Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 72 ... 75 76
xistnc

Ja, Eddy heeft een tijdje op pauze gestaan en mag nu zijn oude riedeltje weer afstoffen. Gelukkig wordt hij ook door veel van onze zuiderburen zelf al tot de orde geroepen. Dat is echter vermoedelijk niet het smaldeel dat zich hier op WF meldt.

ti-raleigh

Zo stuitend vond ik Eddy niet. Wat hij wil zeggen is dat Van Aert een ploeg om zich heen verdient die alleen voor hem rijdt. Zo vreemd is dat toch niet. Er zijn zo veel teams met slechts 1 kopman. Pogacar, Valverde, vd Poel etc.....
Dit gegeven werd dan vooral gebruikt als reden dat Van Aert nog geen échte dikke vette vis heeft gevangen, zoals WK of RVV. En dat standpunt kan ik best begrijpen bij onze zuiderburen.

xistnc

Nee, want te één-dimensionaal. Van Aert heeft al diverse hoofdprijzen gemist omdat hij ondanks een ploeg in steun niet goed genoeg was of iets tegenkwam wat los staat van de steun van de ploeg. Dat geldt ook deze Tour. In de kasseienrit gaat hij zelf onderuit en mist hij zijn mojo, naar Longwy kiest hij zelf voor een boeiende maar riskante vlucht.

Verder wordt gemakshalve vergeten dat er momenteel wat factoren meespelen die Van Aert wind mee geven. Een ontbrekende Alaphilippe, een falende Van der Poel, een Matthews-in-vorm waardoor diens ploeg een bondgenoot is.

Als Van Aert in een topploeg wil rijden, moet hij er op rekenen dat de steun die hij nu krijgt het hoogst haalbare is. Zo niet, dan kan hij gerust voor meer dan zijn huidige salaris terecht bij pak 'm beet Wanty, Cofidis of Lotto.

ti-raleigh

Ook jouw standpunt begrijp ik. Het is een typisch gevalletje wat als.....
Trouwens het hele Nederlandse contingent TJV-fans zag niks in een groene trui voor Van Aert, inclusief mezelf. En kijk waar we nu beland zijn.

arjenzvob

Uhm Ditwashet, het waren er 7.

SprintMaster

Bij Eddy Planckaert zit blijkbaar veel frustratie dat WVA niet bij Quick Step rijd. Maar daar heeft hij met Jakobsen en Alaphilippe geduchte concurrenten voor het kopmanschap. Ook de switch naar grote ronde renner werd door hem weer opgerakeld. Terwijl die discussie wel weg was.

Wheely

Kijk nu voor het eerst deze Tour Vive le Velo. Heb het niet getroffen met de aflevering. Boring.....

rbc1912

Vive le Velo is toch altijd boring? Net als De Avondetappe overigens. Soms krikken sommige gasten het niveau wat op, maar over het algemeen slaapverwekkende vertoningen
Tour du Jour was ook niet alles, maar daar werd soms gewoon lekker over de koers gekeuveld. Zonder het alleen maar over Nederlanders te hebben

oborobo

Leuke uitzending Avondetappe met Irene Schouten.

Romāns Vainšteins

Nou erg leuk ja: ‘ja bij schaatsen hebben we ook van..’

FDJ

Schouten was leuk in de uitzending.

Knetemann vind ik op dit moment een van de beste gasten in de talkshows. Durft een mening te hebben, kennis van de koers. Helemaal prima. Vorige week kwam Vive le Velo weer opdraven met Marijn de Vries. Een grote verschrikking. Zo gemaakt die vrouw.

Murcia

Marijn is kabbel de kabbel terwijl Roxane ook overeind blijft bij wat reuring. Beide programma's Avondetappe en Vive zijn nogal van de oppervlakkige gezelligheid. Het mag nooit schuren en daardoor is het dodelijk saai. Schouten ziet er goed uit maar voegde inhoudelijk niets toe en Danny weet meer dan dat hij zegt. Bij Vive zaten ze gisteren ongegeneerd reclame te maken voor twee grote bedrijven en hadden ze dorpsidioot Planckaert weer aan tafel, een uitzending van niks daardoor.

FDJ

Ik vind Planckaert juist een leuke en vermakelijke gast. Enthousiast, romanticus van de koers. Je ziet dat hij houdt van de sport.

