'@Spruch
Datzelfde publiek wat Virenque een held vindt floot waarschijnlijk ook Froome uit gisteren. Goede reclame idd. Enige hypocrisie is ons zeker niet onbekend als Nederlanders, daarin heb je groot gelijk, maar de Fransen zijn in weinig dingen dingen het beste ter wereld maar hierin scoren ze toch het hoogste cijfer van de klas.
'@spruch: Het gaat mij niet om het feit dat virenque gebruikt heeft maar ik vind virenque een vervelend, over het paard getild hypocriet mannetje, dat mag toch? Ik ken de franse cultuur wel einigszins en weet dat ze fat gedrag inderdaad waarderen maar daarom hoef ik het er toch niet mee eens te zijn? Bij Barguil zie ik dat gedrag ook en daarom vind ik het niet zo'n sympathieke renner en ik verwacht dat we dat in de komende jaren vaker gaan zien. Los daarvan is het een ontzettende klasbak en vind ik het prachtig om hem te zien rijden.
'@Roeleboelie
Het Nederlandse publiek fluit net zo hard de concurrenten van de Nederlanders uit. Tijdens de Giro bleek op deze site wel wat het losmaakt als een nationale held kan winnen en de concurrentie daar van alles aan probeert te doen. Wat boegeroep viel echt in het niet bij sommige reacties toen hier.
@lage rugpijn
Je mag van alles vinden. De vraag is voor mij of je Virenque echt kent en waar je je mening op baseert. Dat je aangeeft de Franse cultuur enigszins te kennen zegt me niet zoveel. Ik ken de Franse cultuur erg goed. Het is makkelijk om je mening op onderbuikgevoelens en vooroordelen te baseren. Je mening onderbouwen met feiten is veel moeilijker. Virenque zet zich bijv op de Franse televisie vaak in voor goede doelen. En maakt op televisie vaak juist een bescheiden indruk. Hij heeft fouten gemaakt in het verleden, zoals iedereen. Volgens mij heeft hij geleerd van zijn fouten, dat kan niet iedereen zeggen.
'@ spruch: Ik spreek redelijk frans , genoeg om l'equippe te kunnen lezen en franse tv te kunnen volgen maar daar gaat het nu niet om. Virenque zal geen slecht mens zijn , en ook armstrong zette zich in voor goede doelen, maar hij is dusdanig lang blijven ontkennen dat ik hem niet geloofwaardig vind. En ja, natuurlijk is het onderbuik dat ik bij barguil bedenkingen heb , de toekomst zal het leren. Daarnaast vind ik fransen prima lui, houden van lekker eten, filosofie en zijn trots op hun land. Enig nadeel: Het zijn soms erg vervelende sportsupporters die door hun chauvinisme geen waardering op kunnen brengen voor ander sporters. En zeker, ik schaam me net zo kapot voor al die nederlandse voetbalfans op alpe d huez.
Ps: Hoe goed ken jij virenque dan wel? Goede vriend?
'@roeleboelie
Dat in bocht 7 is inderdaad om je kapot voor te schamen maar dat zijn dus gewoon een continent idioten die niks met wielrennen hebben.
Dat zijn van die figuren die altijd maar een excuus zoeken om te gaan zuipen.
Wat de Fransen doen is wat mij betreft wel erger, het gebeurt namelijk overal tijdens de koers, het is niet één momentopname.
'@ allen: Smaken verschillen , gelukkig maar. Genee is zeker goed in de rol die hij moet spelen, alleen van mij hoeft in een wielerprogramma niet alles met voetbal worden vergeleken:
" opleiding rabobank lijkt op ajax"
" wielerenners die worden gekocht , dat kennen we uit het voetbal"
" voeckler een klootzak, welke voetballer vond jij een klootzak youri? "
" ja, zo n rare jury beslissing heb je in het voetbal ook weleens met een scheidsrechter"
Etc. etc..
Ik ga ze toch wel missen de shows, al met al vond ik TDJ het vermakelijkst, Vive Le Velo had zijn mooie momenten maar was ook tenenkrommend af en toe, dat zelfde geldt voor de Avondetappe. Uiteindelijk doen ze voor mijn behoefte allemaal weinig onder voor WF Live, ik wil gewoon inhoudelijk gelul over wielrennen horen van mensen die er wat van snappen. ;)
Ach in VI gaat het ook wel eens over de koers. Totaal niet storend.
Genee is een toppresentator. Vergelijk dat eens met die Dionne. Echt een wereld van verschil.
En voor mij hoeft een presentator echt geen verstand van materie te hebben. Dat had Smeets ook totaal niet. Iets meer dan Dionne maar niet veel meer.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.