Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 3 4 ... 94 95
RubenVB

Ik gok erop dat Contador het niet gaat redden. Quintana is lastig. Als hij de kasseien over komt is het een top keuze. Dat is echt het enige wat hem een flater kan maken. Risicootje

Harry De Bakker

Wie wordt er bij Garmin uitgespeeld als kopman? Hesjedal heeft de Giro al in de benen, Martin zie ik niet 3 weken lang presteren en komt iets te kort bij het zwaardere klimwerk en Talansky heeft een minder jaar achter de rug (toch?)?

JimKro

Als Matin na twee weken nog goed staat zal hij zeker voor een goed klassement proberen te gaan. Hij heeft in twee Vuelta's bewezen dat hij dat kan en dit parcour lijkt hem ook goed te liggen.

Mijn voorlopige team:

Froome (kopman)
Quintana (kopman, backup en witte trui).
Nibali
Contador
Pinot
Rodriguez
Bardet
D. Martin
Frank
S. Yates

Sagan
Kristoff (kopman)
Degenkolb
Coquard
S. Dumoulin
Demare
Rojas
Bennett

Gallopin

Ik twijfel nog een beetje qua sprinters (Bouhanni/ Hagen wel of niet bv.), verder ben ik er wel redelijk over uit.

rubenvvs1999

Quintana (kopman)
Contador
Nibali
Froome (kopman)
Valverde
Majka
Rodriguez
Kwiatkowski
Pinot
Porte
Henao
Sagan (kopman)
Kristoff
Demare
Gallopin
Bennett

Heel graag feedback, want ik twijfel erg over mijn kopmannen, sprinters en de renners porte, majka, gallopin en demare

JimKro

Porte en Majka zijn altijd een risico omdat ze niet als kopman meegaan. Porte heeft daarnaast al de giro gereden dus 3 miljoen lijkt me te duur voor hem. Demare kan met 1 miljoen zeker zijn geld waard zijn. En Gallopin overweeg ik zelf ook om te nemen. Naast de heuvelritten zou hij misschien ook in een aantal bergritten in de top 15 kunnen eindigen. In dat geval zou hij zijn geld zeker waard zijn. Zelf twijfel ik tussen Hagen en Gallopin voor 1,5 miljoen.

Qua kopmannen lijkt het mij slim om in ieder geval twee klassementsmannen te nemen, aangezien het lastig in te schatten is welke van de 'vier' de uiteindelijke winnaar wordt. Zeker in verband met uitvallers en de kasseienrit.

Laatst gewijzigd
RubenVB

'@Ruben1999 misschien iets te veel klimmers?

rubenvvs1999

'@jimkro Porte is 2mln en majka 3,5mln. Ik weet niet of majka en porte top 10 gaan rijden anders hoeft het van mij niet. Ik zie dat je yates hebt, denk je dat hij top 20 gaat rijden?

Laatst gewijzigd
rubenvvs1999

'@rubenvb wat zou jij me aanraden?

JimKro

Yates laat op het moment leuke dingen zien, top 20 wordt sowieso heel lastig maar is mogelijk. Ligt er vooral aan hoe hij zich over 3 weken kan verhouden. In de 750k klasse heb ik vrij weinig betere opties gezien. Voor Porte gaat top 10 lastig worden denk ik, hij heeft pas één keer top10 gereden in een grand tour. En nu heeft hij al de giro voor een deel gereden en moet hij knechten voor Froome. Majka kan zeker top 10 rijden, maar dit is afhankelijk van hoeveel hij zich moet opofferen als knecht.

Laatst gewijzigd
mcnuggets

Waarom noemt niemand Matthews? Heeft bewust de Giro eerder verlaten. Zijn de klimmetjes in de heuveletappes teveel voor hem?

rubenvvs1999

zijn er nog renners die top 10-20 rijden die ik over het hoofd heb gezien?

waggie

'@ruben
Van Garderen, Bardet, Talansky, D.Martin, Peraud(altijd goed in de Tour) misschien?

Harry De Bakker

Wat te denken van Uran?

nasibal

'@Rubenvvs1999

Ervaring met dit soort spelletjes leert dat slechts 16 man meenemen je uiteindelijk gaat opbreken, of er moet niemand van je selectie tegenvallen of zelfs uitvallen. Mijn tip zou zijn om er toch minimaal 18 mee te nemen. Zelf neem ik altijd 20 renners.

@ de rest:

Costa, 2,5 miljoen.... de prijs in combinatie met alle heuvelritten maakt het verleidelijk. Duurder had hij overigens echt niet moeten zijn.

Laatst gewijzigd
Hunneman180

Weet iemand of Taylor Farrar de man in de vlakke sprints wordt voor MTN-Qhubeka?

ValverdeBassoNibali

Adam Yates of Simon Yates meenemen?

rubenvvs1999

'@nasibal ja, je hebt gelijk bij de giro liep ik ook tegen dit probleem aan... De vraag is welke renners moet ik dan lossen en welke moet ik toevoegen?

Ab Normaal

Ik ga voor het eerst ook maar eens mee doen.
Nog beginnertips? Valkuilen waar vele beginners intrappen? Ik heb de regels en puntentelling gelezen en ook het forum hier (ook tijdens de Giro) gelezen.
En zelfs al het parcours bestudeerd.

rubenvvs1999

'@Ab je moet niet gaan voor renners die misschien een keertje een etappe pakken deze renners vallen vaak tegen.

