Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 5 ... 75 76
Quick step minded

'@Sagan=hulk
Op welke zender ga je de avondetappe bekijken, als ik vragen mag?

MaukeBollema2

StudioTour is echt heel matig. Die presentator krijgt geen gesprek op gang, het zijn allemaal losse zinnetjes. En voor het geval het ooit wel op gang mocht komen, dan wordt er om de haverklap, vaak zonder duidelijke reden, overgeschakeld naar Dione de Graaff. Dione is een hartstikke aardige meid, maar ze heeft in haar hele leven nog nooit een goede inhoudelijke vraag gesteld. Het is echt schrijnend.

TourduJour kijk ik uit principe niet, omdat Wilfred Genee een in- en in slecht mens is.

Blijft over: Vive le vélo. Een lichtend voorbeeld. Vannieuwkerke is echt een uitstekende presentator.

LyndaLid

'@ mauke

Lol, dat van Genee vind ik dus ook. Daar straalt echt vanaf dat ie zijn eigen kinderen nog zou verkopen voor een beetje publiciteit. Daarnaast weet ie ballen van wielrennen, luistert ie weinig naar zijn gasten en onderbreekt ie ze steeds. De absolute tegenpool van Van Nieuwkerke.

Wat betreft Dione heb je ook gelijk, en die presentator is echt heel erg onwennig en weet duidelijk te weinig. De gasten daarentegen houden het niveau nog enigszins op peil, dat doet Boogerd overigens in zijn eentje bij Tour du Jour. Die man weet gewoon echt veel en ziet duidelijk veel in en over de koers.

Maar ik kwam eigenlijk hier om eens even lekker op Edwin Winkels af te geven. Wat een f*cking druif is dat. Wie denkt ie wel dat ie is, met zijn achterbakse messteken richting Mart (de enige reden dan Winkels op tv is) en zijn praatjes alsof ie meer over het peloton en de vermoeidheid van renners weet dan degenen die naast hem zitten. Het enige chille aan hem is dat ie veel over de Spaanse renners weet en de media daar goed volgt. Maar ik kan wel kotsen van hoe goed die man zich voelt als ie over wielrennen mag praten met mensen die het (behalve Genee) eigenlijk allemaal beter weten. Bah.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik vond vandaag Tour du Jour nog redelijk te pruimen met deze gasten. Marc Wauters is een verademing vergeleken bij Planckaert. Als ze nu alleen die Genee nog vervangen dan zou het echt nog wat kunnen worden. Helaas is Eddy morgen weer terug en dan begint de ellende weer.

MaukeBollema2

'@Lynda, zijn we het toch eens eens. Ik kan me nog goed herinneren dat Danny Nelissen dopinggebruik toegaf bij Genee. Heel het gesprek is Genee bezig geweest Nelissen te ondervragen naar dopinggebruik van Boogerd, want dat zou pas echt een scoop zijn. Wat een enge, enge man is het.

Heeft Winkels alweer een paar keer "Balberde" gezegd?

Wheely

Prachtige televisie met Tony Martin bij Vive Le Velo. :D

Ine

Ik keek zo uit naar het interview met Tony Martin bij Vive le Vélo en dan komt Marc Coucke het verknallen met zijn midlifecrisis-polonaisegedoe :/

Klootje Kriekeljon

Zouden er nou geen mensen zijn die tegen die Mark Coucke zeggen: even een tandje minder zatte mafkees?

MaukeBollema2

Waarom moet er nou zo nodig altijd meteen geschakeld worden naar Dione de Graaff zodra het gesprek even op gang dreigt te komen? Laat de gasten gewoon eens even praten.

Laatste man

Sowieso voegt het weinig toe. Genee klaagde over zijn tijdstip. De NOS had dit ook moeten weten. Avondprogramma in de zomer is perfect.

Di_Rossi

Wat opvallend is dat Vive le Velo vorig jaar tussen de 500 -600 duizend kijkers had. Dit jaar zitten ze rond de 900 duizend de eerste dagen en zijn ze het best bekeken programma.

Zouden deze extra kijkers allemaal Hollanders zijn?

Laatst gewijzigd
MaukeBollema2

'@Di_Rossi: als je Twitter moet geloven, wel. Daar gaven heel veel Nederlanders aan over te gaan op Vive le Vélo.

Pédaleur de charme

'@Mauke

Hadden ze veel eerder moeten doen. Is al jaren beduidend beter dan de Nederlandse tegenhangers.

Van Studio Tour tot nu toe slechts flarden gezien. Minder slecht dan ik had gevreesd. Aardige interviews gezien, een paar leuke bijdragen van Herman en ook Marijn de Vries vond ik positief opvallen.

