaar. Blij met Primoz terug in mijn ploeg. Verder denk ik genoeg talent met groei mogelijkheden. Een plek tussen 5 en 10 is mijn doel. Voor winst mis ik denk ik net nog iets. Maar ik ben niet ontevreden.

ROGLIC Primoz
KOOIJ Olav
ALAPHILIPPE Julian
VADER Milan
LEMMEN Bart
VAN BELLE Loe
TRAEEN Torstein
MONIQUET Sylvain
DE PLUS Laurens
BOVEN Lars
LOPEZ GRANIZO Harold Martin
GELDERS Gil

BlingSagan

Bod 5 ingestuurd!

KJP

1 RODRIGUEZ CANO Carlos 1437
1 BAGIOLI Andrea 1116
1 DEMARE Arnaud 994
1 LEKNESSUND Andreas 580
1 KIELICH Timo 366
2 WRIGHT Fred 553
2 LAMPERTI Luke 342
2 RAFFERTY Darren 236
2 RYAN Archie 199
3 DAINESE Alberto 493
3 FOSS Tobias Svendsen 406
3 MIHKELS Madis 278

Laatst gewijzigd
Flowtosti

1 VLASOV Aleksandr 1212
1 HIGUITA GARCIA Sergio Andres 828
2 MOHORIC Matej 1661
2 ONLEY Oscar 555
2 GLOAG Thomas 444
2 EEKHOFF Nils 414
2 RICCITELLO Matthew 333
2 BRENNER Marco 333
2 PICCOLO Andrea 333
2 AUGUST Andrew 151
3 MARIT Arne 270
4 VERMAERKE Kevin 466

Erg tevreden met het team. Stuk voor stuk renners die zich aankomend seizoen flink zouden moeten kunnen verbeteren. De meesten gewoon gezien hun leeftijd en talent en Vlasov en Higuita bijvoorbeeld gezien hun mindere seizoen dit jaar. Gekozen voor een risicovolle tactiek met veel jonkies omdat ik dat toch het leukste vind om te volgen. Ook eigenlijk alleen maar renners gekozen die ik bij geen enkele ander spelletje heb zodat er per koers meer juichopties zijn!
Vlasov 2 jaar terug top 5 cq. Dit jaar minder. Neem aan dat hij niet met Roglic gaat rijden en dus genoeg kansen krijgt op andere vlakken. Dat past hem beter want echt top5 in GTs rijden heeft hij nog moeite mee. Higuita is zo wisselvallig als de pest. Dit jaar was ruk dus zal hij er wel weer staan in 2024. Easy pick dus. Mohoric is de beste renner van het team. Heel allround en heeft al aangegeven te gaan pieken in de klassiekers. Pakt het hele jaar punten en dat is bij dit spel ook wel lekker.
Onley, Cloag, Riccitello, Piccolo, Brenner en Vermaerke. Hebben allemaal al glimpen van hun talent laten zien en staan vlak voor hun definitieve doorbraak (hoop ik) in de gevallen van Piccolo en Brenner is er ook nog wel reden om daar aan te twijfelen, maar gezien hun talent en prestaties bij de junioren kan het toch niet anders dat het er eens uit gaat komen.
Eekhoff en Marit gaan al wat langer mee en gaan voor de geleidelijke weg. Nils liet einde van het seizoen weer zien dat er meer in zit dan we afgelopen jaren zagen. Marit stak zijn neus aan het venster in de Giro en is klaar voor een grotere vis. Al mag hij ook al die Belgische koerskes gaan rijden voor mij hoor.
Joker van het team is Andrew August. Piepjong en waarschijnlijk te vroeg voor dit spelletje, maarrrrrrrrr: wat goed is komt snel! Voor deze prijs kun je er ook geen buil aan vallen. Dit jaar ook goed gescoord met renners als Gregoire en Martinez dus wie weet wat hij ons brengt.
Doelstelling na promotie is in eerste instantie niet degraderen. Top 10 zou een geweldig debuut betekenen!

