Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 56 ... 94 95
peewee1972

Doe mee aan een spel waar je 15 renners moet kiezen, ik twijfel nog over 2 posities
Iemand een tip??
Ik twijfel tussen Rui Costa of Bardet, en tussen Boasson-hagen en Demare?
Wie zouden jullie nemen?
Alvast bedankt

siht

Bardet 100%
en Boasson hagen

Pingdo

1.C. Froome
N. Quintana Rojas
A. Contador
A. Valverde
J. Rodriguez
T. Pinot
D. Martin
W. Kelderman
L. Meintjes
S. Yates
T. Dumoulin
M. Cavendish
P. Sagan
A. Kristoff
E. Boasson Hagen
R. Navardauskas
A. Demare
L. Boom
S. Bennett
20.E. Sepulveda

Aangezien Bouhani niet op zijn best zal zijn, heb ik hem geschrapt en toch maar Cavendish gepakt. Hierdoor moest er wel wat geknutseld worden aan het team en heb besloten om ook maar 1 van de grote 4 weg te laten. Nibali. Hij won vorig jaar overtuigend, maar Froome en Contador waren daar niet bij. Quintana pakt sowieso veel punten voor jongeren klassement, en ik denk zelf dat Froome de meeste kans heeft. Het ging dus tussen Contador en Nibali. Mijn hart heeft het van mijn brein gewonnen. Een dubbel zou toch leuk zijn. Verder denk ik dat Boom zo scherp staat, dat hij zelfs de proloog kan winnen. Hierdoor mag hij voor eigen succes in de kasseien die hij ook nog pakt.

Stel: Dumoulin wint de eerste etappe en pakt geel. Moet ik hem dan de volgende etappes inzetten om punten te pakken, of krijg ik ook punten als hij niet in mijn team staat?

Laatst gewijzigd
Patriickjoo

Wat zouden jullie doen:
Froome, en het spel met 19 renners ingaan.
Of Degenkolb + Kelderman en een voltallig selectie?

Trainee

Ik neem aan dat het eruit laten van Froome geen optie is toch?

Patriickjoo

Ik heb van de grote 4 het minst vertrouwen in Froome. Misschien moet ik het anders zeggen: Alle 4 de favorieten meenemen, of 1 thuis laten en dan kiezen voor Degenkolb + Kelderman.

daannnnn

Ik zou ze niet alle 4 meenemen, zonde van het geld

joopie2

zo ik heb mijn opzet eindelijk compleet. ik ga voor alle 4 de grote, aangevuld met 5 andere dure klassementsmannen, waarvan een aantal voor de heuvels. dit betekend dat ik qua sprinters wat moet inleveren, maar de vlakke sprinters vind ik toch al te duur. degenkolb, sagan en kristoff krijgen genoeg kansen en zullen de winnaar van de groene trui onderling uitmaken. ook ebh krijgt erg veel kansen ook op het vlakke. daarnaast is sepulveda mijn reserve klimmer, en als er nog eentje uitvalt kan ik altijd de groene trui opstellen.

A. Contador 5k
V. Nibali 5k
C. Froome 5k
N. Quintana Rojas 5k
A. Valverde 4k
J. Rodriguez 3k
R. Bardet 2.5k
T. Pinot 2.5k
D. Martin 2k
E. Sepulveda 0.5k

T. Dumoulin 1k

P. Sagan 5k
A. Kristoff 3.5k
J. Degenkolb 3k
E. Boasson Hagen 1.5k
D. Cimolai 0.5k
S. Bennett 0.5k
????????? 0.5k

het enige waar ik nog niet uit ben is de laatste man van 0.5k, ik zat te denken aan haas/brandle/martens/klimmer van mtn?
iemand nog een suggestie of feedback op mijn team?

daannnnn

Ik zou dan voor een knecht gaan die volgens jou ook veel teampunten gaat pakken

denise

Tom Dumoulin vervangen door Tony Martin. Zou ik doen.

daannnnn

Dat zou ik niet doen, want dan houdt je maar 17 man over... Ik zou zelf aanraden om er 19 of 20 mee te nemen

Burn

Nog tips wat betreft het winnen van prijzen via subpoules in Scorito? Ik heb de volgende gevonden:

Uiteraard Wielerflits
Lotto-Jumbo
Cyclingpalace
VLS
Tourpoule

ivo001

Denk dat wat denise zegt wel de beste optie is ja.

Sterk team hoor Jopie!

Monsalve

Ben benieuwd wat jullie zouden kiezen:

Sagan (en dan ook als kopman)
of
Kwiatkowski, van Avermaet en Malori ? (Kristoff dan denk ik als kopman)

Op die manier wel meer punten in TT en ITT en meer spreiden in etappes (en teampunten Cav)

siht

Wel een sterk team ja Jopie.
Maar er zijn vast 324 andere mensen die precies dat team hebben.
Echt verrassende namen zitten er niet tussen.

WCEendT

Er zijn maar 5 echte sprint etappes, dus naar mijn mening is het beter om voor de klimmende sprinters te kiezen.

Als jullie er 3 moesten kiezen? Froome, Contador, Nibali & Quintana wie zouden jullie dan kiezen?

WCEendT

'@Joopie

Ik zou voor Pantano gaan. Zat eerst een beetje te denken aan een zelfde team zoals jou, maar dan twijfel ik weer over Matthews, denk dat die meer punten gaat halen als 1 van de 4 toppers.

WCEendT

'@Siht
Welke "verrassende" namen heb jij dan?

Patriickjoo

Ik zou Sagan koste wat kost meenemen.
Welke 2 sprinters zouden jullie absoluut meenemen? Ik neig zelf naar Kristoff en Sagan maar hoe denken jullie dat Degenkolb ten opzichte van hen gaat scoren? Juist meer of minder?

WCEendT

'@patriickjoo, ik denk dat Degenkolb en Kristoff even veel kans hebben, maar Kristoff kan goed over de kasseien...

joopie2

tony martin vs tom dumoulin:

ik denk dat het zo'n 50/50 is wie de tijdrit wint, misschien 40-60 voor tony. maar als dumoulin de tijdrit wint, krijg ik met degenkolb meer teampunten en witte trui punten dan de TTT en teampunten van cav met martin. Ook kan dumoulin weer teampunten van degenkolb krijgen, is hij goedkoper en denk ik dat ie een grotere kans heeft om de gele/witte trui langer te verdedigen. als je gekozen tijdrijder 2de wordt kun je dan weer beter tony martin nemen, maar je moet toch ergens een gokje wagen om meer punten dan anderen te krijgen. mhh misschien kan ik wel simon geschke meenemen voor nog meer teampunten

denise

http://www.rtlnieuws.nl/sport/tips-voor-je-tourpoule-deze-renners-mogen-niet-ontbreken

WCEendT

'@Joopie

Vergeet niet de Dowsett Malori etc. factor, denk dat er een lachende derde mee vandoor gaat.

siht

Ik heb 2 namen van de 'grote' 4. De rest aangevuld met klimmers/klassements renners van rond de 1 a 2 miljoen.
Sprintes heb ik er 5 waarvan geen van 5 miljoen.
Een gok natuurlijk, maar op safe spelen en de 4 grote namen opschrijven + Sagan gaat het sowieso niet worden.

Goozbabs

'@WCEendT Juist Degenkolb kan goed over de kasseien. Lijkt me zeker een kanshebber als je Parijs-Roubaix wint

1 2 ... 56 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.