Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 52 ... 75 76
Poeksel

Rob Harmeling is de Johan Boskamp van de avondetappe.... en dat is niet als compliment bedoeld.

thombvb

Ik vond het gister een beetje gênant worden hoe vaak de vraag: Hoe moet dat nou volgend jaar in de Tour met Barguil en met Dumoulin voorbij kwam. Of: Kijk je al uit naar de Tour van volgend jaar. Voor mijn gevoel zijn die vragen echt 4 keer gesteld.

Pietertje2

'@rennerske

Als jij denkt dat Boskamp een waardeloze analist is dan zou ik me maar zorgen gaan maken om jouw analytisch vermogen.

Roeleboelie

'@Spruch
Datzelfde publiek wat Virenque een held vindt floot waarschijnlijk ook Froome uit gisteren. Goede reclame idd. Enige hypocrisie is ons zeker niet onbekend als Nederlanders, daarin heb je groot gelijk, maar de Fransen zijn in weinig dingen dingen het beste ter wereld maar hierin scoren ze toch het hoogste cijfer van de klas.

Lage rugpijn

'@spruch: Het gaat mij niet om het feit dat virenque gebruikt heeft maar ik vind virenque een vervelend, over het paard getild hypocriet mannetje, dat mag toch? Ik ken de franse cultuur wel einigszins en weet dat ze fat gedrag inderdaad waarderen maar daarom hoef ik het er toch niet mee eens te zijn? Bij Barguil zie ik dat gedrag ook en daarom vind ik het niet zo'n sympathieke renner en ik verwacht dat we dat in de komende jaren vaker gaan zien. Los daarvan is het een ontzettende klasbak en vind ik het prachtig om hem te zien rijden.

Spruch

'@Roeleboelie
Het Nederlandse publiek fluit net zo hard de concurrenten van de Nederlanders uit. Tijdens de Giro bleek op deze site wel wat het losmaakt als een nationale held kan winnen en de concurrentie daar van alles aan probeert te doen. Wat boegeroep viel echt in het niet bij sommige reacties toen hier.

@lage rugpijn
Je mag van alles vinden. De vraag is voor mij of je Virenque echt kent en waar je je mening op baseert. Dat je aangeeft de Franse cultuur enigszins te kennen zegt me niet zoveel. Ik ken de Franse cultuur erg goed. Het is makkelijk om je mening op onderbuikgevoelens en vooroordelen te baseren. Je mening onderbouwen met feiten is veel moeilijker. Virenque zet zich bijv op de Franse televisie vaak in voor goede doelen. En maakt op televisie vaak juist een bescheiden indruk. Hij heeft fouten gemaakt in het verleden, zoals iedereen. Volgens mij heeft hij geleerd van zijn fouten, dat kan niet iedereen zeggen.

Laatst gewijzigd
Pietertje2

Net een stukje herhaling van de avondetappe gezien maar wat is die Rob harmelink een vervelende gast, zit constant door de gasten heen te zeveren.

Lage rugpijn

'@ spruch: Ik spreek redelijk frans , genoeg om l'equippe te kunnen lezen en franse tv te kunnen volgen maar daar gaat het nu niet om. Virenque zal geen slecht mens zijn , en ook armstrong zette zich in voor goede doelen, maar hij is dusdanig lang blijven ontkennen dat ik hem niet geloofwaardig vind. En ja, natuurlijk is het onderbuik dat ik bij barguil bedenkingen heb , de toekomst zal het leren. Daarnaast vind ik fransen prima lui, houden van lekker eten, filosofie en zijn trots op hun land. Enig nadeel: Het zijn soms erg vervelende sportsupporters die door hun chauvinisme geen waardering op kunnen brengen voor ander sporters. En zeker, ik schaam me net zo kapot voor al die nederlandse voetbalfans op alpe d huez.
Ps: Hoe goed ken jij virenque dan wel? Goede vriend?

Spruch

'@lage rugpijn
:) nee, zeker niet. Maar ik oordeel liever niet te snel over iemand zoals gebeurt in de Belgische wielerpers. En op basis van hetgeen ik weet, lijkt dat oordeel vooral gebaseerd op onderbuikgevoelens en vooroordelen. En daar ben ik geen fan van.