Wielervolger

[B]Team Wielervolger[/b] zal in 2024 bestaan uit 11 verschillende nationaliteiten rijdende bij 12 verschillende ploegen.
Na een compleet mislukte eerste biedronde hebben we besloten om de tactiek over een andere boeg te gooien en te gaan voor de wat meer gevestigde waardes waar wellicht niet zo vaak op geboden zou worden. 9 van de 12 renners uit mijn team hebben immers ooit al 1000+ punten gescoord.
Kopmannen van de ploeg zijn Simon Yates en Valentin Madouas. Ze hadden al best een goed seizoen in 2023 maar ik denk en hoop dat ze toch nog wat meer kunnen scoren dan het bedrag dat ik op hen geboden heb.
Met Dylan Teuns, Egan Bernal, Bauke Mollema, Maximilian Schachmann en Stefan Bissegger hebben we ook een aantal renners in de selectie opgenomen die veel slechter gepresteerd hebben in 2023 dan ze eigenlijk moeten kunnen en waar dus nog een hoop progressiemarge op zit.
We hebben ook gekozen voor enkele zekerheden als Alexey Lutsenko, Ion Izagirre en Alexander Kristoff. Renners die al wat op leeftijd zijn en hun beste jaren wellicht wel achter de rug hebben maar het blijven renners die in mijn ogen een garantie zijn voor 700+ punten en in een goed jaar gaan ze richting de 1000.
Mijn team heeft de oudste gemiddelde leeftijd van alle deelnemers maar toch hebben we ook nog 2 youngsters in ons reguliere team opgenomen: Pierre Gautherat en Matevz Govekar. Beide renners zijn me een paar keer positief opgevallen in hun eerste seizoen bij de profs en zijn nu weer een jaartje sterker geworden. Ook bij hen is de verwachting om toch wat winst op hun aankoopbedrag te maken.
Binnekort zullen we nog 3 talenten aantrekken tijdens de talenten cup maar over het algemeen zijn dat pure gokjes.

De einduitslagen van Team Wielervolger in dit spel zijn nog niet heel indrukwekkend: 17e, 8e (+winst talentencup), 5e, 13e en 11e. Waar ik mijn team de voorbije 2 jaar als één van de topfavorieten zag (wat dus tegenviel) is de verwachting dit jaar wat minder. Een plek tussen 5 en 10 zou een positief resultaat zijn.
Het is moeilijk om echt een favoriet op eindwinst aan te duiden maar de ploegen die er voor mij toch wat bovenuit steken zijn die van KJP, Jappe666, Joske47, Gerrit Glomser en Hartstikkebedankt.

Laatste man

Weer ingestuurd.

Arry1338

Bij deze heet ik u allen welkom bij de 4e teampresentatie voor team Arry1338. Dit wordt het 3e seizoen in de hoogste klasse. De vorige twee jaren konden we een top 10 plek in het klassement behalen. Niet slecht, maar ook niet heel goed. Dit jaar gaat de lat weer iets hoger liggen; top 5 is toch wel het minimale om tevreden mee te zijn.

Al gaan we ook gewoon door met een minder resultaat.

Omdat ik mijn traditie in leven wilde houden heb ik mijn biedingen gericht op enkel Engelstalige renners. In vorige seizoenen waren dit Franstalige, Spaanstalige en vorig jaar ook Engelstalige mannen.

Mijn kopman voor komend seizoen is Vuelta-winnaar Sepp Kuss. De verwachting is niet dat hij het overall beter zal doen dan vorig jaar, maar door een aanzienlijk overgebleven budget in biedronde 3 leek hij mij tóch een goede investering voor 1553 punten op dat punt in het proces. Hij zal misschien meer druk vanuit de ploeg krijgen om te presteren in klassementen, maar dat maakt wel dat de kans aanwezig is dat hij ook aardig wat punten zal sprokkelen.

Vervolgens is de winnaar van de Tour Down Under en Australisch kampioen tijdrijden van afgelopen jaar Jay Vine ook aan het team toegevoegd. Hij zal al vroeg in het seizoen een piek leggen om zijn titel in zijn thuisland te verdedigen. Het is hopen dat hij wat meer op zijn fiets blijft zitten komend jaar, en dan zal hij maar zo een super investering kunnen worden.

Na twee klimmende kopmannen zijn er ook drie (potentiële) topsprinters gecontracteerd. Het toeval wilt dat ze alle drie naar een nieuwe ploeg vertrekken komend jaar. De bekendste naam is zonder meer Caleb Ewan, die na 5 jaar in Belgische loondienst teruggaat naar Australië. In dienst van Jayco-AlUla hoopt hij zijn niveau van vier jaar terug weer te evenaren. Sam Welsford maakte pas op latere leeftijd de overstap naar het wegwielrennen en kende vorig jaar zijn doorbraak. Ondanks het succes bij DSM maakt hij volgend jaar de switch naar Bora waar hij nauw samen gaat werken met van Poppel. Kan hij zijn ontwikkeling doorzetten en Bennett doen vergeten? De derde sprinter in dit rijtje is Ethan Vernon die nog een stuk jonger is dan de andere twee heren. Hij hoopt zijn kansen op winst te krijgen bij Israel-Premier Tech. 2023 begon voor hem met een vliegende start, hij werd namelijk 2e, 1e, 1e en 1e in zijn eerste 4 wedstrijddagen. Vervolgens pakte hij in het seizoen nog een etappe in Romandië en in de Deutschland Tour en wist zelfs 4 keer op het podium te eindigen in de Tour of Britain.

