Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 3 4 ... 94 95
pirazzi

Barguil is er ook nog voor de aankomst op een muur.

nasibal

'@Ivo

Meintjes zou leuk zijn, maar tegen het echte geweld in de Tour geloof ik er niet zo in. Wat van Garderen betreft: is het een gok van 3,5 miljoen waard dat hij te vroeg in vorm is? Hij lijkt duidelijk gepiekt te hebben naar de Dauphine. Voor hetzelfde geld heb je bijvoorbeeld Costa en S. Dumoulin, om maar even iets te noemen. NIbali vind ik juist zeer overtuigend, rijd alleen duidelijk niet voor een klassement. Daniel Martin heeft een erg sterk eindschot in een klein groepje en doet het goed op de muurtjes, maar zal nooit solo bovenkomen. Kan echter absoluut wel achter in de top 10 rijden, zowel in het klassement als in reguliere bergetappes. Als je weinig solo aankomsten verwacht zou ik hem voor zijn relatief lage prijs altijd meenemen. Wat Sagan vs Matthews betreft, beide halen potentieel evenveel punten, maar Matthews is 2 miljoen goedkoper. Vraag is of Matthews ook daadwerkelijk evenvaak zijn best gaat doen om in de punten te rijden, zeker als ook Gerrans mee gaat. Maar die gok zou best die 2 miljoen waard kunnen zijn (kan je bv toch een Cancellara mee die in de proloog kort zal rijden, evenals mogelijk ook in de lastigere etappes. Of een Gesink aangevuld met een Pantano). Je zit dan echter nderdaad wel weer met 'plekkentekort' mogelijk

Wat je kopmannen betreft lijkt het me een prima keuze. Rodriquez scoort op de muurtjes en is een prima backup voor in de bergen. Kristoff lijkt me de best mogelijke sprinter als kopman aangezien hij er elke sprint wel bij zal zitten. Vind je Quintana genoeg zekerheidje om als 'hoofdkopman' te dienen?

Laatst gewijzigd
RubenVB

'@Nasibal je klinkt zo overtuigend met je theorie, dat ik eigenlijk wel een hoge eindnotering verwacht.

Het blijft wel een kansspel uiteindelijk hè :-p

ivo001

En wat te denken van Degenkolb? Hoe staat hij in verhouding tot Matthews en Sagan op deze bergop aankomsten? Hij kan in ieder geval wel wat bergjes over, en heeft een sterk seizoen.

Ik heb Mallori er maar uit gegooid, die is buiten de proloog niet zo nuttig, behalve misschien in de TTT. Denk dat Dumoulin dan net iets meer kans heeft.
Met de bonificaties bij de sprintetappes en een degelijke tijdrit is Sagan in de trui in de eerste week niet ondenkbaar.

Sagan en Mallori eruit voor Degenkolb, Demare en Cancellara dan maar.

Alleen zijn er ook een hoop finishes voor Valverde bij, alleen zou niet weten waar ik dan die 4m vandaan moet halen.

Van Garderen + Poels ruilen voor Nibali?
En ik vind Majka vrij prijzig voor 3.5m maar ik geloof wel dat hij erg veel in zich heeft. Maar Contador wil zo graag 2 rondes winnen dat hij wel niet zal mogen.
Majka + Poels dan maar weg voor Nibali?

En is er nog een kans dat Allaphilippe mee gaat doen aan de TDF?

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Ruben,

9e in de tour 2 jaar geleden hoog genoeg? ;)

Verder standaard wel top 200-500 klant elke ronde, zelfs met pech. Om echt veel hoger te eindigen komt het inderdaad puur op geluk neer, net die 2 goedkope superverrassingen wel of niet hebben maakt alle verschil.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Voorspelling: Taaramae en Fuglsang zijn allebei heel goed geprepareerd en eindigen in de top 10!

Of niet natuurlijk. Maar zou iemand het nog verbazen?

