Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 7 ... 75 76
Purito

Dat is Sjef zijn stokpaardje. Ik hou er wel van. Mooie kerel.

Laatst gewijzigd
Sagan=hulk

Van Gils in het Russisch :p

Kingstown

'@Tristania:

Je gebruikt een heel belangrijk woord wat in bijna alle Nederlandse TV-programma's de boventoon voert. Het moet vooral "gezellig" zijn. Dat is voor een groot deel van de Nedelanders erg belangrijk. Persoonlijk heb ik daar niet zoveel mee en dus mijd ik zulke programma's meestal.

Purito

Ik zie een nieuwe rol weggelegd voor Keisse.

Is scherp, adrem, grappig en heeft een mening. En zelfs over zijn eigen ploeg vertelt hij leuke dingen.

Sagan=hulk

'@Purito

Stuur een mailtje naar Sporza. Ze zullen het dan zeker noteren.

nickdt

Ja, misschien dat Keisse op den duur Wuyts kan vervangen.

Retro Lex

Sven Nijs al co commentator ( bij sporza) deed het ook niet slecht

Kobe

Deze avond wel een geslaagde avond met vive le velo.
Ik ben een grote fan van het programma maar gisteren was wel erg zwak.

Deze avond enkele leuke reportages geweest. Oa over Thomas de Gendt.
Ook goeie interviews met Stybar en Martin.

Accent werd vaak op Wouter Weylandt gelegd maar dat verdiend hij ook.

Ine

Dat interview van Sagan bij VLV: hilarisch!

"This is worst for me"
"Another second place"
en dan begint hij keihard zichzelf uit te lachen 😂

Toch mooi als je alles zo kan relativeren 😀

MaukeBollema2

Sagan is een mooie gast. Ook mooi die opmerking van Vannieuwkerke op het eind: "Nu moet Lieven voor morgen weer een nieuwe taal leren". IJdelheid kan hem niet ontzegd worden, maar verdomd, dat Russisch van Lieven klonk niet slecht.

blokkie5

Tour de Jour gaat me steeds meer bevallen. Als Genee nou maar iets meer wielerkennis had en iets minder vaak discussies onderbreekt met grappen waar hij alleen zelf om kan lachen...
Nog ff de camping verlaten voor een sfeervollere locatie en je bent er hoor!

Materazzi

Tour de Jour is mooi zo, sfeervollere locaties, wordt het programma beetje over de top en heeft het programma in dit format ook niet nodig. VLV ook mooi, wel afhankelijk van de gasten, maar dat is in elk programma. NOS Studio Tour, is niet alles, maar pik het toch maar mee... Voordeel van nu vind ik dat alles mooi achter elkaar wordt uitgezonden en dat ik niet hoef te kiezen tussen wielerprogramma's. Ik hoop trouwens dat Gert Jakobs lekker wegblijft, slechtst denkbare gast voor een programma dat de weg omhoog heeft gevonden als Tour du Jour

tristania

'@Kingstown: Jij houdt niet van gezelligheid:)

Verweggistan

Ze hebben de kapper van Karsten Kroon uitgenodigd zie ik ;)

djoriana

een wel heel fout reclame filmpje!
https://www.facebook.com/AirAstanaInternational/videos/869359393112806/?fref=nf

Javier

Vandaag voor de tweede keer Tour du Jour gezien en ik moet zeggen dat het echt duizend maal beter liep dan de eerste aflevering met onder andere Leontien van Moorssel. Programma heeft mij aangenaam verrast en ik vond het zeer leuk om naar te kijken.

Studio Tour al sinds zo'n 2 dagen niet meer gezien en ook niet teruggekeken. Leuk programma hoor, maar het voegt weinig toe.

krypton

Met Boogerd en Planckaert hebben ze bij Tour du Jour wat mij betreft ook gewoon twee hele goede vaste gasten. Alleen Genee als presentator hoeft voor mij niet zo nodig. Liever iemand die een lager SBS-gehalte heeft.

janwillem92

Ik vind tour du jour ook goed te pruimen. Hangt van de gasten af maar ik stoor me niet aan genee. Als door sterke gasten hij niet in het middelpunt komt is het prima. Vooral omdat hij een van de weinige presentatoren is die mensen midden in een lang verhaal van gezever afkapt die voor de kijker niet ongemakkelijk overkomt.

Kristoffan

Leuke aflevering van Tour Du Jour, overigens wordt Klootje Kriekeljon ook nog gemeld door onze Eddy.