Voor het voorjaar hebben we ook een talent weten aan te trekken, namelijk de (vorig jaar wat ongelukkige) Ben Turner. Met zijn 24 lentes kan hij komend jaar zomaar doorbreken als topper. Zijn potentie heeft hij al meermaals getoond, zowel op de weg als in het veld. Mocht hij dit jaar bespaard blijven van pech dan kan hij maar zo boven de 750 punten halen. Dit jaar heeft hij namelijk in de Omloop zijn elleboog gebroken, is hij snel hersteld en kon hij de E3 weer rijden om vervolgens in de Ronde van Vlaanderen weer uit te vallen. De Tour werd vervolgens ook een deceptie, waar hij moest opgeven met maagproblemen.

Ook zijn er enkele mannen verlengd na vorig seizoen. Simon Carr is voor 60 punten minder dan afgelopen jaar vastgelegd en leverde dat seizoen slechts 30 punten minder dan hij dit jaar kostte. Los van 2022 is hij ieder jaar ongeveer 90 punten meer gaan opleveren, wat betekent dat hij als hij dit doorzet komend jaar ronde 400 punten zal kunnen gaan halen. Hopelijk kan hij na twee DNS’s weer starten en finishen in een grote ronde. Chris Harper is de tweede naam die een contractverlenging verdiende. Wel heeft hij flink moeten inleveren in salaris. Dit jaar heb ik hem zowat voor zijn aankoopwaarde kunnen tekenen. Zijn eerste jaar bij Jayco-AlUla leverde hem afgelopen seizoen meer vrijheid op, waar hij geregeld liet zien van waarde te kunnen zijn voor het team. De laatste renner die in biedronde 4 is toegevoegd is Hugh Carthy. Ook hij krijgt een contractverlenging. Bij gebrek aan beter, maar ook met de hoop dat zijn podiumplek in de Vuelta van 2020 niet geheel toeval was. Hij moet toch beter kunnen dan de 440 punten van vorig jaar? Gelukkig hebben we weinig risico hoeven nemen en is hij voor zijn cq-waarde aangeschaft!

Een wat aparte naam in het team is Stephen Williams. Hij is een renner die wat langere tijd bij Bahrein relatief anoniem mee reedt, maar afgelopen jaar bij Israel-Premier Tech de ruimte nam om ook zelf resultaten te rijden. Zo won hij halverwege augustus de Tour of Norway voor onder andere Johannessen. Krijgt hij volgend jaar bij zijn ploeg de ruimte om meer successen na te jagen?

Dan zijn er enkel nog twee talenten voor te stellen. Allereerst de nog altijd maar 21-jarige Finn Fisher-Black. Hij is bij velen al bekend van zijn opleiding bij Jumbo-Visma, maar rijdt ondertussen al zijn 3e seizoen voor UAE-Emirates. Na een wat minder jaar in 2022 waar hij slechts 28 koersdagen kende en daarvan ook 6 keer de finish niet haalde was hij in 2023 weer geregeld op het voorplan te zien. Hij won in de Giro de Sicilia de eerste etappe en het jongerenklassement en haalde in het najaar bijna zijn eerste profoverwinning bergop, ware het niet dat Vingegaard hem voorging. Het 12e contract werd getekend door de eveneens 21-jarige Finlay Pickering. Volgend jaar maakt hij zijn profdebuut bij Bahrein Victorious. Afgelopen jaar wist hij weinig potten te breken, met enkel een bergtrui in de Alpes Iseres Tour was het wat mager. In 2022 ging het beter met eindwinst in de Tour de Alsace voor bijvoorbeeld Lennert van Eetvelt.

Individuele doelen team Arry1338
Doel Kuss: 1000 punten
Doel Vine: 850 punten
Doel Ewan: 750 punten
Doel Welsford: 750 punten
Doel Vernon: 600 punten
Doel Turner: 600 punten
Doel Carthy: 500 punten
Doel Fisher-Black: 400 punten
Doel Carr: 400 punten
Doel Harper: 400 punten
Doel Williams: 350 punten
Doel Pickering: 100 punten

Totaal: 6700 punten

BlingSagan

Nog 1 bod ..!

elrio

Boden zijn verwerkt, nog twee teams niet compleet.

jappe666: 250(1)
Homme: 631(1)

Omdat de bedragen behoorlijk uit elkaar liggen, kunnen jullie gewoon op het forum doorgeven wie jullie willen hebben.

1 2 ... 7 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.