Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 55 ... 75 76
rennerske

Humberto??
Die gesoigneerde glibber een programma over de slaven van de weg laten presenteren, goeie grap!

pirazzi

Maxim Hartman?

Laatst gewijzigd
Martinho237

Ik heb geen verstand van medialand en of dat contractueel allemaal kan, maar Erik Dijkstra zou wel oké zijn wat mij betreft. Maxim altijd +1

Laatst gewijzigd
Martinho237

Maxim altijd +1

Romāns Vainšteins

Genee deed TdJ prima, die weet prima de discussie aan tafel de goede kant op te leiden en hij had ook duidelijk een klik met de hiervoor geknipte Clement.

Neem anders die Dijkstra zolang die zich schikt als presentator en zelf niet poogt te gaan duiden en analyseren, hij dan hoeft alleen zijn misvattingen met een ophogend einde (?) te poneren en dan zijn het vragen. Hartman natuurlijk niet, die kan alleen, al dan niet geslaagd, heel dom doen. Wilfred de Jong lijkt me al jarenlang een prima anchorman maar dan eerder vd avondetappe.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

aub geen maxim.... maar wie dan wel, moeilijk.

pirazzi

Jack Spijkerman dan?

Roy van den Busken

Ik denk dat het Dijkstra wordt. Andere opties zijn Marcel Maijer en Koert Westerman. En heel misschien Leo Driessen als die ambities heeft als presentator.

Poeksel

Als het Dijkstra wordt en gasten als Jan Boskamp niet meer uitgenodigd worden is er best kans dat ik Tour du Jour ga kijken.

josemanuelfuente

Kleikers van L1

koos1

Bart Nolles wordt de nieuwe presentator van het RTL 7-wielerprogramma Tour du Jour. Hij volgt Wilfred Genee op, die na de zomer aan de slag gaat voor Veronica.

pirazzi

Niet slecht, volgens mij heeft Nolles ook al een keer een dartavond gepresenteerd.

FDJ

Bart Nollesmag mij verrassen, maar die komt op mij nou niet direct over als een goede presentator. De man van het rustaaagh interview met Beugelsdijk. Ook de stukjes bij VI oranje kunnen mij weinig bekoren.

Roy van den Busken

Thomas Dekker en Michiel Elijzen als analisten van Radio Tour dit jaar, geen Maarten Tjallingii

sooike

Van der Zand, De Graaff, Wesselink, Ducrot, Dijkstra, Dekker, Nolles etc. ...te triest voor woorden. Ik ben zelfs geneigd heimwee te krijgen naar Mart Smeets; ik had nooit gedacht dat ik dat nog eens zou schrijven. Maar gelukkig is er Sporza: Van Nieuwkerke, Wuijts, De Cauwer, Schotte etc. ...wat een wielerkennis vergeleken met onze nationale "lichtgewichten" onder aanvoering van "jufke" De Graaff. Viva Sporza ! Viva de aanpak van de Tour zonder zelfs maar een moment de indruk te wekken dat je boven de kijkers staat . NOS: ga eens met zijn allen op presentatie- en wielerkenniscursus bij Sporza! Daal eens af uit die ivoren toren !

nickdt

'@Sooike

En dat is het probleem van de NOS een beetje. Nederlandse Omroep Stichting, maar ze luisteren niet naar hun kijkers.

Gerrit Glomser

Of de NOS denkt dat er alleen maar mensen met mogelijkheden (de vroegere mensen met het syndroom van down en daarvoor de mongool) naar hun programma's kijken. Ook Studio Voetbal blinkt uit in debiliteit. Per ongeluk moest ik een keer meekijken naar dit infantiele programma. Na de wedstrijd volgt eerst 12 minuten reclame, dan gaan we eerst over koetjes en kalfjes praten, moet er een prijsvraag worden gedaan, komt de Top 5 nog even voorbij en mag de hond in één van de hokjes wandelen om te bepalen wat de uitslag van de volgende wedstrijd wordt. Maar een analyse komt er niet voorbij!

Dan 100 keer liever België, waar ze netjes met 4 analisten aan tafel over de wedstrijd(en) praten die geweest zijn. En waar de humor ook voldoende aanwezig is. En zeker veel kennis aanwezig is met Wesley Sonck, Geert de Vlieger, Marc Degrijse, vader en zoon Mulder en Imke Courtois. Gewoon praten over de wedstrijd zonder poespas en zonder al die onzinnige extraatjes.

