Afvalkoers Giro 2024

1 2 ... 11 12 13 14
opa

Bode kan lekker achterover leunen met Vendrame in de kopgroep. 19 renners voorop zal de 20e finisher vanuit het peleton het verschil gaan maken? 

Silent Hill

Yup, en met Bardet én Thomas voor morgen heeft hij nu al zijn ticket voor de finale beet. Nog twee plaatsjes te verdienen.

ivo001

Balen, aangezien Bode 1 van de 2 met een lagere CQ waarde was sneuvel ik in de tie-break.

Had vandaag toch wel meer verwacht van Pellizari en Lopez :(

SvenVDB

Hier ook nog een late dankjewel @AbNormaal.

Ik heb het toch maar weer tot de laatste 10 kunnen uitzingen. Tevreden dus met deze deelname. Succes nog aan de overblijvende team!

Nijmos

Zou gisteren met plek 4 voor dainese en vandaag met vendrame als winnaar makkelijk hebben overleefd. Toch zuur

Ab Normaal

De onvermijdelijke aanvallersetappe met een grote groep. In iedere grote ronde zit ie, zeker richting het einde van de ronde.

Vandaag dus, en Flip zit er weer bij. Maar hij won niet! Die eer was wegegelegd voor semi sprinter Vendrame, voor de ritwinnaars Snachez en Steinhauser.

En had er iemand Vendrame geselecteerd? Jawel. Bode80. Het hebben van de duurste selectie is dus niet altijd slecht. Dikke overwinning, als enige in de kopgroep. De rest kwam in het peloton over de finish en dan is het vervolg al snel duidelijk. Tie break.

Jammer voor mij dat deze aanvallersetappe op een moment komt dat ik net bij de duurste twee teams zit en ook geen enkele aanvaller in de selectie heb. Ik wist dat dit mijn zwakke plek ging zijn. Helaas voor mij is het over als duurste van de nulpunters.

De een na duurste is ook al geen verrassing meer, hij gaf het hier zelf al aan. Ivo001. Het scheelde meer dan 200 punten. Ook voor jou eindigt het avontuur hier.

Morgen gaat Pogey nog een keer winnen. Bardet, DFM en G. zijn in eerste instantie de renners om op te letten. Gaat spannen worden!

 

Bode80 600 7.863
Silent Hill 0 7.372
Coolietje 0 7.439
opa 0 7.486
Danusz1986 0 7.544
ivo001 0 7.752
Ab Normaal 0 7.771

 

Team ivo001

POGACAR Tadej 3.602
BARDET Romain 773
VAN POPPEL Danny 650
MILAN Jonathan 530
PITHIE Laurence 378
TIBERI Antonio 347
BAUHAUS Phil 306
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LUND ANDRESEN Tobias 249
PELLIZZARI Giulio 217
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
  7.752

 

Team Ab Normaal

POGACAR Tadej 3.602
THOMAS Geraint 810
UIJTDEBROEKS Cian 574
TIBERI Antonio 347
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
MILAN Jonathan 530
GIRMAY HAILU Biniam 456
PITHIE Laurence 378
BAUHAUS Phil 306
KANTER Max 157
LONARDI Giovanni 49
  7.771

ivo001

Ab, bedankt voor de proza en spelleiding. Ik ga met je mee naar huis.

Succes aan de resterende 5 teams.

Carbon ros

Poh zes 0-punters. Nu toch echt jammer dat ik er al uit lig.

Silent Hill

Vandaag wordt een moeilijke dag. Om niet te zeggen: haast onmogelijk. Bardet hangt als een Zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Verdikt rond 17u, maar eigenlijk weet ik (we) het al. Nietwaar, Opa ?  

opa

Nou het zwaard drukt al zwaar op mijn schouders Silent Hill. Al heb jij nog net meer hoop dan ik op basis van cq score. 

Danusz en coolietje kunnen we  alvast opschrijven, maar bode heeft wel een zwaktepunt door het niet hebben van martinez. Mocht Bardet of thomas een slechte dag hebben dan komt er een plekje vrij. 

In mijn scenario moet ik ook nog rekenen op El patron juan p die het de hele giro al laat afweten. Vrijwel onwaarschijnlijk dat ik doorga.

Wel jammer om in de zicht van de finale te stranden en net geen plekje voor de tour veilig te stellen. 

