Afvalkoers Giro 2024

1 2 ... 11 12 13 14
arjenzvob

Volgens mij ZwiebeLD en Vernis het haasje.... En ik op de hotseat. Pfoe!

Ab Normaal

Zijn er nog woorden niet gebruikt om het wonderkind Tadej Pogacar te beschrijven?

Al 40 jaar volg ik het wielrennen en ik heb vele kampioenen aan het werk gezien, maar Tadej Pogacar, daar vind ik geen woorden voor. Heel, heel bijzonder wat wij als gewone stervelingen mogen meemaken.

 

Hij maakte echt gehakt van iedereen, reed ze naar de flistijnen, liet ze om hun moeder roepen, en welke andere dingen je nog kunt verzinnen.. Goh, het gat is wat te groot? Dan beginnen we er toch op 12 km van de finish aan.

Zelfs ultraprofiteur Quintana, die altijd laf in het wiel van de ander zit, nooit kopwerk doet en verachtelijk koerst en dus nog geen trap teveel had gedaan, had gelukkig niet genoeg energie om Pogacar voor te blijven. De rest probeerde het niet eens en koerst vooral voor de tweede plek en dan zie je toch dat renners als Pogacar, Vingegaard, Van Aert, Van der Poel en Evenepoel een zegen zijn voor het wielrennen.

De overige klassementsrenners probeerden het niet eens, op Bardet na. Gelukkig dat de camera op Pogacar gericht was zodat we de droefenis daarachter niet hoefden te aanschouwen. De dappere Steinhauser werd gelukkig nog derde voor de rest van de klassementsjongens.

 

Zoals CE zelf al aangaf houdt onze Colombiaanse wieltjesplakker in de race. Sterker nog, dagwinnaar wordt onze Park er mee.

Coolietje en Danusz1986 freewheelen naar plek 2 en 3 voor de middenmoot die en group over de meet komt, met ditisdavid op de rekker er vlak achter.

Dan nog 4heren die vierkant op de finish afkomen slingeren, van links naar rechts en hijgend van hun fiets vallen. CQ finish. Nijmos en arjenzvob hebben het minste uit de snoeppot gesnoept en mogen daarom damen met de rest genieten van de tweede rustdag.

In het vliegtuig naar huis gaan de big spenders vernis en ZwiebeLD.

Helaas heren. Ver gekomen, maar niet ver genoeg!

De rest mag de rustdag in. De een zal de wonden likken en iedere extra dag als een zegen zien, de ander zal voorzichtig beginnen te dromen van eindwinst.

 

Benieuwd of er zich al iemand aan een prognose durft te wagen!

 

Ceramiche Ariostea 1.760 7.454
Coolietje 1.520 7.439
Danusz1986 1.520 7.544
Bode80 1.410 7.863
ivo001 1.400 7.752
encanto 1.400 7.972
SvenVDB 1.320 7.531
Ab Normaal 1.320 7.771
Silent Hill 1.200 7.372
opa 1.200 7.486
ditisdavid 1.160 7.401
Nijmos 1.080 7.191
arjenzvob 1.080 7.271
vernis 1.080 7.867
ZwiebeLD 1.080 7.926

 

Team vernis

POGACAR Tadej
MERLIER Tim
UIJTDEBROEKS Cian
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
MILAN Jonathan
TIBERI Antonio
CARR Simon
BAUHAUS Phil
ARENSMAN Thymen
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
LOPEZ PEREZ Juan Pedro
LONARDI Giovanni

Team ZwibeLD

POGACAR Tadej
KOOIJ Olav
MILAN Jonathan
STORER Michael
TIBERI Antonio
BAUHAUS Phil
LIPOWITZ Florian
ARENSMAN Thymen
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
LUND ANDRESEN Tobias
VANSEVENANT Mauri
LONARDI Giovanni

Laatst gewijzigd
encanto

Ik moet zeggen dat ik echt geniet van de stukjes door de organisatoren! Maakt het echt heel leuk.

