WIELERMASTER CQ-SPEL 2024 – DIVISIE 2

1 2 ... 7 ... 10 11
Limal

Dat lijkt me een volledig logische afhandeling, bbflood1 - leuk wanneer problemen zich vanzelf oplossen ;-)

Sies

Bod 4 ingestuurd!

Ajvenema

Nou top, de ploeg is rond:)

Nu maar zien dat het er uitkomt bij team venema..

Hapsnurkers

Op school altijd moeite gehad met tellen, helaas is dat nooit opgelost. Maar op deze manier is deze situatie wel prima geregeld en ontstaan er geen vreemde situaties. @bbflood1 bedankt!

En @limal, gefeliciteerd met Harm

Limal

'@Hapsnurkers, ik was geen betrokken partij, Harm is volledig van Kartje.

Rawolf

Ab Normaal heeft een sterke ploeg, lijkt me 1 vd favorieten.

Met Pogi heb ik natuurlijk normaal gesproken een goede fundering. Aangevuld met Wellens en Politt van UAE en Trentin ex-UAE en een zootje talenten en wildcards verwacht ik wel subtop te eindigen.

Limal

Ik heb weinig recht van spreken na zo te overbieden op Waerenskjold, maar Pogacar aan 4450 lijkt me met wat zin voor overdrijging eerder een slechte fundering. Zonder (letterlijke) ongelukken haalt hij wel weer rond de 3600 punten, maar daar nog boven gaan is praktisch onmogelijk. Zo verlies je dus 'gegarandeerd' 800 punten die je andere renners - waar je slechts weinig budget voor over had - moeten goedmaken.

Langs de andere kant zit je met een eindscore van rond de 7000 natuurlijk wel dik in de top-10, wat uiteraard onder de noemer 'subtop' valt. Zelf zou ik daar meteen voor tekenen met mijn underdog-ploegje ;-)

Laatst gewijzigd
VincentK

1352 voor Waerenskjold zie ik. Als die nog iets sterker wordt en goed vooruit blijft kijken, kun je na afloop van het jaar tijdens de afrekening zo maar heel blij met hem zijn. Maar zo zijn er een paar…

Rawolf

Zelfs als Pogacar maar 3000 punten haalt is dat toch een goede fundering voor een subtop team? ;)

Of het de beste zet was met het oog op winst weet ik inderdaad niet. Maar dat zal de tijd uitwijzen. Mijn idee was dat in de goedkope categorieen veel man zitten die gaan overperformen en in de categorie 3000-500 zullen veel selecties gemiddeld op hetzelfde uitkomen als dit jaar.

bbflood1

Ik heb een beetje dezelfde tactiek als @Rawolf. Met Mads PEDERSEN en Phillipsen 2 renners die afgelopen 2 jaren 6e en 9e zijn geworden en SKJELMOSE, the coming man, 11e in de cq ranking. Moet redelijkerwijs dan weer richting 5.600 punten kunnen gaan. Heb 500 overboden ongeveer. De jeugd moet dan het verschil maken, waar ik amper op overboden heb.

Met de Olympische spelen verwacht ik dan nog extra te kunnen scoren met Pedersen.

Laatst gewijzigd
bbflood1

4 te gaan!

Limal

Wmb is er wel een verschil tussen jouw ploeg @bbflood1 en dat van @Rawolf - de 500 overboden voor Pedersen+Philipsen+Skjelmose zijn niet bij voorbaat 'niet recupereerbaar' door die renners zelf, terwijl dat waarschijnlijk voor 800+ punten van Pogacar wél het geval is. Als ik kijk naar de uitslag van afgelopen seizoen (Divisie 2) zie ik in de top-10 niemand staan die zoveel heeft overboden voor een gevestigde waarde waar geen rek meer op zit.

Hopelijk voor je bewijst 2024 mijn ongelijk, @Rawolf - mss kunnen de OS het verschil al voor de helft dichtfietsen - ik zal het met interesse volgen ;-)

Laatst gewijzigd
ivo001

Mijn bod is ook de deur uit!

King Kelly

In de categorie beter laat dan nooit, zojuist het vierde bod ingezonden, sorry voor de late inzending.

bbflood1

5x op Tiller geboden
2x op Hirt
2x op KUSS

Volgende bod graag voor dinsdagavond 19:00 uur

Ab Normaal

En wie heeft Tiller uiteindelijk gewonnen?
Ik zie ‘m niet staan, of kijk ik er zo overheen?

Limal

Ik zie hem staan bij Bollentrui, Ab. (Jullie hebben allebei mooie teams trouwens.)

