Wel een verademing aan deze Tour is de keuze tussen zenders. Eurosport voegt nooit iets toe met de uitzending. Die Bobbie na afloop is niets. Wiggins die vanaf de motor mensen toepraat alsof ze allemaal leken zijn en op een wijze dat je denkt hoeveel heeft hij gedronken. Voegt niets toe.
Blij dus met Sporza. Vive le Velo is het wielerprogramma bij uitstek. Goede gasten en eigenlijk alles is wielergerelateerd. De reportages van Sammy zijn ongeëvenaarde kunststukjes.
Bij de NOS is de avondetappe er wel op vooruit gegaan nu het al even niet meer door twee gepresenteerd wordt en dit jaar verrassen zij ook met goede gasten. Bo Hamburger leuk weer eens te zien, Van Bon als fotograaf top. Kittel is echt een geweldige analyst. Zo'n Blaudzun hoeft voor mij niet, maar snap de keuze.
Kortom Eurosport onvoldoende. Sporza en NOS qua avondprogramma een dikke voldoende.
'@Jodegr
Ging om deze tweet: https://twitter.com/Jeroen_Grueter/status/1543617879546929152?cxt=HHwWgICxtY6ShOwqAAAA
waar Dekker zich terecht over opwond. Dione nam haar collega overdreven in bescherming door te zeggen dat zij zijn tweet niet als een aanval op Groenewegen had gelezen, pure lulkoek. Thomas ging nog even fijntjes in op het feit dat Grueter die kennelijk zich zo moreel verheven voelt straks lekker in Qatar commentaar gaat geven. Zeer terecht dat hij hier op wees. Dione heeft nog steeds geen gezag aan tafel en durft haar vriendjes niet af te vallen. Grueter heeft inmiddels na de storm van kritiek een ietwat verontschuldiging aangeboden.
Ik had gisteren al mijn moed bij elkaar geraapt en heb enkele afleveringen van De Avondetappe van deze jaargang op ‘uitzending gemist’ vluchtig doorgescrold. Totdat een met vettig haar omringde grote bril in beeld kwam. Dione zei dat de bril niet alleen schitterende muziek maakte, maar tevens heul, heul veel van wielrennen wist, want hij kende Marcel Kittel!
Ik laat mij graag uitdagen, maar dit was puur jennen. Ik haakte af; mijn vrouw vroeg zich bezorgd af waarom ik zo begerig naar de whiskyfles greep.
Avondetappe hikt gewoon weer tegen de miljoen kijkers aan, met een marktaandeel van tussen de 20 en 25%...
Dat blijft toch een fantastische vondst om een breder publiek te bereiken dan alleen live de wedstrijden te tonen. Tijdens het WK 1998 zijn ze toch met dit soort programma's begonnen? Met Mart Smeets aan de wijn. Of was de Tour eerst?
Illustreert ook weer eens hoe ver de Tour boven alles uittorent als je sponsorwaarde op de Nederlandse markt wil leveren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.