Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 51 ... 75 76
Lage rugpijn

Gio is prima , die andere kerel vind ik wat minder, doet me steeds aan schaatsen denken.

Lalsacien

Jij bent dan al aardig op leeftijd, Sooike! Als je het schoolbord voor de ruit nog heb meegemaakt....

leegloper

Toen de wielervolgers nog bij elkaar kwamen bij het schoolbord van de krant ipv wielerflits.nl. Andere tijden.

ti-raleigh

Ooooh jaa. Radio Tour vroeger, geweldig. Soms om 13 uur al de radio aan. Tijdens Raad een lied werd er al een keer naar Frankrijk geschakeld en dat moest ik horen. Wat ik ook deed en waar ik ook naar toeging, er moest een radio aan. Rond mijn 15e levensjaar gingen we met kameraden zwemmen. Mijn kameraden lieten hun spierballen aan de meisjes zien, maar ik bleef gekluisterd aan de radio. Ik een nerd ? :-)
Maar de tijden zijn veranderd. Toen werd je via de radio een andere wereld ingetrokken die onbereikbaar en ver weg was. En daarom ook spannend en misschien zelfs romantisch was. Nu hebben we t.v., internet, snelle communicatie etc... Geen ruimte meer om te fantaseren en weg te dromen.

Lalsacien

Toen waren er nog wandeletappes zonder ontsnapping....

Lage rugpijn

Toen demarreerde Hennie Kuiper nog op de eerste van 5 cols in een poging de tour te winnen...Laat ze daar eens een voorbeeld aan nemen.

simplex

Nou Lr laat Hennie maar schuiven hoor. Toen José de Cauwer zich over hem ging ontfermen kwam er toch wel heel veel goed op zijn plaats.
Tour 1977 (begin van mijn volgers"carriere" had hij de Tour moeten winnen. Maar ene Bernard tH
had destijds enig middel genomen waar velen nog steeds, m.n. Bikepure al vooral op hadden kunnen wijzen.

sooike

'@Lalsacien
Ja, ik loop al wat jaartjes mee en heb ook heel wat jaartjes tussen de wielen gezeten. Dat schoolbord stond achter de grote ramen van de krant: Het Nieuwsblad van het Zuiden op De Heuvel in Tilburg, waar het nu trouwens kermis is. Het is een van de vele dierbare herinneringen aan de Tour. Pas veel later zag ik het allemaal "in het echt"....

Roeleboelie

Sooike,

Mooi om te lezen. Morgen maar even mensen kijken op de kermis:-)

Lage rugpijn

'@ simplex: Hennie Kuiper was inderdaad een geweldige, onderschatte, renner en ook nog een fantastisch mens. Als hij iets minder lief was geweest had hij sowieso de tour een keer gewonnen. En die thevenet, om te kotsen. Overigens ben ik de enige die die barguil niet zo mag?

sooike

'@Lage rugpijn
Ja, je bent de enige. Als je hem niet mag houd je niet van wielrennen !

tristania

Now wa are talking. Hennie Kuiper. Misschien wel de beste renner die we ooit gehad hebben. En Theo Koomen. Geweldig was dat. Deuntje van NOS Radio Tourflits zit nog in mijn hoofd. Wij gingen dan niet naar de Tilburgse kermis maar naar de Efteling. Radiootje bij. Mooi was dat. We hadden TI-Raleigh nog.
En ja Sooike, misschien hebben Nelissen en Sonneveld wel meer verstand van wielrennen maar enthousiast word ik niet van hun. Die zelfgenoegzame blikken. En lijkt wel of Nelissen met de dag aan het aankomen is. Als wielrenner verloor je gewicht tijdens de tour maar als analist:) Geef mij maar Clement, Lubberding en Boogerd als kenners.
Maar goed, Dione en Maxim mag je wel wegstrepen. Stralen geen passie voor de sport uit. Maxim was één of 2 keer leuk maar had leuker kunnen zijn.

girardengo

'@tristania
Passie voor de wielersport, als dat nu eens het selectiecriterium voor deelname aan de Tourprogramma's (in welke rol dan ook) zou mogen zijn - naast veel vakkennis uiteraard. (Ik merk dat ik José de Cauwer aan het beschrijven ben).

