CQ-Snake Draft

1 2 3 4 ... 15 16
vernis

'@Limal ik denk dat de 12u steeds ingaan vanaf dat een deelnemer zijn renner heeft doorgegeven.
Dus niet van 18u tot 6u en van 6u tot 18u.
Of heb ik dit mis?

Limal

Ah ja, dat lijkt idd te kloppen @Vernis. I predict chaos! :-)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

....

Laatst gewijzigd
VincentK

Leuk, vrijdag al beginnen! Vraag me af hoe lang we voor 112 drafts nodig hebben. Ik gok erop dat we niet lang na Sinterklaas rond zijn. Edit: nou OK, voor de Kerst nu ik er beter over nadenk :-).

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Kun je dit spel niet net zo makkelijk met 18 spelen?

Ab Normaal

En als BRC geweest is, mag hij dan nog een keer en gaan we dan van onder naar boven of gaan we dan weer van boven naar onder?
Is ‘t het laatste dan zijn er eigenlijk geen gelijke kansen.

BrackenRidgeCycling

Als laatste in de eerste ronde ben je de 1e in de 2e ronde, als ik het goed begrijp.
Als ik 12 uur de tijd heb dan lukt het wel voor mij.
Dan maakt het tijdverschil niet zo uit.

vernis

Ik denk dat de volgorde waarin je aan bod komt toch bepalend is voor de rangschikking.
De eerste kiest Pogacar, waarbij de kans groot is dat hij rond de 3500 punten uitkomt.
Als je dan als 16e moet kiezen mag je wel 2 renners kiezen, maar stel dat de top 15 al weg is, dan heb je 2 renners van ongeveer 1350 cq waarde, en sta je nog steeds 1000 punten achter op 1 renner.

Dus volgens mij maakt de deelnemer die als laatste moet kiezen totaal geen kans op de overwinning

Of zie ik dit verkeerd?

Silent Hill

Ja en nee, Vernis.

Diegene die Pogacar kiest, is al 3602 ptn van zijn bugdet kwijt, en zal vervolgens 6 renners moeten kiezen voor samen ongeveer 1600 ptn, ofwel 250 ptn gemiddeld per renner.

Feit is dat de laatsten iets creatiever uit de hoek zullen moeten komen.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

'@vernis
Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Er is immers ook een beperkt budget van 5250 punten. Kiest Arry voor Pogacar, dan is hij al bijna 70% van dat budget kwijt en moet hij bij zijn volgende picks goedkopere renners kiezen. Je kan ook perfect winnen met een gelijkmatiger gespreid budget.
Om de kansen nog meer gelijk te trekken zou je dit spel moeten spelen met een even aantal renners per team. Dan ga je de slang precies even vaak op als af en heeft de speler met de eerste keus ook de laatste keuze. Nu komt wie bovenin staat 4x vroeg aan zet en 3x laat.

Arry1338

'@Limal
Het omslagmoment wordt bepaald op het moment van de keuze van de speler voor jou. Ik kies nu voor 6 uur omdat ik daarna een personeelsfeest heb waardoor het anders alleen maar langer gaat duren. In het gunstigste (onrealistische) geval dat iedereen online is kan het in een uur geklonken zijn. Maar de ervaring leert dat dat niet zo gaat.

@Maillot a Pois
Ik vind vooral je punt over het gelijk aantal renners in een team goed. Bij nader inzien denk ik dat ik dan toch voor 8 renners per team, 5000 budget zal gaan. Wat denken jullie daarvan?

@Ajvenema
Helaas niet, want dan moet ik ook het budget weer aanpassen en duurt het hele proces langer. Ik denk dat ik met 16 spelers al vrij ruim zit. Sorry!

@Ab Normaal
Het is inderdaad dat laatste persoon meteen 2 keuzes kan maken, en dan is de voorlaatste aan de beurt. Met mijn eerste keuze komt ook dat ik mijn 2e renner pas de 32e keuze heb. Niet per sé een voordeel denk ik.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

'@Arry1338
Ben je ook van plan een lijst te voorzien met de juiste waarde voor elke renner?
Indien niet, probeer ik morgen ergens een half uurtje tijd te vinden om er eentje in elkaar te boksen in Excel.

Laatst gewijzigd
Arry1338

Ik heb daar helaas geen tijd voor, maar ik nodig je uit om het te maken!

Sies

Ik speel een soortgelijk spel al een aantal jaar binnen mijn vrienden groep, enkel is daar geen budget. Daar is gebleken dat als 1e kiezen zeker een voordeel is, maar op deze manier met budget denk ik dat dat voordeel al een stuk minder is. Gaat het bieden op het forum? Of maken we een gedeeld Excel bestand waar iedereen zijn keuze in maakt, zodat het overzichtelijker is?

Ab Normaal

'@Arry1338
Nee, dan is het eerlijk. Dan heb je als laatste geen absolute topper maar wel twee degelijke subtoppers.
Was het steeds van boven naar beneden geweest, dan was het lastig tot onmogelijk voor de onderste om te winnen.
Dat is nu niet het geval.
Nou, ben benieuwd!

