Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 53 ... 75 76
Roeleboelie

Eens met lage rugpijn. Met het prominent hangen in beeld hangen van een nac shirt als dieptepunt. Het Ajax shirt van nouri zal ik gezien de situatie maar even door de vingers zien...

oscarito1908

Aangezien de gemeente Breda geld heeft neergelegd om de TdJ naar Breda te halen snap ik dat.
Liever dit dan gesubsidieerde vakantietripjes van belastinggeld naar de Avondetappe.

Wheely

Nou begreep ik bij TDJ dat Filemon ook tijdens de Vuelta elke dag een verslagje gaat doen. Die mazzelpik heeft een leuk jaar! Giro-Tour-Vuelta, wel veel van huis...

chute

De Avondetappe met Dione De Graaff is niet meer hetzelfde nu Mart Smeets er niet meer is. Danny Nelissen is niet om aan te horen als wieleranalyst. Ik ben wel fan van Thijs Zonneveld. Tour de Jour heeft mij niet echt overtuigend met een presentator die niet zoveel verstand heeft van wielrennen maar die het op zijn eigen manier presenteert. Voor mij als Vlaming is Vive le Vélo het beste Tour programma met hele fijne gasten en gelukkig komen ze volgend jaar terug. Tour de Jour en De Avondetappe kunnen nog iets leren van Vivé le Velo. Het verbaasd mij trouwens niet dat praktisch ieder jaar een Vlaming in De Avondetappe zit. België en specifiek Vlaanderen is het mekka van de koers al mogen er wel meer Vlamingen aan tafel zitten tijdens De Avondetappe.

tristania

'@Roeleboelie: Al hangt er een Rugby of tennisshirt. Gaat toch om de inhoud.
@Chute: In Vive le Velo zit ook altijd een Nederlandse gast:)
En kan men in Vlaanderen ook de Tour de Jour ontvangen? Leuk. Hebben ze bij de Vlaamse commerciële omroepen ook programma's rond de Tour?
Ja ik ga ze zeker missen die programma's. Pff, zal afkicken worden.

chute

'@tristania: Thijs Zonneveld heeft het mooi verwoord tijdens De Avondetappe na de overwinning van Mollema. In België en specifiek in Vlaanderen leeft de koers veel meer dan in Nederland maar we kennen er ook eerlijk gezegd ook meer van de Nederlanders. Hoe dat Danny Nelissen analist is bij De Avondetappe is voor mij een raadsel. Wat een eigenwijze en arrogante man is me dat zeg. Geef mij dan maar Thijs Zonneveld ipv Nelissen.

chute

'@tristania: Gelukkig kunnen wij in Vlaanderen niet kijken naar Tour de Jour want gaat geen kat naar kijken. Op livestream kunnen dat wel zien en dan nog vindt met alle respect een matig programma over de Tour.

oborobo

Moest trouwens voor het vervolg van de huldigingen wel naar Eurosport,zowel de Nos als ook Sporza
hielden er eerder mee op.

Dus toch nog onze grote vriendin,jammer waren zo'n lekker rustige weken geweest.
Vertelde ook nog dat ze de Vuelta gaat doen.Nee he!

mus van de maasstad

IK vond TDJ er heel erg op vooruit gegaan zonder die Gert Jacobs. In het begin vond ik hem nog wel leuk maar op een gegeven moment kreeg ik het idee dat het allemaal iets te geforceerd was bij hem. Grappig zijn om het grappig zijn of zoiets.

Genee vind ik gewoon een goede presentator en Boogerd luister ik ook graag naar

chute

'@mus van de maanstad: Ik vindt Karl Vannieuwkerke een veel beter presentator dan Wilfred Genee. Vive le Vélo is ook een beter programma dan Tour de Jour.

Pietertje2

Maar Karl komt dan ook veel vaker op de koers.

chute

'@Pietertje2: Karl is dan ook een echte wielerliefhebber net zoals ik en ik ga ook vaak naar de koers. Daar hoor je nu eenmaal andere dingen die andere mensen niet weten. Dat wilt niet zeggen dat die andere mensen die niet naar de koers er niks van kennen maar de belevenis en alles er rond een bepaalde wedstrijd is gewoon anders. Mag ik jou iets vragen?

ChefSpijker

Ik denk dat je Genee en Vannieuwkerke ook moeilijk kunt vergelijken als presentatoren. Bij Vive le Velo kun je lekker wegdommelen, zit bijna geen tempo in dat programma en dat past goed bij Vannieuwkerke. Genee is veel drukker en een programma als Tour du Jour zit ook veel meer tempo in. Is maar net waar je van houdt. Ikzelf ben dan meer van een programma als Tour du Jour. Heb wel een paar keer Vive le Velo gezien en daar zaten ook wel wat onzinnige items in. Kon je bijv. 5 minuten kijken naar hoe houtbewerkers doosjes maakten voor zachte kaas. Omdat de Tour toevallig in die regio was. Zal ongetwijfeld interessant zijn voor sommige mensen, maar daar zit ik niet op te wachten bij een programma over de Tour.

