Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 11 ... 75 76
JamesEvans2014

'@MaukeBollema Ja je eigen waarheid, net zoals ik mijn eigen waarheid heb. Iedereen vorm voor zichzelf een 'eigen waarheid'. Het verschil tussen die van jou en van mij, is dat die van jou overeenkomt met de wielerinstanties. Er zullen heus wel renners schoon gereden hebben, maar dat waren echt niet de toppers. Als Sastre schoon was, dan is hij het grootste fysieke talent wat de wielersport ooit heeft gekend. Het maakt mij persoonlijk vrij weinig uit of de renners doperen of niet, ik geniet van het verhaal dat de renners tot stand brengen.

StonedCamel

'@Spruch:
Maar als Armstrong mensen kapot gemaakt heeft of heeft afgeperst of onder druk gezet dan moet hij daarvoor strafrechtelijk vervolgd worden. Volgens mij zijn zijn uitslagen geschrapt vanwege zijn dopinggebruik, en daarin was hij zeker niet de enige en hadden er heel veel meer geschrapt moeten worden. Dat Armstrong een gek was klopt hoor, maar terwijl Vino en bijv De Jongh meereizen met de Tour als ploegleider, Riis dat jarenlang ook mocht, Contador en Valverde nog altijd mee koersen en toegejuicht worden is er enorme ophef als Armstrong een rondje voor het goede doel gaat fietsen. Dat is hartstikke scheef.

Laatst gewijzigd
MaukeBollema2

Dat Sastre het grootste fysieke talent ooit zou zijn, is een onbewezen stelling. En niet eens een waarschijnlijke.

Het ging me niet om wiens eigen waarheid dan ook. Het is namelijk tamelijk arrogant om te denken dat je eigen waarheid er toe doet. Jij maakt de regels niet, ik evenmin. De rest van de wereld zal het een rotzorg zijn wat de eigen waarheid van JamesEvans of MaukeBollema is. Wat er toe doet, is dat je op wiki kunt vinden dat Lance Armstrong welgeteld nul keer de Tour de France heeft gewonnen.

De ophef over Armstrong nu is inderdaad over the top. Dat dopinggebruik deelt hij met velen anderen. Dat hij ietsjes harder wordt aangepakt omdat hij het boegbeeld van een generatie was, mwah. Dat hij nog wat harder wordt aangepakt omdat hij zich als een tiran heeft gedragen, prima. Maar dat hij niet eens meer voor het goede doel op een openbare fiets zou mogen fietsen, dat is van de zotte.

Laatst gewijzigd
Spruch

'@StonedCamel
Blijkbaar hebben ze iemand die dit soort criminele zaken heeft gedaan er liever niet bij in de Tour. Ik begrijp dat wel en ik vind dat persoonlijk niet scheef.

JamesEvans2014

'@MaukeBollema2 Uiteraard doet mijn eigen waarheid er toe, als ik dat zelf niet zou vinden dan kan ik beter geen mening ergens over vormen. Dat anderen er anders over denken, is hun goed recht. Armstrong heeft volgens de UCI en de ASO de Tour 0 keer gewonnen, volgens mijn eigen ogen en die van velen anderen zeven keer. Als Armstrong de Tour niet heeft gewonnen dan hebben onder meer Riis, Ullrich, Fignon, Delgado, Coppi, en Zoetemelk ook nooit de Tour gewonnen. Als je zo denkt, kan je het beter niet meer organiseren. Er blijven dan namelijk heel weinig winnaars over.

Laatst gewijzigd
oscarito1908

Eddy Bouwmans is ten onder gedaan door dit soort figuren. En zo zijn er nog veel meer renners.

Uit het peloton gebonjourd door structurele dopinggebruikers. Dat heeft niets met topsport te maken.

ti-raleigh

Ullrich, Fignon, Delgado, Coppi en Zoetemelk hebben doping gebruikt. Armstrong heeft doping gebruikt.. en beheerd....en mensen bedreigd.... en mensen kapot gemaakt... en er was een heel netwerk op zijn maffia's rondom hem...en nog veel meer. Armstrong was de maffiabaas, compleet andere orde dus. En wat mij nog het meeste tegenstaat is dat hij kanker misbruikt voor zijn eigen eer en glorie. Want dat is wat hij in mijn ogen heeft gedaan en nu alweer doet. Voor altijd en eeuwig weg met die vent.

Laatst gewijzigd
tristania

Oh, is het een dopingtopic geworden?:)

Moet zeggen dat ik gisteren weer genoten heb van Tour de Jour. Hoor Rooks, Planckaert en Boogerd graag samen ouwehoeren over de wedstrijd en alles erom heen. Weet niet wat er met Jacobs is maar hij probeert een typetje te spelen geloof ik met zijn colbertje en bril.
Jammer dat Rooks niet op de plek van Ducrot zit. Af en toe grapje er door.

Thomas Dekker heft trouwens ook een goede babbel. Hoor hem ook wel graag praten.

En die blonde presentator van de NOS wordt steeds minder lijkt het wel.

Ik vind Theo Bos niet verkeerd hoor maar om die telkens te hebben als er een bergetappe is geweest wel een beetje ja, ik weet niet. Bij een viaduct oprijden moest hij al lossen.