Silent Hill

Is het niet net leuker/overzichtelijker hier je renner te droppen ? Hier kan je wat commentaar bij je gekozen renner geven waarom, verwachtingen ... hoef je ook niet telkens weer Excel te openen om te zien of je voorganger zijn renner al dan niet doorgegeven heeft.

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

Renner hier op het Forum doorgeven prefer ik eigenlijk.

Limal

De slang moet natuurlijk hier op het forum gemaakt worden, maar een excelletje met de correcte 2-jaars-maximumrennerwaardes zou zeker geapprecieerd worden. Dank bij voorbaat, MàP!

(Een gedeeld document zou wel handig zijn om niet per ongeluk een al gespeelde renner te kiezen, maar je verliest er het overzicht mee wie wanneer gespeeld heeft - beide methoden hebben dus hun voor- en nadeel, maar dan kies ik voor een mooie slang op het forum en eigen verantwoordelijkheid om geen al gespeelde renner te kiezen. Beide combineren kan evt ook - elke speler is dan verplicht om eerst in de spreadsheet een keuze in te geven en deze dan hier te posten.)

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Jammer, ik zal op zondag wel ff checken of er nog iemand verstek heeft laten gaan:)
Veel plezier!

Laatst gewijzigd
VincentK

Het even (8) renners voorstel van MaP lijkt mij een prima verbetering. Je zegt dat een renner meer een optie is @Arry1338, maar het budget gaat in dat geval wel 250 punten naar beneden. Wat is daar de gedachte daarachter?

Wat het ook wordt, ik ga het spel met veel plezier spelen en zie vast binnenkort wat de definitieve afspraken (budget en teamgrootte) zijn waar we mee starten. Gezien het enthousiasme hier de afgelopen 24 uur ben ik niet de enige die het een prima idee vindt om het spel hier te spelen.

Laatst gewijzigd
jappe666

Heb in het verleden ook al zo'n soortgelijk spel gespeeld waar volgens een slang gekozen moest worden, en om de zaken goed vooruit te laten gaan, hadden de meesten daar de whatsapp (of andere methode) om in contact te staan met de ploeg voor- en na hen. Zo konden ze gwn een app'je sturen naar de volgende van zodra ze gekozen hadden. Het was opvallend dat diegene die dit systeem hanteerden doorgaans binnen de paar minuten al een nieuwe keuze posten, terwijl diegenen die dit niet deden en maar sporadisch eens het forum openklikten om te kijken of het al hun beurt was, er doorgaans vele uren over deden. Dus misschien een ideetje voor iedereen om de persoon voor en na jou in de lijst even toe te voegen via messenger of whatsapp of ...

VincentK

'@Jappe, als iedereen de volle 12 uur neemt voor keuzes zijn we met 8 renners na 64 dagen klaar. In de praktijk zal het een stuk sneller gaan en hebben we onze ploegen ruim voor 2024 compleet.

Maillot à Pois

Bij deze de Excel met de juiste waarden voor elke renner:
https://www.dropbox.com/scl/fi/9v3osdkzlmweko4hteo4x/CQ-Snake-Draft-Spel-Rennerswaarden.xlsx?rlkey=q3mq637zevw8qvge5a6x0jte3&dl=0
Veel plezier ermee!

Nog een constructief voorstel: om de bied-discipline een beetje aan te scherpen en onze reserven enige hoop te geven, zou je kunnen stellen dat wie zijn eerste venster van 12 uur al dadelijk mist zijn plek in het spel verliest en vervangen wordt door een reserve. Later in het spel zou je kunnen stellen dat iemand die bijvoorbeeld 48 uur niets van zich laat horen vervangen wordt - de reserve zou dan de reeds gedane keuzes over moeten nemen. Zo kan je onvolledige ploegen door eventuele afhakers vermijden.

@jappe666 ik zie dat je na mij staat, ik wil je best verwittigen nadat ik bied. Ik heb je een mailtje met mijn whatsapp gestuurd.

Ajvenema

'@Maillot: Ja, ik zat al een beetje te kijken wanneer ik in aanmerking zou komen voor reserve, en dat is me niet echt duidelijk. Wanneer je dan zou moeten invallen is ook niet echt evident (Ik zou zeggen; als iemand z'n eerste 12 uur window mist komt er een vervanger in, die dan achteraan moet aansluiten. Want anders zit je vervolgens weer 12 uur te hopen dat de reserve niet in de kroeg hangt. (Alleen, in hoeverre kun je die plek dan als oorspronkelijke speler terug-eisen als je voor einde van de ronde weer opduikt?)

Imo zit je er na 1 keuze wel redelijk aan vast, invallen met al een halve ploeg is voor niemand leuk. Dan zou je wellicht een x aantal rondes missen, en dan aan het eind nog x picks extra moeten doen als iedereen klaar is.

BlingSagan

'@Arry1338
Ga je idd voor een budget van 5.000 voor 8 renners ?
Ik gok dat iedereen dat prima vindt.
Tav het invallen. Het zou mooi zijn als een invaller nog invalt tijdens de 1e ronde. Stel dat iemand binnen zijn 12 uur geen renner heeft doorgegeven, dan gaat de volgende uit de lijst bieden. Is het een idee om het invalmoment te koppelen aan het moment dat de laatste uit de lijst zijn renner voor de 1e ronde heeft doorgegeven?

1 2 3 4 ... 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.