Ik erger me vooral aan " je irriteert je ..." Komop Wilfred het is " je aan iets ergeren" en " iets irriteert je of is irritant" . Afgezien daarvan heb ik bewondering voor de drive van Genee. Het is zeker waar dat TdJ het momenteel wint van de avondetappe maar het zou nog beter worden als Wilfred de voetbalkantinegrappen achterwege zou laten.
Maarten Ducrot zat vanavond in het snoepwinkeltje van juffrouw Dione. En naast hem zat Michel Wuijts en tegenover hem Thijs Sonneveld. Ducrot werd compleet overruled in feitenkennis, welbespraaktheid maar vooral vakkenns door zijn twee tafelgenoten. Het dreigde erg genant te worden, maar natuurlijk was juffrouw Dione daar om met haar klaterende stem "even een filmpje van Maarten uit 1988" te vertonen. Je zag Ducrot een zucht van verlichting slaken, want een complete afgang werd hem op deze manier bespaard. Vanavond bezorgt hij Dione vast een bosje bloemen of een boekje over "het nieuwe wielrennen" op haar hotelkamer. Hoe groot was het contrast tussen twee wielerkenners en een stamelende collega...
Ducrot is niet zo van de feitenkennis. Is dat erg? Hij is van de psychologie en kan daarover treffend spreken, zo ook vanavond en ik vond het leerzaam en boeiend. Hoe hij spreekt over een renner die door zijn fysieke grenzen gaat en dan in een mentaal gebied terecht komt, waarvan hij het bestaan zelf ook niet wist.
Zo had ik het nog niet bekeken Stevo...Maarten heeft Psychologie gestudeerd inderdaad maar dat is alweer 30 jaar geleden en de gemiddelde theorie uit de gedragswetenschappen houdt 5 jaar stand..Freud, Maslow, allemaal allang bij het historische vuilnis.
Hoe Maarten kan weten dat iemand in gebieden komt die hij mentaal niet kent is mij ook niet duidelijk, volgens mij kwam bouke vooral in het gebied van" ik moet doortrappen want anders halen ze me terug" , maar goed, misschien zou jomanda ook een keer iets toe kunnen lichten...
Wat ik overigens wel opvallend vond was de observatie van ducrot betreffende froome. Natuurlijk kwanm froome foed terug maar ook ik zie toch iets van onrust bij froome wat ik andere jaren niet zag, jullie ook?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.