CQ-Snake Draft

1 2 ... 5 ... 15 16
Arry1338

Volgens de app was hij om half 8 al wakker, maar misschien toch weer in slaap gevallen. Of heel veel moeite met het maken van de beslissing ;)

Ajvenema

'@arry: dat klopt, maar een jengelend ventje zorgde voor wat vertraging:)

Eens met silent hill, een niet top maar prima Bernal zou alsnog wel mooi moeten zijn.

Met het risico om fc brekebeen te worden, is m’n tweede keuze toch Jay Vine voor 586 punten. Vorig jaar kutseizoen, toch nog heel aardig gescoord. Dit jaar moet ie speciaal voor mij maar eens niets tegenkomen!

Nu 30 picks langs de zijlijn voelt wel heftig trouwens:)

Laatst gewijzigd
ezequiel

Ik vind het wel vreemd dat Jappe666 opeens verdwenen is. Hij leek enthousiast om mee te doen met het spel.

@Arry ik heb je gisteren ook een mail gestuurd om in die app-groep te zitten. Heb je die ontvangen? Of kan ik daar niet in omdat ik een Belgisch telefoonnummer heb?

Arry1338

'@ SilentHill
Ik verwacht dat Ab zijn keuze voor het middaguur wel heeft doorgegeven, dus be ready!

VincentK

'@Arry1338, van mijn restbudget mag je er 100 afhalen (als je alles kloppend wilt houden, ik houd het zelf ook wel bij).

bastaix

Kijk met lede ogen,maar ook zeer geïntersseerd, de opbouw van de verschillende ploegen aan. Had er graag bij geweest... Misschien had 17 i pl v 16 deelnemers het verschil niet gemaakt. Maar goed, volgende keer sneller reageren... Veel succes met het spel

Arry1338

'@bastaix

Misschien dat er in een volgend jaar de mogelijkheid is om de deelnemers op de splitsen in verschillende divisies waarbij er telkens een moderator wordt aangewezen, of dat iemand zich aanmeld. Het is in het proces van teams creeeren niet perse veel meer werk voor mij dan voor eenieder ander. In de loop van het jaar komt het dan enkel neer op wat updates, iets wat met weinig moeite gedaan kan worden denk ik. Dan kunnen we namelijk ook makkelijker iedereen van het spel laten genieten. Ik denk ook dat ik volgend jaar het topic eerder zal openen waardoor het ook makkelijker te regelen is.

Ab Normaal

Ik vind het nog lastig in te schatten wat de juiste tactiek is omdat dit de eerste editie is.
Ga je voor een solide basis met een type als Pogacar en zoek je vervolgens voor de groei in de groep met goedkope renners met een groeimarge of zoek je in het middensegment naar meerdere marge makers. Of kies je voor de types als Bernal die het in het verleden al bewezen hebben maar vanwege omstandigheden een minder jaar hebben gehad.

Voor mij waren en drie renners die er vooraf uitsprongen. Drie waarvan de kans dat ze flink zouden groeien bijna een zekerheid is. Ayuso, Rodriguez en Uijtdebroeks. Maar goed, die zijn weg.
Bij de andere toppers is het lastig om iemand te vinden die een substantieel beter jaar gaat draaien dan een van de afgelopen twee jaar.
Een Wout van Aert is mooi met de score van afgelopen jaar, maar niet met die van 2021. En dat geldt voor veel toppers.

Dit spel win je alleen door groei in CQ. Als je achterin de rij voor je eerste keuze zit ontkom je er niet aan om een gok te nemen.
Die had ik willen nemen met Bernal, maar @ajv pikte ‘m al af.

Dus ga ik kiezen voor een andere renner waar ik niet per se in geloof, maar wel iemand die het in het verleden bewezen heeft.
Kan best zijn dat het over en uit met hem is, maar mocht hij de vorm en motivatie van een paar jaar geleden weer terug vinden dan is het wel de CQ winst waar ik naar op zoek ben.

Mijn keuze is dus gevallen op:

2. ALAPHILIPPE Julian 618

Silent Hill

2. MILAN Jonathan 530

En bij deze heb ik ook een sprinter in mijn team. Niet zomaar eentje. Volgens Trek eentje die 'de potentie heeft een van de beste renners ter wereld te kunnen zijn' en als we Jonathan zelf mogen geloven droomt hij van MSR en PR. Dan kom je dicht bij de 1000ptn. Even getwijfeld met de Olympische Spelen dit jaar, maar hij lijkt baan/weg prima te kunnen combineren. Dus Milan it is !

