Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 62 ... 75 76
rennerske

Voorheen was Jacobs als vaste sidekick bij TdJ iets teveel Jacobs van het goede, maar gisteren vond ik hem prima te pruimen en marketingtechnisch gezien in ieder geval origineler dan die louter opendeuren intrappende sportmarketeer bij de Avondetappe. In navolging van Maynard Keynes opperde Jacobs: “ Als Jumbo Dumoulin wil halen doen ze toch gewoon 10 cent op een pak yoghurt”

Laatst gewijzigd
kielabokki

Dieptepunt gister was de vraag van Nollens: Michael, is de etappe van morgen zo’n dag waarop je de Tour niet kan winnen maar wel verliezen?

Tering hee, als er iemand ooit ongeschikt was om een wielerprogramma te presenteren. Genee was al niet gezegend met enige kennis, maar die Nollens is wel heel erg.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Nolles is dat die gast die kijkt alsof er net iemand stiekem een megadildo in zijn kont geramd heeft ?

josemanuelfuente

Heeft Marijnissen die niet zelf nodig?

Jacco van Stierop

De Avondetappe is helemaal vastgeroest, waarom ze dit format handhaven is een raadsel, en een kirrende Dione “het is hier pràààchtig” de Graaf wens je zelfs je ergste vijand niet toe. Als het gesprek de inhoudelijke kant dreigt op te gaan wordt snel de oergezellige rebus aangekondigd. Het moet voor de verachtte, als imbeciel behandelde kijker immers wel lekker knus blijven.

Tour du Jour is al wat beter te verteren. Nolles is inderdaad nogal houterig maar vorig jaar werd hij na een dag of 10 wel wat losser dus wie weet komt het nog goed voordat we de Alpen ingaan. Boogerd is natuurlijk een kei van een sidekick; zonder hem zou het programma direct volledig instorten. Het grote minpunt is huiskneus Filemon voor wie veel te veel tijd wordt ingeruimd; het op zich prettige tempo wordt ernstig ondermijnd door die flauwekul.

Verwachtingen worden zelden waargemaakt bij Vive le Vélo. De intentie zal zeker zuiver zijn, de toon is niet onaangenaam maar men dwaalt soms wel erg af van de koers en het is erg stoffig, suffig zelfs. Mag beslist veel meer vaart krijgen, je blijft toch altijd met de ‘Gymnopédies’ van Satie in je hoofd zitten als het programma allang is afgelopen.

rbc1912

Ik heb bij VLV en DA altijd het idee dat het zo 'beschaafd' mogelijk moet zijn. Zo van: kijk mij eens goed mijn glas rode wijn optillen

Retro Lex

Let wel. Een lokaal geproduceerde wijn. met een authenieke geitenkaasje geparfumeerd met lavendel

kielabokki

Jacco, genoten van uitspraken zoals Epperneej? Zal vanavond wel Mullhaus worden.

Tergend. Weet er ook helemaal niks van.

Jacco van Stierop

Tja, stel je voor dat je ieder jaar uitgezonden wordt naar de Giro en/of Tour. Waarom zou je dan meer dan 3 woorden Italiaans of Frans moeten beheersen? Met een 7 voor Engels op je Havo-eindlijst kom je er toch ook? Dan moet je jezelf gaan voorbereiden en dat kost tijd en inspanning, dat is niet de bedoeling. Bovendien is het veel belangrijker dat je ongedwongen kunt geiten met echte wielrenners als Tjallingii, Roy Curvers en Koen de Kort, en schijtlollige itempjes kunt maken zodat iedereen kan zien hoe koddig je bent. Tuurlijk, het is pure minachting voor de kijker, maar hé, zo werkt het.

Poeksel

Iemand in de redactie van de aondetappe heeft een kekke muzieksmaak, want ik hoorde https://www.youtube.com/watch?v=_LpmrZbTu1o (Bishop Allen) en https://www.youtube.com/watch?v=94IMfEvXtl0 (Spoon).

LutsenkoFan

Ik heb gisteren en vandaag Vive le Velo en de avondetappe gekeken en snap het geklaag niet helemaal.

Vond het beide avonden prima en goede gasten op die sportmarketeer na.
Theo Bos vind ik echt top, is duidelijk met wat hij ziet. Zoals bijvoorbeeld dat met Thomas met zijn voorbereiding helemaal niet zo slecht was en de ploeg duidelijk in mindere doen was.
Lubberding en Nys ook leuk vandaag.