RubenVB

'@Ruben ik raad je aan wat ik net ook zei alleen nu met namen. Haal Porte en Makja weg klimmers weg en kies 3 sprinters :-p

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Wie denken jullie is slimmer om te kiezen Costa of Kwiatkowski ? (allebei 2,5 miljoen)

pirazzi

Even afw88 wat Kwiatkowski nog doet in Zwitserland maar hij komt nog wel in aanmerking voor top 5 jongerenklassement in de Tour.

Jelle van der Linden

Zijn de etappes 2,6 en 8 en nog wat heuvelettapes ook geschikt voor Sagan, Rojas of meer voor de nog explosievere renners zoals. Valverde, rodriquez, galoppin en gilbert?

nasibal

Ik weet niet of ik Sagan zou meenemen hoor. Wat hij kan, kan Matthews ook, en die is 2 miljoen goedkoper. Soit, misschien sprint Sagan wat korter in de echt vlakke etappes, maar die puntjes kan je met die 2 miljoen winst ruimschoots compenseren.

@Ruben1999:

Ik denk dat het mogelijk is om voor het geld van Porte, Kwiat en Majka (samen 8 miljoen, uit mijn hoofd) 4 of 5 renners te nemen die minstens zoveel punten bij elkaar sprokkelen, zo niet meer. Zeker omdat het nog maar de vraag is wat Porte en Kwiat gaan doen.

@Ab:

Kijk nooit naar prijs, maar naar prijs/punten verhouding. Toppers klinken leuk, maar moeten ook veel daadwerkelijk scoren om hun prijs er uit te halen. Goedkope renners mogen tegenvallen, en kunnen dus alleen maar verrassen. M.a.w: Met toppers kun je alleen maar verliezen (90% van de spelers heeft ze, dus je gaat er niet mee winnen t.o.v. je concurrenten), met gokjes kan je winnen. 3 of 4 weloverwogen gokjes scoren regelmatig beter dan 1 zekerheidje. Een mooi voorbeeld uit de GIro is dat Contador 500k duurder was dan Nizzollo en Viviani samen, de laatste twee haalden echter meer punten gezamelijk. Natuurlijk kon je er ook voor kiezen ze alle 3 te nemen, maar dan miste je ergens anders 4,5 miljoen. In praktijk zag je dit dus nauwelijks. Nu is het voordeel van klassementstoppers dat zij ook heel veel punten pakken na afloop van de ronde. Sprinters zijn een ander verhaal en ik ben dan ook altijd wat huiverig voor dure sprinters. Cav en Greipel gaan voor mij echt niet mee dus, ook Sagan en bouhani niet. 100% zeker dat deze renners punten gaan pakken, maar niet 5 miljoen aan punten per renner (ok, bouhanni is iets goedkoper, maar nog steeds). Boasson Hagen bijvoorbeeld is 1,5 miljoen en zou dus zijn geld er al uit hebben als hij 3 keer minder punten pakt dan een Cavendish, dat zie ik hem wel doen. Cavendish moet daarnaast ook bijvoorbeeld 5x zoveel punten halen als S.Dumoulin. Coquard lijkt goedkoop, maar gaat hij meer punten halen dan Hagen of S.Dumoulin? Ook dat is nog maar de vraag. etc. etc.

Nuja, het punt is duidelijk. Mijn tip: Begin 'onderaan' en werk naar boven. Selecteer iedereen waarvan je de kans reeel acht dat hij meer gaat scoren dan zn waarde (paar namen: S. Yates, Vuillermoz, S.Dumoulin. Sam Bennet, Wellens). Als je iedereen hebt gehad kijk je hoeveel geld je over hebt en vul je de rest met toppers. Als je dan 20 renners hebt kan je nog wat gaan schuiven als je wilt. Dit werkt voor mij altijd beter dan eerst toppers selecteren en dan aanvullen met gokjes.

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik vind het toch wel lastig, Als je alleen de echt grote namen neemt kom je budget te kort, als je voor renners gaat die op plek 5-10 voor het GC kunnen eindigen kom je plekken te kort.

Ik zit nu met:
Froome 5m
Quintana (C) 5m
Contador 5m
Van Garderen 3.5m
Majka 3.5m
Rodriguez (C) 3.5m
Pinot 2.5m
D. Martin 2m
Kruijswijk 1.5m
Poels 1.5m
S. Yates 750k
Meintjes 750k
T. Martin 1.5m
Malori 1m
T. Dumoulin 1m
Sagan 5m
Kristoff 3.5m (C)
Costa 2.5m
Van Avermaet 1.5m

Als GIlbert nog opgenomen wordt in de selectie zou ik hem in mijn team willen hebben.
Heb Nibali laten zitten, vond hem in de Dauphiné niet echt overtuigend. Quintana heb ik eigenlijk niet echt een duidelijk beeld over.
Twijfel een beetje over Majka, Poels en Daniel Martin. Majka is een erg sterke renner, maar ben benieuwd of die zich elke keer moet opblazen voor Contador of mooi met de favorieten voorin mag finishen. Poels laat goed werk zien deze week, maar hij zal meestal wel een paar kilometer voor de kop parkeren als hij zijn werk gedaan heeft? Daniel Martin zie ik nooti zo vaak rijden, vaak in het groepje achter de favorieten?
En de sprinters zijn ook erg lastig. Sagan of Matthews? Cavenish vind ik te duur voor de paar kansjes voor hem.
En met die 3 finishes op muren, Rodriguez of Kristoff als kopman kiezen? Heb het idee dat mijn kopmannen elkaar een beetje overlappen, en aangezien je er maar 1 kan kiezen per etappe misschien toch een andere?

1 2 3 4 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.