Afvalkoers Giro 2024

1 2 ... 10 ... 13 14
Silent Hill

M'n team krijgt het toch moeilijker en moeilijker. Morgen vast ook. Het is stilaan slepen naar de 2de rustdag. Dan zou ik graag een renner wisselen als het mag 😊

Ab Normaal

Ha, misschien is dat nog wel eens een test waard. 

Mithrandir

Dat is jammer de 9e en 10e plaats van Dainese en Lonardi zijn niet genoeg dit keer.

Merlier laat het afweten.

Bedankt Ab en Rabbiej voor de vlekkeloze organisatie.

Ik ga me focussen op de tour....

Carbon ros

Helaas, de ene dag win je, de andere dag sta je helemaal onderaan. Ik had stiekeme hoop tot de tweede rustdag te komen, maar als laatste reserve was ik blij om nog mee te mogen doen! Bedankt voor de organisatie!

coolietje

Dankjewel ploegleiding van Bahrein 😆

SvenVDB

Bij een volgende sprintetappe kan ik ook naar huis. Na opgave Bauhaus enkel nog Lonardi over 😀

Ab Normaal
SvenVDB
Bij een volgende sprintetappe kan ik ook naar huis. Na opgave Bauhaus enkel nog Lonardi over 😀

Hier ook Sven. En jij hebt een lagere CQ dan ik. 
Dus ik ben nog jouw reddingsboei. 
Mijn ambities op de eindoverwinning zijn ieder geval met de opgave van Bauhaus ook opgeheven. 

Nijmos

Ach waarom? Er zijn toch weinig teams met veel goede sprinters over. En zowel die teams als sprinters moeten Rome nog maar halen op deze manier.

@ab: je hebt ook nog pithie?

Laatst gewijzigd
Limal

Een afsluitende sprint tussen sprinterloze teams die beslecht wordt op cq, is dat al ooit gebeurd in de geschiedenis van de Afvalkoers? ;-)

arjenzvob

Met Pogi, Arensman, Tiberi en DFM wel veilig schat ik zo. Wel veelgekozen namen. 

Mijn lage CQ kan nu prettig worden.

Laatst gewijzigd
Bazing

Ik lig eruit zonder Arensman. Maar het was toch niet meer te winnen met Kooij, Bauhaus, Kanter als sprinters.

arjenzvob

Ik ben eens mijn team gaan vergelijken met de rest.

Nijmos is de enige die een lagere CQ-waarde heeft dan ik. Hij heeft Vendrame en Vansevenant, als verschillen met mij (uitvallers en door iedereen gekozen renners buiten beschouwing gelaten), waar ik Storer als enige verschil met hem heb. Go Storer! :) Als het aankomt op een sprint tussen Nijmos en mij, wint Nijmos dus op cq aangezien we dezelfde sprinters hebben. 

Mijn sprinters zijn Milan (maar heeft iedereen), Dainese en Pithie. Lonardi vrij cruciaal. Ik heb hem niet, dus als hij nog 2x gaat presteren wordt het lastig voor me, aangezien veel teams hem wel hebben.

Mijn klimmers/Ak bestaat uit Pogacar (maar heeft iedereen), Arensman, Storer, Tiberi, DFM en Lopez. Storer en Lopez zijn mijn twee meest afwijkende AK/klimmers tov de rest. Thomas, Bardet en Hirt mogen wat mij betreft rustig de bergjes op gaan rijden, want die zag ik in veel andere teams. 

Leuk om zo ver te komen, is voor mij voor het eerst. 

Laatst gewijzigd
arjenzvob

.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Tijdrijden. Een hele eerlijke discipline. Alleen met jezelf, je fiets, de omstandigheden en je pijn.

Wie kan het beste pijn lijden.

Ook een discipline die je heel goed kunt voorspellen en waar je dus op kunt selecteren. Dat de te dure Ganna hier ging winnen zal voor niemand echt verrassend zijn en ook de overige ereplaatsen niet.

De vraag is hoe goedkoop iedereen dacht door te komen. Kortom; was je inschatting juist of niet?

De Siamese tweeling SvenVDB en Ab Normaal hebben er wellicht teveel. Ze winnen vandaag, maar ja, wat heb je aan een overwinning als je alleen maar niet bij de laatste twee hoeft te zijn?

Ook ditisdavid en Bode80 hebben misschien net iets teveel in tijdrijders geïnvesteerd maar ook dat zal de komende week moeten blijken.

Daarna een hele dikke middenmoot  die de laatste tijdrit overleefd hebben.

Echt spannend werd het niet vandaag. Twee teams die duidelijk te minimalistisch hebben gedacht, al zal King Kelly met Caruso nog wel gedacht hebben een extra tijdrijder te hebben.

Heren, het was ons wederom een genoegen. Tot de volgende.

SvenVDB 1.520 7.531
Ab Normaal 1.520 7.771
ditisdavid 1.460 7.401
Bode80 1.460 7.863
Ceramiche Ariostea 1.280 7.454
Nijmos 1.200 7.191
arjenzvob 1.200 7.271
Silent Hill 1.200 7.372
Coolietje 1.200 7.439
opa 1.200 7.486
Danusz1986 1.200 7.544
ivo001 1.200 7.752
vernis 1.200 7.867
ZwiebeLD 1.200 7.926
encanto 1.200 7.972
Bazing 800 7.592
King Kelly 800 7.992

Team Bazing

POGACAR Tadej
KOOIJ Olav
MILAN Jonathan
PITHIE Laurence
TIBERI Antonio
BAUHAUS Phil
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
VANSEVENANT Mauri
POZZOVIVO Domenico
KANTER Max
PARET PEINTRE Valentin
QUINTANA ROJAS Nairo Alexander

Team King Kelly

POGACAR Tadej
BARDET Romain
CARUSO Damiano
MILAN Jonathan
STORER Michael
VENDRAME Andrea
TIBERI Antonio
DAINESE Alberto
BAUHAUS Phil
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
VANSEVENANT Mauri
KANTER Max

Silent Hill

Nog 15 van de 43 deelnemers ... dit ging snel.

Wie de 2de rustdag haalt, mag sowieso al meer dan tevreden zijn van zijn parkoers. 

SvenVDB

In de bergen moeten we in elk geval geen schrik hebben, zeg ik nu.. 😀

Nijmos

Begint een overzichtelijk clubje te worden.

opa

Ja lekker wat meer overzicht! Maar je verbergen in de buik van het afvalkoers peleton wordt ook steeds lastiger. 

ditisdavid

Nog 2 teams zonder Martinez (Bode80 en ikzelf) en nog één zonder Tiberi (Ceramiche Ariostea). Als die snel afvallen blijven er knap weinig onderscheidende renners over voor de bergetappes...

arjenzvob

Van mij mogen Storer en JP Lopez lekker doortrappen vandaag :)

Ab Normaal
ditisdavid
Nog 2 teams zonder Martinez (Bode80 en ikzelf) en nog één zonder Tiberi (Ceramiche Ari...

G. 

Ceramiche Ariostea

Nairoman helpt mij ieder geval naar de 2e rustdag. 

Bode80

Bardet helpt mij vandaag door voor DFM te eindigen. :-)

Silent Hill

Jullie weten het spannend te maken, zeg.

opa

Zeg dat wel. Heb geen Bardet, Thomas of o Connor maar wel hirt... 

1 2 ... 10 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.