Wielerprogramma's tijdens de Tour

« 1 2 3 4 ... 75 76
Roy van den Busken

Hierbij een overzicht van de wielerprogramma's tijdens de Tour:
* NOS Studio Sport: Tour Live - NPO 1 (Presentatie: Herman van der Zandt. Commentaar: Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot. Interviews: Han Kock. Analyse: Danny Nelissen of Thijs Zonneveld)
* Sporza Live: Tour 2017 - Een (Commentaar: Michel Wuyts en José de Cauwer. Interviews: Renaat Schotte)
* Tour de France Live - Eurosport (Commentaar: José Been en verschillende co-commentatoren)

Talkshows:
* NOS Studio Sportzomer: De Avondetappe - NPO 1 22:05-23:00 (Presentatie: Dione de Graaff)
Vaste gasten: Danny Nelissen, Thijs Zonneveld, Rob Harmeling , Henk Lubberding en Marijn de Vries
Overige gasten: o.a. Suzanne Schulting, Jesse Klaver, Joop Zoetemelk, Hennie Kuiper
Interviews en reportages: Herman van der Zandt, Han Kock, Kees Jongkind
Vanaf verschillende locaties in Frankrijk

* Tour du Jour - RTL 7 20:00-21:30 (Presentatie: Bart Nolles)
Vaste gast: Michael Boogerd
Interviews en reportages: Filemon Wesselink
Vanuit Breda

* Tour de L1mbourg - L1 (drie keer per avond, eerste editie om 17:50, na de koers) (Presentatie: Sander Kleikers)
Vaste gast: Gert Jakobs
Vanaf verschillende locaties in Limburg

* Vive le Velo - Sporza (Presentatie: Karl Vannieuwkerke en Maarten Vangramberen)
Vanaf verschillende locaties in Frankrijk

Radio:
* Radio Tour de France - NPO Radio 1 14:00-18:00 (Presentatie: Gert van 't Hof en Robbert Meeder)
Commentaar: Gio Lippens en Sebastiaan Timmerman
Interviews: Steven Dalebout
Analyse: Thomas Dekker, Michiel Elijzen

Naar welk programma kijk je uit en ga je bekijken? En waarom? Wat is je favoriete programma?

pirazzi

Geen avondetappe deze keer dus in de late avond. Dan ga ik wel vive le velo bekijken dat is meestal na 21.00 uur dus dat overlapt tour du jour met een half uur maar dat kun je dan weer via internet terugzien, vive le velo niet.

Pingdo

De eerste paar uitzendingen worden belangrijk, zijn de eerste uitzendingen op NOS niets, dan verwacht ik een stormloop naar RTL

horsm

Ik vond Tour du Jour altijd vre-se-lijk - vooral die 'Gesink-heeft-geen-mentaliteit'- campagne van een paar jaar geleden. Ik kan me nog herinneren dat daar totale nitwits zoals Koos Postema onzin beweerden als: 'Nee, Raborenners worden allemaal zo gepamperd. Geen mentaliteit. Geef mij maar een renner als Rob Ruigh!' (Het was de vijandigheid richting Rabo, die loskwam bij dit programma, dat voor de bank de eerste aanleiding was om 't sponsorschap te gaan heroverwegen…)

Maar goed, als Zonneveld en Dekker daar komen, dan schakel ik wel weer in…

Ik hoop niet dat we een Niki Terpstra overkill gaan krijgen, trouwens.

Roy van den Busken

Mediacourant is aan het zeiken over dat de gasten bij de NOS op een bank zitten, omdat daar bij Jinek zo veel commotie over is. Bij Studio Brasil hoorde ik daar niemand over, dus het zal wel geen probleem zijn.

