Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 6 ... 75 76
Javier

Studio Tour zo vroeg is juist een verademing. Check die kijkcijfers!

Pingdo

Ook ik vind Tour du Jour helemaal niet slecht. Een beetje dollen maar ook veel serieuze praat. Goede gasten en elke dag een live interview met een renner.
Het Jeu des Boules hoeft van mij niet, maar ook Studio Tour Heeft een historisch element erin. Het telkens op en neer schakelen om niets naar Dionne is irritant. Ook omdat we dan tegen die half kale kop van Gert zitten te kijken.

Vive Le Velo kan ik niet aan, maar als het nog trager is dan Studio Tour. Dan haak ik af. Zo oud ben ik nog niet

Laatst gewijzigd
pirazzi

Ja dat klopt ik viel gisteren ook in slaap bij Vive le velo.

Di_Rossi

Studio Tour scoort inderdaad hoge aantallen kijkcijfers nu rond de 800 duizend, alleen als je kijkt naar deze week verliezen ze elke dag ca. 100 duizend kijkers.
Er zit dus een trend in en als ik om mij heen kijk (n=1) kijken er al een aantal mensen niet meer.

Ben benieuwd waar ze uiteindelijk op uitkomen.

LyndaLid

Ik vind het probleem met Studio Tour echt niet het tijdstip, de Avond Etappe vond ik juist te laat.

Het grote probleem is die Gert, die kan er echt de ballen van. Hij meent het allemaal wel goed, maar weet sowieso te weinig van wielrennen. Dat kan je echter als redelijke presentator nog wel oplossen, maar hij kan gewoon geen gesprek leiden. Er wordt een verhaal verteld, en zonder enige doorvraag of feedback zegt ie "... Ja. Wij gaan naar de quiz" of naar Dione of wat dan ook. Dat is echt wel eens schrijnend om naar te kijken, hopelijk zien ze dat bij de NOS ook.

Laatste man

Voor werkende mensen is Studio Tour gewoon een rot tijdstip. Blijkbaar wordt daar niet aan gedacht bij de Publieke Omroep.

Utrecht19

Tour du Jour vind ik een goed programma. Luchtig maar wel echte kenners aan tafel. Tuurlijk is Gene niet de wielerkenner maar het is wel een goede presentator. Plankaert is een beetje ala Van der Gijp, humor maar zegt toch ook wel zinnige dingen. Toch had ik ook Danny Nelisse altijd graag aan tafel zoals in de eerste jaren.

Studio Tour is het net niet, vanuit een saaie studio en steeds dat overschakelen naar Dionne zodat zij kan zeggen "dan nu de etappe van vandaag in samenvatting" is gewoon irritant. Daar moeten ze volgend jaar even iets anders gaan bedenken als format.

Vivo le velo is gewoon een deskundig en rustig programma. geen rare fratsen zoals bij tour de jour maar wel veel sfeervoller dan Studio Tour. Heb alleen de aflevering overgeslagen toen Tom Boonen kwam. Kan ik dan weer niet naar luisteren.

JamesEvans2014

Het concept van vive Le velo is gewoon slecht. Je kan je programma niet in handen geven van de gasten. Zelden zo saaie aflevering gezien als die met Rik Verbrugge en de zus van Greg. De NOS is een lachertje en Tour du Jour moet af van Genee en Planckaert. Ik wil kenners zoals Boogerd en Nuyens horen, geen clowns en omhooggevallen journalisten.

Javier

'@James

Planckeart is toch ook wel aan te duiden als kenner?

MaukeBollema2

Eigenlijk is het allemaal niet zo ingewikkeld met dit soort programma's: je moet goede gasten uitnodigen, ze goede vragen stellen en ze laten praten.

Bij StudioTour hebben ze wel goede gasten, maar worden er geen goede vragen gesteld, en wordt er na elke half minuut discussie geschakeld, meestal naar Dione, die dan het klassement voorleest of iets dergelijks.

Tour du Jour kijk ik niet vanwege die enge Genee, maar je hebt daar goede gasten zoals Boogerd, die misschien goede vragen krijgen, maar vervolgens zal Genee met zijn misplaatste meligheid mogelijke inhoudelijke discussies dwarsbomen.

Bij Vive le vélo stelt Vannieuwkerke meestal redelijk goede vragen, en laat zijn gasten uitpraten. Dat het programma daardoor wat trager is, soit. Bij de Tour hoort dat trage zomeravondtempo. De kwaliteit van de afleveringen bij Vive le vélo is wel wisselend, maar dat heeft vooral met de gasten te maken.

DeTourwinjeinbed

Helemaal eens met Maukebollema2,

Studiotour vind ik daarnaast ziel missen. Het heeft totaal geen charme in zo'n kale studio. Daarnaast kan de presentator er niks van ook al bedoeld hij het goed. Dione fleurt het altijd goed op, en de gasten zijn wel interessant.

Tour du Jour, nou moeten we het daar nog over hebben? Ik vind cultuurbeleving altijd vrij belangrijk bij de Tour de France. Als je dan zo'n over nederlandse camping decor erachter ziet met mensen die er niks van snappen(ik heb het niet over de gasten) + Genee...