Maillot à Pois

Heel lang getwijfeld of ik op Zingle of Tiller wilde bieden, en uiteindelijk voor Tiller gekozen omdat ik vreesde dat er voor Zingle meer en hogere bieders gingen zijn (fout dus, ik zie Zingle nochtans gewoon verder doorgroeien dit jaar).
Een stukje meer op Tiller geboden dat ik normaal gesproken zou willen, maar ik had goed naar de overgebleven budgetten van de deelnemers gekeken, en ik wist dat ik méér moest bieden dan het resterend budget van Bastaix en VincentK, die elk nog één plek op te vullen hadden. Dat was dan weer een juiste inschatting want zij hebben inderdaad ook respectievelijk voor Tiller en Zingle gekozen (sorry @Bastaix).
De overblijvende bedreiging was dan nog Ivo, maar gelukkig heeft die zijn pijlen op Kuss gericht.

Mijn laatste plekje hield ik opzettelijk nog vrij om mocht ik Tiller mislopen meer flexibiliteit te hebben om in deze ronde mijn overblijvende budget te besteden. Nu nog even een leuke naam uitzoeken dus voor mijn overgebleven 101 punten.

VincentK

Mijn ploeg is compleet. Ik ben er wel tevreden mee, vooral ook omdat ik een paar jonge renners heb met groeipotentieel. Ik mis wel een zekerheidje in de ploeg. Ik ben benieuwd hoe het dit jaar uitpakt, maar volgend jaar ga ik waarschijnlijk toch op zoek naar een “zekere” 1500 plusser.
Met Zingle op het eind ben ik wel blij, zeker nu ik in de post van MaP lees dat het een dubbeltje op zijn kant was. Toch had ik veel liever Florian Vermeersch gehad. Dat ik daar niet eerder dan in ronde 3 op heb geboden vind ik achteraf mijn grootste misser. Als je na zijn voorjaar vorig jaar in combinatie met zijn leeftijd kijkt, is hij in 2024 zo maar goud waard. Als je Vermeersch (F ) nog wilt ruilen voor Zingle, laat het mij dan maar weten @ Erveedeeee ;-)

Nu eens gaan kijken voor de talentencup…

Laatst gewijzigd
erveedeeee

Ha, nee bedankt hoor! Ik hou hem toch graag. Tenzij ik hem mag ruilen tegen WvA natuurlijk. Die had ik de eerste ronde graag willen hebben.

ivo001

Ik had ook naar de overgebleven budgetten gekeken. Had 2x ongeveer 1080 kunnen bieden op renners als Zingle, maar wilde toch wel graag Kuss hebben. Dan maar fors overboden voor het geval Hapsnurker all-in zou gaan. Had achteraf iets zuiniger kunnen zijn en nog Stuyven kunnen halen, maar dat was moeilijk in te schatten hoeveel er op Kuss geboden ging worden.
Toch ook wel blij met Hirt, die is gewoon 6e in de giro geworden in 2022. Hopelijk draait die weer een goed seizoen.

Chasse_patate

1 VAN DER POEL Mathieu 2300: Blij deze te kunnen halen. Gaat ook dit jaar weer veel punten opleveren. In het voorjaar gaat hij echt wel zijn rondjes weer meepakken en ook in de Tour hoop ik dat hij uitpakt.
2 BENNETT Sam 302: Belabberd 2023 gereden. Volgend jaar naar het franse circuit. Zal veel meer kleinere koersen rijden en zal dus ook veel meer winnen.
2 BOVEN Lars 95: Hoop dat hij veel vrijheid gaat krijgen in kleinere koersen. Kan dan echt zijn potentie laten zien! Voor 95 punten kan hij bijna alleen maar meer gaan scoren.
2 LEONARD Michael 24: Jonkie van Ineos, vorig jaar mooie dingen laten zien op de TT fiets. Hopelijk kan hij in zijn tweede jaar als prof een stap maken. Was maar 24 punten, dus dat risico durfde ik wel te nemen. Denk dat hij nog een bak punten erbij kan scoren.
3 YATES Adam 1951: Vorig jaar een super jaar onder de vleugels van Pogacar. Denk dat hij met zijn derde plaats wel het kopmanschap in bijvoorbeeld de vuelta verdiend heeft. Gaat een bak punten scoren ook in het najaar.
3 LANDA MEANA Mikel 1165: Nieuw nest en denk dat hij onder de vleugels van Zatlef echt wel gaat presteren. QS kennende gaat hij ook een hoop kleine klimkoersen doen waar hij een bak punten gaat scoren.
3 THOMAS Geraint 810: ZIjn laatste jaar als AK man voor een grote ronde. Denk dat hij het nog 1 keer gaat proberen in de Giro, gaat daar wel een mooi aantal punten opleveren. Rest van het jaar zie ik hem niet veel scoren.
4 CHARMIG Anthon 157: Reed bij Unox een leuk programma, nergens een super uitslag maar pakt wel zijn punten mee, komend jaar bij astana waar hij echt wel meer kansen gaat krijgen.
4 GAZZOLI Michele 78: Terug van een doping schorsing en elk team heeft een boefje nodig. In kleine rondjes gelijk winnen en ereplaatsen. Denk dat hij in een vol seizoen een hoop punten voor me gaat scoren.
4 VAN DER SANDE Tosh 65: Wout gaat vol voor de giro, dus in het voorjaar moeten anderen op staan. Ik denk dat hij dit jaar in de semi klassiekers een keer een uitschieter gaat laten zien.
4 GESINK Robert 35 Oude strijder, in zijn laatste prof jaar moest ik hem erbij hebben.
4 UMBA LOPEZ Abner Santiago 18: Colombianen en astana dat moet lukken, eerste jaar als prof zal overal als een dolle ingaan. Kan zeker verrassen en voor de 18 punten die hij kostte kan hij alleen maar meer opleveren.

