Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 35 ... 75 76
Jacco van Stierop

'@pédaleur
Je doelt o.a. ook op al die BN-ers die bij Mart mochten opdraven en zich mochten vergapen aan al die arbeiders van de weg bij het départ, steevast begeleid met de uitdrukking ‘als een kind in een snoepwinkel’?
Nee, je hebt helemaal gelijk.
Maar ik had de ijdele hoop dat na het tijdperk Smeets de ramen flink open gezet zouden worden bij de nos om het eens flink door te laten tochten.
Dat er gekozen wordt voor een programma met een wat meer medium of slow tempo in vergelijking met de commerciëlen is prima. Dat men een item wil maken over een jong Nederlands talent is ook niet verkeerd maar niet op de avond van de koninginnenrit van de Tour waar men op voorhand kon aanvoelen dat er wel iets kon gebeuren.

Duiding van (al dan niet ‘zogenaamde’) experts wil je dan achteraf als kijker, waar je het eens of oneens mee kan zijn.
Waarom reden die twee Astana’s zoals ze reden in de finale? Hadden ze Froome niet meer werk op moeten laten knappen?
Had AG2r nu wel of geen slimme koers gereden?
Was die Barguil nou de schlemiel van de dag of is die bollentrui een mooie pleister op de wonde?

Dit is puur een mix van gemakzucht en minachting.

@klootje
Zo origineel ben ik niet dus ik had die haperende stem wel in mijn achterhoofd toen ik het schreef, geef ik volmondig toe.

tristania

In principe vind ik Tour de Jour wel het leukste programma. Alleen vanavond was het stuk minder door Gert Jacobs. Het eerste jaar toen hij nog beetje gek deed was het nog wel leuk. Daarna veel dezelfde verhalen en nu probeert hij de quasi intelligente serieuze wieleranalist te spelen. Lijkt wel of hij een typetje probeert neer te zetten.
Mijn ideale opstelling zou zijn Boogerd, Eddy Planckaert en Stef Clement. Mis Eddy Planckaert wel.
Vive le Velo vind ik aardig maar soms wat saai. En om nu te zeggen dat het altijd inhoudelijk kwalitatief hoogstaand is, dat valt ook wel mee.
Ik vind de avondetappe wel een leuk programma. Zeker vanavond was het de moeite waard. Erger me soms aan Dione de Graaff. Alsof ze de wielersport niet helemaal serieus neemt en vorige week leek het af en toe een vrouwen praat programma.

Leuke van dit soort programma's vind ik ook dat je veel wielrenners beter leert kennen. Ach, acht wat is dit nu, dat vriendenboekje, daacht ik toen men daar mee begon maar wel leuk omdat je renners op TV ziet die je anders amper leert kennen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'Boogerd, Eddy Planckaert en Stef Clement'

Lijkt mij uitstekend

Poeksel

Props voor de muziek bij het vriendenboekje in Tour du Jour.

https://www.youtube.com/watch?v=jvxi0l8eKkg

ONCE

Met eddy planckaert en clement ben ik bang dat boogerd niet meer aan het woord komt.

Retro Lex

Voor het eerst dat ik de rebus niet weet
Anton Geesink, Ji Cheng en Ton leezer in zwart wit die naar huis belt ?? Schiet mij maar lek
Voor morgen gok ik alvast Ramunas Navardauskas. Lekker veel lettergrepen

Retro Lex

.

Laatst gewijzigd
Adelaar

Ik heb hem ook niet. Die Ton Leezer in zwartwit was overigens Jef Alberts (Goede tijden ... ).

Anton .....jef. Help!

Laatst gewijzigd
Latok

Of de acteur Bartho Braat...

Retro Lex

Jef op het einde zal wel een rus zijn.
Eentje bij Astana heet Kamyshef (De kam in de borstzak, Y en Jef )
Of Konishef ( of hoe je dat ook schrijft )

Adelaar

Ik heb hem hoor... opluchting. Je moet bij dat kindje op z'n fiets vooral kijken naar waar hij op de fiets zit. Succes!

Latok

Hij zit voorop, dat helpt.

