3. Kasper Asgreen (565)
Mijn derde pick is er eentje voor het klassieke werk. 2 mindere jaren gehad, maar ik geloof nog altijd dat hij het in huis heeft om opnieuw richting die 1000 punten te gaan. Hij blijft bij Quickstep toch zowat de enige renner voor de voorjaarsklassiekers die echt zou mee kunnen met de toppers. Tenzij Julian ter de kasseiklassiekers zou aandoen.
3. MEEUS Jordi 659
Iemand die wint op de Champs-Élysées wil je toch in je team ? En al zeker als die andere sprinter (Bennett) je team heeft verlaten. Nog even afgewogen tegenover die andere sprinter bij Bora (Welsford), maar de [URL=https://www.procyclingstats.com/rider-vs-rider/jordi-meeus/sam-welsford]statistieken[/URL] waren duidelijk. Meeus !
3. Enric Mas 1171
Puntengarantienin de Vuelta. Nu een keer de Tour uitrijden. Daarnaast vind hij het steeds leuker om eendagskoersen te rijden omdat hij dat ook bleek te kunnen.
Geen puntenkanon maar wel een stabiele basis die nodig was na mijn Alaphilippe gokje.
@ajvenema
Jij kunt er rustig op broeden. BRC ligt toch al te pitten.
Nu het even stilvalt: een tussendoortje.
Aan 46 renners zitten we. En als we kijken uit welk team het meest gekozen wordt, komen we aan dit:
7: INEOS (Hayter E. - Tarling - Rodriguez C. - Pidcock - Bernal - Sheffield - Turner)
6: Quickstep (Evenepoel - Moscon - Alaphilippe - Van Wilder - Merlier - Asgreen)
5: UAE (Pogacar - Ayuso - Almeida - Vine - Sivakov)
4: FDJ (Martinez - Gaudu - Gregoire - Penhoet)
4: Visma (Jorgenson - Kooij - Hagenes - Staune-Mittet )
3: Trek (Pedersen - Milan - Hart)
3: EF (Healy - Carapaz - Ryan)
2: Lotto (De Lie - Vermeersch)
2: BORA (Uijtdebroeks - Meeus)
2: Team dsm (van Uden - Poole)
2: UNO-X (Johannessen TH - Waerenskjold)
1: Bahrein (Buitrago)
1: Israel (Strong)
1: Alpecin (Groves)
1: Jayco (Ewan)
1: Intermarché (Mihkels)
1: Movistar (Mas)
Cofidis - Astana - Arkea - AG2R renners lijken niet goed in de markt te liggen. Tijd om daar verandering in te brengen !
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.