Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 92 93 94 95
Uwi

Van Avermaet start vandaag niet meer! Stel m dus niet op.

ivo001

Ik had van Avermaet in mijn team gezet met het idee dat het zijn laatste etappe van deze tour zou zijn. Dan hoeft hij niet te sparen.
Echter gaat hij niet van start? Bij Scorito staat hij als uitvaller.

NU heb ik voor morgen wel een sterk team denk ik:
Valverde (C)
Quintana
Froome
Contador
Nibali
Pinot
Bardet
Rodriguez
Dan Martin

Op de bank heb ik bijvoorbeeld nog Simon Yates en Louis Meintjes.

Twijfel of ik Martin of Pinot misschien niet moet vervangen voor een van bovenstaande.

Dr.Watson

Klassementsmannen V.Garderen en Quintana... of kiezen voor de vluchters en gokken op Bardet en Pinot. Lastige keuzes vandaag!

siht

Daar zit ik ook mee haha.
De klassementsmannen zijn zekere puntjes. En die kunnen tevens ook gewoon top20 tijden (mocht de kopgroep kleiner dan 20 man zijn).

Bardet is sowieso een lastige. Laten ze die uberhaupt wel rijden?

Niballie

Barguil lieten ze ook niet rijden, die staat maar 2 minuten korter dan Bardet, dus ik zeg: weinig kans.

Dr.Watson

Ja ik laat Bardet ook thuis, staat inderdaad te kort op de top 10. Dis mijn team voor vandaag:

Froome (C)
Quinana
Sagan
Nibali
Valverde
Rodriguez
Pinot
D. Martin
Vuillermoz

Niet mee: v.Garderen, Bardet, S.Yates, B. Hagen, Navardauskas en nog een aantal sprinters.

siht

Froome (C)
Quintana
Sagan
Valverde
Rodriquez
Pinot
Kwiatkowski
D. Martin
Vuillermoz

Team lijkt op die van jou @Dr.Watson , alleen twijfel ik ook over Vuillermoz, zo weinig van gehoord laatste dagen.. hij zou ziek zijn?
Daarnaast zouden Hagen en Navardauskas kunnen verrassen deze etappe (ik heb ze er nu ook naast staan).

Ook kwiatkowski twijfel

Rodriquez ook twijfel (misschien wacht hij op alpen).

Er naast: hagen, contador, bardet, navardauskas, wellens, s yates

Niballie

Ik ga vandaag vooral lekker gokken, dus daarom dit:

Valverde (C)
Nibali
Rodriguez
Kwiatkowski
Pinot
Wellens
S. Yates
Sagan
Boasson Hagen

Ik twijfel nog over Rodriguez, Navardauskas en Bardet.

Overwegingen: Rodriguez is op voorhand wel een kanshebber in deze etappe, maar wil zo weinig mogelijk energie verspillen voor de Alpen. Zal denk ik net als laatst proberen teamgenoten mee te sturen en anders zal Katusha niet achtervolgen. Bardet staat te kort in het klassement en zal dus niet zomaar mee mogen in de ontsnapping. Navardauskas is een leuke ala gok Hagen, Sagan voor in de kopgroep, maar Cannondale heeft meer ijzers in het vuur: D. Martin, Talansky, Hesjedal met name.

Tips?

Laatst gewijzigd
siht

Wellens is wel een hele grote gok. Die jongen heeft echt nog niks laten zien he? Dan is een Rodriquez, Navard of Bardet wat meer kans denk ik.

ivo001

Ik heb ook nog een 2e Scorito team, en daar twijfel ik tussen Sagan en Froome als kopman.

Dit zou toch wel een etappe voor Sagan kunnen zijn. Kan super afdalen, en een goed eindschot. Echter al 2 dagen volle bak gekoerst.
En op deze bergen zal hij moeten lossen als hij bij echte klimmers rijdt.

Niballie

'@siht

Klopt, Wellens is een gok, maar wel een leuke gok. Hij moet toch nog een keer gaan deze Tour. Denk dat ik Purito thuis laat en dat ik gok dat hij gaat voor een mooie Alpenrit + de bollentrui.

shyguy

Pijnlijke last minute wissels gedaan vanmorgen. Nibali kopman gemaakt ipv Sagan en Dan. Martin erin voor EBH :-(

Niballie

Helaas, Wellens kon het net niet redden in de kopgroep, dan maar hopen op de teampuntjes van Hansen of De Gendt ;). Verder een aardige score met Boasson Hagen en Sagan voorin.

Laatst gewijzigd
TheStrikers

Vandaag geen Kwiatkowski gekozen eindelijk goede keus!
Op laatste Moment Sagan (C) ipv Froome gedaan bleek ook goed keus had weer gevoel dat hij in een ontsnapping ging zitten!

Coma Cat

Goede dag vandaag met Sagan alsnkopman en ook Pantano.

Ab Normaal

Pfff. Ik heb Pantano niet opgesteld. Dacht dat ie nooit voor de tweede dag op rij zou aanvallen..

Konysjev

Lang getwijfeld tussen Froome en Sagan als kopman, helaas toch Froome genomen omdat ik dacht dat het iets te zwaar zou zijn voor Sagan vandaag, zeker gezien zijn inspanningen van de laatste dagen. Maar hij is nog sterker dan dat ik al dacht.
Dus dat scheelt een hoop punten, maar het was gewoon een hele lastige etappe om in te schatten.
Bij dit soort etappes rijden ook de klassementsmannen vaak vooraan, zoals destijds met Armstrong en Beloki, ook naar Gap.

Niballie

Nog even over de eerdere discussie over dingen die veranderd zouden kunden worden aan Scorito.

