Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 60 ... 75 76
ONCE

Die man moet zo snel mogelijk van TV af, misschien kan hij samen met Bobbie Traksel wat beginnen. Ergens ver weg

kielabokki

Tjallingii heeft iets teveel bevestiging gehad de laatste jaren van zijn carriere. Wat een karikatuur is dat zeg. Wel hele aardige kerel, dus kan je het hebben.

Retro Lex

Nou ik heb liever een jaar lang elke dag een babbeltje van Tjallingii dan 1 minuut Gert Jacobs. Das pas vervelend

ONCE

Ach ja, in de tijd van Jacobs (en Harmeling) reden ze nog zonder helm, dus dat gedrag valt ze niet volledig aan te rekenen

oborobo

Vive le Velo was erg leuk met de familie Planckaert;Eddy,Jo en Stephanie.

njits

Vive le velo is toch met het jaar zwakker aan het worden zijn telkens de zelfde gasten als het jaar er voor, het is gewoon 1 clubje vrienden van Karl van nieuwkerke die eens aan tafel komen zitten nooit eens te mondige gasten die eens hard in discussie durven gaan. Vroeger ging het nog veel over de koers en wat de Belgische renners die dag hadden gedaan enz... Nu gaat het gewoon over randzaken en zoveel mogelijk KVN zelf in beeld brengen.

sooike

'@njits
Je praat onzin. Maar waarschijnlijk baseer je je oordeel op en of twee uitzendingen. Pak de gastenlijst van De Avondetappe er eens bij of die van Tour du Jour...over dezelfde, niets betekenende gasten gesproken. Maar kijk lekker verder naar juffrouw Dione en haar schoolklasje met Herman het clowntje op de eerste rij.

njits

Dus als iemand een mening heeft is het onzin gezellige persoon ben jij !! Heb waarschijnlijk 225 van de 250 afleveringen gezien en elk jaar gaat het achteruit.

rennerske

'@njits
Viva le Velo heeft het inderdaad en helaas niet meer. Gisteren weer een schijtlollig theekransje met de familie Plankaert.
Na alle nietszeggende schrijvers, theatermakers en zangers was dat er net teveel aan.
Avondetappe heeft zijn pluimen , mede door de Giechelgraaff, allang verloren zodat Tour de Jour, ondanks Tjallingii en een matige presentator, met Boogerd, Clement, Dijkstra en Filemon uiteindelijk voor mij nog het meest te pruimen bleek.

xistnc

... en Stephanie.

;)

Retro Lex

Tour dujour ? k ben weggezapt

Retro Lex

rebus kasper asgreen

greeny

die jakobsen is wel een heerlijke gast om er bij te hebben, leuk kereltje.

Spurter

Tour du Jour vond ik ok vandaag. Michael Boogerd erbij, prima. Het gaat ook over wielrennen.

Vive le Velo. Vroeger vond ik dat België het beste Tour-programma had, maar dat is helaas allang niet meer zo. De onvermijdelijke Planckaert in de uitzending, al heb ik geen hekel aan hem. Verder zat Wilfried de Jong er. Geen idee waarom. Hebben ze in België niemand meer die wat over wielrennen kan vertellen?

De Avondetappe dan. Jammer dat Dionne de Graaf het presenteert. Volgens mij heeft ze niet veel met wielrennen. Wel leuke gasten, vooral Fabio Jakobsen.

Straks nog even een herhaling van de talkshow van Sander Kleikers opsnorren.

ChefSpijker

Ik snap de kritiek op Tour du Jour ook nooit zo. Ja het ziet er allemaal wat minder gelikt uit, maar het gaat inderdaad wel over de koers met gasten die ook allemaal echt wat met wielrennen hebben. Het is allang niet meer dat 'schijtlollige' programma van wat jaren geleden waar rondemissjes en Dries Roelvink komen opdraven om de tijd te vullen. Qua diepgang wat mij betreft de beste nu. Maar het is maar net waar je van houdt natuurlijk. Een ander wil wellicht puur het Tourgevoel proeven en vindt al die randzaken wel interessant die ze bij een Avondetappe en VLV bespreken.

Laatst gewijzigd
rennerske

Parijs is nog ver maar op grond van gisterenavond:
Vive le Velo: 7,5
Tour de Jour: 7,5 dankzij extra bonuspunt Boogerd
Avondetappe: 5 dankzij extra minpunt vanwege de Giechelgraaff ( hoewel Jakobsen wel heerlijk ontwapenend en innemend was)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik vond de avondetappe niet verkeerd.. Dione is inderdaad niet de juiste persoon voor dat programma. Zou liever Henry Schut het zien presenteren maar de gasten waren goed. Vond dat bij Vive la velo weer een stuk minder..

Stevo

Tour du Jour vind ik het meest wielerinhoudelijk. Alleen al de opmerking van Boogerd dat Teunissen als enige een tandje zwaarder had staan in de sprint. Geen andere analist over gehoord. Knap gezien!

De Avondetappe is minder inhoudelijk over het wielrennen maar de filmpjes over Merckx en Bahamontes vond ik heel onderhoudend en Jan Mulder blijft een heerlijke, jongensachtige, romantische geest, waar ik graag naar luister.

Bij alle heldenverering van Merckx vind ik wel dat er tenminste één journalist had mogen opmerken dat "de grootste wielrenner aller tijden" drie keer betrapt is op het gebruik van doping. Het zou de objectiviteit van de berichtgeving over Merckx goed doen en zijn heldendom nuanceren.

04398

Probleem bij de avondetappe is dat de NOS niemand heeft die het programma zou kunnen presenteren, zoals de belg Karl heeft zo iemand heeft de NOS gewoon niet. Vive le velo was prima gister, blijf het een saaie presentator vinden maar Boogerd is wel altijd prima om over wielrennen te horen praten.

Spurter

Dat ben ik wel met je eens. Je komt dan al snel in het bekende kringetje van Tom Egberts, Henri Schut en Sjoerd van Ramshorst. Alle drie ook niet veel als je een wielerprogramma iwlt maken. Maar vast niet slechter dan Dionne.

Tour de Jour nu met weer 3 wielergasten. Wel vreselijk dat van Moorsel daar zit met een aangeleerd Rotterdams accent.

rennerske

'@ spurter. Fijn dat je dit even meldt, altijd gedacht dat het aan mijn overgevoeligheid lag.. Vreselijk nep-accent.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Spurter toch is het niet abnormaal.... mijn broer is bijvoorbeeld naar het oosten van het land verhuisd 20 jaar geleden en die heeft zijn Amsterdamse accent ook ingeruild voor een achterhoeks accent.. de 1 schijnt daar gevoeliger voor te zijn dan de ander,

kielabokki

Met wie je omgaat raakt je besmet. Eerder vreemd dat je bijv. na 20 jaar Amsterdam nog Limburgs praat.

FDJ

Tour du Jour bij dat de slechtste van alle programma's. Bart Nolles weet totaal geen sfeer te creëren. Zaterdag zit daar een of andere nobody een uur lang met een pet op en gisteren het duo zijlaard wat altijd al nep is.

pirazzi

rebus kasper asgreen

Goed! De tweede is Caleb Ewan gok ik.

1 2 ... 60 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.