Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 34 ... 75 76
Romāns Vainšteins

Lekker relevant om een beetje dom te gaan zeiken over Gesink's voorseizoen wanneer hij net een topkoers heeft gereden.

En Jan Janssen is NL's oudtse cokeverslaafde oid.

Spruch

'@christidoc
Kijk het nog eens terug zou ik zeggen. Op een bepaald moment geeft Zonneveld toch echt aan dat de Tourorganisatie heel weinig bergetappes en tijdritkilometers in deze Tour heeft gestopt om de verschillen zo klein mogelijk te houden (ik heb het hem ook al een keer eerder horen zeggen). Qua tijdritkilometers is het dit jaar niet erg veel (al is dat eerder ook wel eens geweest), maar qua bergetappes kunnen er veel verschillen worden gemaakt de komende twee weken. Nog vijf bergetappes en een verraderlijke heuveletappe volgende week zondag. Dus om dan te gaan beweren dat de Tourorganisatie de verschillen klein wil houden, vind ik niet echt op feiten gebaseerd.

Daar komt bij dat de renners de koers hard maken. Als ze vroeg in de bergetappes gaan aanvallen, wordt het vanzelf een harde koers. Dat was in de Giro ook zo toen Dumoulin achter in het peloton zat te keuvelen. En misschien is dat ook wel de bedoeling geweest van de Tourorganisatie om niet alle bergetappes bergop te laten eindigen, want dan wachten de kopmannen vaak lang.

Kortom wat mij betreft een niet erg sterk verhaal van Zonneveld en ik vraag me dus echt oprecht af of hij überhaupt het parcours heeft bestudeerd of gewoon wat mensen zit na te praten. Of gewoon kort door de bocht zit te redeneren om zijn punt te maken. De Tour is nu eenmaal anders dan de Giro en de Vuelta. Frankrijk is ook anders dan Italië en Spanje. Gelukkig maar, want dan krijg je drie verschillende rondes met hun eigen karakteristieken. En geen eenheidsworst.

Laatst gewijzigd
christidoc

'@Spruch
Op één of andere manier linkte ik jou reactie foutief aan het zeuren over saaie etappes. Maar je hebt gelijk dat ik hem dat in ieder geval één uitzending heb horen zeggen dat ze de verschillen klein willen houden tot aan het eind.
Verder vind ik het ook wel meevallen ja. Maar waarom zo'n korte itt? Als daar veel verschillen zijn, is in de itt niks goed te maken. Die is alleen interessant als er mannen in de top dicht bij elkaar staan. Dus misschien verwacht de tour wel degelijk dat ze dicht bij elkaar staan.

Spruch

'@christidoc
Gister zei Zonneveld dit op de constatering dat de top 10 nog binnen de minuut staat (wat me niet verwonderlijk lijkt want er is nog niet een echte bergetappe geweest, wel twee heuveletappes). Ik denk niet dat bij de tijdrit nog zo veel renners dicht bij elkaar staan. Maar misschien wel 2 of 3. Ik kan me voorstellen dat de Tourorganisatie dat interessant zou vinden. Zeker als Bardet nog dicht staat. Denk ook dat het parcours eerder met de voorkeur van Bardet en andere Franse renners te maken heeft, dan met kleine verschillen.

rennerske

'@Laatste man
Correctie: niet aan het worden: Jan Jansen is altijd al een enge, ergerlijke en zelfingenomen druiloor geweest!

Roy van den Busken

Maar Wilfred was bewust vragen aan het stellen over de Tour van Janssen, dus ik vind het ook wel een beetje zijn schuld

Klootje Kriekeljon

Welnee Aapdedino, Genee begon al vroeg in de uitzending met cynische opmerkingen als Janssen wat zei. En aan het einde was het alleen nog maar: 'maar in jullie tijd was dat natuurlijk niet he Jan'.

Maar Janssen is het type dat dan niet in de gaten heeft dat er gelachen wordt om hem en nog een tandje bij schakelt in zelfbevlekking.

christidoc

Het was trouwens wel de slechtste aflevering van tour de jour van dit jaar. Het cynisme en schreeuwen van Genee waren ongeveer de hoogtepunten. Ik denk niet dat deze gasten snel opnieuw uitgenodigd worden.

Jacco van Stierop

Vorig jaar verliep de eerste week van de Tour niet heel veel anders dan dit jaar. In de eerste week van de Tour 2016 waren er 4 massasprints (3x Cavendish, Kittel), 1 sprint bergop (Sagan), 2 vluchtersetappes (Van Avermaet en Cummings) en een bergrit (Froome).
Ook toen vond Zonneveld het allemaal maar saai en hij verweet de Tourdirectie dat ze teveel rekening hielden met het EK voetbal, aangezien er volgens hem nog wedstrijden ‘s middags werden gespeeld. Als er spectaculaire ritten zouden worden gepland dan zou het publicitair wegvallen dus koos men voor saaie sprinters- en vluchtersritjes, zo was zijn verhaal.
Hij had zich beter moeten informeren: toen de Tour van start ging moesten er nog 5 EK-wedstrijden gespeeld worden: 2 kwartfinales, 2 halve finales en de finale, allemaal gespeeld in de avonduren.
Kortom: een kulverhaal.