Purito

Wat een prachtige kerel is die Cornelisse toch. En goed Engels!

MaukeBollema2

Als Tim Krabbé eens een moeilijke dag heeft, dan kan hij nog altijd rekenen op de steun van zijn grootste fan, Tim Krabbé.

Kingstown

Rob Harmeling had nog nooit van Sepulveda gehoord. Dan hebben we het dus over de top-20 van het AK.
Het is toch jammer dat je als wielerliefhebber dit soort "kenners" krijgt voorgeschoteld.

Purito

Tour du Jour is eigenlijk gewoon het beste wielerprogramma, kom ik na vandaag weer achter. Er wordt, in tegenstelling tot de andere twee programma's, veel meer gesproken over de koers zelf en de verhoudingen tussen de favorieten. En er is ruimte voor discussie. Het is allemaal niet zo gekunsteld en krampachtig als bij Studio Tour.

Vive le Velo is qua sfeer top, en Karl is veruit de beste presentator. Maar ze gaan ook wel erg weinig in op de koers zelf. En dat is wel eens jammer. Ook zijn sommige uitzendingen slaapverwekkend. Gisteren was dan wel weer erg goed met McEwen.

Laatst gewijzigd
oscarito1908

Inderdaad Purito.

Vooral de aflevering met Thomas Dekker was erg goed.

Dat kan Genee als geen ander. Een goede discussie lijden.

Laatst gewijzigd
oscarito1908

Wat ik wel goed vind aan Vive le Velo is de uitgebreide samenvatting.

Ik ben doordeweeks nog aan het werk dus dan kun je het toch nog goed terugzien. De samenvatting van de NOS is beschamend kort.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het grappige is dat de 2 afleveringen waar meer op de tour werd ingegaan bij Vive le velo de afleveringen waren met Blaudzun en Thomas Dekker

oscarito1908

Ja klopt, en vooral over doping bij Dekker.

Ik wist overigens niet dat de Cauwer, als ploegleider een spil is geweest in een grote amfetamine zaak.

Di_Rossi

De Kwaliteit van gasten van vive le velo wisseld sterk maar als er dan interessante gasten zijn dan stijgt het programma tot grote hoogte. Ook de items zijn prachtig en het gesprek met de winnaar van de dag is erg leuk.

Tour du jour voor mij een verassing, goede gasten, goede inhoud, ben echt positief verrast. Hoop dat ze dit niveau volhouden, leuk ook dat ze op locatie zitten en het item "de andere Tour" vind ik erg goed. Leuk ook om Thomas dekker in een andere rol te zien.

Studio Tour; Saaaaaaaaaai. Ga volgend jaar op locatie zitten, dump die presentatoren, dump die semi kenners en steek er tijd, aandacht en geld in. Ik vind het nu echt een aanfluiting.

Laatst gewijzigd
denise

Wat ik grappig vond dat Planckaert (Tour du jour) dacht dat Martens (5de plaats) in rit 13 een Belg is. Studio tour was gisteren inderdaad saai en ook in vive le velo had ik moeite om wakker te blijven.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Helaas gaat het met tour du jour de komende dagen totaal de verkeerde kant op... met Jan Boskamp en Leo van Vliet 2 gasten waar ik echt niet op zit te wachten....

rennerske

Studio Tour: saai met ergerpuntje die te pas en onpas giechelende Dione de Graaff. Brave presentator vervangen door Herman vd Zande en Dione eruit.
Vive le Velo: saai met sympathieke Karl
Tour de Jour: ondanks alles toch het best op het Tourgevoel inspelende programma met een getalenteerde gespreksleider en een opperbeste Boogerd.
Inderdaad jammer dat die onvermijdelijke Boskamp nu weer op komt draven.

Verweggistan

Wat Boskamp gaat zeggen[/url] ;)

Avatar of
Nick Doup
admin

'@rahimns Ik had dat gevoel ook vooraf bij Gert Jakobs, maar die viel mij (vergeleken met zijn eerste jaren bij Tour du Jour) heel erg mee deze dagen bij het programma. Was wel een meerwaarde zo. Ik ben benieuwd hoe het gaat zijn met Jan en Leo. Gelukkig weet Wilfred hoe hij met Jan om moet gaan ;)

Purito

'@rahimns
Jan Boskamp is een geniale gast! En pas op, hij weer erg veel van wielrennen. Dus niet meteen zoveel reserve, maar laat je verrassen! ;)

Laatste man

Boskamp zat bij de Belgische bekerfinale (voetbal). Daarvoor was een koers (Giro of Luik) en Boskamp ging gewoon heerlijk door over de koers. Eens met de kritiek op de NOS. De meeste gasten zijn best aardig, Dione is geen toegevoegde waarde (qua rol en kennis) en de presentator mag wat meer passie uitstralen.

Roberto

Ik moet zeggen dat TdJ me dit jaar echt ontzettend meevalt. Betere gasten aan tafel en de discussies gaan ook meer over de koers. Gelukkig hebben ze Kerckhoffs er na een paar dagen uit gegooid met zijn nietszeggende bijdragen. Studio Tour vind ik net als VlV toch wel minder geworden. De interviewtjes gaan nog wel, maar de rest is zo gezapig..

1 2 ... 11 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.