Snoek1974 zei o.a. dit:
"Verder zou ik willen dat als iemand de tour verlaat , je deze kan vervangen door renner(s) voor de waarde van je renner die uitvalt ."

Hier ben ik het sowieso niet mee eens. Je kiest bewust voor 16, 17, 18, 19 of 20 renners. Hoe meer je kiest, hoe grotere buffer je hebt bij uitvallers, dat hoort mijns inziens ook bij het spel. Ik hou ervan om dingen te onderbouwen met extreme voorbeelden, dus bij dezen:

Veel mensen hebben deze Tour Van Avermaet gekozen in hun team, terwijl ze men van te voren wist dat hij de Tour niet uit zou rijden. Dan zouden die mensen nu, vlak voor de Alpen, nog een andere renner kunnen kiezen voor hetzelfde bedrag. Dan kiezen ze natuurlijk niet een soortgelijke maar extra klimmer of in ieder geval een renner die nog veel punten kan pakken. Bijv.: GvA was 1,5m, die je dan zou kunnen wisselen voor gesink, ook 1,5m. Die gaat nu nog flink wat punten pakken. Dat zou niet eerlijk zijn. Het moet wel vooraf gokken blijven, dat hoort erbij natuurlijk. Het kiezen van Van Avermaet was op voorhand een klein risicootje en dat wist je van tevoren. Die zou je niet moeten kunnen wisselen. En zeker niet tijdens de koers, want dan heb je al kennis van wie goed is en wie niet en kun je kijken wie nog punten gaan scoren. Het moet natuurlijk wel voorspellen blijven.

Maar goed, ik ben wel van mening dat de teampunten overrated zijn. Dat zagen we al bij de Giro (Astana team) en bij de Pyreneeënrit die froome won (sky team).

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ allieballie

Eigenlijk klopt het wel wat je zegt en misschien is een tussenweg dat je vooraf al 2 of 4 vervangers aanwijst en dat iedereen een beperkt budget heeft om 2 of 4 wissels te selecteren ( bijv 5 miljoen) die in je team worden opgenomen bij een afvaller waarbij je ook aangeeft de volgorde aangeeft van je wissels , dus ook wie de vervanger is van de eerste afvaller en als je eerste wissel al uitgevallen is komt je automatisch bij je tweede wissel .

Doelde bij afvaller meer op gevalletje Martin / Cancellara / Dumoulin die door blessures de tour moeten verlaten en niet op een renner die zelf stopt om privé redeneren . Dus alleen vervanger mogelijk bij blessure / ziekte renner kan een mogelijkheid zijn en dit beperken tot een bepaald budget en niet tijdens de tour bepalen maar vooraf .

Want geef je eigenlijk wel gelijk dat dit tijdens de koers niet klopt want dan ga je hopen dat een renner die niet presteert uitvalt zodat je hem kan vervangen door iemand van zelfde budget of vervangers van hetzelfde budget , want heb bijv Uran die bij uitval vervangen zou kunnen worden door Thomas en Gesink .

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Snoek

Dat systeem is er nu al. Met dit verschil dat je je invallers kan gebruiken wanneer je wil en zelf mag bepalen hoeveel budget je er aan besteed. Je kan zelfs kiezen hoeveel "invallers" je wilt.

Je kan maar 9 renners selecteren per etappe. Uitgaande van 20 renners heb je dus 11 invallers per etappe. Zelfs 2 meer dan je zou kunnen laten invallen. Eigenlijk heb je dan dus ook invallers voor de invallers. Wat jij daar bovenop wil is invallers selecteren voor als je invallers voor je invallers uitvallen.

Laatst gewijzigd
ConINGtador

Morgen: Dan Martin of Sagan ?

De rit die Majka won, is vergelijkbaar met de rit van morgen (extreem zware klim, gevolg door afdaling en een wat makkelijkere klim). Dan Martin werd toen 2e. Daarnaast staat Dan Martin op grote achterstand, dus het is niet onwaarschijnlijk dat hij lid is van de vluchtgroep.

En ja, Sagan, na gisteren zie ik het hem zo weer proberen. Wat een klasbak is dat. Met hem ben je ook verzekerd van truipunten in tegenstelling tot Dan Martin.

snoek1974

'@ nasibal

Klopt als je dezelfde negen voortdurend opstelt maar als het goed bekijkt werkt 4 Back ups ook niet want dan gaat merendeel voor de toppers en een team van 16 man aangezien je bij blessures toch 4 mogelijke vervangers hebt .( dus dit idee leg ik hierbij ook neer)!

Als je wilt voorkomen dat iedereen dezelfde renners hebt , zal je misschien binnen hetzelfde budget verschil tussen minimaal en maximaal moeten vergroten met 2 renners , dan gaan er meer zoeken naar de koopjes en zullen de teams meer verschillen .

maar vind het nog steeds leuk en goed zo , maar er kwam hier ter sprake hoe je het spel misschien nog leuker kan maken .

snoek1974

Morgen zal Rodriguez de bolletjestrui willen overnemen en in vroege ontsnapping mee zijn .

Weet niet wie er voor de rest nog interesse heeft in de bolletjes , iig paar Colombianen

Verwacht morgen ook aanval van Contador

sprintgeit

'@ ConINGtador
Zit met hetzelfde dilemma. Heb S Yates, Sagan Meintjes en D Martin voor 2 plekken. Neig op dit moment naar Martin en Meintjes. Sta nu in de top 700 en moet een beetje risico's nemen om nog een sprongetje te maken. Verwacht btw absoluut niet dat Sagan morgen bij zit, dus je pakt er slechts 9 puntjes mee, of je moet er op gokken dat Majka weer gaat winnen.

Gids05

Martin , Valls of kelderman morgen ???

1 2 ... 92 93 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.