KeesD

Jammer dat die Smeets ermee kapt met zijn avondetappe..
Vond dat echt een heerlijk ontspannen programma.
Een legitieme reden om elke avond met een groot glas rode wijn voor de buis te plakken. :-)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het zal mij benieuwen. Vind het jammer dat de NOS niet voor een "Studio Brasil" achtig programma heeft gekozen... en vindt Van 't Hof een slechte keuze, dan had ik toch liever Henry Schut gezien. Verder gewoon jammer dat de avondetappe geen waardige opvolger heeft gekregen in de avonduren. Ik heb altijd een hekel gehad aan tour du jour, maar ga het wel weer en kansje geven gezien de nieuwe opzet... het lijstje met gasten ziet er wel weer goed uit. Zolang ze die Derksen maar thuis laten en Dries. Ik kijk eerlijk gezegd zelden naar Vive le velo, het wil bij mij maar niet aanslaan.

Avatar of
Nick Doup
admin

Bij Eurosport is Jose niet de enige die commentaar geeft, ook Van Belleghem gaat een week commentaar doen (want Been mag dan bij Karl aanschuiven ;))

Verder ben ik benieuwd naar de nieuwe opzet van Tour du Jour. Wellicht heeft de extra rust deze zomer voor Wilfred Genee wel een voordeel (geen WK, dus hij kan zich richten op TdJ).

Klootje Kriekeljon

Tour du Jour is met het wippen van 'handjes in de lucht' Jacobs en het aantrekken van Eddy Planckaert wel de moeite waard geworden. Het is alleen jammer dat Genee het presenteert, dat doe de liefhebber wat pijn. Allemaal lekker commercieel en domme items en spelletjes tussendoor.

Als ik naar de gasten en de opzet van de NOS kijk bevestigt dit mijn verwachtingen. Dat wordt weer saaaaaaaaai. Kroon, Bos, Terpstra, Harmeling, Lubberding, Marijn de Vries als gasten. van 't Hof, de Graaff als presentators en Filemon als luchtige factor. Alles behalve lachen, gieren, brullen en spannende tv wordt dat.
Ik ga het zeker een kans geven, maar houd nu mijn hart al vast.

Vive le Velo is al jaren het mooiste Tour-programma. Dijken van gasten, elke dag de winnaar of truidrager in een item, mooie achtergrond-reportages, bevlogen en veel knowhow. Onbetwist leider.

Fietsflap

Ben niet zo'n televisiemens 's avonds, maar op Radio Tour verheug ik me nu al. Benieuwd of Robbert Meeder het beter doet dan Dione de Graaf in de afgelopen jaren.

Di_Rossi

De gasten van Tour de jour zien er veelbelovend uit! Leuk dat ze ook op locatie gaan. Ik geef het een kans.
De NOS gaaaaaaap.... Ik voorzie een miskleun, saaie presentatoren, saaie gasten en filemon, dag kijkers.
Vive le Velo blijft onbetwist nr 1

Noud89

Net als Klootje een groot fan van Vive le Velo. Vond de avondetappe ook wel prima altijd. Tour du Jour is echt drie keer niets, inhoudloos geblaat.

Laatste man

Vive le Velo. Nos vrees ik voor dit jaar en Tour du Jour kijk ik al 2 jaar niet meer naar.

pirazzi

Het liedje van Dries Roelvink tijdens de aftiteling van Tour du Jour is dan wel weer leuk.

Purito

'@Klootje kriekeljon
Nu is Genee wel een absolute vakman. En hij kan wel prikkelen. Als hij maar niet telkens weer hypocriet het dopingvraagstuk aanzwengelt. Hij heeft weliswaar geen wielerhart, maar is wel een veel betere interviewer/gespreksleider dan een De Graaf of Van Hof. Dat is bij voorbaat al een kansloos verhaal.

En ik kan ook niet zo goed tegen die saaie wetenschappelijke benadering van een Avondetappe en Vive le Velo. Het is wel gewoon amusement he jongens, vergeet dat niet. Karl is een absolute topper, maar vaak zijn de gasten ook slaapverwekkend bij België (en ik ken veel BB'ers).

