Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 3 4 ... 75 76
xistnc

Herman van de Zandt is deze week op pad geweest om items te maken voor de NOS. Ik zag tochtjes van hem voorbij komen op Strava uit Huy en vanaf de kasseien. Plus een foto op Twitter vanuit Bretagne.

Daan°

Ik vind het heel erg jammer dat de AvondEtappe verdwijnt, ik geef de NOS 3 kansen..

Tour de wattes? Als RTL iets uitzendt over sport kun je ze bijna nooit serieus nemen.. :|

Sporza, nee liever geen Boonenpropoganda of Wellens-verhaaltjes.

Spruch

Beste commentaar komt toch vaak van Radio TdF. Alhoewel niemand kan tippen aan José de Cauwer, maar die heeft helaas Michel Wuyts naast zich en die haalt het niveau bedroevend ver naar beneden. Ik ben benieuwd naar de analyses op Radio TdF. Die kwamen in het verleden altijd van Aart Vierhouten en daarna Bart Voskamp, erg goede analytici wat mij betreft. Dit jaar deed Danny Nelissen dat op Radio 1 op zondagavond en ik ben benieuwd of hij dat blijft doen. In Tour Du Jour vond ik hem vaak niet goed uit de verf komen. Maar op Radio 1 is hij tot nu toe goed wat mij betreft. Soms wat overdreven enthousiast, maar zijn analyses zijn niet slecht.
Voor de rest zal ik alledrie de programma's kijken zoals elk jaar. En het verschilt wat ik het leukste programma vind. Avondetappe vond ik allang niet leuk meer. Ook omdat ik steeds meer weet over Frankrijk en dan is het ergerlijk om te zien hoe weinig Smeets daarvan weet, van wielrennen weet en hoe weinig hij zich echt interesseert in zijn gasten en de koers. Vive Le Velo vind ik vaak interessant, maar ook vaak iets teveel met bijzaken bezig. En Tour Du Jour is grappig, maar niet serieus. Planckaert vind ik dan het beste in dat programma. Ik ben benieuwd naar het nieuwe programma van de NOS, hopelijk een vooruitgang tov de Avondetappe.

Laatst gewijzigd
xistnc

20 juli zit tante José in Vive le Vélo. Dat men zich er vast op voorbereidt, mentaal enzo.

Spruch

'@xistnc
Ik dacht even dat je het over José de Cauwer, totdat ik me besefte dat je het over 'onze' José had, suikertante van deze site.

Kristoffan

'@Xistnc

Bedankt man, dadelijk viel ik nog flauw. Dit nieuwtje van jouw is zelfs al bijna te heftig.

Roy van den Busken

'@Spruch, Danny Nelissen blijft de analyses doen.

Javier

Jose Been? Wat heeft die nou weer daar te zoeken?

nobrakes

Ben ook wel benieuwd naar de site van de NOS tijdens de tour. Ze gaan een tweede stream geven met camerabeelden van 5 motoren, altijd wel mooi om in rustige gedeeltes van etappes naar te kijken.
Verder eens met Spruch dat het beste commentaar nog altijd van radio 1 komt. Sporza hou ik niet zo van, op een of andere manier ga ik me ergeren aan het feit dat die mannen zonder moment van rust door praten.

hiddenz

Weet niet of het al langs was gekomen, maar daags voor de tour nog eenmaal de Mart met de avondetappe. Mart, wijn en Dalida. Deo volente. http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/detail/4078306/2015/06/16/Nog-een-Avondetappe-met-Mart-Smeets-in-Utrecht.dhtml

Laatst gewijzigd
AndyFK

Ik vond Mart Smeets al een aantal jaar ietwat belegen, zoals velen, maar bleef altijd de Avondetappe kijken want dat is nou eenmaal traditie geworden. Een nieuw gezicht bij de NOS juich ik van harte toe, maar waarom zijn ze naar het begin van de avond gegaan?

Roy van den Busken

Maarten Nooter, hoofdredacteur NOS Sport: “We doen dit omdat dit het perfecte moment is om te vernieuwen. De Avondetappe was nog steeds een goed programma, maar we willen ook naar de toekomst kijken en de kijker blijven verrassen, zoals we dat eerder dit jaar deden met de Sportwinter in Sotsji en Studio Brasil tijdens het WK. 2015 is een mooi jaar om te vernieuwen. De Tour start in Nederland en er zijn geen concurrerende super-evenementen zoals de Olympische Spelen of het WK voetbal. Alle ruimte dus om te focussen op een nieuw programma, een nieuw tijdstip, een nieuw format en nieuwe presentatoren."

http://over.nos.nl/nieuws/141/nieuw-tour-de-france-programma-in-2015

Alleen maar omdat vernieuwing kan dus. Misschien ook omdat De Wereld Draait Door op dat tijdstip goed scoort, en Pauw en Jinek laat op de avond niet. En omdat ze zo sneller interviews met de renners kunnen laten zien. Zo zitten ze voor Tour du Jour, anders erachter. Dan zijn de mensen al bijgepraat en kijken dezelfde mensen misschien niet meer naar Avondetappe.

Laatst gewijzigd
remco2103

Misschien ook omdat De Wereld Draait Door op dat tijdstip goed scoort, en Pauw en Jinek laat op de avond niet.

Ja, in de zomer ga je vooral om 19.00 voor de tv zitten (de geïnteresseerden daargelaten) :p

ti-raleigh

Ik vind het tijdstip ook ongelukkig gekozen. Mensen die live hebben gekeken gaan dan sowieso niet om 19 uur al weer de samenvatting kijken, behalve diehards natuurlijk. En als het lekker weer is dan ga je naar buiten en niet voor de tv zitten. Dat ze bang zijn voor de concurrentie met Tour du Jour snap ik, maar aan de andere kant hadden ze daar de voorgaande jaren ook weinig last van. De avondetappe werd veel bekeken.

AndyFK

Tot op heden waren TdJ en de Avondetappe niet met elkaar te vergelijken. Ik zag de programma's dan ook niet als concurrenten van elkaar. Als het nieuwe NOS programma zich goed kan differentieren van TdJ hoeven ze met hun programming echt geen rekening te houden met TdJ.
Ik heb een voorgevoel dat de NOS niet goed gaat scoren.

arviidd

Worden er dit jaar weer etappe's vanaf het begin uitgezonden?

YNhuis

'@arviidd: Ik weet niet zeker, maar neem aan dat de 2e, 20e en 21 rit volledig worden uitgezonden. En daarnaast natuurlijk nog de etappe op 14 juli

Avatar of
Nick Doup
admin

@inrng: Eight stages of the Tour de France will be broadcast live from start to finish: Stages 1, 2, 3, 9, 12, 19, 20 and 21

Skedel

Ik houd mijn hard vast voor het nieuwe programma van de npo... Met Dione en Twan als ik het goed heb in ieder geval weinig tot geen wielerkennis aan boord.. En uberhaupt weing feeling voor topsport, maar dat is voor de hele tv wel een probleem op het moment.

Roy van den Busken

'@Skedel, Twan (Toine) is al een tijdje weg bij de NOS. Het programma wordt door Gert van 't Hof gepresenteerd.

Scotty

Mooi programma, dat Bureau Sport.

Poeksel

Strict genomen off topic ;)

Maar ik kijk het ook graag.

Laatst gewijzigd
Roy van den Busken

Vanavond eerste uitzending NOS Studio Tour met ploegenpresentatie.

Javier

Gaaf! 19:30 toch?

Roy van den Busken

19:00 uur hé! Aldus Dione de Graaff in aankondiging

1 2 3 4 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.