Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 3 4 ... 94 95
rubenvvs1999

'@nasibal zou ik jou team ook is mogen zien. Heel interessant hoe jij je meningen onderbouwd. Erg bruikbare tips. Dank!

Kristoffan

Ik denk dat ik voor 2 teams ga.. 1 zonder Froome en eentje met.

JimKro

Met meerdere teams is de lol er wel af vind ik

rubenvvs1999

inderdaad het is juist een uitdaging om een team te doen.

Kristoffan

Oke, oke.. Heb gekozen om Froome eruit te halen.

Maar nu heb ik 10 Klassementsrenners.. en 8 sprinters.
Plus T.Dumoulin en Boom.

Ben er wel tevreden over nu maar misschien dat ik er nog een sprinter uit haal.
Het blijft een pittig spel ook al heb je zo'n groot budget.

vito020

Dit is de eerste keer dat ik mee ga doen aan het tourspel van scorito. Ik wil de mensen op me werk een beetje op hun plek zetten is dit top 300 waardig of laat ik het ergens liggen in jullie optiek:

Quintana(C)
Contador(c)
Froome
Nibali
Sagan(C)
Rodrguez
Pinot
Bardet
Martin
T. dumoulin
S.Dumoulin
Kristoff
Matthews
Coquard
Boasson Hagen
Rojas
Rui Costa

Heb de meeste twijfels bij Matthews, T Dumoulin, Rojas en Martin.

Maar wat is jullie mening over dit team.

BIj voorbaat dank

Kristoffan

Het kan top300 waardig zijn maar je moet de juiste renners opstellen elke etappe.

Tony martin of Dan martin?

In Dan's geval dan zeker.

Tony zou ik niet doen want die pakt in de proloog punten en misschien in de TTT.
Die pakt misschien wel een etappe mee maar dan moet je hem maar opgesteld hebben.

Denk ook na over je Captain, je kunt niet Quintana en Contador tegelijk als kopman hebben in een bergetappe.
Ik zou Rodriguez captain maken en dan 1 van de big 4.

Dumoulin is die 1 miljoen wel waard. Misschien kun je beter in plaats van Rojas, Sam Benett (500.000) doen.

Matthews zie ik niet zo veel punten pakken als in de giro. Ik zou Gerrans of Valverde in de plaats van hem doen als dat kan.

Overigens zou ik voor de maximale 20 gaan. Maar dan wordt het echt schrappen.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Ik twijfel tussen Rodriguez of Valverde als kopman voor het heuvelgebergte.
Wat denken jullie?

shakingmcj

Wat denken we van kwiat komende tour? Heeft een goede tijd rust gehad en denk dat hij met de aankomsten binnen deze tour en kopmanschap OPHQ (uran reeds giro in de benen) wel eens een grote puntenpakker kan worden. Is echter wel erg duur. Iemand nog iets vernomen mbt zijn voorbereiding en ambities?

Patriickjoo

Welke sprinters zouden jullie sowieso meenemen?
Ik heb nu als goedkope opties Demare, Rojas, Dumoulin en Hagen.. 4 redelijke sprinters voor bij elkaar €4,5miljoen.
Sowieso denk ik dat Sagan en Kristoff de meeste punten gaan halen dus dat is 2 puntenpakkers voor €8,5 miljoen.
Ik heb nu nog een budget over van €6 miljoen..Zouden jullie daarvan Bouhanni/Greipel+ Coquard meenemen? Of miss Cavendish + nog een goedkope..Of juist kiezen voor Matthews + Degenkolb?
En wat verwachten jullie van Talansky? Zouden jullie die kiezen boven Barguil of Rui Costa?

Jelle van der Linden

Ik zal dan voor die 6 miljoen kiezen voor:
Bennett + Bouhanni + Coquard = 6 miljoen

Ik vind Rui Costa(klimmen en heuvelaankomsten) beter als Talansky en Barguil

Laatst gewijzigd
Lance Beenstrong

Iedereen moet ook nog even letten op het aantal renners dat nu per ploeg gegeven staat, bij sommige staan er slechts 5 of nog minder, bij anderen een voorselectie van 13 renners, een Gilbert bijv, staat er nog niet op.

Patriickjoo

En Gerrans en Gallopin? Zijn beide €1,5 miljoen en moeten toch in staat zijn in redelijk wat etappes top 10 te eindigen toch? Is Bennett een renner voor de pure vlakken aankomsten? Of ook de wat lastigere aankomsten waarop bv. Degenkolb goed uit de voeten kan? Zijn er meer mensen die Boasson Hagen opnemen? Hij is maar 1,5miljoen.