Het feit dat Thijs Zonneveld te gast is bij TdJ, is echt een reden om niet te kijken. Wat een vreselijk mannetje is dat toch. Altijd maar scoren als de wielrennerij weer aangeschoten wild is, maar ik hoor hem nooit als het eens positief gaat. Daarnaast is hij ook nog eens onuitstaanbaar arrogant en heeft hij nooit wat te melden. Ik hoop dat Bossie dan naast hem zit, kan die hem een paar keer een stevige beuk geven.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Misschien dat ik Tour du Jour dit jaar weer eens een kans geef, maar zodra Jan Boskamp in beeld komt zap ik.

De Belg ga ik sowieso kijken, NOS denk ik ook wel.

Laatst gewijzigd
xistnc

Thijs bij TdJ? Dat kan alleen maar goed zijn om de hypocrisie van Boogerd wat te beteugelen. Zou net het verschil kunnen zijn tussen wel kijken en niet kijken.

Altijd maar scoren als de wielrennerij weer aangeschoten wild is, maar ik hoor hem nooit als het eens positief gaat.

Wat een onzin. Hij is een pure fan van het Nederlandse wielrennen. Tja, daarin zijn jullie tegenpolen want jou boeit dat helemaal niets. Maar dat is een kwestie van smaak, geen absolute waarheid.

ti-raleigh

Ik vind het het sowieso jammer, of eigenlijk een slechte keuze, dat NOS zo vroeg op de avond gaat zitten. Dat scheelt toch een boel kijkers. Als het nog lekker zomerweer is, zit iedereen buiten met een radlertje (of wat dan ook) en niet voor de buis. Ik heb geen fiducie in Dione, hoe charmant ze ook is en ook niet in Van 't Hof. De reportages en interviews van bovengenoemd kwartet zullen de boel moeten redden denk ik.
Ik verwacht dat ik vaker Tour du Jour zal kijken, past me net iets beter met de avondindeling. Pluspunten zijn de aanwezigheid van Boogerd en Planckaert maar dat Dekker en Zonneveld daar zitten word ik iets minder vrolijk van.
En euh.. Belgische zenders kan ik met mijn CD-pakket niet ontvangen, dus geen Vive le Velo voor mij.

Klootje Kriekeljon

Fan is een groot woord, maar ik vind Thijs ook echt heel fijn om te lezen en naar te luisteren. Zijn columns zijn wel altijd het zelfde kunstje maar 9 van de 10 x wel feilloos uitgevoerd.

Purito.. ik kijk al VI sinds Voetbal Insite vroeger met Hugo Camps, toen die bril van RTL het nog presenteerde. Maar Genee is pedant. En dat gaat wat irriteren na zoveel jaar minimaal 2x in de week hem te zien. Maar hij is wel een vakman idd. Smeets ook. Dan heb ik het wel gezegd denk ik. ;)

Kristoffan

Tour de Jour altijd mijn favoriet geweest, altijd mooie gasten. Eddy Planckaert's en Gert Jacobs wielerverhalen zijn altijd amusant.
Michael Boogerd vindt ik iets te weinig dynamiek hebben, Wilfred Genee.. Tja je moet iemand hebben als 'leider' en hij is daar in mijn ogen perfect voor.
Tour de Jour, vooral humor en minder serieus dan de andere zenders maar dat is dan weer mijn smaak.
Komt Gert Jacobs dit jaar weer een aantal keren?

Vive le Velo, prachtig. Kan me nog goed herinneren dat Adrie en Mathieu van der Poel gast waren. Fantastisch... en dan dat fragment met Poulidor, Mon Fenomeme... Om kippenvel van te krijgen.

NOS, keek ik bijna nooit naar. Mart Smeets.. ik ben er geen fan van, maar hij is weg nu dus wie weet als ik vroeg in de avond tijd heb kijk ik wel.

De live-zenders,

Sporza, wordt mijn vaste kameraad voor de 3 weken, kijk alleen naar andere zenders als er storing is of het zou eerder moeten beginnen bij de een.

Eurosport, gaat wel maar ik ben echt anti-reclame en José Been kan ik vaak ook niet uitstaan. Verder te weinig emotie in de rest.

NOS, Vaak zitten ze er langs, dat krijg je als je maar 3 weken per jaar live uitzend..