weer een dag overleefd en de tweede rustdag gehaald...zeker storer mag goed herstellen. Ga hem nog nodig hebben!;) tot dinsdag 

Nijmos

Blij dat mijn lage cq een keer van waarde is. Maar ik had toch beter een ak man meer meegenomen. Ik dacht dat alleen pogi al bijna genoeg zou zijn, maar zijn pickrate én het meteen uitvallen van alle pogacarloze teams maakt dat anders. Het tegenvallen van mauri en lopez gaat me nu vrijwel zeker opbreken in de slotweek. Zelfs terwijl pogacar dfm arensman en tiberi er 'gewoon' bijzitten.

Laatst gewijzigd
ZwiebeLD

Derde deelname en had toch stiekem gehoopt deze keer wel de derde week te halen! Het mocht niet zijn, ik moet dringend eens werk maken van een lagere CQ-waarde! Alvast bedankt aan beide organisatoren en veel succes aan de rest van ons uitgedunde peloton!

Silent Hill

Is een update mogelijk van teams, renners en CQ waarde ?

Dat zou het net iets overzichtelijker maken om een favoriet aan te duiden.

ditisdavid

Exclusief de bij iedereen aanwezige Pogacar, Milan en Arensman, en uitvallers:

Nijmos CQ
PITHIE Laurence 378
VENDRAME Andrea 352
TIBERI Antonio 347
DAINESE Alberto 313
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
VANSEVENANT Mauri 207
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
  7.191

 

arjenzvob CQ
PITHIE Laurence 378
STORER Michael 364
TIBERI Antonio 347
DAINESE Alberto 313
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
  7.271

 

Silent Hill CQ
MERLIER Tim 872
PITHIE Laurence 378
TIBERI Antonio 347
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LUND ANDRESEN Tobias 249
HIRT Jan 52
LONARDI Giovanni 49
  7.372

 

ditisdavid CQ
THOMAS Geraint 810
PITHIE Laurence 378
TIBERI Antonio 347
DAINESE Alberto 313
HIRT Jan 52
LONARDI Giovanni 49
  7.401

 

Coolietje CQ
MERLIER Tim
872
BARDET Romain
773
PITHIE Laurence
378
TIBERI Antonio
347
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
279
LOPEZ PEREZ Juan Pedro
138
HIRT Jan
52
LONARDI Giovanni
49
  7.439

 

Ceramiche Ariostea CQ
MERLIER Tim 872
PITHIE Laurence 378
THOMAS Geraint 810
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
QUINTANA ROJAS Nairo Alexander 50
LONARDI Giovanni 49
  7.454

 

opa CQ
MERLIER Tim 872
VAN POPPEL Danny 650
PITHIE Laurence 378
TIBERI Antonio 347
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
HIRT Jan 52
LONARDI Giovanni 49
  7.486

 

SvenVDB CQ
THOMAS Geraint 810
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
TIBERI Antonio 347
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
LONARDI Giovanni 49
  7.531

 

Danusz1986 CQ
MERLIER Tim 872
BARDET Romain 773
TIBERI Antonio 347
DAINESE Alberto 313
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
HIRT Jan 52
LONARDI Giovanni 49
  7.544

 

ivo001 CQ
BARDET Romain 773
VAN POPPEL Danny 650
PITHIE Laurence 378
TIBERI Antonio 347
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LUND ANDRESEN Tobias 249
PELLIZZARI Giulio 217
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
  7.752

 

Ab Normaal CQ
THOMAS Geraint 810
TIBERI Antonio 347
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
PITHIE Laurence 378
LONARDI Giovanni 49
  7.771

 

Bode80 CQ
THOMAS Geraint 810
BARDET Romain 773
PITHIE Laurence 378
VENDRAME Andrea 352
TIBERI Antonio 347
PARET PEINTRE Valentin 135
LONARDI Giovanni 49
  7.863

 

encanto CQ
BARDET Romain 773
VAN POPPEL Danny 650
STORER Michael 364
TIBERI Antonio 347
VENDRAME Andrea 352
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
HOFSTETTER Hugo 271
BARTA William 215
  7.972

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Held !