@Ab: veel succes met Julian. Al een paar jaar op rij mijn vingers aan gesneden. Ik duim voor je dat het er toch nog eens uitkomt.
En @ajv: 24 renners, als ik het goed heb ? Lijkt inderdaad wel een eeuwigheid. Dat wordt hopelijk niet 24 keer: ai, oh nee, niet hem, waarom, ooh f*ck, afpakker, die was voor mij !

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@silent hill: mooie keuze! Stond bij mij ook in mn top5 opties. Hopelijk gaat ie nu heeeeeel veel trainen op de baan :D

Mithrandir

2. STRONG Corbin 586

Milan was mijn 1e keuze.
Helaas wordt hij net voor mijn neus weggekaapt.
2e keus Corbin Strong is net wat duurder maar zal wss in 2024 ook goed gaan scoren.
Ook Corbin heeft de kwaliteiten om richting 1000pnt te gaan.
Sprinten na een zware wedstrijd is zijn specialiteit.
Laten nu heel veel eendagskoersen zo beslist worden.

Limal

2. Lenny Martinez 530

Puur klimtalent dat na een uitstekend debuutjaar en een eerste GR enkel zal verbeteren. Doel: 800 punten (maar stiekem hoop ik op meer).

Arry1338

Vernis en VincentK, de volgende keuzes voor jullie kunnen nog wel eens rap gaan (ivm WhatsApp) dus be ready

Laatst gewijzigd
Sies

2. Erhan Hayter 1081

Team Limal is in ronde 2 al bezig met een strijd met team Sies. De onderhandelingen met Lenny waren al in een vergevorderd stadium en op het laatste moment tekent hij toch bij de concurrent. Nog even getwijfeld om te laten onderzoeken of dit contract rechtsgeldig is, maar ik laat het maar. Focus op ons eigen team!

Ethan scoort altijd en overal, is nog jong en zou best eens de volgende stap kunnen gaan maken! Go Ethan!

SvenVDB

2. David Gaudu - 836

Hij heeft begin dit jaar zeer sterk gereden, maar is dan helemaal stilgevallen vanwege hooikoorts perikelen. Ik geef hem een nieuwe kans dit seizoen!

Arry1338

Als het goed is kost Gaudu 849.

Maillot à Pois

2. Remco Evenepoel - 3154
Nog wel een aantal mannen op de radar die ik wel winst zie scoren, maar ze worden ook aan sneltempo weggepikt. Daarom tot een tactiekwissel beslist. Ook met twee min of meer mislukte grote rondes haalt Remco dit jaar nog bijna 3000 punten. Tegen Pogi en Vingegaard zie ik hem niet scoren in de Tour, maar met een Olympische tijdrit en een WK wegrit over lastig parcours kan hij opnieuw veel goedmaken. Dus ik waag het er op.

jappe666

Zuur, maar m'n eigen fout... In m'n hoofd startte het biedproces niet al zo snel.
Zal dan maar met veel interesse jullie picks volgen.

SvenVDB

'@Arry: Je hebt gelijk, ik zat in de show van 'De nachtwacht', dus het moest ff snel gaan 😁

ezequiel

2. Gianni Moscon (68)

Ik ben al 1/3e van mijn budget kwijt en dus kies ik nu voor een heel goedkope renner die ondanks 2 enorm zwakke seizoenen wel het talent en potentieel heeft om een grote winst te boeken. Hij zou niet de eerste renner zijn die een heropleving kent onder Lefevere. Het is natuurlijk een risico maar als dat gebeurt bij Gianni kan dit zomaar een winst van 500 punten of meer zijn. Het liefst had ik nog gewacht om hem te kiezen maar dat durf ik niet aan.

Gerrit Glomser

Tja te laat, maar wil best nadien nog een ploegje formeren

vernis

2. Casper Van Uden (177)

Ik moet het wat rustig aan doen nu met mijn budget. Ik denk dat ik met Casper een renner heb met veel potentieel in de sprints die hopelijk rond de 500 punten moet kunnen scoren.

VincentK

2. Joao Almeida (1405)

Niet mijn eerste keuze bij de duurdere jongens, maar er zijn er al veel weg waarmee je waarschijnlijk een solide basis legt. Tijd dat hij op zijn 25e weer eens een stap maakt! Na deze grotere aankoop kan ik voorlopig wel even vooruit in de 200-600 categorie. Daar is mijn wensenlijstje voorlopig erg lang.

erveedeeee

2. Per Strand HAGENES (308)

Tweede talentvolle sprinter van Visma

Arry1338

Het is aan Rahim, en ik denk wanneer hij kiest heel snel opnieuw weer.

1 2 ... 5 ... 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.