Wheely

'@FDJ
Op een gegeven moment heb je hem wel gezien toch, tijdens het Vlaamse voorjaar vind ik hem nog wel wat toevoegen maar ben er nu wel klaar mee.

Maillot à Pois

Ik vind dat Vive le vélo sterk begon dit jaar, de afleveringen in Denemarken vond ik echt goed en interessant. Een ietwat omfloerste maar niet mis te verstane mening van Jan Bakelants over de zaak-Quinten Hermans ook, vraag me af of ie nog mee mag naar de Vuelta;-)
De laatste paar afleveringen inderdaad een stuk saaier. Lichtpuntje deze week was Cian Uijtdebroeks, wat een aangename en verstandige kerel en tegelijk iemand met een mening.

josemanuelfuente

Voor het eerst in jaren kijk ik minder Vive le Velo, waarom weet ik eigenlijk niet. Misschien omdat ik toch het liefst alleen maar oud-wielrenners en mensen uit de wielerwereld aan tafel zie. Zoals die bobo's van QuickStep en Soudal, spreekt mij totaal niet aan.

marilise

De bobo's van QuickStep en Soudal voegden niets toe an het programma en Eddy Planckaert kan ik niet serieus nemen, teveel comediant. . Vive le Velo maakt een uitgebluste indruk dit jaar. Was altijd wat stijfjes, maar had vaak goede gasten en was daardoor een prettige aanvulling op het gegiebel in de Avondetappe. Wat dat laatste programma betreft: Dione doet het dit jaar beter en laat gasten uitpraten. Dat is wel anders geweest in het verleden. Een schaatster hoeft voor mij ook niet. Sven Nijs, Danny Nelissen, Michael Boogaard: prima. Wel jammer, dat de gesprekken daarmee vreselijk aan de oppervlakte blijven. Zal te maken hebben met het gegeven, dat het programma gemaakt wordt voor de doorsnee van het publiek.

Murcia

Het grootste probleem is het strakke format van beide programma's en daarnaast het gebrek aan gasten met een echt verhaal. Dat leidt er automatisch toe dat we veel rubriekjes krijgen ipv diepgang. Je moet ook weten wanneer je met een vast item moet stoppen vind ik, de filmpjes van Neyrinck bijvoorbeeld kan ik nu wel dromen. Hetzelfde trucje qua beelden en muziek gaat na zoveel jaar stierlijk vervelen. Dione is nog steeds de vrouwelijke Tom Egbers, ze leest de autocue goed voor maar in gesprekken valt ze zwaar door de mand vooral als iemand afwijkt van het script zoals Dekker eerder deze week. Karl is in principe een veel betere anchor maar leent zich nu al jaren voor het slijmen met de Belgische favoriet van dienst. Ik ben een grote fan van Wout maar zelfs ik vind die overkill aan aandacht hemeltergend.

rbc1912

Jij zit ook vaak op mijn lijn zeg. Met betrekking tot Marijn de Vries heb je helemaal gelijk. Ze is aan zo'n tafel ook een hele andere dan op sociale media. Weegt haar woorden erg zorgvuldig en veel te kalm op de 1 of andere manier. Gemaakt vind ik een uitstekende verwoording. 'Rox' is echt een verademing. Vooralsnog groot fan van haar

master-pieter

Oei. Ik kijk net weer eens een stukje van de Avondetappe.
Die drie jongens van Jumbo zijn echt helemaal niet grappig. Zeer ongemakkelijk op tv.

master-pieter

Gelukkig. Het werd wat beter

molovin

'@master-pieter, ik vond het juist een erg leuke aflevering, als het niet zo vast gescript is en meer spontaan. Ook leuk om wat meer vanuit de ploeg zelf te horen.

oborobo

Kwam wel duidelijk naar voren,dat ze door de sterkte van de ploeg niet daar kunnen rijden waar ze willen.
Geen Tour voor Bouwman bijvoorbeeld.
Teunissen is einde contract,wil wel blijven maar heeft ook al andere contacten.
Voor Oomen wordt het ook lastig om bij Jumbo-Visma de Tour te kunnen rijden.
Teunissen gaf aan wat Benoit en van Hooydonck doen in de Tour,dat kan ik ook.

oborobo

Benoot.

De Zeboe van de Zoncolan

Als dat is wat je begrepen hebt van Teunissen, scoor je niet geweldig op begrijpend luisteren.

1 2 ... 72 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.