Lage rugpijn

'@"sooike: ik bedoel niet als renner want zijn manier van rijden waardeer ik wel. Het gaat me meer om zijn interviews en zijn virenque verering.

tristania

'@Girardengo: Ja, met Jose beschrijf je passie en vakkennis. Hij staat op eenzame hoogte!

iLLan

Die zelfgenoegzame blikken. En lijkt wel of Nelissen met de dag aan het aankomen is.

Sorry, maar als dit jouw redenen zijn of je wel of niet naar een analist gaat luisteren, dan snap ik er echt niks van. Al is die vent 327 kilo, doet dat iets af aan wat hij zegt?
Volgens mij kan je beter dan gewoon beslissen dat je geen zin hebt om er naar te kijken en niet dit soort ongein op een forum gooien.

Laatste man

Jos is ook wel een leuke gast.

EDIT:
Zonneveld is hard voor Bardet omdat hij weigert te trainen op tijdritfiets.

Laatst gewijzigd
Wheely

Ian Stannard natuurlijk!

oscarito1908

En terecht. Als je weigert om op een tt fiets te trainen ga je nooit een grote ronde winnen.

tristania

'@iLLan: inderdaad. Je hebt gelijk. Het gewicht zegt niets over of ik er naar luister of niet. Ik geniet van Johan Boskamp als analist. En in zijn gewicht interesseer ik me niet echt. Mooie is dat hij zo gewoon is gebleven. Ging mij om die zelfgenoegzaamheid blik. Die blik van ik weet alles. Zijn gewicht is een bijkomstigheid.
En als jij een opmerking over gewicht van een voormalig topsporter als ongein bestempeld neem ik dat graag terug.

rennerske

'@tristania
Boskamp serieus nemen als analist??!!! Laat me niet lachen. Die zit er echt alleen maar om zijn dik zijn, "vermakelijke" versprekingen, domme platheid , gezellige tafelvulling en het feit dat hij bij Derksen en vd Gijp in het potje valt, waar overigens niks mee is, want sympathieke knuffelbeer. Maar analist? Dikke nee.

tristania

'@rennerske: objectief is hij niet altijd. En ik zie hem niet altijd bij voetbal insite. Vaak ook bij andere programma's. Hou van zijn passie. Liefde voor zijn sport. Zowel op de Belg als bij Ziggo wordt hij vaak gevraagd als analist. Ja ieder zijn mening. Ik zie liever hem dan Heitinga of Zenden. Inderdaad. Hij is vermakelijk. Maar liever iemand die vermakelijk is dan een bij wijze van spreken dooie lul die een analyse doet.

rennerske

'@ tristania
Helemaal eens! Boskamp is een prettig, rechtschapen, goedgemutst en vermakelijk mens en een heel veel aangenamer tafelgast dan duffe Zenden of suffe Heitinga. Maar wel een waardeloze analist!

Roeleboelie

'@lage rugpijn

Viel me ook tegen van barguil dat hij Virenque als voorbeeld heeft. Die man was de absolute schande van de sport.

Spruch

'@Roeleboelie
In Frankrijk is Virenque allesbehalve de absolute schande van de sport. Hij heeft zijn straf uitgezeten en is daarna teruggekomen om nogmaals etappes en bolletjestruien te pakken.

Vergelijk het eens met Boogerd. Die is nu ook analist, heeft zijn straf uitgezeten en wordt weer ploegleider. Dat vindt bijna iedereen op deze site terecht. Ik vind het juist een erg hypocriet van de Belgische en Nederlandse journalisten om zo over Virenque te vallen terwijl wij precies hetzelfde doen met Boogerd, Zoetemelk, Merckx, Museeuw, etc, etc. Ligt waarschijnlijk voor een deel ook aan gebrekkige kennis en het zich niet echt verdiepen in de Franse cultuur en situatie bij het Nederlandse journaille. Maar dan nog, het blijft hypocriet.

1 2 ... 51 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.