Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 43 ... 75 76
Romāns Vainšteins

Wel een vreselijke vent dankzij's wiens ongelofelijke drive we nu al een aantal jaren een fatsoenlijke wielertalkshow hebben.

Af en toe slaat ie de plank finaal mis maar dat is hem om bovenstaande reden meteen vergeven.

Roeleboelie

Opzet is prima maar het ego van deze man staat een echt goed programma in mijn ogen in de weg. Ook totaal geen verstand van koers. Het weglaten van Derksen is al een stap in de goede richting.

Lage rugpijn

Ik erger me vooral aan " je irriteert je ..." Komop Wilfred het is " je aan iets ergeren" en " iets irriteert je of is irritant" . Afgezien daarvan heb ik bewondering voor de drive van Genee. Het is zeker waar dat TdJ het momenteel wint van de avondetappe maar het zou nog beter worden als Wilfred de voetbalkantinegrappen achterwege zou laten.

Roeleboelie

De drive van Genee is alleen gericht op zelfverheerlijking. Of ik snap zijn humor niet, dat kan ook

Lage rugpijn

'@ Roeleboelie: Dat zal het zijn...Zelfverheerlijking vind ik niet zo erg, daar hebben Mart en ik ook last van...

Roeleboelie

Haha....klopt! Van Mart kon ik het wat beter hebben zolang het maar over wielrennen ging

Lage rugpijn

Bram Tankink is de gangmaker in de ploeg....Pffff, kun je nagaan..Wel een aardige kerel natuurlijk.

pirazzi

Oscar Gatto, ze worden steeds makkelijker de rebusjes.

Roeleboelie

De tdj kijker moet ook een kans hebben he

Pietertje2

Het verschil in beleving tussen Wuyts en Ducrot is echt schrijnend.

Roeleboelie

Ja echt he. Wuyts meteen vastleggen voor de avondetappe aub. Fijn om naar te luisteren

Lage rugpijn

Op zich zou ik een combinatie wuyts ducrot nog wel kunnen verdragen maar wuyts met decauwer is natuurlijk prima.

Klootje Kriekeljon

Die Ducrot joh. Dan heb je of geen enkele vorm van zelfkritiek, of je staat volledig buiten de realiteit. Worlds apart met Wuyts.

Lage rugpijn

'@ kloot: De rust, het taalgebruik, de intonatie, de zelfspot en natuurlijk de kennis van wuyts....Heerlijk...Dijkstra vind ik toch altijd meer geschikt voor de driedaagse van ankeveen.
Zouden westerlingen meer van ducrot houden en zuiderlingen meer van de stijl wuyts?

Roeleboelie

Ducrot iig veel liever dan Dijkstra . Die vind ik echt te vreselijk voor woorden. Die mag rap naar Eurosport .

Lage rugpijn

BTW: Belgie doet ook mee aan het vrouwen EK en zenden de rode duivelinnen live uit! Het is een prachtige sportzomer..
Wel jammer dat het in de avondetappe constant over wielrennen ging , ik had graag wat meer geleerd over fierljeppen, mma vechten, plankzeilen of gaelic football.

Roeleboelie

Jij beloofde vrouwenijshockey @lage rugpijn !
Dat mis je dan toch

sooike

Maarten Ducrot zat vanavond in het snoepwinkeltje van juffrouw Dione. En naast hem zat Michel Wuijts en tegenover hem Thijs Sonneveld. Ducrot werd compleet overruled in feitenkennis, welbespraaktheid maar vooral vakkenns door zijn twee tafelgenoten. Het dreigde erg genant te worden, maar natuurlijk was juffrouw Dione daar om met haar klaterende stem "even een filmpje van Maarten uit 1988" te vertonen. Je zag Ducrot een zucht van verlichting slaken, want een complete afgang werd hem op deze manier bespaard. Vanavond bezorgt hij Dione vast een bosje bloemen of een boekje over "het nieuwe wielrennen" op haar hotelkamer. Hoe groot was het contrast tussen twee wielerkenners en een stamelende collega...

Pietertje2

Wat meer aandacht voor gaelic football zou niet verkeerd zijn.

Pietertje2

Sonneveld is al meer dan 40 jaar dood, beetje macaber om die aan tafel te zetten.

Romāns Vainšteins

Haalt wel de krant dan.

Stevo

Ducrot is niet zo van de feitenkennis. Is dat erg? Hij is van de psychologie en kan daarover treffend spreken, zo ook vanavond en ik vond het leerzaam en boeiend. Hoe hij spreekt over een renner die door zijn fysieke grenzen gaat en dan in een mentaal gebied terecht komt, waarvan hij het bestaan zelf ook niet wist.

Klootje Kriekeljon

Ja als je de psyche wil doorgronden moet je bij Ducrot zijn. :P

Nee, Ducrot zegt helemaal niks. Hij praat wel veel.

Laatst gewijzigd
Pietertje2

Als je dingen gaat leren van Ducrot dan moet je jezelf toch enigszins zorgen gaan maken.

Lage rugpijn

Zo had ik het nog niet bekeken Stevo...Maarten heeft Psychologie gestudeerd inderdaad maar dat is alweer 30 jaar geleden en de gemiddelde theorie uit de gedragswetenschappen houdt 5 jaar stand..Freud, Maslow, allemaal allang bij het historische vuilnis.
Hoe Maarten kan weten dat iemand in gebieden komt die hij mentaal niet kent is mij ook niet duidelijk, volgens mij kwam bouke vooral in het gebied van" ik moet doortrappen want anders halen ze me terug" , maar goed, misschien zou jomanda ook een keer iets toe kunnen lichten...
Wat ik overigens wel opvallend vond was de observatie van ducrot betreffende froome. Natuurlijk kwanm froome foed terug maar ook ik zie toch iets van onrust bij froome wat ik andere jaren niet zag, jullie ook?

1 2 ... 43 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.