Noordbiker

Team Compleet en zeer in mijn nopjes er mee. Paar topper in huis waar ik veel van verwacht.
1e ronde viel tegen met alleen Garcia Cortina binnen, maar rest van de rondes alle schade ingehaald met kwalitatief goede renners.

1 GARCIA CORTINA Ivan 412: Verwacht eindelijk eens een TOP voorjaar van hem, potentie genoeg in mijn ogen om al zijn geboden punten binnen te halen.
2 EVENEPOEL Remco 3612: Wilde minimaal 1 echte klasbak in huis, met de eerste ronde te zuinig op van Aert te hebben ingezet, maar wat dieper in de buidel getast om Remco binnen te halen, en met succes. 3000 punten gegarandeerd, mits er geen rare dingen gebeuren en met een olympisch jaar, kan hij wellicht nog veel meer binnen halen dan dat.
2 MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 807: Schappelijke prijs voor iemand de het jaar 2022 nog een dikke 1200 punten pakte. Helaas 2023 een minder jaar, maar met een nieuwe omgeving bij Bora, verwacht ik dat hij toch wel deze punten waard zal zijn.
2 BERNAL GOMEZ Egan Arley 807: Heeft geen introductie nodig. Hoop dat hij afgelopen jaar een weer een beetje heb kunnen proeven van de wat kleinere, maar ook grote rondes en weer stappen kan zetten richting succes. Wanneer hij geen stilstaande bussen ziet opdoemen, moet hij wel minimaal weer 1000 punten kunnen pakken.
2 COVI Alessandro 253: Jonge gast (25) die bij 1 van de TOPploegen zit, moet zich zeker nog verder kunnen ontwikkelen en punten kunnen pakken. In het verleden al eens 500+ punten gescoord, dus gezien de potentie met 253p een koopje in mijn ogen.
2 THOMAS Benjamin 253: Voornamelijk baanrenner met wat tijdritten en koersen op de weg. Heeft in 2023 met het oog op het super WK Glasgow zich meer op de baan gefocust om dit jaar zich hopelijk iets meer op de weg te gaan richten. Alhoewel de olympische spelen ook op de agenda staat. In 2022 maar liefst 816p behaald, dus die 253p van afgelopen jaar moet in ieder geval wel overtroffen kunnen worden.
2 STEWART Jake 153: 24 jaar, nieuwe ploeg, nieuwe omgeving, nieuwe kansen, kan redelijk sprinten, zal zich nog wel wat verder moeten ontwikkelen, koopje in mijn ogen.
2 MOSCON Gianni 72: We weten allemaal wat hij kan, heeft het met name in 2022,22 en 23 laten afweten. Met een nieuwe ploeg in België en gek op klassiekers, moet het er komende jaar echt eens goed gaan komen met Gianni. 72 punten is dan belachelijk goedkoop natuurlijk.
2 WALLS Matthew 53: Er zit talent in, maar is er nog steeds niet uitgekomen. Met 25 jaar en een nieuwe ploeg, met een wat beter programma voor hem moet ook hij het meervoudige op kunnen leveren.
3 SIMMONS Quinn 312: Verwacht dat er wel meer animo zou zijn voor deze kanjer. Nog maar slechts 22 jaar en potentie genoeg om een keer die 500+ punten te halen. Hopelijk valt het dit jaar wat meer op zijn plaats.
3 TOUPALIK Jakub 11: Om de puntjes wat op te maken, deze 22 jarige Tsjech onder hoede genomen. 11 punten, moeten er nu die weer terug is bij zijn oude ploegje en gewoon minimaal 50 kunnen worden.
4 VAN TRICHT Stan 255: Overstap naar Alpecin, waar hij wat kleinere ritten (1.1) voor eigen succes mag gaan, moet ook kunnen plussen ten opzichte van afgelopen jaar.

Verwacht dat ik met dit team zeker wel mee kan dingen voor promotie.

bbflood1

Het wachten is nu nog op Erveedeeee. Ga er maar even vanuit dat kartje gestopt is.

bbflood1

Zaterdag vanaf 20:00 uur kunnen we beginnen met de talenten. Tot Maandag 20:00 uur. Dan lopen we redelijk in de pas met Divisie 1.Omdat tijd hier een factor is, zal ik mijn bod vanuit mijn gmail account versturen. Zal mijn bod in cc ook sturen naar [email protected]

1 2 ... 7 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.