Vive le velo ik luister graag naar de gast die er gisteren en ook vandaag weer was, Bert de Backer.
En leuke items altijd er tussendoor.

FDJ

Ik snap de kritieken op de Avond etappe en Vive le velo ook niet zo. Je moet niet vergeten dat dit soort programma's een breder publiek moeten trekken dan alleen de echte wielerfan.

Het moet ook een beetje het zomergevoel en het Frankrijk gevoel opwekken bij het bredere publiek. Daar slagen beiden echt heel aardig in.

Daarnaast maakt het bij de Avondetappe wel uit wie er als vaste man zit uit de wisselende poule. Ik vind Nelissen een verschrikking. Hoe hij ook weer reageerde gisteren op Dumoulin en Sunweb. Alsof hij een paar oud renners toekijkt alsof ze nog nooit iets van wielrennen hebben gezien.

Theo Bos is echt een aanwinst voor de NOS. Wat een rust gaat daar vanuit, maar wel elk woord is raak. Hele goede analyses.

Tour du Jour blijft niets. Het dieptepunt was nog dat tergende puberale gedoe tussen Zijlaard en Van Moorsel. En dan die saaie doedel van een presentator.

Tour de L1mbourg ook weer prima. Gezellig sfeertje aan tafel en vaak leuke gasten.

oborobo

Dieptepunt die filmpjes met Kasper van Kooten!

josemanuelfuente

Bos is een aanwinst

master-pieter

Clement werd even kritisch bevraagd. Vond ik wel goed van de presentator bij tour de jour. Je kon duidelijk zien dat Clement er geen trek in had

xistnc

De media heeft het gedaan, aldus Stef Clement.

leegloper

Stef Clement reageerde erg zwak en laf. Meteen resoluut "nee", "zegt wat over onderbuik Nederland" en "verkeerde interpretatie". Het was een vrij duidelijke dopingverwijzing, maar nu kapte hij alles af. Wel mooi dat ze hem die beelden uit de ploegbus in de Giro lieten zien, maar de interviewer had nog een tikje mogen doorvragen.

xistnc

Het was helemaal geen duidelijke dopingverwijzing, zelfs geen onduidelijke. Het was een onhandig verhaal op een onhandig moment, waarvan hij had kunnen en moeten weten dat 'de media' ermee aan de haal zouden gaan. Maar hij neemt nergens verantwoordelijkheid voor.

greeny

gelukkig is het stef gelukt roglic zo te onthutsen dat ie de giro die al binnen was volgens 77% van dit forum niet won. knap van onze stef, misschien kan ie ook wat woordjes over dat bestuur van die hindoeschool zeggen, zijn we daar ook weer vanaf

master-pieter

Xistnc helemaal met je eens. Vind Clement altijd wel sympathiek dus geloof ook zeker niet dat hij Roglic wilde afvallen en al helemaal niet zijn ploeg (waar hij werk voor doet/deed). Wel een nadeel dat hij dingen voor de NOS doet want als je dan uitgesproken bent dan word je er op gepakt. Had wel beter moeten weten.

leegloper

'@xistnc,
Ik neem aan dat hij dat ook wist.

kielabokki

Wat een onzin. Het was een legitiem punt dat hij maakte.
N
Stef is als analist gewoon consequent kritisch. Moet meneer ubergod zelf ook eens proberen i.p.v. zielige gepasseerde vetes uit te vechten adhv flinterdunne vergelijkingen. Bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd
Johnny7

Stef Clement is echt een droeftoeter die zijn inkomsten bij Jumbo niet wil kwijtraken en er daarom maar omheen lult. Als je zo uitgesproken wilt zijn geef dan ook gewoon toe wat je echt bedoelde.

kielabokki

Dat er dubbele moraal heerst. Wat viel daar niet aan te begrijpen?

xistnc

Groenewegen bij Vive le Velo[/url]
Natuurlijk vooral om te vertellen hoe sterk en belangrijk Van Aert is en hoe straf de prestatie van die andere Dylan was.

En over kinkie binkie. Tja, dan is daarna natuurlijk je karma lek qua kans op de gele trui.

1 2 ... 62 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.