Vive le Velo vind ik een verademing. Misschien waren er gisteravond met Rik verbrugge en mevr. van Avermaet wel de meest saaie gasten gekozen. "denk je dat greg kan winnen morgen?" " ja zou zo maar kunnen..." Tja zulke antwoorden. Inhoudelijk vind ik het veel beter en het heeft veel meer charme dan de 2 bovengenoemde. Vind het toch schrijnend dat ik naar een belgische zender moet hiervoor. Ben allerminst fan van Mart, maar begin hem bijna te missen...

Laatst gewijzigd
Bettinwel

Elk programma heeft zijn eigen publiek: Du Jour voor het volk, Vive Le Velo voor de filosoof en StudioTour voor de wieler/sportenthousiast, ik "vreet"het allemaal.

Henk Lubberding verdient een eigen talkshow: Elke zin is raak.

Verweggistan

'@detourwinjeinbed: #virtueleavondetappe

Purito

Het argument dat Vive le Velo inhoudelijker is, snap ik niet altijd. Ik heb het idee dat, hoe vaker je zoiets zegt, je er vanzelf in gaat geloven. Ik heb bijvoorbeeld tijdens een uitzending eens gelet op het aantal minuten dat Karl en zijn gasten spraken over de verhouding tussen de grote vier (na de rit met aankomst op de Muur): welgeteld drie a 4 minuten. Voor de rest ging het alleen maar over de carrières van Benoot en Nys en andere 'randzaken'.

Nu snap ik wel dat dat ook besproken moet worden, maar Tour du Jour heeft bijvoorbeeld veel meer aandacht voor de strijd tussen de favorieten en de daadwerkelijke etappe. Dus in dat opzicht is TdJ weer inhoudelijker.

Overigens is het item met Lieven wel een absoluut hoogtepuntje.

Purito

Ik heb me overigens wel doodgeërgerd aan Lubberding en Blijlevens gisteren tijdens Studio Tour. Man man, heeft zo'n Blijlevens niet door dat hij overkomt als een totale domoor en simpele ziel, als hij zegt dat hij het 'wel irritant' vindt dat er tijdens de etappe beelden worden getoond van de kerkhoven en monumenten ter herdenking van de slachtoffers in WO I?

Dan verdwijnt werkelijke elke sympathie voor zo'n iemand.

Laatst gewijzigd
MaukeBollema2

'@Purito: inderdaad een oerdomme reactie, al weet ik niet of hij eigenlijk het schakelen naar kastelen e.d. bedoelde . Maar eh... Had je nu dan nog wel sympathie voor Blijlevens?

Laatst gewijzigd
Purito

'@MaukeBollema2
Nee ook niet echt. Vond het altijd al een rare man. Maar hij begrijpt blijkbaar ook niet dat het showen van al die kastelen een (belangrijke) voorwaarde is om een Tour te kunnen uitzenden.

Klootje Kriekeljon

Wat dacht je dan van: "Ik heb niet gelogen. Ik heb de waarheid niet gezegd."

En hoppa zonder schaamte zit ie weer in een talkshow.

WEG!

Laatst gewijzigd
MaukeBollema2

Blijlevens begrijpt sowieso niet zo heel veel. Vond hem ook altijd al een rare kerel, maar elk restje sympathie is wel verdwenen na die docu waaruit bleek dat hij en Voskamp Priem voor die EPO-zaak lieten opdraaien. Misselijkmakend, zo'n kerel zou je van de tv moeten weren.

Purito

Inderdaad mannen. En de NOS maar schijnheilig het wielrennen kritisch benaderen.

Javier

Kwam Blijlevens laatst tegen. De beste man stond lekker een sigaretje te roken.

Utrecht19

Kan iemand die Jef Rademakers uit tour de jour halen. Wat een iritante gast is dat met zn gezever

Laatst gewijzigd
tristania

Lijkt soms alsof je als wielerliefhebber Vive le Velo een geweldig programma moet vinden. Hangt heel erg van de gasten af. Gisteren was het slaapverwekkend.
Tour de Jour vind ik steeds beter worden. Tis tenminste een levendig programma. Hoor sommige mensen wel eens zeggen dat het geen wielersfeer uitademt. Ach, die mensen zijn nooit bij een wielercriterium geweest haha. Ik vind het gewoon een gezellig programma.
Het programma van de NOS. Ze hebben leuk gasten. Ik vind die blonde presentator tegenvallen. Bovendien is het te vroeg. Om echt de nieuwtjes te hebben zou beter zijn wat later op de dag zijn. Ze lopen hele tijd interviews mis.
Ja, ik zie het liefst een programma met Wilfried de Jong, Henk Lubberding en Rob Harmeling:)

JamesEvans2014

Blijlevens is inderdaad maar een eng mannetje. Lubberding vind ik ook niet zoveel, lijkt me nogal zuur en voornamelijk vol van zichzelf. Rob Harmeling slaat soms door, al heeft hij oprechte passie voor de sport en daar kan ik wel goed naar luisteren. Steven Rooks en Peter Winnen vond ik voorgaande jaren ook altijd wel zinnige dingen zeggen.

LyndaLid

Ik vind Tour du Jour nu toch ook wel steeds beter worden, Genee laat zijn gasten meer uitpraten en het gaat meer over wielrennen. Ik moest wel lachen om die Sjef, maar hij begon vreselijk irritant met al zijn verhalen over God en Jezus in het peloton. Dat kapte Genee op een gegeven moment trouwen wel keurig af, goed werk. Daarna had Sjef een keiharde SPOT ON analyse over Ducrot en in mindere mate Wuyts.

1 2 ... 6 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.