Radio Tour de France, Godsamme wat geniet ik hiervan als ik in de auto zit. Ik weet geen flauw benul wie wat doet, maar vind die stem van de Motorman (zoiets als Renaat) uniek en mooi. Oke, ze zitten er soms naast maar ik weet nog goed. Ik kwam terug van trainingskamp en werd wakker in de Auto naar huis en we zaten in de laatste 10 km van de Tour de France 2014 etappe 2, ja die mooie etappe die Nibali won. Ik genoot volop.

Materazzi

Tour de Jour: Verheug ik me erop.. Oké het is inhoudloos vergeleken Avondetappe of vive le vélo.. maar je moet dat programma ook meer zien als satire dan het serieus nemen net zoals bij VI. Toch kan ik erom lachen. Wat Gert Jakobs betreft goed dat ie niet meer vaste gast is, want in het tweede seizoen was dat gewoon genant, hij ging al zijn anekdotes van dat jaar ervoor herhalen, heeft hij te weinig te bieden om 3 weken elke dag op TV te zijn, hetzelfde ga ik ook voor Eddy Planckaert vrezen, maar hij mag me verbazen, mooie vent! Verder hoop ik niet dat Thijs Zonneveld weer doordraait over valpartijen, doping etc. vind hem welk hypocriet. Als Bardiani MPCC verlaat is de wereld te klein, maar over LottoNL heb ik hem nog niet gehoord...

Vive le velo, vind ik op één of andere manier redelijk saai, maar ik zal het dit seizoen opnieuw weer een kans geven.

NOS, jammer van de avondetappe. Mart wordt ook weer een jaartje ouder, al hadden Herman van de Zandt en Wilfried de Jong mij goede vervangers geleken. Maar nieuwe ronden, nieuwe kansen. Vind Dione zelf altijd wel goed, ook goed dat ze die Van't Hof een kans geven. Anders werd het wel heul veul Henny Schut.

Voor de rest hoop ik dat mannen als Rob Harmeling en Henk Lubberding zo vaak mogelijk mogen aanschuiven. Kunnen mooi vertellen, draaien er niet om heen, zeggen gewoon hoe ze het wielrennen zien vanuit hun passie voor de sport.

fietskoen1

Tour de Jour is altijd mijn favoriet, perfect programma met leuke gasten en muziek. Ook kent het programma veel inhoud in tegenstelling wat mensen denken. Ook dit jaar weer goede gasten met vakkennis en humor. Naar de NOS keek ik af en toe ook wel naar maar de avondetappe was toch een programma met te weinig snelheid en power. Bovendien ging het vaak over de gasten dan over de tour zelf, alhoewel mensen dat ook kunnen boeien.

Vive le Velo zet ik toch onder datzelfde schuitje, op een of andere manier kan het mij niet zo boeien als anderen hier.

Dit jaar voor mij: Eerst NOS daarna Tour du Jour!

Laatst gewijzigd
xistnc

Eigenlijk geldt voor al die programma's hetzelfde: zodra je er een stuk of 3 gezien hebt, heb je ze allemaal gezien en kun je er gerust een aantal missen. Mocht je dan toch een keer iets gemist hebben, wat je vrij snel verneemt via de verschillende sociale media, dan is dat item onmiddellijk via tig kanalen op internet terug te vinden.

Qua werk zouden die praatprogramma's eigenlijk overdag uitgezonden moeten worden - en dan 's avonds live koers. Maja.

LyndaLid

Lol! Genee wordt een ultieme vakman genoemd en Zonneveld is arrogant en kan alleen maar scoren als de wielrennerij aangeschoten wild is...

Omgekeerde wereld!

Laatste man

Genee is wel degelijk een vakman. Een prima presentator/gespreksleider. Dionne vind ik helemaal niks.

Jammer dat Henry Schut, Wilfried de Jong of Herman van de Zandt niet vaker te zien is.

Overigens Bureau Sport vanaf 27 juni, een week over de Tour.

Laatst gewijzigd
« 1 2 3 4 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.