Silent Hill

Ik denk dat dit de voorwaarden zijn om door te gaan:

 

Silent Hill: Martinez/Hirt moeten minimum evenveel punten halen als Thomas/Bardet/VPP én hopen dat Lopez geen Top 20 rijdt

 

Opa: Martinez/Hirt/Lopez moeten minimum evenveel punten halen als Thomas/Bardet/VPP 

 

Bode80: Thomas/Bardet/VPP moet het beter doen dan Martinez/Hirt, ongeacht wat Lopez doet

 

Ik voel dat zwaard intussen al tegen mijn carotis drukken ...

 

Laatst gewijzigd
opa

Kans is klein silent, maar blijf dromen! In de afvalkoers is alles mogelijk.

En er is zelfs nog een ander scenario mogelijk. Stel Bardet zakt er helemaal doorheen vandaag. Dan bestaat de kans dat  bode en danusz op basis van cq afvallen.

En de monte grappa is een verdomd zware klim die twee keer beklommen moeten worden. 

Bode80

Alternatief scenario. Grote groep voorop met VPP en Bardet niet bij de eerste 20 aan de finish.

Dan vallen Danus en Coolietje af.

coolietje

@Bode80 ik denk dat ik sowieso de finale haal zowel opa als Danusz hebben dezelfde AK-mannen maar een hogere CQ

Voor mij wel belangrijk wie er vandaag afvalt voor mijn kansen in de finale. Het beste scenario voor mij zou zijn dat Danusz en SilentHill afvallen, al lijkt die combi van afvallers weinig waarschijnlijk.

Bode80

VPP is de koning en leidt mij naar de finale! Winnen wordt lastig door het missen van Merlier. Niet gedacht dat Merlier er nog bij zou zijn.

Ab Normaal

De laatste bergetappe. Het klassement ligt in de plooi en na vandaag rest nog slechts een afsluitende massasprint.

Pogacar doet wat hij al beloofde, namelijk winnen vlakbij zijn eigen land. En hiermee wint hij de Giro die nooit spannend geweest is. DFM wordt tweede en Geraint mag met pensioen met een podiumplek in de tas. Ook het paars is al beslist.

 

Bij ons wordt het juist beslist op details. En dat detail heet vandaag Romain Bardet. Een zeer teleurstellende Giro voor hem en na vandaagheeft ie geen punten gescoord bij Silent Hill. De grondlegger van dit spel vind namelijk door de 50 puntjes van de Fransman zijn Waterloo en moet helaas op de laatste dag naar huis. Rome blijft een droom.

Voor opa was zonder de 15e plek van Romain ook het doek gevallen, maar dan op CQ. Ook opatje is op het vliegtuig gezet.

Bode80 is de deelnemer die deze editie het meeste fortuin heeft. Op de juiste momenten werd hij steeds door een bijzondere renner geholpen en daarmee heeft hij het toch maar tot de finale geschopt.

En in die finale is hij duidelijk de underdog tegen Coolietje en Danusz1986, zijn mede favorieten.

 

Bode80 1.750 7.863
Coolietje 1.520 7.439
Danusz1986 1.520 7.544
Silent Hill 1.470 7.372
opa 1.470 7.486

 

 

Team Silent Hill

POGACAR Tadej 3.602
MERLIER Tim 872
UIJTDEBROEKS Cian 574
MILAN Jonathan 530
PITHIE Laurence 378
TIBERI Antonio 347
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LUND ANDRESEN Tobias 249
KANTER Max 157
HIRT Jan 52
LONARDI Giovanni 49
  7.372

Team opa

POGACAR Tadej 3.602
MERLIER Tim 872
VAN POPPEL Danny 650
MILAN Jonathan 530
PITHIE Laurence 378
TIBERI Antonio 347
BAUHAUS Phil 306
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
HIRT Jan 52
LONARDI Giovanni 49
  7.486

Ab Normaal

De verschillen in de overgebleven teams:

Bode80 7863
THOMAS Geraint 810
PITHIE Laurence 378
VENDRAME Andrea 352
PARET PEINTRE Valentin 135

 

Coolietje 7439
MERLIER Tim 872
PITHIE Laurence 378
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
HIRT Jan 52

 

Danusz1986 7544
MERLIER Tim 872
DAINESE Alberto 313
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
HIRT Jan 52

 

Laat je dan alleen de sprinters staan dan hou je het volgende over:

Bode80 7863
PITHIE Laurence 378
VENDRAME Andrea 352
   
Coolietje 7439
MERLIER Tim 872
PITHIE Laurence 378
   
Danusz1986 7544
MERLIER Tim 872
DAINESE Alberto 313

 

Bode80 heeft de hoogste CQ, dus om te winnen moet Vendrame meer punten halen dan Merlier en Dainese bij elkaar. De kans dat dit gebeurd lijkt me enorm klein. Een valpartij of zo.

