Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 12 ... 75 76
xistnc

Wat dat betreft denk ik dat respect voor Tour du Jour op zijn plaats is. Ze vangen de geluiden over Kerckhoffs op en reageren onmiddellijk. Inmiddels is het prima te pruimen., met wat meer pit dan Vive le Velo.

Klootje Kriekeljon

Tour du Jour begon echt heel zwak de eerste week maar is rap het leukste programma aan het worden. Ik heb gisteren zelfs Vive le Velo niet afgekeken voor het eerst in jaren. Het is meer een talkshow over de gasten aan het worden.

Javier

Jammer dat vanaf vandaag Rooks en Jakobs naar huis zijn. Vond het een prachtig kwartet en het programma is er mijn inziens flink op vooruitgegaan ten opzichte van de voorbije jaren. Sla geen aflevering over. Vanaf vandaag Vliet en Boskamp erbij, waar ik niet heel erg op zit te wachten.

Laatst gewijzigd
YNhuis

Vive le Velo heeft de komende dagen ook wel een paar interessante gasten. Morgen Jose Been en de dag er na Mart Smeet. Benieuwd wie dan presenteert, Karl of de Mart.

MaukeBollema2

Jan Boskamp en Genee, dan weet je het wel, dat haalt het slechtste in de laatste naar boven. Genee denkt weer leuk te moeten zijn, maar helaas, Wilfried, je bent het niet. Laat de gasten gewoon praten en stop met die flauwe grappen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik had nog niet gekeken, maar wilde Tour du Jour vanavond een kans geven. Helaas, na een minuutje Jan Boskamp heb ik het weer opgegeven.

Klootje Kriekeljon

Mannen als Servais Knaven, die zichzelf de aangesproken persoon voelen om gedrag van fans te veroordelen, ik heb er heel veel moeite mee. Ook al heeft hij gelijk, hij is er mede de oorzaak van. Maar vooral niet spreken over doping Servais, je hebt een topbaan. Lippen op elkaar houden en sympathiek glimlachen, doe je goed man.
Koos Moerenhout gisteren idem, het ging nota bene over Landis. Maar blikt of bloost er niet bij hoor.
Of van de week Jerommeke Blijlevens. Dat hij gelogen had tegen zijn ploeg en daarom moest vertrekken. Nee hij had de waarheid niet gesproken zei hij, dat was wat anders volgens hem en glimlachte er bij.
Ook bij Boogerd en T. Dekker zie je het. Ja ze hebben bekend. Ja ze zijn 'schuldbewust' vanaf het moment dat het echt niet meer anders kon en zelfs de schnabbelmarkt in gedrang begon te komen.
Je zie het keer op keer weer, deze generatie wielrenners voelt zich helemaal niet schuldig of dader. Ze voelen zich slachtoffer.

Scotty

'@kk, wat vond je van Tim Krabbe dan gisteren?

Laatst gewijzigd
Javier

Mart Smeets wel bij Vive le Velo maar niet bij Studio Tour? En wat heeft Jose Been daar nou weer te zoeken?! :p

Reclame bij Tour du Jour maar ook ik ben Boskamp nu alweer zat, heel het niveau is zoek, niet te vergelijken met de afgelopen dagen. Doe mij maar weer Rooks en Jakobs.

Klootje Kriekeljon

Scotty, ik had het idee dat die zichzelf best goed vond. :D

MaukeBollema2

Hebben ze het toch al tien minuten met zijn allen over het meesterwerk van Kafka.

Kelder is de Man

TdJ is tenenkrommend. Iedere dag weer 5 mannen die denken grappig te moeten zijn om het programma een beetje overeind te houden. Van de inhoud moeten ze het niet hebben. Van Boogerd heb ik het idee dat hij zich ook af en toe afvraagt wat hij daar doet. Van Vliet vind ik een vervelende vent.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het klinkt in ieder geval dat ik gelijk ga krijgen over het niveau van TDJ met Boskamp en Van Vliet. Hoor weinig positiefs in ieder geval.

Verweggistan

'@KK: Ik vind het juist wel leuk dat vooral Boogerd zelf de dopinggrappen maakt. Ik heb wel het idee dat renners die bekend hebben een stuk meer ontspannen over de Tour kunnen praten, TD heeft er nog wat meer moeite mee, maar kan er ook gewoon over praten, dat maakt het wel makkelijker. Rasmussen gisteren in die interviewtjes ook. En ik snap Boogerd wel, hij voelt zich vooral nu slachtoffer van al die renners van zijn generatie die hun mond houden en daardoor lekker hun baantje houden.
Moerenhout en ook Kroon; dat was wel een beetje pijnlijk inderdaad, zoals ze toch maar probeerden het er niet over te hebben. (En dan gaat het er nog niet eens om dat zij perse doping gebruikt hebben, maar ze zaten wel in bepaalde ploegen en hebben minstens wat verhalen gehoord.) Kom op he, het is typerend voor het enorme karakter van Landis... En Kroon over het Deense dopingrapport...

Laatst gewijzigd
Scotty

Niks zo vervelend als een interview in twee talen. Dit keer zit Greipel er voor Aap (Gorilla?) bij.