Retro Lex

Ik heb m ook. En het is een rus. Maar niet echt een hoogvlieger

Klootje Kriekeljon

Dit is wel een leuke :)

pirazzi

Anton Vorobyev

Roy van den Busken

Wauw
Dalida was vandaag voor één keer terug aan het einde van de Avondetappe

Laatst gewijzigd
xistnc

Volgens mij is het Indonesische wielrenner Kimono Sitjebarto.

simplex

De beste Vive le Velo van al de betere voorgaande uitzendingen, denk ik.
Niet omdat omdat top gast Bram Tankink er was, maar levert wel een grote en unieke bijdrage.
Mooie opnamen van diverse behandelde onderwerpen.
O.a. Dylan Groenewegen, Hilaire en de herhaling van de zonnebloemen bijdrage van Bram vorige week. Die laatste twee vooral vanwege het standaard gezeur hier op WF en de media van "saai".
Mag wielrennen soms even saai zijn als de belangen op termijn in zo'n ronde zwaarder doorwegen?
Nee wat mij betreft niet, maar waren er maar meer positief ingestelde ploegen/renners en vooral opdrachten en strategie.
Sofie Goos is ook een prettige en deskundige gast en met Karel van Nieuwkerke en Maarten van G. en overige anonieme medewerkers een top uitzending.
Bram Tankink verslaat als deskundige wat mij betreft vanavond alle Danny's/Michaels/Rob/Gerd etc.
Bram fietst nog (minstens?) een jaar en zou daarna zijn carriëre in de wielersport op verschillende wijzen kunnen voortzetten.
Sporza lonkte al een beetje? ;)

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

Nondeju. Vandaag een bmx er en morgen Vera Pauw van het damesvoetbal bij de avondetappe.....Dat was bij mart niet gebeurd, alhoewel, in ieder geval niet vera want die valt op vrouwen:-).
Maar serieus, waarom moet dat politiek correcte vrouwengezeik ons door de strot worden geduwd? Niemand boeit die giro rosa iets en vrouwenvoetbal ziet er 1- niet uit en 2- Het is een wielerprogramma!!!
Na Leontien met dat aangeleerde rotterdamse nepaccent, een bmx mannetje , de damesvoetbalcoach krijgen we waarschijnlijk co stompe ook nog wel.....man man man.

Lage rugpijn

Ter aanvulling ( ja , het zit me hoog), ik krijg het bijna niet uit mijn strot maar dat dart en voetbalpubliek programma tour du jour is dus beter dan de avondetappe....

simplex

Begrijp jij je onzinnige bijdragen zelf nog als je het in je rug heb?

FDJ

'@lage rugpijn dat een vera pouw weinig te zoeken heeft in een wielerprogramma kan ik in meegaan, maar wielrennende dames mogen van mij absoluut uitgenodigd worden. Graag zelfs. Zij zijn in Nederland absolute wereldtop en het is schandalig dat de giro rosa niet meer aandacht krijgt.

Lage rugpijn

'@ frits des jeux: Wielrennende dames vind ik allemaal prima alleen praat dan in de avondetappe gewoon over de etappe en de tour. En ja, natuurlijk is het hartstikke knap als je de giro rosa wint maar het is een feit dat er gewoon geen belangstelling is anders zou het wel rechtsreeks worden uitgezonden omdat er dan reclamegeld mee te verdienen zou zijn.
En voor leontien heb ik gewoon een allergie , zeker omdat het elke keer weer een half uur gaat over haar eetprobleem, maar goed, jan janssen is net zo erg dus het gaat mij niet om haar geslacht.

@ simplex: Goed gekozen nickname. Ja, ik geef mijn mening over wielerprogramma's in een forum dat als naam heeft " wielerprogramma's tijdens de tour", volgens mij is dat niet zo vreemd toch?
Mocht jij een dartliefhebber zijn , mijn excuses, ik wilde je niet kwetsen.

simplex

Een vrouw en dus morgen Vera Pauw hoeft geen fiets te hebben of Wielerflits e.o. te lezen om toch een meer nuttige bijdrage te leveren als de bekende (ex) fietsers en wij wieler macho mannen hier op Wielerflits.
Zij heeft wat meer kennis en ervaring met (team)sport en kan haar kennis op tv overdragen.
iets wat volgens een aantal mensen van de redactie alhier aan bijv. een Maxime of Youri niet wordt gegund.
Nodig je Leontien van Moorsel uit is het voor sommigen hier ook weer niet goed en het verbaast mij trouwens dat er hier nog niet ook even om Marianne Vos wordt gevraagd dan wel gehunkerd.
Ook Merijn de Vries en anderen hebben best wel veel bij deskundige bijdragen de huidige wielerprogramma's.

Laatst gewijzigd
simplex

'@lage rugpijn, je hebt me niet gekwetst hoor.
Darten is een spelletje en dar heb ik eigenlijk nooit aan gedaan. Ik heb meer met Sofie Goos, Marianne Vos en atletiek . Heb echter nooit enig relevant niveau en kennis/ervaring behaald om hier en plein public iets over te mogen en kunnen zeggen.
Toch kijk ik wel uit naar de volgende uitzendingen op drie zenders de komende weken.

1 2 ... 35 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.