Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 38 ... 75 76
ONCE

Ja die zingt valls

oscarito1908

Gelukkig snapt Boom het wel. Als er 1 coureur is die domme dingen doet is hij het wel. Bijzonder dat hij de mening van Dijkstra zo serieus neemt.
Zegt genoeg over die gast.

ti-raleigh

Dijkstra is alles behalve een lul. Ik vind die discussies met Clement juist heerlijk. Dijkstra geeft tenminste fatsoenlijk tegengas en hij zegt wat een heleboel volgers denken. En dat Boom met een oer en oerdomme tweet komt aanzetten. Hij heeft dit jaar nog niks gepresteerd, laat hij daar eens wat energie in steken.

christidoc

btw. Het ging waarschijnlijk over de discussie ervoor dat Dijkstra vond dat ze hadden moeten rijden toen Froome uit de bocht vloog en Boogerd en Clement zeiden dat ze waarschijnlijk vooral uit tactisch oogpunt helemaal niet slim was om te rijden. Dus om het door te trekken naar het volgtopic vandaag: Bijna iedereen daar was de Dijkstra en ik de Boogerd/Clement.
*Steekt een paar veren in m'n eigen reet*

Laatst gewijzigd
Pietertje2

Het ging inderdaad om het doorrijden toen Froome uit de bocht vloog.

Dijkstra is inhoudelijk en qua kennis zeer beperkt maar vooral zwaar irritant, hij vergeet dat hij geen jakhals meer is bij dwdd.

leegloper

Interview met Bakelants op vive le velo. Jammer dat ze hem niet over de waterflesjes van oa zijn kopman Bardet vroegen. Bakelants is niet op zijn mondje gevallen en zegt meestal verstandige dingen, ik was er wel benieuwd naar.
Het valt me op dat ze nul kritische/moeilijke vragen stellen in die tafelinterviews. Beetje meelachen met Bauer bijvoorbeeld, als hij Bouhanni belachelijk maakt.

FDJ

Dat Lars Boom tijdens een talkshow smsjes moet sturen terwijl de Tour bezig is zegt ook genoeg over Lars. Compleet afgezakt tot een bedenkelijk niveau. Het is ook nog eens zo dat ik Boom absoluut niet heb gemist binnen TLJ deze Tour en dat zegt weer genoeg.

Luuk Thijssen

Lars boom, de coureur die het hele seizoen al als een "pancake" rijdt. Hij traint de komende weken waarschijnlijk meer met zn puppy van 3k als op de fiets.

sooike

Gisteren heb ik het nog één keer geprobeerd: kijken naar De Avondetappe. Maar toen ik de eerste vraag van kleuterjuffrouw De Graaff hoorde nadat ze kraaiend van opwinding de "praaachtige" locatie had beschreven, ben ik afgehaakt en nu voorgoed! Wat een aanfluiting die presentatie en die saaie gasten. Tour du Jour blinkt ook niet uit in een deskundige presentatie, maar daar zitten tenminste mensen die weten waar ze over praten en vaak sfeer en aardige intermezzo's. Hélène op de bakfiets is natuurlijk ook niet verkeerd om naar te kijken.

Lage rugpijn

'@ sooike: Je hebt helaas gelijk. Edwin Winkels deed nog wel zijn best om er met interessante weetjes tussen te komen maar we moeten constant schakelen naar Herman met zijn " grapjes"....En waarom worden we met Kluun opgezadeld?

FDJ

'@lage rugpijn. Eens zelden zo'n vermoeiend persoon gezien als Herman van der Zandt. Wat vindt die man zichzelf ontzettend leuk en grappig. Totaal onbekwaam voor dit soort programma's.

Overigens die Winkels.... hoe die objectieve journalisitiek moet maken over Spanje? Alles wordt er verheerlijkt tot en met. Spanje is het helemaal. Kritische noten missen volledig op dat gebied.

Scotty

Herman zit daar toch ook alleen maar om de gezellige malloot uit te hangen? De NOS richt zich louter op de 65+er die er geen reet van snapt. Constant dat gezweep met vroeger, dat quasi-sentimentele gedoe in dat kerkje met wielershirts. Treurig.

Thijs Zonneveld die er dan als deskundige aan tafel zit, maar toch ook eigenlijk niks te melden heeft. Omdat hij ook vrij weinig reactie krijgt van z'n gasten die niet verder komen dan ; "Ja, ik vind de Tour echt zo leuk". En Swinkels is idd om te kosten, mán wat een engnek is dat. Dat ze die elk jaar weer van stal halen.

Tour de Jour echt zoveel beter. Vooral door Boogerd en Clement natuurlijk, maar ook Genee die gewoon goede vragen stelt, de juiste dingen accentueert. Sarcasme/humor en serieuze zaken worden goed gecombineerd. Hou ik wel van.

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ Fritsdesjeux: Edwin Winkels komt natuurlijk ook speciaal voor de Spaanse invalshoek als ze bij de pyreneen zitten dus dat kun je hem nauwelijks kwalijk nemen , hij doet tenminste wat er van hem verwacht wordt...
Maar goed, laten we maar blij zijn dat we nog een weekje tour hebben...Moest vanmorgen een flink stuk rijden en dan luister ik nog weleens naar radio 1....Mijn hemel, de hele ochtend peter blange over data in het voetbal, bert oostveen over ontwikkelingen in het voetbal met als aanleiding het EK voor vrouwen!! Ze doen echt hun best om ons deze vorm van paralympics door de strot te duwen..En nee, niet seksistisch bedoeld want ook mijn vriendin kijkt liever naar messi dan naar miedema.