Een andere sneer die hij uitdeelde was dat volgens hem Hoogerland het prikkeldraad was ingereden door een auto van de Tour-organisatie. Ook dat is bezijden de waarheid: Hoogerland werd aangereden door een auto van France Televisions. Maar aan tafel bij de NOS wordt je natuurlijk niet gecorrigeerd, het moet immers vooral gezellig blijven.

Met de meninkjes van Zonneveld kun je het eens zijn of niet maar gepast wantrouwen is op zijn plaats wanneer hij met feitjes op de proppen komt.

AndriesW

In Tour du Jour zit men elkaar weer na te papegaaien dat Gesink zo weinig wedstrijden rijdt in het voorjaar. Ik vind Tour Down Under, Cadel Evans Great Ocean Road Race, Adu Dhabi Tour, Tirreno-Adriatico, Catalunya, Waalse Pijl, Romandië, Californië toch een aardige lijst.

Spruch

Wat is die Erik Dijkstra een irritant persoon vandaag. Slecht luisteren naar anderen, door anderen heen praten en alleen maar onzin verkondigen...

Laatst gewijzigd
nietram

Over Jan Janssen. Die liet zich de biertjes bij Tour du Jour smaken. Daardoor begon ie steeds meer te lullen.

girardengo

Veel commentaren lijken meningen die niet of nauwelijks op feitelijke argumenten zijn gebaseerd. Dat wordt sterk wordt bevorderd door de sociale media, maar wordt uiteindelijk door mensen zelf bepaald.

Luuk Thijssen

Wat is die Clement toch een verademing. Gewoon een renner die zegt hoe het zit. En heeft ook nog goede humor vind ik, topduo met Boogie.

Retro Lex

De rebus. Ik denk Tom dumoulin

Poeksel

Ik weet het zeker :)

Wheely

Grappig dat ze Jan Willem van Schip hebben uitgenodigd, zouden ze de lovende comments over hem hier gelezen hebben?

Jacco van Stierop

Bij mevrouw De Graaff mocht gisteren Jan-Willem van Schip aanschuiven. Da’s een wielrenner. Mocht op de baan fietsen in Rio. Maar hij rijdt nu op de weg. Hij heeft talent, zei een meneer met grijs haar, die naast hem zat. Talent voor klimmen, tijdrijden, kasseien, bidons halen, dat werd niet duidelijk maar dat hoeft ook niet, wielrennen is wielrennen.
Ze hebben er 20 minuten over gepraat, in een hele mooie ontspannen sfeer. Ook dronken ze wijn uit brocante-glaasjes. Was wel lachen toen we opeens meneer Van der Zandt op een parkeerplaats zagen, die ondeugend vertelde in een wegrestaurant te hebben gegeten.
O ja, de Tour kwam ook nog aan bod, maar daar was niet zoveel gebeurd.
En toen kwam de rebus. Die was best wel moeilijk.

Pizzi

Best een goede samenvatting.

Scotty

Wat is die Erik Dijkstra een irritant persoon vandaag. Slecht luisteren naar anderen, door anderen heen praten en alleen maar onzin verkondigen…

In een van de eerste afleveringen zag je dat Dijkstra er totaal niet aan te pas kwam met Clement en Boogerd naast hem. Zijn gezicht werd steeds zuurder.

Frank Evenblij doet het naar mijn mening best goed, relaxt, grappig, leuke vragen, veel beter dan ik had verwacht. Ik denk dat Dijkstra er bewust een schepje op probeerde te doen, maar de beste man heeft helaas erg weinig te melden en is van nature vrij irritant inderdaad. Slechte combi.

Pédaleur de charme

'@Jacco
Dat is toch nooit anders geweest? Ook in de decennia dat Mart Smeets dit programma presenteerde, ging het maar zeer oppervlakkig over wielrennen. Verder was het vooral Frankrijk-promotie in een mooi decor. Aan tafel een paar Nederlanders die doen alsof ze in een paturain-reclame spelen en het goede Franse leven nabootsen, vaak nogal houterig.

Zelden echt bevredigend voor de wielerjunk, zelden echt voor de Frankrijk-liefhebber, maar voor beiden net genoeg om met enige regelmaat te blijven kijken.
Ik kan niet zeggen dat ik het programma nu veel minder vind dan onder Smeets, en de decors zijn dit jaar vaak uitstekend gekozen.

Pietertje2

Als dom zijn pijn doet dan heeft die Gert Jacobs een belachelijk hoge pijngrens.

Klootje Kriekeljon

Jacco, ben jij van Lucky TV? Heel treffend. :)

Pédaleur, idd. Dionne doet dit eigenlijk niet minder dan Mart over het geheel gezien. Allebei hun eigen verbeterpunten zullen we maar zeggen, maar het sfeertje is vrijwel identiek. En met Dionne is het ook een tandje minder fel dan Mart, nodigt wat meer uit om te kijken. Een kabbelend zomeravond programma dat een voldoende scoort: ben je gek op wielrennen dan pak je het toch ff mee en zie je wel of je het volhoudt. En als je niet van wielrennen houdt maar van de Tour in de zomer dan vind je een programma dat daar prima op aansluit. Misschien zelfs beter dan Vive le Velo op het moment, gek genoeg.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Ha ik weet de rebus: Pipo Pozzato!

Retro Lex

De rebus. Ik mistte het eerste plaatje en ken geen teletubbies. Maar Pot/zaad/Toe zal wel Pozzato zijn

1 2 ... 34 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.