Waarom praat De Gendt niet ook gewoon Engels mee?

rennerske

Vive le Velo =tendentieuze sportjournalistiek: nu weer over een punaise die in een band steekt en daaruit opmaakt dat de Fransen de Tour afserveren . Walgelijke volksmennerij . Kom op zeg, er staan miljoenen enthousiaste Fransen langs de route . Handjes af van het mooiste sportspektakel ter wereld beste Belg. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Vive le Tour du Jour

krypton

De paar keren dat ik Vive le Velo heb gezien vond ik het te weinig over het wielrennen gaan. Veel over de gasten en nog een beetje over de regio ook, waardoor echt inhoudelijk over de koers praten er vaak bij inschiet.

rennerske

'@ krypton
Helemaal eens: Vive le Velo: pretentieus geneuzel ..............saaizucht

oscarito1908

Ja dat is wel jammer. Want Boskamp weet echt wel iets van koers. Woont al jaren in Belgie dus weet echt wel wat het is.
Erg jammer, tot nu toe vond ik Genee uitstekend. Vandaag helemaal niet.

oscarito1908

Ach de Fransen laten zich weer van de slechte kant zien. Het is geen klein groepje wat zeer negatief is, het is dik 50 %, Waarvan 95% Frans.
Ik vind best dat je daar iets over mag zeggen. Die renners voelen hetzelfde.

De Fransen houden helemaal niet van de tour zoals hier in Nederland en België. Voor ons is het volksfeest en voor hen een nare ervaring als er geen Fransman wint. Vervolgens vertikken ze het om enig respect naar de winnaar te tonen.

Dit soort dingen zie je niet in de Giro of Vuelta. Daar heeft iedereen respect voor de sporter, en worden ze op handen gedragen.
De tour is te groot geworden, zo groot dat zelfs voetbalfans langs de kant staan.

Ik ben erg voor sociale controle. En mensen moeten dat gewoon doen. Niet bang zijn maar gewoon doen. Je krijgt direct heel veel bijval. En die figuren zetten zichzelf zwaar voor lul.

Van de week de Mart bij vive le velo. Ik ben benieuwd hoe vaak hij Carl gaat interrumperen.

Spruch

'@Oscarito
Zo, zo te horen kom jij veel in Frankrijk en ken jij de Fransen door en door. Hoeveel Fransen ken jij echt? En hoe weet jij dat alle Fransen zeer negatief zijn? Heb je daar onderzoek naar gedaan? Of zijn dat gewoon discriminatoire vooroordelen van jou? Ben je überhaupt wel eens in Frankrijk geweest? Heb je weleens meer dan een standaardzinnetje met een Fransman of Française gesproken? En heb je weleens met Fransen over de Tour gesproken? Zo ja, hoeveel dan? Hoe weet jij dat 95% van de Fransen negatief is over de Tour?
Ik kom namelijk veel in Frankrijk en het valt me op dat iedereen die ik er over spreek heel positief is over de Tour. In ieder geval positiever dan de meeste Nederlanders die ik erover spreek en die meteen beginnen over doping.

Javier

'@Spruch

Mooi gezegd!

Vooral die laatste zin ben ik het 200% mee eens!

sooike

Ik heb sinds 2001 een tweede huis in Frankrijk en ben daar toch zeker een keer of zes/zeven per jaar voor een aantal weken. Ik mag dus een beetje onderbouwd beweren dat de Fransen wel degelijk trots zijn op de Tour, maar tegelijkertijd chauvinisme over hun land hoog in het vaandel hebben. Dat geldt niet alleen voor de Tour, maar ook over allerlei andere zaken, zoals bijvoorbeeld de rol van Frankrijk in Europa, hun taal, hun keuken etc. In het dorpje waar ik woon wordt zeker niet massaal naar de Tour gekeken, er wordt voornamelijk hard gewerkt op de staalfabriek hier in de buurt, waar het halve dorp een baan heeft. In die fabriek staat de Tourradio echter wel aan en de kranten, vooral LÉquipe, worden hier veel gelezen. Wel merk ik, de de prestaties van de Fransen tegenvallen, de interesse wat minder is en er door veel mensen met scheve ogen wordt gekeken naar Froome , Quintana, Valverde, Sagan en de Sky- en Astanaploeg. Gemakshalve gaan veel liefhebbers er maar van uit dat zij zo hard bergop kunnen rijden omdat ze doping gebruiken. Overigens worden ze "gemend" door enmkele kranten en zeker door enkele televisiezenders, waar oud- Tourvedetten zoals Guimard en Jalabert niet te beroerd zijn om de dopingvermoedens aan te wakkeren. Op het genante af! Ik ben ervan overtuigd dat als Pinot, Peraud of Rolland wel naar behoren in de top van het klassement hadden meegedraaid, de argwaan als sneeuw voor de zon was verdwenen. Nu is het jaloezie, de "kift", wat de boventoon voert. Dat het merendeel van de Fransen negatief zou zijn over de Tour is absoluut niet waar, zo constateer ik hier dagelijks, zowel in het dorp als in de grote stad (Clermont-Ferrand).

JamesEvans2014

De uitzending van Studio Tour vond ik gisteren voor het eerst wel redelijk goed. Lubberding, Hofland en Tuitert vullen elkaar goed aan. Aan de presentatie kan ik maar niet wennen.

back2bike

mensen die proberen grappig te zijn maar het uiteindelijk niet zijn (of zoals gisteren 10 minuten praten over het ''proces'' van Giant wat al lang duidelijk is), nee geen TdJ meer voor mij.

Studio tour vind ik te vroeg op de avond, en de presentatie is niet al te best verzorgd met die man die mijns inziens niet teveel wielerkennis bezit.

Geef mij dan maar Vive le Velo, misschien iets teveel gepraat over de daggasten, maar wel 9 van de 10 gevallen de winnaar voor een lang gesprek. Verder ook wel mooie rustige discussies waar iedereen gewoon zijn verhaal kwijt kan.

1 2 ... 12 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.