Gerrit Glomser

Trouwens even on topic. Heb vorig jaar Vive le Velo met veel plezier bekeken en een paar keer de Nederlandse programma's gezien. Avondetappe is alleen leuk als er stevige discussies zijn tussen Harmeling en Smeets, maar die gaan we dus missen. Tour de Jour is op zich een zwak programma, maar ik vond Stef Clement daar dan weer een verademing... Die zouden de Belgen eens moeten uitnodigen. Goede analyses en hij praat makkelijk... Zou als gast bij Vive le Velo niet misstaan!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Men moet lekker kijken naar datgene wat je leuk vind en als je je ergens aan ergert dan kijk je gewoon niet. Dat geklaag altijd.

Gerrit Glomser

Als je op mij doelt. Ik klaag niet. Ik somde alleen een aantal feiten op en geef er een waardering aan. Maar ik ben met je eens dat een ieder moet kijken wat hij of zij wil. Daarom zijn er ook zoveel verschillende programma's op diverse niveau's. Zodat elk iets heeft waar hij of zij graag naar kijkt. Daarom kijk ik in principe zo min mogelijk naar de Nederlandse televisie, omdat ik al die extraatjes die ze daar bieden niet interessant vind en zelfs irritant. Maar dat is slechts een mening.

sooike

'@ rahimns
En als je op mij doelt, ik klaag ook niet. Maar alles maar accepteren en genoegen nemen met ondeskundig gewauwel over de wielersport pik ik ook niet. Ik slik niet alles voor zoete koek en kijk kritisch. Mag dat? Trouwens kun jij me helpen met een antwoord op de vraag waarom Gesink geen NK rijdt?

kokkie1975

'@sooike
Waarschijnlijk omdat Gesink in Andorra zit en zich aan het voor bereiden is op de tour.

Verder ben ik het eens met Rahims, als het commentaar niet aan je verwachtingen voldoet, kijk dan niet of ga opzoek naar een zender die wel het commentaar levert waar je blij van wordt.
Het is makkelijk en tegenwoordig blijkbaar gebruikelijk ( niet alleen betreffende commentaar op de wielerwedstrijden, maar op alles in het dagelijks leven) commentaar te leveren wat NIET goed is , maar mogelijke verbeteringen en veranderingen worden niet aangedragen.
Het is blijkbaar makkelijker om anderen op fouten te wijzen dan de positieve dingen in het leven te zien :(

Martinho237

TV biedt je zowel objectieve informatie met een journalistieke inslag als hapklare brokken 'entertainment'...take your pick. Ik kan bijvoorbeeld op zijn tijd wel genieten van 'plat' gezwets in de ruimte.

sooike

'@kokkie1975
Ik beweer inderdaad dat het NIET goed is hoe de NOS omgaat met de wielersport. Daarbij heb ik het niet eens over de journalistieke keuzes die worden gemaakt (het NK tijdrijden mag het doen met 2 minuutjes, terwijl we worden overspoeld met b.v. Amerkiaans basketbal) maar ik heb het over de stoet van slechte commentatoren . Maar ik geef ook aan wat ik als wielerliefhebber WEL goed vind en dat is het kijken en luisteren naar de Vlaamse radio en televisie. Verbeteringen en veranderingen aandragen zou ik wel willen , maar dat heeft bij de NOS geen zin, want die ivoren toren gaan beklimmen is verspillen van energie. Soms heb je geen keuze (Giro alleen bij Eurosport) en dus erger ik me drie weken lang aan stuntelig commentaar. Maar ik maak mijn keuzes als daar ruimte voor is.
En wat mijn verdere leven buiten de wielersport betreft. Ik volg alles kritisch, slik niet alles voor zoete koek en probeer op veel manieren zaken te verbeteren of te herstellen. Zowel in het bedrijfsleven als privé ! Dus ik ben wat minder negatief dan Rahimns en jij vinden. Jullie vellen wel snel oordelen aan de hand van een enkele opmerking.

tendam

'@sooike
Een enkele opmerking? Je boort alles de grond in, dan heeft de kritiek geen waarde meer. Dan zijn mensen ook minder snel geneigd die kritiek ter harte te nemen (kleine tip).

Ja, de commentatoren bij de NOS zijn niet alles, maar suggereer dan eens een verbetering? Ze proberen wel, met bv. Maarten Tjallingii, maar daar komt ook weinig zinnigs uit. Misschien zitten er wel weinig goede sprekers in het Nederlandse wielerwereldje.

1 2 ... 55 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.