BrackenRidgeCycling

Teams van Coolietje and Opa zijn er sterk uit

arjenzvob

Ik denk niet aan de eindwinst, maar dit is al heel fijn zeg! Mooi overzicht ook!

Met geluk zou ik het kunnen halen tot de eindstreep, dan moet Nijmos tussendoor uitgeschakeld worden want we hebben dezelfde sprinters. Storer is mijn belangrijkste pion, want die heeft Nijmos niet. In de sprints moet Dainese het dan weer sterker doen dan bijvoorbeeld Lonardi.

 

Ik reken nergens op, maar nu al trots op het halen van de tweede rustdag :)

opa

Lastig om te voorspellen hoe de laatste week gaat verlopen. Gaan het veel vluchtersetappes worden? In dat geval kan quintana wel eens een gouden zet zijn geweest voor Ceramiche. Ik zie quintana wel voor de bergtrui gaan in de derde week. 

Favoriet voor mij zijn Coolietje en Danusz om te winnen met sterke klimmers en sprinters in hun teams. In de bergen zie ik mij ook niet winnen van Coolietje en Danusz aangezien ze dezelfde klimmers als ik hebben met Bardet er nog bij. Bode80 zie ik ook nog wel de finale halen, die heeft als enige zowel Bardet als Thomas in zijn team, maar zal in de sprint zelf tekort komen waarschijnlijk. 

Mocht ik wonderbaarlijk genoeg de finale halen dan geef ik mezelf een redelijke kans om als eerste over de streep te komen. 

Laatst gewijzigd
opa

Super chill dit overzicht Ditisdavid! 

Laatst gewijzigd
Rabbiej

Goed werk ditisdavid. Scheelt mij hier op het strandbedje in Kreta het nodige werk :-)

Ik zie de nodige teams die al blij mogen zijn met het halen van de rustdag, sommige met te weinig klimmers en anderen missen een snelle man. 

Coolietje zijn team ziet er wat mij betreft wel gebalanceerd uit. 

danusz1986

Geen Van Poppel meer. Pijnlijk voor opa oa.

opa

Ai die is wel pijnlijk was juist een van de weinige onderscheidende renners in mijn team :(

arjenzvob

Encanto mag ook gaan hopen dat Vendrame mee gaat sprinten. Heeft wel Hofstetter nog. Mocht ik de bergen overleven zie ik nu in de sprint iets meer kans op overleving. 
Lonardi wordt belangrijk voor dit spel!

Laatst gewijzigd
opa

Zou Lonardi zich bewust zijn hoe belangrijk hij is voor mensen :) 

ivo001

Met van Poppel eruit heb ik ook weinig hoop meer. Die had ik juist in plaats van Merlier gekozen omdat ik verwachtte dat die constanter top 10 zou rijden.

arjenzvob
opa
#267
Zou Lonardi zich bewust zijn hoe belangrijk hij is voor mensen :) 

Ik hoop het! Misschien bezwijkt hij onder de druk ;)

ditisdavid

Zonder Martinez waren mijn dagen in dit spel al even geteld, maar als Thomas een offday heeft is het natuurlijk helemaal snel klaar. Desondanks niet ontevreden met mijn eerste poging in een grote ronde...

arjenzvob

Hoera Storer!

Nijmos

Denk dat martinez en tiberi nog één keer net genoeg is. Tijd voor vluchtersgroepen van 20 man nu.

encanto

Ja het nieuws van Van Poppel hakt er flink in...nu zal donderdag sowieso mijn Waterloo zijn 

encanto

Overigens vandaag overleven is al heel mooi (althans daar ga ik vanuit met Poga, DFM, bardet, tiberi, arensman en storer 

Ab Normaal

Hooggeeerd publiek, van harte welkom bij Circus Girooo!