Scotty

Ze doen echt hun best om ons deze vorm van paralympics door de strot te duwen..En nee, niet seksistisch bedoeld want ook mijn vriendin kijkt liever naar messi dan naar miedema.

Ooh, dan is het goed.

Zolang je zulke achterlijke dingen blijft zeggen, zal je niet snel serieus genomen worden hoor.

Lage rugpijn

'@ scotty: Ach, dat noemen ze een hyperbool , soms is dat nodig om de boodschap helder over te brengen zoals Karel van het Reve heeft aangetoond. Kijk, het gaat mij niet om het verschil in prestaties tussen mannen en vrouwen. Dafne Schippers loopt minder hard dan Usain Bolt maar als je kijkt ziet het er wel net zo krachtig, soepel en indrukwekkend uit. Datzelfde geldt voor zwemsters, turnsters, volleybalsters etc. Bij het voetbal daarentegen is de handelingssnelheid , kracht en techniek zoveel minder bij de vrouwen dat het lijkt of je naar een 4e klasser zit te kijken...

Romāns Vainšteins

Vrouwen hebben niet een ideaal lichaam om te voetballen nee, ik haat voetbal sowieso maar dat is echt niet om aan te glueren. Hockey vind ik overigens er weer mallotig homofiel uitzien bij mannen terwijl het wel bij vrouwen past, wat overigens niet wegneemt dat ik ook die sport haat.

LyndaLid

Wat een schitterend topic is dit geworden door een paar personen die precies aantonen wat er mis is met het overwegend domme, mannelijke, "blijf van onze superstoere sport af" - wielerpubliek.

Holyshit, wat die gast tegen zijn lage rugpijn voor drugs moet slikken om deze kak uit zijn toetsenbord te krijgen... Het is om te gieren zo triest.

Nog mooier om te lezen dat iemand eerst keihard af moet geven op Vera Pauw (omdat het een vrouw is), zonder enig idee te hebben waarover ie het heeft, vervolgens toch het progamma te kijken, en erachter te komen dat ie inderdaad domme onzin uitkraamde.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

En op de discussie TdJ vs Avondetappe terugkomend >

Geen competitie, tour du jour is ontzettend goed met in de regel 2 kenners (oud)renners + 1 relatieve buitenstaander die agressief stellingen poneert erbij. Tel daar de geweldige presentator Genee (die met zijn feilloze gehuegen onderhand reeds wielerquizzes van D&D kan winnen) bij op en het is kassa.

Ik bid ook voor een keiharde uitschakeling van 'oranje' en geen WK waarmee men zal kiezen voor Dumoulin en zijn eerste jacht op geel aankomend seizoen.

En wat de avondetappe betreft >>> tsja, dat moet op de schop want Dione en Herman zijn zo zoutloos als volkomen zoutloze haring, moet je nagaan hoe smerig dat is zeg.

josemanuelfuente

En avondetappe weer graag laat op de avond.

Lage rugpijn

'@ Lyndalid: Het is een teken van grootsheid om je ongelijk toe te geven en dat maakt mij de grootse man die ik ben. En daarnaast is het inderdaad zo dat mijn medicatie regelmatig mijn stemming beinvloedt dus ik kan mij daarom ook zo goed inleven in de hormonale schommelingen van vrouwen.

@"Romans: Tour du jour is inderdaad vermakelijk maar dat is eerder ondanks dan dankzij Genee. Hij blijft het moeilijk te vinden om te accepteren dat in een wielerprogramma niet om de minuut een dubbelzinnige grap hoeft te worden gemaakt.
Het is grappig om te zien dat boogert en clement steeds niet ingaan op die flauwekul. Gisteren begon hij over plassen op de fiets en " aan welke kant moet ie dan hangen?" , boogert keek hem aan en ging gewoon door over de etappe.

Romāns Vainšteins

Desnoods gewoon weer met Mart Smeets ook die avondetappe, dan is het weer cult. Als ze Wilfried de Jong carte blanche geven lijkt me ook wel een leuke piste.

Nog iets > Ik zou als TdJ zijnde ook even regelen dat gasten niet in beide programma's mogen opdraven en de leuke overhouden. Daarmee bedoel ik oa de 'veilige bedeesde' Tjallingii afstoten en de stoere Clement vastleggen tegen leuke honoratie.

@ LR > Mwoah, Genee is iemand die feilloos aanvoelt hoe de gang erin gehouden moet worden, dat is zo belangrijk.

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ romans: Wilfried De Jong, dat zou inderdaad een mooie zet zijn.

sooike

'@RV
Je vindt het er "homofiel" uitzien...Met jouw soort mensen komt de homo-integratie lekker op gang zeg. Schaam je diep !

Romāns Vainšteins

Wie zegt dat ik dat er niet juist heel lekker uit vind zien ?

'hmmmmmm, Arend-Jan van Ballegooijen, u-u-uhmm, psst psst'

Mensen meoten eens niet zo stroef doen.

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ sooike: Met " homofiel" wordt natuurlijk niet de sexuele voorkeur bedoeld maar de testosteronverlagende houding die hocky met zich meebrengt. Een leuk " weetje" is misschien dat hockey zijn oorsprong vindt in Koloniaal India waar de engelsen hun huishoudsters wedstrijden lieten houden in effectief stofzuigen. Toen er op een goede dag een tennisbal dat veld op rolde is het huidige hockey ontstaan....

1 2 ... 38 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.