Klootje Kriekeljon

Vive le Velo was ooit heel goed en is nu niet meer dan een kwalitatief betere avondetappe. Heel veel praten over veel dat niet over wielrennen of de Tour gaat. Maar er zaten wel aardige afleveringen tussen, zoals bijv. die van gisteren met Bakelants en Eddy Planckaert.

thombvb

Je moet ook mensen aan tafel hebben die durven te praten. Jan is hier een heel goed voorbeeld van. Ook Eddy neemt geen blad voor de mond, maar als je gasten hebt die altijd politiek correct blijven is het minder interessant.

Klootje Kriekeljon

Heb je gelijk in. Maar ook omdat het 2 bevlogen mensen uit het wielercircuit zijn. Er waren de afgelopen 3 weken veel te veel gasten uit andere vakgebieden bij Vive le Velo. Dat is het probleem dat ik er mee had.

Bij TdJ voegde Youri Mulder bijv. ook helemaal niets toe. Persoonlijk stem ik niet af op een Tour-programma om met een glas wijn erbij trage zomeravond-tv voor 50+ers te mogen zien. Ik wil voornamelijk nabeschouwingen en analyses zien en horen. Niet die laatste 2 er nog een beetje tussen gepropt omdat het moet.

rennerske

Vive le Velo is ontzettend versaaid. Tafelgasten die iets klassieks met een blokfluit doen en items over Franse geitebreiers die volgens aloud recept sandalen looien. Geen uitzending uit kunnen zitten en uiteindelijk zelfs definitief afgehaakt. Zonde want Karl is en blijft bovenmeester!

thombvb

Ben het daar ook wel mee eens. Al vind ik het nog steeds het beste programma tijdens de Tour.

Lage rugpijn

Alhoewel ik op alle programma's wel wat had aan te merken mis ik ze nu al...:-)

rennerske

'@ Lage Rugpijn
Inderdaad. Zit van de weeromstuit naar zwemmen en vrouwenvoetbal te kijken. Geen aanbeveling. Vrees dat het cold turkey afkicken wordt!

Laatst gewijzigd
thombvb

Er is gewoon Wielerflits Live jongens.

pippodeclown

Juist die items over de regio maken voor mij Vive le Velo het mooiste Tour-programma. Zou het wel een verbetering vinden als minimaal 1 gast uit de wielerwereld komt, in de breedste zin van het woord.

Avondetappe vond ik aardig dit jaar, hoewel Dione enorm van de hak op de tak gaat. Maar wat maakt het uit voor het gemiddelde publiek?

TdJ vind ik zelf wat minder door het gebrek aan Toursfeer, en bijvoorbeeld Wilfred Genee en Maxim Hartman zal ik niet snel waarderen..

Al met al genoot ik het meest van Vive le Velo, door Karl Vannieuwkerke en de schitterende items over de randzaken.

simplex

Ik sluit me vrijwel volledig bij bovenstaande mening van pippodeclown aan.

Jacco van Stierop

Ik vind juist die mengvorm zo storend, maak dan gewoon aparte programma’s. Eentje over alleen de Tour, met wedstrijdanalyses, interviews, discussies, zaken die opvielen in de koers etc.
En een ander programma over –ik noem maar wat- de streekgerechten en de lokale gebruiken van een regio die de Tour aandoet; of een terugblik op die beslissende etappe van de Tour 1962 die eindigde in dezelfde stad als vandaag. Kortom wel gelinkt aan de Tour maar veel minder aan het actuele koersverloop en niet uitsluitend bedoeld voor de fanatieke wielervolger.

Heel vervelend en uitgekauwd vind ik bekendheden van buiten het wielrennen die uitgenodigd worden om vooral maar hun bewondering tot uiting te brengen.
“Wat hebt u met wielrennen?”
“Nou, als schooljongen hield ik al plakboeken bij en kan nog steeds de top10 opdreunen van de Tour die Joop heeft gewonnen.”
“Wat denkt u dan als u al die renners ziet?”
“Ja, geweldig, die moeten zo hard knokken iedere dag en verdragen zoveel pijn. Ja, diep respect hoor.”
“Dat zien we hier op het filmpje bij het vertrek vanmorgen, u geniet er echt van hè, zo dicht bij Bauke, en kijk, u schudt hier de hand van Dan Martin en hahaha Titi trekt nog even een gekke bek naar u.”
“Ja, zo ongedwongen allemaal terwijl het een hele pittige rit beloofde te worden. Nee, echt, een hele diepe buiging voor die mannen.”
“En we gaan naar Herman. Herman, waar sta je?”

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ Jacco: Ha ha ha. Ga zo door!

1 2 ... 53 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.