ThommieCyclist

Heb nu:

Klimmers
Froome (kopman)
Contador
nibali (kopman)
Van garderen
pinot
bardet
D martin
Rodriguez
rolland

Punchers/sprinters
S. Yates
van avermaet
gallopin
T. Martin

Sprinters
kristoff
boasson hagen
Degenkolb
demare

Overige
Wellens
vuillermoz
Boom

Wie zal ik weglaten en wie zal ik daarvoor in de plaats doen? (Ik twijfel over contador/nibali, daarvoor in plaats van quintana doen voor een van de twee? ) feedback graag

RubenVB

'@Nasibal ik probeerde je niet naar beneden te halen en je klinkt echt overtuigend. Mijn 33e plek kan niet tegen die 9e plek op. Ik ben het op veel punten met je eens, maar niet met allemaal. Bijv niet met dat Sagan weg laten gecompenseerd kan worden en dat alle topsprinters te duur zijn. Die zal inderdaad iedereen hebben, maar niet kiezen kost waarschijnlijk(niet zeker, maar heel waarschijnlijk veel punten).

De verschillen in de top worden altijd gemaakt met de beste keuzes aan 750.000 renners. Deze TdF zijn er alleen niet zoveel. Vorig jaar was Coquard een knecht en die scoorde veel punten. Er zit ook altijd een 'knecht'(volgens Scorito een knecht) tussen die verschil kan maken.

Harry De Bakker

Ik zie dat iedereen Froome wel op zn lijstje heeft staan. Maar wat als hij, net als vorig jaar, sukkelt over de kasseien en eventueel een paar duikelingen maakt? Vorige Tour maakte hij alles behalve een sterke indruk, ondanks een redelijke Dauphine. Ja, ik weet het, hij heeft zojuist de Dauphine op z'n naam geschreven, maar als hij net zoveel moeite heeft om op zijn fiets te blijven zitten als vorig seizoen ... Ik weet het niet hoor ...

Laatst gewijzigd
Poeksel

Even factchecken:
" Maar wat als hij, net als vorig jaar, sukkelt over de kasseien"

http://www.wielerflits.nl/nieuws/27725/tour-2014-valpartijen-dwingen-froome-tot-opgave.html

"Chris Froome is woensdag tijdens de vijfde etappe van de Tour de France tweemaal ten val gekomen. Na de eerste valpartij stapte de Brit weer op de fiets, maar de tweede was er één te veel. Froome ging in de auto zitten en gaf op.
Beide valpartijen gebeurden nog voordat de kasseistroken moesten worden overgereden."

JimKro

Ik neem altijd als uitgangspunt dat een renner ongeveer 50 punten moeten halen per 500k van zijn prijs om van waarde te zijn.

nasibal

'@Ruben

Geen zorgen, beschouwde het niet als een aanval. Ik snap overigens ook je zienswijze wat punten verliezen met het niet opstellen van toppers betreft, maar laten we eens kijken naar het volgende:

Laten we Sagan nemen, omdat die toch wel "hot topic" is. Stel hij pakt 3 etappes, dan moet je, om dat te compenseren 2 renners hebben die samen in die 3 etappes minimaal(!) 8e en 9e worden. Dus, voor de vuistregel, 7 en 8 plaatsen achter sagan finishen. M.a.w je moet 2 renners vinden waarvan men mag aannemen dat ze minstens net zo vaak top 10 rijden als Sagan (welke plek dan ook), en samen 5 miljoen kosten. In veel gevallen is dit met goed zoeken wel te doen. Waar je vervolgens rekening mee moet houden zijn "nevenpunten" en teampunten. Voor Sagan is dit een dingetje ivm witte en groene trui, en eventuele eindwinst van Contador. Voor klassementstoppers al helemaal, aangezien de eerste 5 plaatsen na de tour erg veel punten opleveren. Cavendish, Greipel en Kittel kan je op deze manixer stuk voor stuk echter al "elimeneren" als je dat zou willen.