Lage rugpijn

'@ spruch: Begrijp ik. Het ging mij ook niet om oordelen of veroordelen van barguil, ik vroeg me gewoon af of meer mensen hetzelfde gevoel over barguil hadden, c'est tout.

Roeleboelie

Bocht 7 op de alp..... dat boe geroep is idd nog erger spruch....je schaamt je kapot voor die lui

Pietertje2

'@roeleboelie

Dat in bocht 7 is inderdaad om je kapot voor te schamen maar dat zijn dus gewoon een continent idioten die niks met wielrennen hebben.
Dat zijn van die figuren die altijd maar een excuus zoeken om te gaan zuipen.

Wat de Fransen doen is wat mij betreft wel erger, het gebeurt namelijk overal tijdens de koers, het is niet één momentopname.

Lage rugpijn

'@ pietertje2 : Mee eens. Overigens 98% geeindigd, beste resultaat tot dusver.

Lage rugpijn

Genee krijgt het voor elkaar om in elke 5 zinnen een voetballinkje te leggen...Dodelijk vermoeiend.

Roeleboelie

Je hebt het ook door lage rugpijn ?
Die man vindt echt alleen zichzelf interessant

xistnc

Jullie onderschatten serieus hoe groot de rol is van Genee om het programma te maken tot wat het is. Hij bewaakt de structuur, houdt de vaart erin en leidt ook nog eens de discussies. Kun je alleen maar respect voor hebben, ook als het je smaak niet is.

Spartacus

Zoals Xistnc al zegt: daar waar Dione continu ruw een discussie afbreekt waar die net interessant begint te worden, heb ik dat gevoel juist niet bij Genee. En dat is een knappe prestatie, ongeacht wat je van de persoon zelf vindt.

girardengo

'@Spartacus
Zij let kennelijk goed op de klok. Ik vond die onderbrekingen ook storend.

ONCE

Genee is misschien een kwal, maar inderdaad wel een toppresentator. Dan hoef je ook niet zoveel verstand van de materie te hebben zolang je maar het beste uit de gasten kan halen. Ik geef het je te doen, denk dat bij presentators met meer wielerverstand het eerder en vaker stokt dan bij Genee

sooike

Genee camoufleert zijn gebrek aan wielerkennis perfect; Dione en Herman zullen dat nooit leren. Zij vinden namelijk zichzelf veel belangrijker !

Klootje Kriekeljon

Zeker! Over Mart Smeets werd altijd (terecht) gezegd wat voor vakman het was en dat geldt voor Genee net zo goed. Ze 'schuren' allebei, maar zet ze voor de camera en ze presteren.

Lage rugpijn

'@ allen: Smaken verschillen , gelukkig maar. Genee is zeker goed in de rol die hij moet spelen, alleen van mij hoeft in een wielerprogramma niet alles met voetbal worden vergeleken:

" opleiding rabobank lijkt op ajax"

" wielerenners die worden gekocht , dat kennen we uit het voetbal"

" voeckler een klootzak, welke voetballer vond jij een klootzak youri? "

" ja, zo n rare jury beslissing heb je in het voetbal ook weleens met een scheidsrechter"

Etc. etc..

Wheely

Ik ga ze toch wel missen de shows, al met al vond ik TDJ het vermakelijkst, Vive Le Velo had zijn mooie momenten maar was ook tenenkrommend af en toe, dat zelfde geldt voor de Avondetappe. Uiteindelijk doen ze voor mijn behoefte allemaal weinig onder voor WF Live, ik wil gewoon inhoudelijk gelul over wielrennen horen van mensen die er wat van snappen. ;)

xistnc

'@lage rugpijn
Ik vond het allemaal bijzonder meevallen en heb me er sowieso niet aan gestoord. Eigenlijk vind ik het een beetje gezocht van je.

oscarito1908

Ach in VI gaat het ook wel eens over de koers. Totaal niet storend.

Genee is een toppresentator. Vergelijk dat eens met die Dionne. Echt een wereld van verschil.
En voor mij hoeft een presentator echt geen verstand van materie te hebben. Dat had Smeets ook totaal niet. Iets meer dan Dionne maar niet veel meer.

1 2 ... 52 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.