Toppie

Ik vraag me af wat is de rol van Wereldkampioen Kwiatkowski?

In diverse ploegen had ik hem als puntensprokkelaar, met name de heuvelop aankomsten, alleen bakt onze grote vriend er niet veel van.

Gaan we hem nog zien of schikt hij zich in de rol van luxe knecht voor Uran, Cav en Martin..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Toppie volgens mij post je in het verkeerde topic, dit heeft toch weinig met tour tv programma's te maken ;)

Purito

Tour du Jour steekt ver boven de andere programma's uit. Ik vind Winkels verre van vervelend. Hij is alleen wat lang van stof, maar voor de rest best goed te pruimen. Eddy gaat inderdaad vervelen. Was leuk het eerste jaar, maar het trucje kennen we inmiddels wel.

Vive le Velo is op sommige dagen erg goed, maar zoals vandaag ook dodelijk saai.

Dat programma op de NOS is helemaal om te schieten. Wat is dat saai zeg. Al hoef je al die programma's niet te kijken om wat op te steken van het wielrennen.

Al met al valt het niveau van de programma's wel tegen.

LyndaLid

Pfffff eerste keer Vive le Velo aan het kijken vandaag.

Is het al de hele Tour zo saai?! Man, het is dat ik fan ben van Karl, maar hier gebeurt ook echt heeeelemaal niets!

Pédaleur de charme

Nou vooruit Purito, dan zal ik nog eens naar Tour du Jour gaan kijken. Al jaren geleden afgehaakt omdat ik Genee te glibberig vind en het programma gemaakt leek voor iedereen behalve wielerliefhebbers, maar misschien is het inmiddels verbeterd. Vive le Vélo is inderdaad niet elke aflevering even sterk, maar in elk geval gemaakt door mensen met passie voor & verstand van de wielersport.

Laatst gewijzigd
Di_Rossi

Tja Marc Coucke kan niet elke dag feestend door het beeld knallen...

Ik vind het juist prettig kijken dat het tempo wat lager ligt. Niet dat hap snap van studio Tour. Een verademing vind ik.
Interview in het restaurant bij Lotto Soudal was top.

123poetertjes

Dit is inderdaad niet de meest boeiende uitzending, maar het format is ook wel heel erg op de gasten ingesteld en die moeten dan wel een beetje leuk zijn.
Greg lijkt trouwens wel heel erg op zijn zus.

Verweggistan

Ik moet inderdaad zeggen dat Tour de Jour aan het verbeteren is; de eerste dagen maakte Genee duidelijk dat hij er geen zin in had en onderbrak hij iedereen. Nu laat hij Boogerd uitpraten en reageren de gasten meer op elkaar; er zijn ook alleen maar wielergasten, dat scheelt stukken en een stuk minder suffe sponsor'items'. Winkels houdt zich aardig koest met Boogerd die tegen hem in gaat. Interessante renners er ook bij: Wauters, Nuyens.

LyndaLid

Boogerd draagt echt dat programma, en dat doet ie helemaal niet gek. Is van alle personen die bij al die programma's zitten (na Karl van Nieuwkerke) de prettigste persoon om naar te luisteren. Maar hij weet natuurlijk wat meer dan Karl, en heeft verhalen, dus staat ie op 1.

Als Genee vervangen zou worden door Karl heb je het goede programma, alleen even de reclames eruit.

nickdt

Zat vandaag wel weer ff me hoofd te schudden tijdens Tour du Jour toen ze het over Ten Dam hadden. Genee zei dat Ten Dam zijn hoofd uit de kom had en de enige die scherp was en het door had, was Boogerd. Eddy lulde gewoon door. Studio Tour heb ik 1 keer gekeken, was geen touw aan vast te knopen, die kijk ik niet meer. Vive Le Velo was vandaag ongewoon saai, maar dat kwam door de gasten.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

'@nickdt: Dat was humor van Genee. Vond het zelf best leuk; want Genee weet dat Boogerd daar op 'hapt'.

ti-raleigh

Ik heb tot nu toe alleen maar Tour du Jour gezien ('s avonds laat de herhaling). En vind het best leuk. En dat komt inderdaad voor een groot deel door Boogerd. Zijn passie voor de sport slaat wel een beetje over op het programma. Gisteren met Wauters was prachtig om te zien, hoe ze elkaar als ex-Rabocollega's nog steeds lief hadden. Dat item met die krasse knarren op de tandem is ook wel leuk. Contador, die gewoon effe een praatje met ze maakt.
Het programma van NOS is gewoon véél te vroeg. Erg slechte keus. Volgend jaar gewoon weer een programma maken a la avondetappe.

1 2 ... 5 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.