Wil Danusz1986 winnen dan moet Dainese meer punten halen dan Pithie. Een plausibel scenario.

In alle andere gevallen wint Coolietje.

Silent Hill

Het onvermijdelijke is gebeurd ... spijtig. Zo net voor de eindsprint. Eentje waar ik geen schrik voor had.

Maar kijk, het was leuk nog eens mee te doen. De Tour ? Misschien. Als ik over deze teleurstelling heen kom.

Rabbiej en Ab, super bedankt voor de organisatie. Mooi om te zien hoeveel liefde jullie in dit spel steken. Het kon in geen betere handen terecht komen. Thx !

En nu sprinten maar !

 

Bode80

Het wordt erg lastig om te winnen vandaag. Bauhaus had mijn troef moeten zijn maar helaas.

Danusz heeft vandaag de beste troeven in handen.

Silent Hill

Het wordt sowieso een nieuwe naam op de erelijst. Speelt de eerste winnaar eigenlijk nog: Niels22 ? En waar is hardloper Fondista naartoe ?

Seizoen 1 blijft toch altijd hangen 😊

opa

Voor de 2e keer net niet de slotdag gehaald. Jammer maar meer zat er niet in. 

Bedankt voor de organisatie en de mooie verhalen die het spel net de extra dimensie geven Rabbiej en Abnormaal. Het was leuk om mee te doen. 

Kan je voor het juist voorspellen van de finale ook een tourticket verdienen :). 

Veel succes met sprinten straks! 

 

Ab Normaal

Dainese 7e. Als dit de officiële uitslag blijft wint Danusz1986 de Afvalkoers Giro 2024!

Ab Normaal

De afsluitende sprint. Gehheel volgens verwachting en echt verrassend was het niet. Milan wordt nog knap tweede na de enorme inspanning om terug in het peloton te komen na zijn lekke band.

Maar dan nog is verliezen van Tim Merlier geen schande.

Groves wordt weer derde.

 

We kunnen er lang omheen draaien, maar dat gaan we niet doen.

Danusz1986 wint de Afvalkoers Giro 2024. Zijn keuze voor Dainese is vandaag doorslaggevend.

Danusz1986 1.460 7.544
Coolietje 1.340 7.439
Bode80 740 7.863

 

Team Coolietje

POGACAR Tadej 3.602
MERLIER Tim 872
BARDET Romain 773
MILAN Jonathan 530
PITHIE Laurence 378
TIBERI Antonio 347
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
OLDANI Stefano 136
HIRT Jan 52
LONARDI Giovanni 49
  7.439

Team Bode80

POGACAR Tadej 3.602
THOMAS Geraint 810
BARDET Romain 773
MILAN Jonathan 530
PITHIE Laurence 378
VENDRAME Andrea 352
TIBERI Antonio 347
BAUHAUS Phil 306
LIPOWITZ Florian 298
ARENSMAN Thymen 283
PARET PEINTRE Valentin 135
LONARDI Giovanni 49
  7.863

 

Het winnende team van Danusz1986

POGACAR Tadej 3.602
MERLIER Tim 872
BARDET Romain 773
MILAN Jonathan 530
TIBERI Antonio 347
DAINESE Alberto 313
BAUHAUS Phil 306
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
HIRT Jan 52
LONARDI Giovanni 49
  7.544

Hij heeft bijna alle renners nodig gehad.

JuanPe voor VPP was zo'n beetje de enige verbetering die ik had kunnen bedenken.

 

Bedankt weer allemaal voor jullie deelname, ook namens Rabbiej!

coolietje

Proficiat Danusz, verdiend gewonnen! 

Zelf heel blij met de tweede plaats en het ticket voor de Tour!

BrackenRidgeCycling

Gefliciteerd Danusz mooi team.
Bedankt weer voor de organisatie Ab and Rabbie.
Hopelijk ben ik er met de Tour weer bij.

1 2 ... 11 12 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.