De circus directie wilde de acrobaten over een besneeuwde pas sturen, over een glibberige weg een lange afdaling laten doen rond het vriespunt. Alles voor het spektakel.

Maar de acrobaten pikten het niet lager en legden het werk neer o.l.v. vakbondsleider Adam Hansen.

Een impasse, vlak voor het vertrek. Amateurisme ten top van Vegni en co, die uiteindelijk, volkomen terecht natuurlijk, door de knietjes gingen.

Bergklassement daarmee definitief beslist, maar het beloofde nu een mooi dagje voor de vlucht te worden nu veelvraat Tadej wel uitgegeten leek.

 

Toch verrassend weinig animo voor de vlucht, behalve dan uiteraard de eeuwige vluchter Joujou die al bij leven en welzijn over de jachtvelden zwerft.

Maar dommerikken heb je altijd nog in het wielrennen. Miljoenen geven ze uit aan materiaal, voeding, uitgekiende trainingsschemas, mental coaches enz. enz. Maar geen ploeg beschikt over een tacticus, een meesterstrateeg.

Meestal hebben de dommerikken een blauw shirt aan met een witte M er op en ook vandaag had Movistar bedacht dat Rubio in de laatste beklimming alle overige mannen er wel op zou leggen.

Pogacar had vooraf besloten vandaag er niet voor te gaan en de overwinning aan anderen te gunnen. Maar ja, als je het zo op een presenteerblaadje aangereikt krijgt, ga je ook niet achteruit fietsen.

Jammer dat Pelizzari niet net iets anders kon, toch verdienstelijk tweede, voor DFM, de morele winnaar van vandaag.

En Rubio? Knap 11e....

 

Hoge scores vandaag. Allemaal 1000+ en winnaar Ivo zelfs 2000+, dankzij Pellizari. Encanto en arjenzvob voeren de grote groep aan.

Slechts 3 achterblijvers vandaag. Bode80 kruipt vandaag door dat eeuwige oogje indie vermaledijde naald.

Bardet behoudt hem met zijn 19e plaats voor uitschakeling. Zonder die 10 puntjes was het op CQ over en uit. Slachtoffer daarvan is Ceramiche Ariostea. Als enige zonder Tiberi zat dat er wel aan te komen.

De Italiaanse kattenschieter heeft daarmee geen rol meer in dit spel aangezien iedere overgebleven deelnemer hier geen principiele speler is die dierenbeulen hoog op de zwarte lijst heeft staan.

Respect CA!

Zoals hij zelf al aankondigde is ook ditisdavid een koukleum en daardoor mag hij nu lekker naast de verwarming het restant van de Giro op TV kijken. DFM bleek toch een must have deze editie!

Gaan we dan morgen eindelijk de aanvallers krijgen?

 

ivo001 2.030 7.752
encanto 1.690 7.972
arjenzvob 1.680 7.271
Coolietje 1.610 7.439
Danusz1986 1.610 7.544
Silent Hill 1.600 7.372
opa 1.600 7.486
SvenVDB 1.570 7.531
Ab Normaal 1.570 7.771
Nijmos 1.520 7.191
Bode80 1.300 7.863
Ceramiche Ariostea 1.290 7.454
ditisdavid 1.250 7.401

 

Team Ceramiche Ariostea

POGACAR Tadej
MERLIER Tim
MILAN Jonathan
PITHIE Laurence
THOMAS Geraint
BAUHAUS Phil
ARENSMAN Thymen
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
KANTER Max
LOPEZ PEREZ Juan Pedro
QUINTANA ROJAS Nairo Alexander
LONARDI Giovanni

Team ditisdavid

POGACAR Tadej
THOMAS Geraint
UIJTDEBROEKS Cian
MILAN Jonathan
PITHIE Laurence
TIBERI Antonio
DAINESE Alberto
BAUHAUS Phil
ARENSMAN Thymen
KANTER Max
HIRT Jan
LONARDI Giovanni

1 2 ... 11 12 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.