Purito

Frank Evenblij is gewoon een topgozer. Heeft inmiddels veel ervaring met het portretteren/interviewen van renners, heeft een hoge gunfactor, veel humor en is een vakman. Tour du Jour is inderdaad uitstekend te pruimen. Ook een stuk inhoudelijker dan in de tijd met Jacobs.

Klootje Kriekeljon

Er is maar 1 slechte kant aan Frank en dat is dat hij van Den Haag naar Amsterdam verhuisd is. Dat kan natuurlijk niet he.

Kristoffan

Vanavond weer Frank bij Tour Du Jour, de 3e dag alweer. Het is dat het Frank is maar als een Blijlevens 3 dagen bleef keek ik misschien niet meer.

Avatar of
Nick Doup
admin

'@Kristoffan
Ze houden bij TDJ nu elke keer een gast drie dagen. Zodra ze van camping/locatie veranderen komt er een andere gast. Ik weet niet wie ze de komende dagen nog uitnodigen, maar ik vond Edwin Winkels en Frank Evenblij goede gasten voor het programma.

Klootje Kriekeljon

Edwin Winkels vind ik ook niet zo verkeerd. Maar die man hoort zichzelf wel heel graag praten, vooral in het Spaans. Beetje pijnlijk dat Boogerd en Planckaert de hele tijd onderbroken worden door een relatieve nobody. Je moet die kop van Boogerd eens zien als Winkels zijn mening geeft, dat zegt genoeg.

Hedzer1

Wat is er zo "top" aan Frank Evenblij? Dat hij een leuke, sympathieke jongen en family man is, dat geloof ik ook wel, en zijn imposante overgewichtlijf (hij rookt er ook nog eens gezellig bij) heeft iets koddigs, aandoenlijks en is natuurlijk levensgevaarlijk, maar dat vinden wij wel leuk, iemand die zo spot met zichzelf en de wetten van een gezond leven, en dat in de entourage van topsporters.

Maar laten we Frank Evenblij eens beoordelen op zijn journalistieke prestaties. Waar hebben we het dan precies over?
In elk interview stelt Frank Evenblij eerst een quasi serieuze vraag aan de geïnterviewde, die braaf antwoordt, waarna Frank het gesprekje anytime en zo snel mogelijk probeer te trekken naar lacherige onderbroekenlol sferen.

Frank Evenblij is absoluut niet in staat 10 minuten iemand serieus te interviewen. Dan is hij namelijk allang verveeld geraakt.
Frank Evenblij is namelijk ook helemaal niet geïnteresseerd in de persoon die hij interviewt. Welnee. Frank Evenblij is alleen geboeid door zichzelf.

Journalistiek inhoudelijk heb ik Frank Evenblij nog niet één keer op een interessante of relevante vraag of opmerking over wielrennen kunnen betrappen. Hij weet er inhoudelijk eigenlijk amper wat van, in ieder geval veel minder dan de gemiddelde wielerflitser, en bewandelt slechts de al jaren en jaren begaande en volledig cliché uitgetrapte paden.

Dieptepunt tot nu toe vind ik de Bassie & Adriaan verkleedpartij op een Zwitserse col. Frank legitimeert deze dwaze actie met de onderbouwing dat hij wilde onderzoeken of Nederlandse renners het leuk vinden tijdens de koers aangemoedigd te worden door supporters die verkleed zijn.
De nuance is: Nederlandse renners, vandaar Bassie & Adriaan, want Cancellara heeft natuurlijk nog nooit gehoord van B&A.
Aha, Frank, goed over nagedacht, zeg!
Frank denkt namelijk ook nog wel na, hoor, over zijn clowneske performances, in de scenery van de topsport. We moeten zeker niet het idee krijgen, dat Frank zomaar wat doet.

Tekenend was de schaamte bij zijn compaan Erik Dijkstra, na deze wanstaltige act. Maar bij Frank geen spoor van schaamte.

Frank Evenblij wil natuurlijk een entertainer zijn, een artiest, een jongleur, een clown, inderdaad, iemand die op het marktplein een kunstje doet en een kring van toeschouwers om zich heen nodig heeft, om na zijn act met de pet te kunnen rondgaan.
Hij hoort thuis in een theater of een circus en probeert via de topsport, altijd verzekerd van veel aandacht en exposure immers, een bekende entertainer te worden.

Frank Evenblij heeft niets van een serieus te nemen sportjournalist. Helemaal niets. Hij misbruikt het decor van de topsport voor zijn eigen ambities en ego.

Het is jammer dat de in het wielrennen veel en veel beter ingevoerde Erik Dijkstra, die wel een inhoudelijk serieus te nemen sportjournalist is, zich door deze pipo zo laat meesleuren in nietszeggendheid in hun samenwerking.

1 2 ... 7 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.