JimKro

Ja ik denk dat Hagen zijn geld wel waard gaat zijn, met waarschijnlijk een constante stroom aan lagere top10 noteringen in de sprintetappes en de wat lastigere aankomsten. Het is wel even afwachten wat de plannen zijn van MTN voor Farrar. Er is nog kans dat ze hem uitspelen op de vlakke aankomsten. Maar ik denk dat Farrar vooral de leadout van Hagen gaat worden.

Gallopin lijkt me een betere optie dan Gerrans, aangezien hij in elke heuvelrit voor eigen kans mag gaan (waarschijnlijk) en Gerrans nog een aantal andere teamleden heeft die uitgespeeld kunnen worden (Matthews, Albasini).

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Bennett is denk ik alleen voor de vlakke aankomsten

Jelle van der Linden

Maar hagen kan toch niet de etappe van mur de huy, mur de Bretagne of le havre aan?
want dat zijn allemaal heuvelaankomsten van ong. een 1 km aan 7,5 %
Is dat niet te steil voor Hagen?

En in de vlakke sprints komt hij toch veel in snelheid te kort tegenover de echte sprinters

Laatst gewijzigd
Harry De Bakker

Wat denken jullie van Greg van Avermaet? Dit jaar 3e in zowel de Ronde van Vlaanderen als Parijs-Roubaix en een 5e plaats in de Amstel Gold Race. Met zijn vorm zit het dus wel goed. Vorige Tour ook al 5x een top 10 klassering. Maar 1,5 miljoen is toch wel wat prijzig voor een puncheur. Zelfde geld overigens voor Tony Gallopin en Tom Dumoulin. Wat verwachten jullie van deze mannen?

Vorig jaar had ik hoge verwachtingen van Slagter en Gerrans in de eerste week en vandaar beide heren opgenomen in mijn team. Maar beide 'aanvallers' vielen echter flink tegen. Ik ben bang dat ik dit jaar dezelfde fout maak als ik jongens als Greg van Avermaet, Tony Gallopin en Tom Dumoulin selecteer.

Laatst gewijzigd
JimKro

In de ritten tussen de Pyreneeën en de Alpen zitten wel een aantal ritten waar Hagen een goed resultaat kan rijden, plus de kasseienrit. Daarnaast hoeft hij voor 1,5 miljoen ook niet 4 ritten te winnen. Met een aantal top 10 noteringen is hij z'n geld al waard.

pirazzi

'@Harry De Bakker Met Tom Dumoulin heb je in elk geval in de eerste week al punten voor een eventuele etappe overwinning met de eerste tijdrit en gele/witte trui.

Jelle van der Linden

Gaat denken jullie Jasper van Stuyven mee naar de Tour?
Anders is het misschien wel een goede goedkope sprinter(waarschijnlijk dan 500k)

Patriickjoo

Hoeveel sprinters nemen jullie op in je team? Ik zie weinig mogelijkheden tot pure massasprints dus zijn Bouhanni en Coquard dan hun prijs wel waard?

Jelle van der Linden

en zijn denk ik 4 echte massasprints deze tour. ik heb nu 6 sprinters in mijn team.
Ik heb Bouhanni wel maar Coquard niet.
Als je denkt dat Bouhanni of Coquard in die 4 massasprints elke keer bij de top 5 zitten en ook nog de ronde uitrijden en punten pakken voor de puntentrui dan kunnen ze zeker wel het geld waard zijn.

Maar je kan misschien beter inplaats van Coquard gaan voor twee goedkopere sprinters die bij elkaar meer punten kunnen gaan pakken.(zoals Rojas en Dumoulin)

Laatst gewijzigd
Patriickjoo

Ja precies.. Als duurdere sprinters heb ik al Degenkolb, Sagan & Kristoff dus misschien gewoon gokken op top-10 klasseringen.

Harry De Bakker

Is zes sprinters niet een beetje weinig? Normaal gesproken houdt ik als verhouding ongeveer 11 klimmers en 9 sprinters aan. Waarvan 5 sprinters voor het vlakke en 4 sprinters voor heuvelop. Als er veel heuveletappes zijn verander ik dat naar 10 klimmers, 8 sprinters (4 om 4) en 2 aanvallers/puncheurs.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@Harry De Bakker,

Maar er zijn ook maar 4 echte massasprints.

1 2 3 4 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.