Je hebt op deze manier wat minder plekken, maar meer budget over. Hierdoor heb je echter wel de ruimte om wat duurdere "gokjes" aan te trekken ipv afhankelijk te zijn van de 500 tot 750 duizend categorie. In die categorie kan ik namelijk tijdens deze tour (relatief) weinig vinden. In de 1 miljoen tot anderhalf miljoen categorie daarentegen...

Laatst gewijzigd
JimKro

Waar je wel rekening moet houden bij Sagan is dat hij de afgelopen jaren heel veel ereplaatsen haalt. Hij gaat misschien niet drie etappes winnen maar dikke kans dat hij in bijna de helft van de etappes top 5 rijdt. Dit in combinatie met truien kan behoorlijk wat opleveren. Of hij 5 miljoen waard is, is nog steeds de vraag inderdaad

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

-

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@nasibal
Dit zijn de eerste renners die ik heb geselecteerd:

Froome
Quintana
Purito
Pinot
Dan Martin
Arredondo
S. Yates
Vuillermoz
Rojas
S. Dumoulin
Demare
Pantano

Heb er nu 12. 7 bergop, 4 sprinters en al wel 7 hiervan kunnen tegen de muurtjes omhoog.
Nog 26 miljoen te besteden.
Hoe ziet het er uit zo ver?

RubenVB

'@nasibal ja mee eens. Greipel/Kittel/Cavendish zie ik niet zitten. Mede inderdaad door jou punten/budgetberekening. Sagan er ook buiten laten is alleen te veel vind ik haha. Je moet wel ergens zekerheid in bouwen

Harry De Bakker

Wat verwachten jullie van J. Pantano? Is hij de kopman van IAM Cycling tijdens de Tour? Of is hij meer een vrijbuiter en kan hij meedoen om het bergklassement?

Trainee

'@Harry Nee Frank is uiteraard de kopman voor IAM. Ik denk dat hij in minder zware etappes wel een vrije rol zal hebben.

Jelle van der Linden

Kan iemand mij zijn voorkeur geven over:
Wie is slimmer om als kopman te kiezen voor de heuvelaankomsten, Rodriguez of valverde?
en wie is beter om te kiezen als sprinter in het team S.Dumoulin of Rojas?

ValverdeBassoNibali

Iemand, Adam of Simon?

Ab Normaal

Pfff, persoonlijk vind ik Adam beter, maar die rijdt geen platte prijs meer sinds zijn val, hoewel hij er af en toe niet slecht reed.
Simon misschien te vroeg gepiekt? Simon is nu beter, maar dat kan over een paar weken zomaar anders zijn.
Geen idee dus.

Patriickjoo

Wat zouden jullie hier aan veranderen? Ik heb mijn team zo gemaakt dat ik in ieder geval 20renners heb..Bij de Giro brak 16 renners me namelijk op.
Of zouden jullie toch Cavendish/Kittel of Coquard kiezen?
-Quintana(C)
-Contador(C)
-Froome
-Rodriquez
-Bardet
-Pinot
-Talansky
-Martin
-Nerz
-S. Yates

-Sagan(C)
-Kristoff
-Bouhanni
-Degenkolb
-Boasson Hagen
-Demare
-Rojas
-S.Dumoulin

-Gallopin
-Pantano

Hunneman180

'@Jelle van der Linden,

Ik zou voor Rojas gaan, die sprint in alle vlakke etappes top-10 en gaat denk ik ook punten pakken op de punchaankomsten.

Dumoulin niet.

Hunneman180

Ik zit te twijfelen of ik Boasson Hagen zou kiezen. Zou hij in iedere etappe vlakke/heuvel etappe gaan sprinten, of zou MTN kiezen voor Farrar?

Graag je mening onderbouwen!

Jelle van der Linden

'@Hunneman180,

Bedankt voor je mening!
Wie denk jij dat beter is op de heuvelaankomsten als kopman.
Rodriguez of Valverde? (en dus ook als reservekopman voor de klimetappes)

1 2 3 4 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.